Reinigingsborstel voor locwielen.
Reinigingsborstel voor locwielen.
Beste Lezer,
Ik ben van plan om van Mini Trix een reinigingsborstel te kopen voor locwielen.
Artikelnummer :66623 - Minitrix Reinigingsborstel voor locwielen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor graag jullie reacties over dit product.
Groet van Jens Cremers.
Ik ben van plan om van Mini Trix een reinigingsborstel te kopen voor locwielen.
Artikelnummer :66623 - Minitrix Reinigingsborstel voor locwielen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor graag jullie reacties over dit product.
Groet van Jens Cremers.
Re: Reinigingsborstel voor locwielen.
Jens,
Gewoon doen. Een prima hulpmiddel. Daar zul je veel plezier van hebben.
Ben
Gewoon doen. Een prima hulpmiddel. Daar zul je veel plezier van hebben.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Bedankt voor je reactie ga er morgen een bestellen.Bjor schreef:Jens,Gewoon doen. Een prima hulpmiddel. Daar zul je veel plezier van hebben.
Ben
Jens
Ik ben er wat huiverig voor; de borstel kan kleine krasjes in de wielen maken, waardoor er zich just meer vuil in verzamelt, waardoor je vaker moet schoonmaken, en de wielen kunnen slechter contact gaan maken etc. Beter de wielen non-destructief schoonmaken met een wattenstaafje en wat wasbenzine. En wat doet die harde borstel met je anti slip bandjes?
Ik heb het zelf nog niet met een loc met anti-slip geprobeerd. Maar dat is inderdaad wel een puntje om op te letten.
Groet, Barry.
Groet, Barry.
Hoi,
Ben er geen liefhebber van, mooi om af en toe te gebruiken, ik heb bij een maat van mij toch wel gezien dat de toplaag van de wielen was weggeschuurd. Persoonlijk prefereer ik de wasbenzine en wattenstaafje methode.
rob den heijer
Ben er geen liefhebber van, mooi om af en toe te gebruiken, ik heb bij een maat van mij toch wel gezien dat de toplaag van de wielen was weggeschuurd. Persoonlijk prefereer ik de wasbenzine en wattenstaafje methode.
rob den heijer
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
En juist die top laag kan soms voor problemen zorgen. Met mijn brawa gravita bijvoorbeeld werkt die top laag (gebruineerde wielen) nadelig voor de stroomafname. Nadat ik ze een tijdje op zo'n borstel geduwd heb reden ze een stuk beter.
Die krasjes zullen wel meevallen. Ik heb ze iig niet gezien ma het gebruik.
Ik gebruik hem in combinatie net eerder genoemde tips met wasbenzine en een stukje keukenpapier.
Die krasjes zullen wel meevallen. Ik heb ze iig niet gezien ma het gebruik.
Ik gebruik hem in combinatie net eerder genoemde tips met wasbenzine en een stukje keukenpapier.
Voor H0 zijn er een soort schuddende rails die de wielen schoonmaakt.
Die zou er voor N-spoor ook moeten zijn.
Vooral zoals bij stoomlocs dat de motor in de tender zit en de stroomopname in de loc is het moeilijk om de wielen goed schoon te krijgen.
Hier een film van een Lux wielenreiniger in H0.
http://youtu.be/znRI0vfTYKY
De wielenreiniger N-spoor http://www.keuterman.nl/index.php?id=149
Die zou er voor N-spoor ook moeten zijn.
Vooral zoals bij stoomlocs dat de motor in de tender zit en de stroomopname in de loc is het moeilijk om de wielen goed schoon te krijgen.
Hier een film van een Lux wielenreiniger in H0.
http://youtu.be/znRI0vfTYKY
De wielenreiniger N-spoor http://www.keuterman.nl/index.php?id=149
Raden jullie het aan of niet? om zo'n ding aan te schaffen.
Ik heb voor de rails laatst al een schoonmaakwagon gekocht , en dat werkt perfect.
Jens
Ik heb voor de rails laatst al een schoonmaakwagon gekocht , en dat werkt perfect.
Jens
Jens,
Ik heb er al 20 jaar een, maak 3 - 4 keer per jaar mijn lokwielen ermee schoon en ik heb nog nooit iets gemerkt van krassen of andere schade. Gewoon je lok er lichtjes op houden, geen druk uitoefenen, lokje rustig laten lopen en na 20 - 30 seconden zijn je wielen weer blinkend schoon.
Mijn advies: gewoon kopen.
Ben
Ik heb er al 20 jaar een, maak 3 - 4 keer per jaar mijn lokwielen ermee schoon en ik heb nog nooit iets gemerkt van krassen of andere schade. Gewoon je lok er lichtjes op houden, geen druk uitoefenen, lokje rustig laten lopen en na 20 - 30 seconden zijn je wielen weer blinkend schoon.
Mijn advies: gewoon kopen.
Ben
M.v.g. Ben