Morgen gaan we starten met het schaduwstation te bouwen. Ik ben gewend wat te maken met wisselspanning, dit wordt de eerste N baan. Een korte vraag over het aanleggen van blokken. De terug meld draden gaan naar de S88, moet er aan dit blok dan ook nog een draad naar de - van de ringleiding? Of loopt de stroom door de S88 van in mijn geval Digirails?
Zo niet, wordt de rij zekerheid vergroot als je het wel doet? Zijn er nog andere tips voor maken van blokken met gelijkstroom?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
stroom bij terug meld blokken
-
Onderwerp starter - Berichten: 134
Re: stroom bij terug meld blokken
Je hebt op beide railstaven signaal nodig. Op de ene is dat wat jij de 'min' noemt (de bruine draad in het plaatje), en op de andere afwisselend de signaal/voedingsdraad voor de bezetmelding (blauw, bij gedetecteerde secties), hetzij het 'plus' signaal (geel, die twee zijn afgeleiden van elkaar).
De rode streepjes zijn onderbrekingen (snedes) in de railstaaf om de secties te scheiden.
De rode streepjes zijn onderbrekingen (snedes) in de railstaaf om de secties te scheiden.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Dat ligt er een beetje aan of jij het juiste type module hebt gekocht.
Je spreekt over s88n, dat klinkt al de verkeerde module en dus een module voor massa-dectectie wat je nodig hebt is een module voor stroomdetectie.
die vind je onder andere HIER
Groetjes
Je spreekt over s88n, dat klinkt al de verkeerde module en dus een module voor massa-dectectie wat je nodig hebt is een module voor stroomdetectie.
die vind je onder andere HIER
Groetjes
quote verwijderd
Ik zie nergens s88n vermeld worden in dit draadje....
Grtz.
Peter
Ik zie nergens s88n vermeld worden in dit draadje....
Grtz.
Peter
-
Onderwerp starter - Berichten: 134
Ik heb al gelijkstroom terug melders.
Bedankt voor ieder zijn reactie.
Bedankt voor ieder zijn reactie.
Groeten,
Maarten
Wie niet probeert zal geen fouten maken!
Maarten
Wie niet probeert zal geen fouten maken!
Wellicht is het duidelijker om te spreken over terugmelders op basis van stroomdetectie, incl. S88, voor 2-rail en Märklin M-rails, dit tegenover terugmelders op basis van massadetectie, incl. S88, voor Märklin C- en K-rails.
Groet, Anne W
Groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647