Peco wissels
Peco wissels
Ik wil gebruik maken van Peco wissels. Nu weet ik dat bij de H0 wissels van Peco het e.a. aangepast dient te worden. Heeft iemand enig idee hoe ik deze wissel geschikt maak voor DCC. De N heeft namelijk geen draadjes die je moet afknippen?
Re: Peco wissels
Mario,
In dit draadje wordt e.e.a. beschreven. viewtopic.php?f=18&t=8746
Als je nog vragen of opmerkingen hebt, plaats ze hier dan gerust.
Veel succes,
Ben
In dit draadje wordt e.e.a. beschreven. viewtopic.php?f=18&t=8746
Als je nog vragen of opmerkingen hebt, plaats ze hier dan gerust.
Veel succes,
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Bedankt voor het snelle antwoord. Nu alleen nog de vaste kruisingen, daar komen 4 draden uit?
Ah! Daar is ook een draadje van, waarvan ikzelf in dit geval de aanstichter ben.Magnum44 schreef:Bedankt voor het snelle antwoord. Nu alleen nog de vaste kruisingen, daar komen 4 draden uit?
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=8817
Een veel uitgebreide draadje vind je bij de buren, waar ik uitgebreidere reacties heb gehad. Zie: http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 942.0.html
Op de plaatjes in dat draadje kun je zien dat de buitenste twee draden de puntstukken voeden en de binnenste de beide, kruisende railparen. Toevallig ben ik deze dagen bezig met het uittesten van de ompoling van die kruising, maar het werkt nog niet zoals in het laatste schema ("versie 4") is getekend.
De bedrading van de kruising hangt ook af hoe de kruising in het sporenplan wordt ondergebracht. Er is dus niet één wijze van bedrading die in alle gevallen goed werkt.
Als je hulp wilt bij de aansluiting van de kruising kun je het best een tekening van het railplan bijvoegen.
Ben
M.v.g. Ben