Hallo Maurits,
wat me wel opvalt, de treinen remmen netjes af, echter optrekken is wel wat aan de snelle kant,
Klopt heb ik ook gezien.
ik heb in juni al mijn treinen opnieuw ingeregen nadat ik de "Railspeed" had aangeschaft en ik heb inderdaad geen aandacht geschonken aan het optrekken.
Ga dekkende weken eens de instellingen van het optrekken wijzigen ook dat geschied in WDP.
Ik heb nu alle loks middels WinDigiPet rijden en daarvoor het ik gekozen om alle decoders de zelfde basis instelling te geven.
Het afremmen gebeurd door WinDigipet en dus staat CV4 = 0 (dan doet de decoder dus niets en al het afremmen geschiet door WDP)
Ik wil niet harder dan 100km/ uur rijden en heb dus alle loks zodanig ingeregeld dat ze met CV5 niet harder rijden.
Reden mijn thema is een groot station (max60km/uur doorgaande trein) en 2 parade strekken. op de parade baan vind ik het mooi om ook even naar een trein te kunnen kijken en dus vind ik 100km/uur het mooist. Past ook wel bij Tp3
Je treinen verloop is erg rustig, is dit een bewuste keuze, gezien de rijlengte/ hoeveelheid treinen die je hebt zou je makkelijk een veelvoud kunnen hebben rondrijden of hou je het bewust rustig ?
Daar heb ik voor gekozen. Je moet van je treinen kunnen genieten. Ik heb z'n 60 treinen op de baan staan veelal in de 5 schaduwstations die mijn baan rijk is en dus als ze op het bovenste deel zijn dan wil ik ze ook wel even zien. Op de video staan max 6 treinen in het station ik kan dat met een teller ook op 8, 7, 5, 4, 3, 2 of 1 zetten dan is het verloop wat sneller. Ook kan ik de aan en afvoer van het station sneller laten komen en gaan dat is ook met een felle geregeld.
De komende tijd het BW op de baan bouwen en dan zie je weer een ander beeld.
mvrgr Bob