En weer heb ik wat...
Ik heb vanmiddag de uitbreiding van Phildie in mijn Hondenkop gezet, om aan twee kanten goede detectie te krijgen. Dat is prima gelukt.
Maar toch rijdt de Hondenkop te ver door op de stopplaatsen. Nu lijkt het mij te komen door de standaard instelling van de decoder i.v.m. remvertraging. Die lijkt mij veel te ruim te zijn.
Nu heb ik met mijn boerenverstand in de handleiding zitten kijken, en daar vind ik op CV 4 de remvertraging standaard op 2. De in te stellen waarde ligt tussen 1 en 63.
Moet ik dit nu zo lezen dan bijvoorbeeld 1 staat voor minimale vertraging en 63 voor maximale vertraging? Of zit het nog weer anders.
Voor zover ik begrepen heb, is koploper niet zo gelukkig met al die instellingen en zou de remvertraging en de acceleratie het liefst uitgeschakeld hebben.
Wie kan mij wat duidelijkheid geven hier over?
Bvd.
Instellingen Uhlenbrock PluX 12 decoder
Instellingen Uhlenbrock PluX 12 decoder
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Instellingen Uhlenbrock PluX 12 decoder
The taste is in the pudding.
Of te wel probeer het dan weet je het voor altijd.
Maar 1 is de korste remvertraging, en 63 is de langste vertragingstijd.
In de decoder een kleine optrek en afremvertraging instelling geeft een vloeiender rijgedrag.
Koploper zo instellen dat hij er net iets langer over doet om de loc te laten optrekken of afremmen.
En geef koploper de tijd om het proces leren remmen af te ronden, iedere keer als jij instellingen verandert moet dat proces aangepast worden door koploper. Dus gun het even de tijd en na een paar keer zal je al resultaat zien.
Groetjes
Of te wel probeer het dan weet je het voor altijd.
Maar 1 is de korste remvertraging, en 63 is de langste vertragingstijd.
In de decoder een kleine optrek en afremvertraging instelling geeft een vloeiender rijgedrag.
Koploper zo instellen dat hij er net iets langer over doet om de loc te laten optrekken of afremmen.
En geef koploper de tijd om het proces leren remmen af te ronden, iedere keer als jij instellingen verandert moet dat proces aangepast worden door koploper. Dus gun het even de tijd en na een paar keer zal je al resultaat zien.
Groetjes
Re: Instellingen Uhlenbrock PluX 12 decoder
Okiedokie,
Dus gewoon even door laten rijden en dan zou het goed moeten komen. Momenteel glijd de Hondenkop nog door tot over de wissels.
De rest van de loc's doen het prima (met een Kuehn decoder)
Dus gewoon even door laten rijden en dan zou het goed moeten komen. Momenteel glijd de Hondenkop nog door tot over de wissels.
De rest van de loc's doen het prima (met een Kuehn decoder)
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Re: Instellingen Uhlenbrock PluX 12 decoder
Jelle,
als aanvulling op Wim zijn e-mail. zet cv4 gewoon op 0 dan regelt de decoder niets en doet koploper dit.
instellingen voor je remvertraging vindt je onder onderhouden trein types, jij hebt nu een vertraging 50 - 0 op 10 seconden staan, zet deze lekker op 15 ofzo.
laatste je kan overwegen dat de loc hoe dan ook gelijk moet stoppen in de stop sectie ( onderhoud algemene gegevens, vinkje bij direct stoppen in remsectie )
wat je ook verandert , het duurt inderdaad zoals Wim al aangaf een flink aantal rondjes voor alles rijdt
als aanvulling op Wim zijn e-mail. zet cv4 gewoon op 0 dan regelt de decoder niets en doet koploper dit.
instellingen voor je remvertraging vindt je onder onderhouden trein types, jij hebt nu een vertraging 50 - 0 op 10 seconden staan, zet deze lekker op 15 ofzo.
laatste je kan overwegen dat de loc hoe dan ook gelijk moet stoppen in de stop sectie ( onderhoud algemene gegevens, vinkje bij direct stoppen in remsectie )
wat je ook verandert , het duurt inderdaad zoals Wim al aangaf een flink aantal rondjes voor alles rijdt
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Instellingen Uhlenbrock PluX 12 decoder
De instellingen voor massa simulate per treintype zijn de baas over de instellingen van CV4 Koploper bepaald de tijd dat er afgeremd wordt van 50 naar 0 en als dat erg hoog staat b.v. op 15 sec dan duurt het dus 15 sec eer de trein van 50 km/u naar 0 gaat en 15 sec is erg lang en de trein kan dus ook lang doorrijden.
Deze instelling te samen met CV 4 zo instellen dat de trein netjes afremt.
Groetjes
Oops Maurits was me voor.
Deze instelling te samen met CV 4 zo instellen dat de trein netjes afremt.
Groetjes
Oops Maurits was me voor.
- Bijlagen
-
- massajelle.jpg (119.78 KiB) 2026 keer bekeken
Re: Instellingen Uhlenbrock PluX 12 decoder
Anderzijds kan de minimum snelheid van het treintype (zie figuur hierboven 20kmh) ook te hoog staan, dan zal de trein te ver doorrijden over stopsectie tot in volgend blok en raakt hij niet meer weg want volgend blok bezet !
Komt te trein te hard op stopsectie, dan maakt hij een noodstop, maar begint dan ook te "leren remmen"
Te ver doorrijden, duidt erop dat:
1) de trein op minimum snelheid (van het treintype) op de stopbezetmelder kwam
2) te traag vertraagde.
Dit verdwijnt niet bij "leren remmen".
Maak stopsectie langer of verminder de minimum snelheid treintype.
Het laatste is meestal het makkelijkste.
Komt te trein te hard op stopsectie, dan maakt hij een noodstop, maar begint dan ook te "leren remmen"
Te ver doorrijden, duidt erop dat:
1) de trein op minimum snelheid (van het treintype) op de stopbezetmelder kwam
2) te traag vertraagde.
Dit verdwijnt niet bij "leren remmen".
Maak stopsectie langer of verminder de minimum snelheid treintype.
Het laatste is meestal het makkelijkste.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: Instellingen Uhlenbrock PluX 12 decoder
Allemaal weer heel hartelijk bedankt voor deze aanwijzingen.
Ik weet, ik heb nog héééél veel te leren, maar hier kom ik weer flinke stappen mee verder.
Ik weet, ik heb nog héééél veel te leren, maar hier kom ik weer flinke stappen mee verder.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]