Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Jeroen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hoi Wim,

Ja, die weg....ik wilde eens een keer wat anders. Zo ben ik zo'n weg vaak tegengekomen in het Rijndal nabij Rüdesheim. Dit is net de overgang dat de wegwerkers dus de andere kant aan gaan pakken. Je kent het wel, met zo'n stoplicht-sluis waar je altijd moet wachten en nooit direct door kunt rijden (of ben ik de enige die dat altijd heeft? :roll: ). Uiteindelijk moet er nog een meter of 5 weg worden gemaakt de komende jaren dus ik kan nog genoeg 'normale weg' maken.

Bedankt voor de commentaren!

J.

Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

Denk als er eerdaags auto's op die weg staan, het er geheel anders uit ziet.

Mooi groenwerk weer, vooral die nieuwe kleuren maken het af

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hi Ron,

Ja inderdaad. Zo te zien op jouw foto's is het ineens zoveel levendiger met wat figuren en auto's en andere activiteiten buiten de treinen om. Dat duurt hier nog wel even, maar het komt allemaal. Als ik dat nu allemaal neer ga zetten dan veeg ik alles weer om met die lompe klauwen van mij.

Waar ik wel al een paar figuurtjes neer moest zetten was het perron aan de keermuurzijde. Dit omdat ik anders straks vrijwel niet meer bijkom zonder de rest om te 'maaien' met mijn pincent en verder mijn pols of vinger weer met secondenlijm vast te zien geplakt worden aan de bovenleiding en....naja....

Afbeelding

Op zich werkt het wel als verwacht met de kartonnen muurplaat. Niet erg mooi, maar het valt niet heel erg op. Zeker niet als straks alleen maar dikke goederentreinen langs dat perronnetje bléren...

Afbeelding

De overkapping. Met enige moeite gemaakt van styreen en schuurpapier. Geverfd met van allerlei kleuren en afgewerkt met poedertjes. Het moet allemaal wel een beetje gaar lijken....

Afbeelding

Ook had ik nog wat aan het groen gedaan afgelopen dagen. Nu eerst het perrondakje op het eilandperron bouwen, want nu kan ik er nog wat bij. Daarna aan de voorkant van de sporen het groen afmaken en zo schiet het echt goed op. Er komen weer wat supplies deze kant op waaronder zo ongeveer de laatste techniek dingen voor deze baan. Dit behelst de seinen met de aansturing. Het irritante is wel dat de bergen dan van de module af gehaald moeten worden, en de modules zelf weer op de zijkant moeten worden gezet teneinde de boel aan te sluiten.

Ja, ik dwaal af. Een verdwaalde goederenwagon bij het onkruid rondom het station.

Afbeelding

Goed. Door. Gassen!

J.

Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

dan veeg ik alles weer om met die lompe klauwen van mij.
Heel herkenbaar :roll:

die overkapping is mooi gelukt man.

Zou me geen zorgen maken over die kartonnen muur.
Nu er posters en graffiti tegen aanzit en preisertjes ervoor staan zie je er geen bal meer van.

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Hookies

Bericht door Hookies »

Inderdaad wordt het een stuk levendiger met allerlei mensjes. En die muur, merk je niks meer van.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

René

Bericht door René »

Jaja Jeroen allemaal weer prachtig! Die weg met aan één kant nieuw asfalt is bijzonder goed gelukt. Voor de variatie is dit wederom echt een leuk idee van jou. De overkapping vind ik heel mooi gaar, knap gemaakt, maar mis toch enigszins ondersteuning op de hoeken, dat ik denk het moet niet gaan waaien daar, maar dat is mogelijk iets te Hollands gedacht.

Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/

EdwinB

Bericht door EdwinB »

Prachtig, leuke details weer dat maakt het mooi levendig.... :D

Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2

Ron

Bericht door Ron »

De overkapping vind ik heel mooi gaar, knap gemaakt, maar mis toch enigszins ondersteuning op de hoeken, dat ik denk het moet niet gaan waaien daar, maar dat is mogelijk iets te Hollands gedacht.
Deutsche gründlichkeit :lol:

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Je hebt er weer zin in gehad zo te zien.
Die overkapping is goed gelukt al zullen de mensjes wel niet droog staan als het gaat regenen. Zo links en rechts is het dak bitumen wat verslechterd en los gelaten ;)
Nu de overdakking van het midden perron, ik ben benieuwd hoe dat er gaat uit zien.
Lekker door gaan zo jochie

mvrgr Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

gek op stoom

Bericht door gek op stoom »

de overkapping ziet er goed oud en slecht onderhouden uit Jeroen

Gr Andy

Krab

Bericht door Krab »

Jij heb dus ook die pech van wegversmalling ,
ik dacht dat ik de enige was :mrgreen:
Hier tweehonderd meter rijden en het is zo ver :(
Maar het word steeds levendig op je baan Jeroen ;)

m.v.g. Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

J.

ik ben het met een van sprekers wel eens dat een stukje ondersteuning er misschien nog wel hoort, al is het alleen maar voor het gezicht.waar alles heel reëel lijkt, lijkt dit een beetje odd.

gr.

M.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Wim H

Bericht door Wim H »

Het ziet er weer erg mooi uit Jeroen! Geweldig!
Wat die overkapping betreft: bij het voorbeeld zit er ook geen ondersteuning onder, dus het is niet nodig. Blijkbaar is alles aan de steunmuur bevestigd. Even googelen laat het duidelijk zien :-)
https://www.google.nl/search?q=assmanns ... B900%3B559
Groet, Wim

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hé boys,

Bedankt voor de opbeurende commentaren maar weer.

Wim heeft gelijk, en dat is eigenlijk wat ik net wilde posten. Het echie laat zien dat er geen pijlers o.i.d. staan, alles is met staalprofielen aan de steunmuur bevestigd. Ik had ook liever gezien dat er een andere ondersteuning was voorzien, want deze constructie was zo in N niet heel erg makkelijk stevig te maken. Uiteindelijk is het accepté zo vind ik zelf.

Na dit geschreven te hebben is het even rappy-rappy naar de plaatselijke modelbouwzaak voor de nodige styreenprofieltjes. Het eilandperron krijgt nu ook zijn overkapping. Wederom gebaseerd op het voorbeeld in Assmanshausen.

FF hier klikken

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Zo, dat was weer een enerverend dagje.

Inderdaad heb ik wat styreen profieltjes kunnen bemachtigen bij de plaatselijke speciaalzaak. En terwijl de ene na de andere Cb hier over mijn stulpje trok zat ik binnen de overkapping in elkaar te flansen. Het viel nog niet mee vanwege de afwijkende vorm, maar uiteindelijk heb ik wat bouwen en staat het inmiddels, zij het nog niet definitief op de baan te drogen van de eerste verf.

Op beide perrons moeten natuurlijk nog zat details, maar het begint al op een stationnetje te lijken. Vorig jaar was dit een plaat hout!

Afbeelding

Omdat ik ook de verlichting even wilde testen mocht er ook even wat poseren. Geinig doorkijkje wel zo naar de overkant. De verlichting op de foto is te fel, kwestie van camera instelling....

Afbeelding

De snelheid en de herrie van de langsblaffende trein moet je er zelf effe bij verzinnen....

Afbeelding

Deze foto toont wel aardig hoe het er ongeveer uitziet voor het menselijk oog..... Het is overigens gewoon een Keijsrailsdigisch stripje, normaliter te gebruiken voor wagons....

Afbeelding

Ik ga eens even verder. Het dak ligt nu te drogen van de verf . Zometeen dus met wat poedertjes aan de gang. Jammer dat mijn printer het weer eens niet doet, want ik moet natuurlijk nog zelf decals zoals de naam enzo gaan maken en printen.

Grtz,

J.

Afbeelding

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Jeroen, heb jij nog de mogelijkheid om foto's van de binnenkant van jou overkapping te maken? Daar heb ik namelijk wel interesse in met het oog op eigen bouwprojectjes.

Het ziet er goed uit tot nu toe maar dat was natuurlijk te verwachten.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hi Michiel,

Bedoel je het eilandperron? Dat wordt wat lastig, maar het is niet onmogelijk. Als je goed naar de foto kijkt snap je vast wel waarom. Die dure Quertragwerke zitten wat in de weg en bovendien is het perron zelf van schuim gemaakt, dus dat wordt altijd wat wrikken. Maar: het zit nog niet helemaal definitief vastgelijmd, en ik vraag me af of het überhaupt nodig is want het zit goed vast zo.

Wat wil je precies weten? Een bouwbeschrijving kan ik altijd geven natuurlijk....

J.

Afbeelding

neudalhausenstadbahn

Hoi Jeroen, wat ik wil weten is hoe je de constructie hebt opgebouwd. Wat ik zo zie is de poten draagbalk er boven op in de lengte richting. Wat heb je nog tussen die balken en de dakbedekking zitten?

Groetjes Michiel

Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Michiel,

Ik heb even gauw een soort bouwtekeningetje in elkaar geflanst voor je. Hopelijk heb je er wat aan.

Afbeelding

Succes ermee!

J.

Afbeelding

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Prima tekening geeft een uitstekend beeld van hoe je het gedaan hebt.
Welke maat "balken en staanders" heb je gebruikt?
Ik heb op een ander forum ook een bouw tekening gezien van de constructie maar deze is veel eenvoudiger en net zo effectief.

Heel mooi

mvrgr Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Lemland

Bericht door Lemland »

Hoi Jeroen,

Naast je groen (wat er eigenlijk altijd bij jou top uitziet) vind ik hier ook je gare teerdakbedekking erg geslaagd!

Bart

141

Bericht door 141 »

Ik kan alleen maar bij de voorgangers aansluiten, super mooie foto's! Wat is de heerlijke korte perronoverkapping goed gelukt.

Gr. Clemens

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

neudalhausenstadbahn

Jeroen schreef:Michiel,

Ik heb even gauw een soort bouwtekeningetje in elkaar geflanst voor je. Hopelijk heb je er wat aan.
Hoi Jeroen, het is mij helemaal duidelijk en jou bouwwijze is anders als ik had verwacht maar zeker een goede om te onthouden, jou tekening sla ik zo dan ook even op.

Groetjes Michiel

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Bob,

Ik heb wat profieltjes van Evergreen, bijvoorbeeld die I-profielen. Uiteraard heb ik de verpakking al weer weggegooid, maar ik meen dat die 3 mm waren. Het dunne plaatje is niet van Evergreen ('maar in die bak ernaast' :mrgreen: :mrgreen: ) want Evergreen vraagt mij een beetje veel voor een plaatje plastic. De grovere profielen, namelijk de 'onzichtbare' balk' is een 4 mm massief plastic profiel, wederom uit de bak naast de Evergreen profielen, evenals de forsere staanders. Dit zijn plastic H-profielen. Lastig te snijden, maar goed stevig. Styreen werkt net wat prettiger maar is ook buigzamer. De hele flikkerse zooi liet zich goed in elkaar lijmen met secondenlijm.

@de rest,

Dank maar weer! Ik ben ook wel content met het resultaat, en dat terwijl ik eigenlijk een hekel heb aan zelfbouw. Het is nu wel dusdanig wat ik voor ogen had. Die perrons gaven de boel al wat meer cachet maar met die gare overkappingen is het weer zo'n niksnuttig schraal duitsch Haltestelletje geworden. Nu nog naambordjes, bankjes, en al die andere rommel die op zo'n station hoort, maar gelukkig kan ik nu ook het stationsgebouwtje gaan plaatsen. Man man, nog even en ik heb nóg een bijzettafel nodig voor al mijn bouwspullen.

Oja, voor ik het vergeet....nog een paar plaatjes van de stand van zaken.

De dikke, zelfs grove staanders....

Afbeelding

En de overkapping, al wat bijgewerkt met poedertjes. Je ziet dat rond de trapneergang de andere profieltjes staan....net zoals bij mijn voorbeeld.

Afbeelding

Dit is wat de toekomstige machinisten zo'n beetje gaan zien... (en begin nou niet over die wagon die voorbij de vrijbalk staat en dat dat een rijtuig heet en niet zomaar eentje maar een AvbmzlangRSsttss89-11 en dat dat écht niet kan en gevaarlijk en wat nou als en bla. Die. Bla. 8-) )

Afbeelding

Een plaatje vanaf de kerk....kan niet wachten om die rivier te gaan zitten bouwen.....

Afbeelding

Andere Seite....ja.....

Afbeelding

Ohja! En het eerste wegverkeer is gesignaleerd. Zo druk als het iets verderop in het Rijndal is bij vriend Ron met zijn Brummenbach is het natuurlijk nog niet. Maar mocht de bestemming van deze truckert toevallig daar zijn zit het wel goed qua lading. Wie dan nog niet genoeg heeft moet even wachten tot ik de Kleine Feigling LKW van de A40 t.h.v.. Duisburg-Beksheim heb afgetrokken! :roll:

Afbeelding

Nou, beetje groenen dan maar weer straks.

J.

Afbeelding

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Het oogt weer prachtig Jeroen. Ben benieuwd waar je ons nog meer mee gaat verwennen de komende dagen!

Groetjes,

Hoontje

Plaats reactie