Ik heb een BR85 van Mtx op Ebay gescoord en digitaal gemaakt. Nu zitten er aparte koppelingen op (zie foto). Ik wil deze vervangen door standaard koppelingen, maar ik ben bang iets af te breken. Wat is de juiste procedure om koppelingen te verwijderen? Kan ik gewoon een koppeling van een oude wagon afhalen?
Groeten,
Edwin
koppelingen verwijderen
-
Onderwerp starter - Berichten: 1470
koppelingen verwijderen
- Bijlagen
-
- BR85koppeling2008.JPG (111.17 KiB) 1744 keer bekeken
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
-
Re: koppelingen verwijderen
Hallo Evo,
Goed dat je er een foto bij doet.
De twee lipjes die je ziet moet je voorzichtig naar boven buigen en dan kan je de koppeling eruit halen. Let op er zit waarschijnlijk een veertje achter. Als je dat gedaan hebt kan je een gelijksoortige koppeling (bevestiging zijde!!) erin doen. Of die van een andere agen komt maak niet uit.
Grtzz Rob
Goed dat je er een foto bij doet.
De twee lipjes die je ziet moet je voorzichtig naar boven buigen en dan kan je de koppeling eruit halen. Let op er zit waarschijnlijk een veertje achter. Als je dat gedaan hebt kan je een gelijksoortige koppeling (bevestiging zijde!!) erin doen. Of die van een andere agen komt maak niet uit.
Grtzz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Bedankt Rob, ik heb het direct vervangen. Ik vermoedde al dat het zo werkte, maar ik was bang het plastic te breken met het buigen van het clipje.
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Edwin
Zo te zien op de foto is dat veertje niet meer. Je zal waarschijnlijk zelf voor een veertje moeten zorgen, uit diezelfde andere wagen misschien. Voor de rest, doen wat Rob zegt!
groetjes,
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
groetjes,
-
Het was al gelukt. Inderdaad het veertje miste, maar ik had er gelukkig een in de donor.Saraan schreef:Zo te zien op de foto is dat veertje niet meer. Je zal waarschijnlijk zelf voor een veertje moeten zorgen, uit diezelfde andere wagen misschien. Voor de rest, doen wat Rob zegt!![]()
![]()
groetjes,
Groeten,
Edwin
Edwin