Backeramm am Rhein
Re: Backeramm am Rhein
Hi Bas,
Een spiegelreflexcam heb ik niet. Heb gewoon zo'n...euuh...ja, uitgebreide cam, die er lichtelijk uit ziet als een spiegelreflex. Heb m al jaren, en hij doet het vrij aardig. Een nieuwere, betere, is meteen weer honderden euro's en dat komt vast wel eens, maar niet nu. Toch ga ik eens kijken of die autofocus in video-modus uit kan. Uiteraard is het een fotocamera, geen videocamera. Net zoals je geen sushi moet bestellen bij een steakhouse.
Vandaag veel bomen afgemaakt. Bovenleidingen zwart geverfd, masten geweatherd. Pas op: hier gaat meer werk in zitten dan je denkt. Next time is eigenlijk gewoon alle leidingen alvast spuiten en daarna pas monteren. Ik was met 50 cm alweer een uurtje kwijt. Enkel de draden verven..... Morgen, om dit draadje weer wat sjoege te geven, weer wat foto's dan maar.
We komen dichtbij het moment dat module #3 aan het skelet mag beginnen voor de scenery. Niet dat alles op de rest al klaar is....zeker niet. Maar ik moet nog zeker 100 struikjes maken, en dat gaat beter als je weet waarvoor. Voor de nieuwste module is eigenlijk het meeste wel in huis. Zo ook de ideeën. Geen spannende kabelbanen en weetikveel. Een huisje hier en daar en dat was het wel. Een beetje rust dus. Het overloopwissel vergt nog wat exotische bovenleiding, maar verder is het gewoon het standaard rotsen boetseren, wijnstruikjes aanleggen en een meter steunmuurtjes. Nou, easy-peasy, niet?
J.
Een spiegelreflexcam heb ik niet. Heb gewoon zo'n...euuh...ja, uitgebreide cam, die er lichtelijk uit ziet als een spiegelreflex. Heb m al jaren, en hij doet het vrij aardig. Een nieuwere, betere, is meteen weer honderden euro's en dat komt vast wel eens, maar niet nu. Toch ga ik eens kijken of die autofocus in video-modus uit kan. Uiteraard is het een fotocamera, geen videocamera. Net zoals je geen sushi moet bestellen bij een steakhouse.
Vandaag veel bomen afgemaakt. Bovenleidingen zwart geverfd, masten geweatherd. Pas op: hier gaat meer werk in zitten dan je denkt. Next time is eigenlijk gewoon alle leidingen alvast spuiten en daarna pas monteren. Ik was met 50 cm alweer een uurtje kwijt. Enkel de draden verven..... Morgen, om dit draadje weer wat sjoege te geven, weer wat foto's dan maar.
We komen dichtbij het moment dat module #3 aan het skelet mag beginnen voor de scenery. Niet dat alles op de rest al klaar is....zeker niet. Maar ik moet nog zeker 100 struikjes maken, en dat gaat beter als je weet waarvoor. Voor de nieuwste module is eigenlijk het meeste wel in huis. Zo ook de ideeën. Geen spannende kabelbanen en weetikveel. Een huisje hier en daar en dat was het wel. Een beetje rust dus. Het overloopwissel vergt nog wat exotische bovenleiding, maar verder is het gewoon het standaard rotsen boetseren, wijnstruikjes aanleggen en een meter steunmuurtjes. Nou, easy-peasy, niet?
J.
Ik hou me voor de verandering maar eens aan de afspraak.Morgen, om dit draadje weer wat sjoege te geven, weer wat foto's dan maar.
Als je het vergelijkt met een aantal plaatjes geleden zie je dat de bovenleiding substantieel minder opvalt zo. En dan te bedenken dat het een foto is óver bovenleidingen. Je gaat nu dus echt zoeken als het ware. Optisch, als je dus naar de baan kijkt valt het gewoon veel minder op. Een geinig effect vind ik dat altijd.
De nieuwe bomen liggen ook klaar om geplant te worden. We kunnen zo langzamerhand al gaan beginnen met de stoep aan de waterzijde. Of moet ik dat een boulevard noemen? Wel wil ik nog een rondvaartboot aanlegplek en een boothelling maken voor in de rivier. Hmm....dat het wat minder weer is buiten is wel eens goed. Dan bouw ik tenminste. Anders ga je alleen maar een beetje dom rijden en fotootjes maken .
Verder zo her en der nog wat groen geplant. Werd ook tijd. Het ziet er wel weer wat gezelliger uit zo. Van dat groen gaat je baan zo leven.....
Boompje, hekje, autootje, rozenstruikje (ofzo)
Een aanrader van MB! Op elke baan is wel plek voor een paar van die kampeertafeltjes. Wel kalm met de vingertjes van het is vrij breekbaar. Nog wat Leute dabei en dan is dit ook wel weer klaar voorlopig....
Nog meer truttige Rijngezelligheid. Beetje pimpelen unter den Weinreben.
En een stukje gras/onkruid. Even á la Alwin de Hoon. De ondergrond heb ik eerst egaal gemaakt met een papje van Earth Blend van WS. Hoeft niet, maar ik had nog over, vandaar. Daarna houtlijm, niet te zuinig. Daar plant je dan je gras in, volgens mij van Noch en niet de meest bescheiden vorm. Je kunt ook die XXL grassprieten pakken, maar spaarzaam. Met de stofzuiger fatsoeneer je het een beetje. Dan klein beetje spuitlijm en met de Sprühdose knal je er nog wat kortere vezels overheen. Wederom met de stofzuiger aan de gang. Als laatste beetje opleuken met 2 kleurtjes turf, spaarzaam het liefst. En zo krijg je wel een ietwat rommelig stukje gras.
Okay! Durch maar weer.
J.
Dat jij kan doorprutsen met groenzooi, is dan het enige pluspunt van de regen op mijn enige vrije dag .
Denk dat ik ook maar naar de zolder ga
gr. Ron.
Denk dat ik ook maar naar de zolder ga
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Fraai onkruid Jeroen!
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
Weer druk geweest met van alles.
Er ligt een proefstukje water te drogen. De wegen zijn opnieuw geschilderd en beter belijnd, tevens vervuild. Wat markeringen ook al hier en daar. Nog wat groen, boompjes e.d. zo links en rechts.....en dan komen we zowat bij de kade aan. Toen ik eens rondkeek of ik wat tevreden was viel me nog de -nog- onbeveiligde spoorwegovergang op. Aiii....het moest er eens van komen. Zojuist al 2 uurtjes bezig geweest met je reinste prutserij op de vierkante fractie van een onderdeeltje van een nanometer. Pfff....
In de categorie 'de fik erin' hier alvast een plaatje.....zie het als een teaser. Ik begin het al te snappen.....
J.
PS: wil je snel en makkelijke spoorbomen en heb je bijvoorbeeld ook geen tijd? Niet aan dit bouwpakketje beginnnen......
Er ligt een proefstukje water te drogen. De wegen zijn opnieuw geschilderd en beter belijnd, tevens vervuild. Wat markeringen ook al hier en daar. Nog wat groen, boompjes e.d. zo links en rechts.....en dan komen we zowat bij de kade aan. Toen ik eens rondkeek of ik wat tevreden was viel me nog de -nog- onbeveiligde spoorwegovergang op. Aiii....het moest er eens van komen. Zojuist al 2 uurtjes bezig geweest met je reinste prutserij op de vierkante fractie van een onderdeeltje van een nanometer. Pfff....
In de categorie 'de fik erin' hier alvast een plaatje.....zie het als een teaser. Ik begin het al te snappen.....
J.
PS: wil je snel en makkelijke spoorbomen en heb je bijvoorbeeld ook geen tijd? Niet aan dit bouwpakketje beginnnen......
waar komt dat vandaan
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Srak werk maat, ik begin er absoluut niet aan
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
- Moderator
HAHA, kijk dan haalt ie geen rottigheid uit. Strak werk overigens.
Fan van Alpenbanen in N(m)
Veelbelovend Jeroen! Ik denk dat ik em ook maar ga bestellen.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
-
- Elektronica/Commercieel
Als het droog is dan is het geen water meer.Jeroen schreef:Er ligt een proefstukje water te drogen
Mooi stukje huisvlijt J. die spoorboom(pje).
-
- Moderator
- Contacteer:
@martin; FKS MODELLBAU Als je daar gaat bestellen laat het weten. Ik heb ook nog spullen van ze nodig en Vera ook.
Herr. J. geweldig mooi en strak dingentje zeg! Bijna spijtig dat je de overweg gesloten houdt! Af en toe open gaande bomen zou ik toch graag zien. Mits technisch haalbaar natuurlijk. (Ik heb een grote mond, want ook mijn overweg werkt nog altijd niet )
Heel mooi allemaal! Is het al bijna september?? Tot dan!
Groetjes
Hoontje
Herr. J. geweldig mooi en strak dingentje zeg! Bijna spijtig dat je de overweg gesloten houdt! Af en toe open gaande bomen zou ik toch graag zien. Mits technisch haalbaar natuurlijk. (Ik heb een grote mond, want ook mijn overweg werkt nog altijd niet )
Heel mooi allemaal! Is het al bijna september?? Tot dan!
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
-
Jereon,
Wat ben je vlijtig het een nog niet af en het volgende project (je) is al weer gestart.
Gaaf de eerste foto van de vorige serie, die huizen doen het daar erg mooi.
Dat werk met die spoorbomen zal wel wat druppeltjes zweet hebben gekost (aanvullen met bier natuurlijk)
Het resultaat is verbluffend zeer mooi en detailrijk.
Op naar de tweede maar die zal al wel af zijn terwijl ik dit schrijf.
mvrgr Bob
Wat ben je vlijtig het een nog niet af en het volgende project (je) is al weer gestart.
Gaaf de eerste foto van de vorige serie, die huizen doen het daar erg mooi.
Dat werk met die spoorbomen zal wel wat druppeltjes zweet hebben gekost (aanvullen met bier natuurlijk)
Het resultaat is verbluffend zeer mooi en detailrijk.
Op naar de tweede maar die zal al wel af zijn terwijl ik dit schrijf.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Hi guys,
Het resultaat so far valt mij nog niet tegen. Wel is alles wel erg klein en fragiel. De handleiding is op zich wel duidelijk, maar je moet even goed lezen waar de vouwlijnen horen. Lollig is dat de plaatjes wel duidelijk zijn, maar zo uitvergroot dat je in eerste instantie niet eens ziet welk onderdeeltjetjetjetje je nou precies uit welk ienieminiraampje moet snijden.
@andy,
Ja het is messing en etswerk. Maar gewoon een bouwpakketje....dat scratchbuilding van jou, daar waag ik me maar niet aan. Ook heb ik dit niet gesoldeerd maar met hele kleine beetjes secondenlijm gefixeerd. Om dat op te brengen gebruik ik een tandenstoker die ik met een mesje een hele fijne, scherpe punt heb gegeven.
@Harry,
Ja, zou ik zeker doen! Gaat mooi passen bij jouw bouwsels. Nu ben ik wel benieuwd hoe het eruit gaat zien met kleur. Dat wordt nog wel wat vandaag.
@alwin, Bob,
Ja het gaat wel mooi staan bij dat MB-seinhuisje. Maar helaas zit operable er niet in. De hekjes zelf kunnen niet scharnieren, zoals dat wel kan bij dat ding van Andy. Met geklooi met een servo was hij zeker wel beweegbaar te maken (met veel of genoeg moeite....). Dat kost me dus de fijne hekjes (Gitter), de fijnheid van het geheel want je moet toch weer boren, twee servo's die ik weer precies maar onder lastige omstandigheden daar onder moet gaan aanbrengen tussen de decoders en draden in, een waarschijnlijke weer dure decoder (NEEJOHNEEMEENOOCEETWEEËNDERTIGHARDSTIKKEMAKKELIJKNIETDUURENWORDLIDVANDESPOORSTAAFJONGUH! ) met veel gezeik en......dan zijn die bomen meer dicht dan open. Ja, leuk was het wel geweest, en de detecties had ik al voorzien in de rails maar alles afwegende doe ik het maar niet.
J.
Het resultaat so far valt mij nog niet tegen. Wel is alles wel erg klein en fragiel. De handleiding is op zich wel duidelijk, maar je moet even goed lezen waar de vouwlijnen horen. Lollig is dat de plaatjes wel duidelijk zijn, maar zo uitvergroot dat je in eerste instantie niet eens ziet welk onderdeeltjetjetjetje je nou precies uit welk ienieminiraampje moet snijden.
@andy,
Ja het is messing en etswerk. Maar gewoon een bouwpakketje....dat scratchbuilding van jou, daar waag ik me maar niet aan. Ook heb ik dit niet gesoldeerd maar met hele kleine beetjes secondenlijm gefixeerd. Om dat op te brengen gebruik ik een tandenstoker die ik met een mesje een hele fijne, scherpe punt heb gegeven.
@Harry,
Ja, zou ik zeker doen! Gaat mooi passen bij jouw bouwsels. Nu ben ik wel benieuwd hoe het eruit gaat zien met kleur. Dat wordt nog wel wat vandaag.
@alwin, Bob,
Ja het gaat wel mooi staan bij dat MB-seinhuisje. Maar helaas zit operable er niet in. De hekjes zelf kunnen niet scharnieren, zoals dat wel kan bij dat ding van Andy. Met geklooi met een servo was hij zeker wel beweegbaar te maken (met veel of genoeg moeite....). Dat kost me dus de fijne hekjes (Gitter), de fijnheid van het geheel want je moet toch weer boren, twee servo's die ik weer precies maar onder lastige omstandigheden daar onder moet gaan aanbrengen tussen de decoders en draden in, een waarschijnlijke weer dure decoder (NEEJOHNEEMEENOOCEETWEEËNDERTIGHARDSTIKKEMAKKELIJKNIETDUURENWORDLIDVANDESPOORSTAAFJONGUH! ) met veel gezeik en......dan zijn die bomen meer dicht dan open. Ja, leuk was het wel geweest, en de detecties had ik al voorzien in de rails maar alles afwegende doe ik het maar niet.
Nog niet, ga ik straks na de verplichte nummers maar eens aan beginnen. Dan gronden en verven en plaatsen! En foto's maken natuurlijk.Op naar de tweede maar die zal al wel af zijn terwijl ik dit schrijf.
J.
Jeroen,
Je hebt me overtuigd: ik ga 'em bestellen, samen met ander moois van FKS.
@ Hoontje, Martin, stuur maar een PB-tje, als jullie mee willen liften.
Je hebt me overtuigd: ik ga 'em bestellen, samen met ander moois van FKS.
@ Hoontje, Martin, stuur maar een PB-tje, als jullie mee willen liften.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
-
- Moderator
- Contacteer:
Doen. Bent vast welkom. Alhoewel.... Een baanbouwer die niet eens een Ik ben heel benieuwd naar het ikslagboompje wil laten werken... Wat zit daarvoor qua aanwinst voor DE club in?Jeroen schreef:(NEEJOHNEEMEENOOCEETWEEËNDERTIGHARDSTIKKEMAKKELIJKNIETDUURENWORDLIDVANDESPOORSTAAFJONGUH! )
Goed serieuze vraag nu,
Ik ben heel benieuwd naar het "linker"gedeelte van de baan. Wat komt daar? Of blijft dat een tijdelijke keerlus op hout t.b.v. de toekomst?
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
-
- Elektronica/Commercieel
Jeroen.... je hoeft niet te schreeuwen hoor. Je kan hem gewoon in de webshop bestellen
@Harry
Ik doe mee!!!!! Vanavond heb je pb
@Harry
Ik doe mee!!!!! Vanavond heb je pb
Mijn hemel, wat een een werk
Ik vind dat euromuntje, welke ervoor ligt al klein.
Beideway, denk dat je vandaag ook weer struiken kan gaan maken
gr. Ron.
Ik vind dat euromuntje, welke ervoor ligt al klein.
Beideway, denk dat je vandaag ook weer struiken kan gaan maken
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Hey ja man, kwam net binnen. M E G A bedankt maar weer! Was alweer helemaal door je vorige zending heen. Wat een service!Ron schreef: Beideway, denk dat je vandaag ook weer struiken kan gaan maken
gr. Ron.
Ook kwamen er nog wat Markenburg hekjes binnen, dus we hebben in ieder geval wat te doen zodra ik straks klaar ben met het verven van de spoorbomen.
Grtz,
J.
En....eventjes later was boompje twee ook klaar. Nog wat later was de boel gegrond (gewoon met die primer van Action), en nog ietsje later was de boel geverfd.
En daar ben je dan wel een dag zoet mee. En het verfwerk kan vast nog strakker (arggghh, die foto's ook...) maar het is bijna geen doen als dat ding al in elkaar zit.
Een overzichtje.
Het is echt heel fijn spul. Mooi gedetailleerd allemaal. Ja, ik ben best wel tevreden zo. Toch was een iets grovere, die bijvoorbeeld beweegt ook wel leuk geweest. Hier zie je dat het verfwerk niet erg strak is. Het valt niet mee, dat één-op-honderdzestig zo af en toe....
Fotootje met busje. Let op de spoorboom aan de overkant. Zoals ik laatst in Rüdesheim zag, is de boom aan de overkant gewoon wit met rode cirkeltjes. Dat heb ik maar met een tandenstoker gedaan. Wat een gepruts.
En nu moet die hele handel toch weer eens een keertje naar buiten. Het is wel leuk om de baan elke keer completer te zien worden.
J.
En daar ben je dan wel een dag zoet mee. En het verfwerk kan vast nog strakker (arggghh, die foto's ook...) maar het is bijna geen doen als dat ding al in elkaar zit.
Een overzichtje.
Het is echt heel fijn spul. Mooi gedetailleerd allemaal. Ja, ik ben best wel tevreden zo. Toch was een iets grovere, die bijvoorbeeld beweegt ook wel leuk geweest. Hier zie je dat het verfwerk niet erg strak is. Het valt niet mee, dat één-op-honderdzestig zo af en toe....
Fotootje met busje. Let op de spoorboom aan de overkant. Zoals ik laatst in Rüdesheim zag, is de boom aan de overkant gewoon wit met rode cirkeltjes. Dat heb ik maar met een tandenstoker gedaan. Wat een gepruts.
En nu moet die hele handel toch weer eens een keertje naar buiten. Het is wel leuk om de baan elke keer completer te zien worden.
J.
mooi!
Groet Olaf
Modelspoor is leuk!
mijn nieuwe baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10711
Modelspoor is leuk!
mijn nieuwe baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10711
Tof Herr J
Werken je boompjes ook echt of gaan ze dat later ook doen?
Mvg,
Ad
Werken je boompjes ook echt of gaan ze dat later ook doen?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Mr Ad!
Neen, de bomen blijven gewoon gesloten. Het hekwerk kan namelijk niet scharnieren. Ik wil nog wel even op zoek naar de juiste lampjes.
In de afgelopen tijd heb ik nog een paar autootjes gekocht. Dus met de Geschränkter Bahnübergang nu even op z'n plekkie meteen maar creatief-met-auto's geweest. Als dit een diorama was had ik de scene "Die Bahn kommt" genoemd.
Dan denk je toch, als doorgewinterd N-spoorforummer en debiel treinenfan en spotter-met-haar-op-de-tanden en per maand je jaarsalaris er doorheen jaagt teneinde de N-spoorstore leeg te kopen:"Maar als de Bahn kommt, dann ist dass doch hartstikke goed nieuws en bevordert dat de hobby en blaatmekker?".
Precies. Daar denkt de file in Backeramm (Rhein) wel anders over. Men wil graag een ongelijkvloerse kruising, of -nog beter- laat die Bahn lekker even een potje opbokken uit het wunderschöne Mittelrheintal. Lärm, lärm, lärm. Macht krank. JHAAAA.
Enfin, mijn fantasie begint alweer max te werken. Voor ons forummers van het 1op160e legioen nog maar een Taurus plaatje. Sorry, die lag bovenop de stapel dozen die wordt gebruikt voor het rijden buiten.
J.
Neen, de bomen blijven gewoon gesloten. Het hekwerk kan namelijk niet scharnieren. Ik wil nog wel even op zoek naar de juiste lampjes.
In de afgelopen tijd heb ik nog een paar autootjes gekocht. Dus met de Geschränkter Bahnübergang nu even op z'n plekkie meteen maar creatief-met-auto's geweest. Als dit een diorama was had ik de scene "Die Bahn kommt" genoemd.
Dan denk je toch, als doorgewinterd N-spoorforummer en debiel treinenfan en spotter-met-haar-op-de-tanden en per maand je jaarsalaris er doorheen jaagt teneinde de N-spoorstore leeg te kopen:"Maar als de Bahn kommt, dann ist dass doch hartstikke goed nieuws en bevordert dat de hobby en blaatmekker?".
Precies. Daar denkt de file in Backeramm (Rhein) wel anders over. Men wil graag een ongelijkvloerse kruising, of -nog beter- laat die Bahn lekker even een potje opbokken uit het wunderschöne Mittelrheintal. Lärm, lärm, lärm. Macht krank. JHAAAA.
Enfin, mijn fantasie begint alweer max te werken. Voor ons forummers van het 1op160e legioen nog maar een Taurus plaatje. Sorry, die lag bovenop de stapel dozen die wordt gebruikt voor het rijden buiten.
J.