ontwerp
Re: ontwerp
uh...Kan je duidelijker zijn wat betreft je wensen?
Zo niet, dan kan ik je alleen verwijzen naar het internet om wat willekeurigs te vinden daar dat waarschijnlijk net zo goed is als wat je kan verwachten wanneer je om een willekeurig idee vraagt hier.
Willekeurig idee: een R1 cirkel op een triplex plaat, een kant en klaar tunneltje en een kerkje in het midden. Nu jij. (dit was ironisch bedoeld)
Zo niet, dan kan ik je alleen verwijzen naar het internet om wat willekeurigs te vinden daar dat waarschijnlijk net zo goed is als wat je kan verwachten wanneer je om een willekeurig idee vraagt hier.
Willekeurig idee: een R1 cirkel op een triplex plaat, een kant en klaar tunneltje en een kerkje in het midden. Nu jij. (dit was ironisch bedoeld)
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Trambaan (diorama)
-
Onderwerp starter
Mijn baan is 2 op 1 (zie onderschift). Vrij standaard van baan, maar misschien kan het je inspireren tot iets eigens?
WAt zoek je eigenlijk? Een origineel thema? Of misschien een klassiek thema (NS tijdperk V) maar een origineel baanplan? Iets buitenlands,... of smalspoor misschien?
groetjes,
WAt zoek je eigenlijk? Een origineel thema? Of misschien een klassiek thema (NS tijdperk V) maar een origineel baanplan? Iets buitenlands,... of smalspoor misschien?
groetjes,
Check de categorie Baanplannen eens (zowel hier als op BNLS), dan heb je voorlopig genoeg om door te spitten.
En inderdaad, iets meer info over wat je wilt. Wat je bedoelt met "2 in 1" snap ik niet.
En inderdaad, iets meer info over wat je wilt. Wat je bedoelt met "2 in 1" snap ik niet.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Of ff goochelen met baanplan, dan heb je werkt voor de rest van de week
Grtzz Rob
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
he, dhu dennis,
Wat mag het kosten als ik een baanplan voor je in elkaar zet?
Bedoel, tijd is geld tenslotte he, of anders wel tijd is hobbytijd,
En met een beetje baanplan ben je wel ff wat uurtjes zoet.
Je zegt het maar, mocht je nog belang hebben, maar dan idd wel ff iets meer info omtrent wat jouw idee is voor een baan.
welk thema, land, tijdperk, enz.
Zonder die wetenschap krijg ik zelfs nog geen baan voor mijn eigen op papier.
Mvg
Freddy
Wat mag het kosten als ik een baanplan voor je in elkaar zet?
Bedoel, tijd is geld tenslotte he, of anders wel tijd is hobbytijd,
En met een beetje baanplan ben je wel ff wat uurtjes zoet.
Je zegt het maar, mocht je nog belang hebben, maar dan idd wel ff iets meer info omtrent wat jouw idee is voor een baan.
welk thema, land, tijdperk, enz.
Zonder die wetenschap krijg ik zelfs nog geen baan voor mijn eigen op papier.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Er zijn zat tijdschriften en boekjes die volstaan met baanplannen, hele interessante vaak, (lees: geen ovaaltje met een zijspoortje-type)
En op basis daarvan zelf aan de slag gaan met ontwerpen geeft je een persoonlijkere (lees: leukere en originelere) baan.
(ik geloof dat ons gedachtenlezen nog wat gebrekkig is, zelfs modelspoorders kunnen dat niet doorgaans...)
En op basis daarvan zelf aan de slag gaan met ontwerpen geeft je een persoonlijkere (lees: leukere en originelere) baan.
(ik geloof dat ons gedachtenlezen nog wat gebrekkig is, zelfs modelspoorders kunnen dat niet doorgaans...)
- Norman
Trambaan (diorama)
Trambaan (diorama)
Ik denk idd dat velen die proberen een baan te plannen, te grote verwachtingen hebben op wat mogelijk is op een bepaalde afmeting.
Juist daarom is het van belang eerst een afweging te maken, wat je wilt gaan uitbeelden.
Grote stad, klein dorp, industrie, landschap, bergen of geen bergen, NS, DB of welk land dan ook.
Allemaal bepalende factoren die je nodig bent om een goed baanplan neer te zetten.
Vervolgens eens gaan bedenken, hoeveel ruimte neemt een station voor een middelgrote stad.
(dan schrikken de meesten al, omdat dat toch aanzienlijk blijkt te zijn)
zo moet je eigenlijk al die punten bij langs lopen, en dan kom je er achter, dat je ff je gedachten moet aanpassen.
alles net ff kleiner op zetten, maar dan nog zo dat het nog wat geloofwaardig is.
FF als voorbeeld, stel ik wil station Enschede nabouwen, hoe lang moet dan mijn langste perron zijn?
In werkelijk is dat perron 4 en daar staat toch regelmatig een combinatie van 3 4delige koplopers.
Dat zou dus in praktijk neerkomen op een modelbouw perron van pak hem beet 2 meter lengte.
Is dat voor velen van ons haalbaar, als je er dan ook nog eens de wisselstraten bij moet maken?
Ik denk voor de meesten van ons niet, een uitzondering daar gelaten, dus we moeten aanpassen en inkrimpen.
Maak jezelf dus dit soort afwegingen, ga daarna kijken wat je wel en niet kunt plaatsten, en wat je er beslist wel op wilt en wat je eventueel weg wilt laten.
Begin daarna met het ontwerpen van je stations/industire rangeer gebieden, en je zult zien, dan kom je ineens een stuk verder met een ontwerp, zonder vast te zitten aan het gebruikeijke ovaaltje.
probeer ook hoogte`s te maken, ja ook op een NL baan, alleen al om naar schaduwstations te kunnen rijden, en meer mogelijkheden te maken. er zijn voor elk type baan mogelijkheden genoeg om treinen te laten verdwijnen,.
mvg
Freddy
Juist daarom is het van belang eerst een afweging te maken, wat je wilt gaan uitbeelden.
Grote stad, klein dorp, industrie, landschap, bergen of geen bergen, NS, DB of welk land dan ook.
Allemaal bepalende factoren die je nodig bent om een goed baanplan neer te zetten.
Vervolgens eens gaan bedenken, hoeveel ruimte neemt een station voor een middelgrote stad.
(dan schrikken de meesten al, omdat dat toch aanzienlijk blijkt te zijn)
zo moet je eigenlijk al die punten bij langs lopen, en dan kom je er achter, dat je ff je gedachten moet aanpassen.
alles net ff kleiner op zetten, maar dan nog zo dat het nog wat geloofwaardig is.
FF als voorbeeld, stel ik wil station Enschede nabouwen, hoe lang moet dan mijn langste perron zijn?
In werkelijk is dat perron 4 en daar staat toch regelmatig een combinatie van 3 4delige koplopers.
Dat zou dus in praktijk neerkomen op een modelbouw perron van pak hem beet 2 meter lengte.
Is dat voor velen van ons haalbaar, als je er dan ook nog eens de wisselstraten bij moet maken?
Ik denk voor de meesten van ons niet, een uitzondering daar gelaten, dus we moeten aanpassen en inkrimpen.
Maak jezelf dus dit soort afwegingen, ga daarna kijken wat je wel en niet kunt plaatsten, en wat je er beslist wel op wilt en wat je eventueel weg wilt laten.
Begin daarna met het ontwerpen van je stations/industire rangeer gebieden, en je zult zien, dan kom je ineens een stuk verder met een ontwerp, zonder vast te zitten aan het gebruikeijke ovaaltje.
probeer ook hoogte`s te maken, ja ook op een NL baan, alleen al om naar schaduwstations te kunnen rijden, en meer mogelijkheden te maken. er zijn voor elk type baan mogelijkheden genoeg om treinen te laten verdwijnen,.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
verhuur jij je als architect freddy,
das ideaal
groetjes henry
das ideaal
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Hee 't is een dure hobby!henry schreef:verhuur jij je als architect freddy,
das ideaal
groetjes henry
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
shoven schreef:Hee 't is een dure hobby!henry schreef:verhuur jij je als architect freddy,
das ideaal
groetjes henry
ik bedoel maar, en wie wil er niet eens wat bij verdienen, en als dat dan op een leuke manier kan met je hobby
Maar henry, jij hebt mij toch niet meer nodig, jouw baan zit toch al bijna in elkaar
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
-
Ohwwwww gaan we terug krabbelen
Grtzz Rob
Grtzz Rob
Grtzz Rob
rob ik wil wel maar kan zijn voorrijkosten niet betalen
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---