Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
rob_koersen
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 dec 2009 12:15
Locatie: Beverwijk

Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door rob_koersen »

Ik heb 17 januari jl. een mooie aankoop gedaan met Ebay(Een mooie BR98 Glaskast). Deze loc is 19-1-2010 vanuit Duitsland verzonden richting mij met DHL. Wanneer ik op http://www.dhl.de kijk en de track and trace gebruik, dan geeft deze het volgende aan:

19.01.10 16:42 The shipment was handed in at local post office by customer
19.01.10 19:39 Shipment to abroad was processed at the outbound hub
20.01.10 05:49 Shipment to abroad was processed at the International Parcel Station (IPS)
20.01.10 05:53 Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin

Ik heb contact gehad met DHL en deze wijzen mij door naar Selectvracht, omdat zij dit bedrijf gebruiken voor hun pakketdienst. Selectvracht heeft op zijn beurt geen flauw benul van mijn pakketje, want deze staat niet eens in het systeem.
Ik heb daarnaast op verzoek van DHL ook nog contact opgenomen met TNT post, want mogelijk zouden zij het pakketje dan hebben... Ik heb gebeld en natuurlijk lag hij daar ook niet...

Dus als ik het goed begrijp is het pakketje al sinds 20 januari in Nederland, maar weet niemand waar deze is? Ik weet dus niet echt meer of ik mn loc nog binnen krijg... Heeft iemand hier op het forum ook eens iets dergelijks meegemaakt? Wat kan ik hier het beste mee doen?

Mvg, Rob


Afbeelding
Gebruikersavatar

Thrilly
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 jul 2009 18:09

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door Thrilly »

Selectvracht staat er helaas om bekend dat het vaak fout gaat. Bij DHL ligt de plicht hier een onderzoek naar te starten. Je zou hier gewoon een call voor kunnen laten aanmaken bij DHL dat ze intern alles na zoeken.


Rory

(n-spoor website met project volgt)
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door Rob Fongers »

Ik heb ooit eens hetzelfde meegemaakt maar toen met een verzending. Pakket aangetekend verstuurd naar België en volgens koper nooit aangekomen. Klopte inderdaad want het werd hier weer terug bezorgd. Echter stond op het pakketje niet aangeleverd omdat persoon niet thuis aangetroffen was en het op aanwijzing van betreffende besteller ook niet opgehaald.
Wederom verstuurd op kosten koper en toen ging het wel goed.

Had in de tussentijd een klacht - opsporing ingediend wat ca 1/2 mndn kon duren. Nadat het pakket inmiddels aangekomen was kwam PTT met het antwoord dat het niet meer traceerbaar is/was ondanks dat hij zelf bij mij terug bezorgd hadden. Dus over tracing gesproken :o :o

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door Saraan »

Ik heb het een paar keer meegemaakt.

- pakketje uit Amerika, geleverd tot aan de douane in België, en dan een maand later pas terug naar afzender gestuurd. Tweede keer ging wel goed, maar wel op mijn kosten.

- pakketje naar Panama, vertrokken maar bleek wel België verlaten te hebben, maar nooit Panama bereikt. De trace van de verzending ging ook verloren (nooit antwoord gekregen, zelfs na aandringen)

- pakketje uit Duitsland, na 2 weken terug bij Duitse afzender. Fout adres. De trace duidde aan, "pakketje geleverd", maar dat bleek fout Na verbetering van het adres, tweede maal wel goed aangekomen.

- pakketje aangekomen, maar wagonntje plat. Een beetje in de verdrukking gezeten.

Meestal gaat het goed, maar soms...
groetjes,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
rob_koersen
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 dec 2009 12:15
Locatie: Beverwijk

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door rob_koersen »

Komt er dus simpelweg op neer om te wachten tot het pakketje mogelijk terug wordt gestuurd als ik het zo lees.
Bij DHL Nederland kunnen ze niet helpen, noch bij hun 'pakketbedrijfjes'. Van DHL Duitsland hoop ik nog een antwoord te krijgen, maar verwacht ik niet al te veel...
Dus ik hoop maar dat het pakketje dan terug wordt gebracht en opnieuw opgestuurd :cry:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door Rob Fongers »

Is inderdaad duimen. Maar heb je de verkoper er al van op de hoogte gesteld. M.i. houd zijn verantwoording niet op bij het postkantoor. Hij garandeert dat het pakje aankomt bij jouw, tenzij het een niet verzekerde verzending is.

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
rob_koersen
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 dec 2009 12:15
Locatie: Beverwijk

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door rob_koersen »

R Fongers schreef:Is inderdaad duimen. Maar heb je de verkoper er al van op de hoogte gesteld. M.i. houd zijn verantwoording niet op bij het postkantoor. Hij garandeert dat het pakje aankomt bij jouw, tenzij het een niet verzekerde verzending is.

Grtzz Rob
Nou Rob, dat is dan een beetje mijn 'geluk' zegmaar... Ik kon zelf kiezen wat voor verzending, dus ik heb een verzekerde genomen van 17. Ik heb de verkoper al op de hoogte gesteld dat het pakket er nog niet is...
Ik zal m nog eens moeten mailen omdat hij contact moet opnemen met DHL aangezien hij verstuurd heeft...


Afbeelding

tv_man
Berichten: 1498
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door tv_man »

Als je de verzekerde optie hebt gekozen zou er niets aan het handje moeten wezen, verantwoordelijkheid ligt bij het postkantoor en dat moet de verzender dan oplossen. Zelf kies ik doorgaans voor onverzekerd, maar gezien er laatst weer eens een pakje verloren ging (was een paar tientjes, dus nog niet het verzekeren waard), ga ik misschien wel steeds vaker over op de verzekerde...erg zuur als er echt een wat prijzigere lok oid verloren zou gaan.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door Marcel »

Eerlijk gezegd heb ik tot nu toe geen klachten.
Ik heb een Arnold elek. draaischijf , een draaischijf-schakelaar,een industrieloc.,een setje rijtuigen,een paar elek. wissels en zelfs een elek.gitaar via E-bay in Duitsland gekocht,allemaal bij verschillende verkopers,en alle artikelen waren onverzekerd zeer snel en onbeschadigd binnen. :D



Wim Ros

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door Wim Ros »

Gewoon geduld.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
rob_koersen
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 dec 2009 12:15
Locatie: Beverwijk

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door rob_koersen »

DHL Duitsland wist zelf ook niet waar het pakket zou moeten zijn. Zij hebben het afgegeven aan TNT post. Deze hebben het pakket echter nooit ontvangen, dus is het pakket waarschijnlijk zoek geraakt bij overdracht.

Deutsche Post DHL heeft me verzocht de verzender te vragen een 'onderzoek' door DHL te laten inleiden om het pakket terug te vinden. Ik heb alleen geen flauw benul wat dit inhoud en hoe lang dit gaat duren.

Heeft iemand hier dit eerder meegemaakt?


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door Rob Fongers »

Ja, zoals eerder beschreven door mij.

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
rob_koersen
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 dec 2009 12:15
Locatie: Beverwijk

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door rob_koersen »

1,5 maand duurt echt ongelovelijk lang zeg... Ik moet maar gewoon hopen dat het dan terug wordt gebracht naar de adzender... En hopelijk komt het in tweede instantie dan ook gewoon aan... net als bij u 8-)


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door spoor65 »

Rob-koersen,

Maar wat je nu dus moet doen, als je dat nog niet gedaan hebt, is de verkoper, dus van wie je de loc hebt gekocht, melden dat het pakket niet is aangekomen, en dat hij hiervan DHL op de hoogte moet stellen, en moet vragen dit vermiste pakket op te sporen.

Als je dat niet doet, sta je helamaal nergens, indien het pakket niet boven water komt.

De verzender heeft een pakket verstuurd, en indien het verzekerd verstuurd is, heeft hij die verzekering dus betaald, en is dus de gene die hierop aanspraak kan maken, waarna hij dan jou kan schadeloos stellen.

jij zult dus als het ware de verkoper aansprakelijk moeten stellen, waarna hij het verder kan schuiven.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
rob_koersen
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 dec 2009 12:15
Locatie: Beverwijk

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door rob_koersen »

@ Freddy,

Ik heb contact gehad met de afzender. Deze heeft bij DHL aangegeven dat het pakket nooit is aangekomen. DHL is nu bezig met 'uitzoeken' wat er is gebeurt en waar het pakket nu is (ik verwacht er echter niet al te veel van, dit ivm ervaringen die ik gelezen heb over Deutsche Post DHL).

Het pakket is uiteraard verzekerd verzonden. Dit kostte me ook een stukkie meer, maar daar heb ik achteraf dan misschien toch wel geluk mee gehad. Als ik het goed begrijp moet ik dat eerst afwachten voordat er een claim geplaatst mag worden?


Afbeelding
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door spoor65 »

Rob,

Als de verkoper inm DHL heeft ingeschakeld, zal deze idd eerst een onderzoek doen om te kijken of ze het pakket weer kunnen vinden. Indien het spoorloos blijft, zullen ze uiteindelijk de schade vergoeden aan jouw verkoper.

Of de verkoper nu alvast jou schade gaat vergoeden of dat hij wacht op DHL, ja das natuurlijk aan hem.
Ik persoonlijk kan mij wel voorstellen dat hij zal afwachten wat van bericht hij van DHL krijgt.

Denk dat je hem dus gewoon ff de tijd kunt geven, natuurlijk niet leuk, om te moeten wachten, maar indien het een goede verkoper is, zal het zeker in orde komen.
Heb je het bij een zakelijker verkoper gekocht of bij een particulier?
Indien zakelijk kan hij misschien een vergelijkbaar of zelfde artikel voorstellen of je gewoon het aankoop bedrag terug doen.

Als je via ebay gekocht hebt, is er, indien de verkoper in gebreke blijft, altijd nog de mogelijkheid om ebay om bemiddeling te vragen, maar je zult ook eerst ff moeten afwachten hoe het DHL verhaal afloopt.

Moet wel eerlijk zijn, wat betreft de duitse post, heb er opzich nooit problemen mee gehad,
het verhaal select vracht is wel een ander punt, dat is naar mijn idee eenvoudigweg een stel amateurs.
Heb ooit via Conrad eens wat gekocht, na 3x dat ze aan huis geweest waren, op een moment dat een normaal mens aan het werk is, kon ik het dus zelf pakweg 6 km vanaf mijn huis gaan afhalen bij hun distributie centrum.
Wat je dan ziet, daar schieten je de tranen van in je broek.
Ik kon zo de sorteerhal in wandelen, waar echt geen mens te bekennen was, iedereen zat ergens achter in de loods in het koffiehok en niemand die opmerkte dat er een vreemde door de loods wandelde, die domweg elk pakket wat hem wel leuk leek zou kunnen oppakken en er mee weglopen.

Ik heb dat natuurlijk toen gemeld bij Conrad, en denk dat ze vaker klachten hebben gehad, want zijn inmiddels overgestapt naar TNT.

Sucses in ieder geval.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Thalys
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 539
Lid geworden op: 28 dec 2009 21:14

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door Thalys »

Rob is er al vordering in de zaak gekomen ??????

Greetz


Wesley


Met Vriendelijke Groet,

Wesley Munnik

https://www.modelspoordesign.nl/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
rob_koersen
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 dec 2009 12:15
Locatie: Beverwijk

Re: Loc gekocht, maar nooit aangekomen?

Bericht door rob_koersen »

Thalys schreef:Rob is er al vordering in de zaak gekomen ??????

Greetz


Wesley
Nee Wesley, ik begrepen dat het onderzoek max. 8 weken kan duren, dus ik wacht geduldig af ;)


Afbeelding
Plaats reactie