De Grenslandbaan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
thevandijks

Re: Grenslandbaan

Bericht door thevandijks »

Maar weer eens een update, sinds vandaag weer een nieuwe (2e hands) V200 erbij! Ben ik blij mee, heb er nu 4. Drie van Roco, en een van Minitrix.

Afbeelding

De v200 026 is de nieuwe aanwinst.

Afbeelding

Hier alleen!

Baan schiet niet zo op, maar weinig tijd om op de zolder door te brengen. Maar de wintertijd komt er weer aan, dus hopelijk weer wat meer tijd!

Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 04 jun 2017 16:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Hans

Re: thevandijks baan

Bericht door Hans »

Waarde naamgenoot,

Een mooie aanwinst.
Ik heb je draadje doorgelezen. Leuke baan. Je filmpje (juni 2012) werkte bij mij overigens niet (meer).

Ik las dat je loc's na 17 jaar stilstand nog goed liepen.
Dat betekent dat mijn loc's het ook nog wel zullen doen (na zo'n 5 jaar stilstand) :D.

m.vr.gr.

Hans

XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

william

Bericht door william »

thevandijks schreef:Maar weer eens een update, sinds vandaag weer een nieuwe (2e hands) V200 erbij! Ben ik blij mee, heb er nu 4. Drie van Roco, en een van Minitrix.

Hier alleen!

Baan schiet niet zo op, maar weinig tijd om op de zolder door te brengen. Maar de wintertijd komt er weer aan, dus hopelijk weer wat meer tijd!

Hans

Hallo Hans,

Het blijft een machtig mooie loc die V200.
Had er twee, maar de Minitrix was - ondanks zijn gewicht - net een race-wagen dus ik heb deze weggedaan. De Roco doet het stukken beter.
Nu, enkele jaren later, spijt dat ik de creme-blauwe van Roco toen ook niet gelijk heb meegenomen.

V.w.b. de baan: herkenbaar. Ook geen tot weinig tijd, maar ooit vast wel weer ;)

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Onderwerp starter
thevandijks

Mijn Minitrix v200 doet het goed, op de beurs in Houten gekocht helemaal nieuw in het doosje voor 42 euro! Rijd mooi, maar de Roco's doen het beter en zijn ook mooier om te zien vindt ik. Maar ik heb inderdaad een paar Minitrix locs die te snel gaan. Jammer dat de v200 van Roco uit productie zijn!
Tijd is een probleem, probeer toch minimaal een uurtje per week in ieder geval de baan te laten rijden, en meestal lukt dit ook nog wel. Toen ik weer begon dacht ik leuke hobby als ik straks 62 ben en klaar met werken, omstandigheden hebben er nu voor gezorgd dat ik nog zo'n 6 jaar volop aan de bak moet!
Toch blijf ik lekker spullen kopen voor de baan als ik het tegen komt in Houten, of via Marktplaats. Als ik dan tijd heb, en geen geld :-) kan ik toch lekker bouwen!

Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 04 jun 2017 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

De V200 is mijn lieveling lok. Alle V200 loks die ik heb rijden goed (wel allemaal digitaal)
Altijd een mooie verschijning.
Vind wel dat je de juiste slepen er achter met hangen.

mvrgr Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
thevandijks

Afbeelding

Aanbouw van het Nederlandse station waar straks de twee hondenkoppen naar heen en weer gaan pendelen.

Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Onderwerp starter
thevandijks

Afbeelding
Ja en dit is weer de nieuwste aanwinst op de baan, Roco 215 136-3, hoewel alweer een oudje mooie loc! Die Roco locomotieven hebben prachtige rijeigenschappen.
Deze loc gaat voornamelijk het kolenvervoer verzorgen.

Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 04 jun 2017 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

william

Bericht door william »

Inderdaad een mooie loc.
Heb er 3, twee van Brawa en een van Minitrix. En alle drie rijden ze heel mooi.

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Onderwerp starter
thevandijks

ik heb er een van Minitrix, rijd wel goed maar is nogal een snelloper. En dan heb ik nog een 218 van Fleischmann, voor een City Baan stam. Staat wel op de baan, maar rijd maar af en toe. Op mijn oude baan had ik een soort S baan traject, misschien ga ik dit in de toekomst ook weer maken als het mijn gedeelte klaar is.

Groet Hans
Laatst gewijzigd door thevandijks op 25 jun 2017 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Onderwerp starter
thevandijks

Afbeelding

Vandaag lekker aan het nieuwe bovengedeelte van de baan gewerkt, nu eerst pijlers voor een brug in elkaar lijmen, en dan kunnen we weer verder. Voorlopig is dit even the eind of the lijn!

Groet Hans

Onderwerp starter
thevandijks

Afbeelding

Bouw van het NS station, gaat langzaam maar gaat er steeds meer op lijken!

Groet Hans

Onderwerp starter
thevandijks

Re: De Grenslandbaan

Ik zag dat het laatste bericht over mijn baan alweer uit 2015 is, er is veel gebeurd, en toch ook weer niet. Niet zoveel tijd om aan de baan te besteden, maar het is ook weer niet zo dat er niets gebeurd. Daarom vanaf nu weer af en toe een update!

Groet Hans

Afbeelding

Onderwerp starter
thevandijks

Line up van de V200 die ik nu in mijn bezit heb, de rijvaardigen dan. Eerste is de 220 012-9 van Minitrix de nieuwste digitale aanwinst. De 220 023-6 van Roco, en de 220 012-9 ook van Roco. De v 200 026 van Arnold, en de 221 137-3 van Trix.

Afbeelding

Onderwerp starter
thevandijks

Ook in mijn draad zijn alle foto's verdwenen, mag ik de moderator verzoeken om dan ook maar deze draad te verwijderen? Ik ga dan een nieuwe draad beginnen over mijn baan.

Groet Hans

Gesloten