Zeker Ngineer wij(de modelbouwers) zijn uiteindelijk toch ook de machthebbers van onze miniworld
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
van wat er in onze miniworld gebeurd. Mijn denkbeeldige dorpen of stadje heeft straks ook geen gasmeter van bijna 200 meter nodig.
De industrie gaat mij vooral om het kolenthema zelf wat uit te breiden. in de zin van bewegingen voor de treinen en het is ook leuk iets anders te hebben dan alleen een kolenkar. Toch is het wel zo dat met de bouw van deze grote in Duitsland alle kleintjes van de kaart zijn verdwenen.
Gaat mij er dan ook meer om dat het onmiskenbare verschijningen zijn en dat die indruk een beetje ontstaat, dat het een beetje in verhouding is met de rest en dat het een beetje klopt in wat nodig is. Productieverhoudingen zijn dan weer wat makkelijker te vinden en voor één batterij heb je geen drie of 5 koeltorens nodig.
Verder zit nagenoeg iedereen met ruimte te stoeien en is het niet voor niets dat alle commerciële aanbieders nagenoeg alles comprimeren. Een HO staal fabriek zal op hoogte beter passen op een n baan, dus dat gaat best wel ver.
![Afbeelding](http://www.gelsenkirchener-geschichten.de/userpix/264/264_modell11_1.jpg)