de GEINBAAN concept TWEE

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hoi,

heb me nog even op de techniek gestort en bedieningspaneel uitgebreid met een serie schakelaars en een extra stopcontact.

de schakelaars zijn bedoeld voor het aan uit zetten van de baan een zogenaamde hoofdschakelaar.

verder voor de bediening van de autobaan en de div. aan/uit knoppen voor de div. vormen van verlichting.

Afbeelding


het wordt nog wel eens wat :D

wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Heel fraai Jan! Ik zie dat er al autootjes rijden. Betekent dat, dat je de dunnere magneetjes hebt binnen gekregen?
Je begrijpt dat we met spanning op een nieuw filmpje wachten........................

En ik zie dat een "rondje om de kerk" ook tot de mogelijkheden behoort ;)

Groet,

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Bjor,

de nieuwe magneetjes heb ik nog niet binnen die verwacht ik morgen.
door foutje mijnerzijds ging er iets mis met de betaling dus die zijn vandaag op de bus en neem aan dat tante post die morgen aflevert.

ja en inderdaad heb ik dat zo neergezet dat er een rondje om de kerk kan.
moet de kerk alleen zonder voetplaat neerzetten want die is te groot voor in dat rondje maar denk dat ik het zo ook wel aangekleed krijg.

ben met de aankleding nog niet veel verder gekomen vandaag maar morgen weer een dag dus wie weet hoever we dan weer komen.

als magneten binnen zijn en de resultaten zijn er naar volgt uiteraard weer filmpje.

wordt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door bob vermeulen »

Jan,

Dat ziet er goed uit en het wordt het beroemde rondje om de kerk. ;)
Ben ook zeer benieuwd hoe het gaat aflopen want dit projectje is toch wel weer eens wat anders.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo,

vandaag magneten binnen gehad. 25 stuks 1 mm dik 3 mm doorsnee.

ben ongeveer klein half uur bezig geweest om die dingen van elkaar te krijgen en op de autobaan te leggen.

sjonge sjonge wat een kleine pieldingetjes.

valt niet mee om dat met mijn reuma handjes te behapstukken.

heb er effe een foto van gemaakt en één euromunt ernaast voor het contrast.

[url=https://postimg.cc/image/9i6nfiewb/]Afbeelding[/u


bijkomend nieuwe probleem is als ik hier dus die punaise opleg heeft die weer de neiging om te kantelen dus ga nu weer proberen met een slijpschijf om diameter van de punaise te verkleinen zodat dat kantelen weer over is .

magneetje op zich is sterk genoeg om auto,s mee te slepen.

wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

janiegein schreef: ga nu weer proberen met een slijpschijf om diameter van de punaise te verkleinen zodat dat kantelen weer over is .
Jan,
(commentaar verwijderd. Je was sneller dan ik en had het al weer gefikst :D :D :D )

Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 24 nov 2015 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hier zijn we weer,

heb filmpje gemaakt en zie dat auto zich wat natuurlijker gedraagt.

wat ook tot mij doordringt is dat ik het wegdek eigenlijk overal éénrichtingverkeer heb gemaakt.

denken jullie dat ik de weg moet verbreden om wat tegenliggend verkeer te kunnen plaatsen?

of wordt dat te veel op een te klein oppervlak?

tevens zien jullie hoe netjes de minimagneetjes zich voortbewegen.

https://youtu.be/gNFggFbABpk

ik hoor wel weer van jullie.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Bjor,

die punaise heb ik nodig als draaipunt.

als ik punaise vast zou lijmen krijg ik hetzelfde effect als dat gelijmde ringetje namelijk dat auto geheel gelift wordt en elke beweging van de magneet volgt plus vierkant of achterstevoren door de bochten gaat.

nee dat gaat hem niet worden.

kan ook nog zoiets proberen om in het autootje de achterzijde ergens mee te verzwaren zodat er door de zwaardere achterkant ook weer minder zwabber ontstaat.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Je hebt gelijk en je hebt het toch weer voor elkaar :o :D :o :D
Ik vind het resultaat verbluffend. Mooi gedaan man!

Daar neem ik mijn pet voor af.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162

Zolderspoor
Berichten: 812
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Jan.

’t Ziet er weer gelikt uit! Op je vraag of je nog wat aan de wegen moet doen, zeg ik JA. Het komt denk ik het aanzien ten goede als je een deel van de straten voor 2 rijrichtingen inricht. Plus dat je wegen niet alleen het aangelegde tracé moeten omvatten. Schilder ook wat straten die niet bereden worden. Komt het verrassingseffect ten goede en je kunt er wat stationaire voertuigen op kwijt.


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door BenQ »

Jan,
Schitterend gemaakt zo.
Zegt de ene automobilist tegen de ander: Ik heb het gevoel dat ik achtervolgt wordt, zegt de ander: Ik ook, lijkt wel een magneet zit steeds op dezelfde afstand en ik raak hem niet kwijt hoe hard ook rijd. :? :roll:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hoi Benq,

zoals je stelt is het inderdaad waar dat alles op redelijk gelijke afstanden achter elkaar aanrijd maar om verschillende snelheden te creëren zou ik met meerdere kettingen door een ander diameter aandrijftandwiel er bij te gebruiken dat moeten realiseren.

jammer maar wel waar is dat dit verhaal al heel veel van mijn improvisatietalent vergt en ik een tweede ketting best wel een beetje te ver vind gaan.

misschien komt dat ooit in de verre toekomst nog wel eens je weet het maar nooit. :D


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hoi,

heb zitten studeren op het stratenverloop en ben tot onderstaande verandering gekomen.

Dit om tot een logischer tweerichtingsverkeer te kunnen komen.

Afbeelding


Het rondje om de kerk blijft eenrichtingsverkeer net als links achterom.

wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door spoor65 »

Jan, nu al weer een tijdje verder, kijk ik weer eens naar jouw baan en het laatste filmpje,

mijn complimenten heb je, dit ziet er echt leuk uit, auto`s slippen ook minder, goed bezig man.

top.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hoi allen,

ben wat aan het stoeien geweest met een tekenprogrammetje en heb een kettingspanner bedacht.

heb deze nodig om een idee uit te kunnen voeren met betrekking tot een uitbreiding van de stadsautobaan met een stuk buitenweg.

hoe ik dat ga doen en hoe ik dat wil uitvoeren laat ik nog even als verassing open staan.

als ik hiermee klaar ben ga ik pas weer verder met de aankleding van stadsproject.

onderstaand de kettingspanner waarbij je moet denken aan drie gelijke stukjes hout.

de bovenste en de onderste zijn draadeinden die middels moeren ze op gelijke vaste afstand houden.

de middelste is het draadeind vastgezet
en kan door een moer of in of uitgedraaid worden.

de buitenste twee houtjes worden onder de plaat vastgeschroefd waardoor het provisorisch getekende spanwiel heen en weer kan bewegen.

als ik dat ding gemaakt heb volgt hier een foto van.

gaat in eerste instantie om het idee.

[url=https://postimg.cc/image/ts8k8e5ez/]Afbeelding[/url


laat het professionel commentaar maar weer los. :mrgreen:


wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 19:14, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Lijkt me een goede oplossing. Heb je al bepaald waar je deze kettingspanner in het stratenplan plaatst? Als je het tandwiel veel moet of wilt verschuiven, verschuift ook de baan die de auto aflegt. Die kan in de buurt van het tandwiel dus ineens door de berm rijden. Dat zou je kunnen oplossen door het tandwiel onder een ruime bocht, een rotonde met meerderen rijbanen, of onder een overdekt gedeelte te plaatsen.

Gaan de beide draadeinden door de uiteinden van de middelste rode lat heen? Zal de schroefdraad het hout dan niet sterk doen uitslijten? Misschien kun je dan de gaten in de middelste lat van een messing busje voorzien waar de draadeinden doorheen gaan?


Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Bjor,

ik heb het natuurlijk weer wat krom zitten tekenen maar de bedoeling wordt als volgt.

in de beide buitenste blokjes komen in het linker drie en het rechter twee gaten.

van deze twee blokjes zullen de buitenste gaten doorboord worden door draadeinden die middels moeren aan de binnen en buitenkant worden vast gezet.

in het linker blok wordt in het midden een draadeinde gestoken waarop aan de binnenzijde eerst een schijf en vervolgens een moer wordt gedraaid.

in het middelste blok zitten aan de buiten zijden twee gaten welke zullen schuiven op de beide draadeinden van de twee buitenste blokken.

in het midden van het middelste blok komt een derde diepte ingeboord gat met onderin een schijfje waartegen het draadeinde zich kan afzetten.

bovenop dit blok komt een boutje waarop de schijf komt waaromheen de ketting zal lopen en in het geval van de tekening onderin van links naar rechts en linksom de schijf heen verder terug naar links.

als moer op het middelste draadeinde rechtsom gedraaid gaat worden wordt middelste blok naar rechts geduwd.
hiermee hoop ik de ketting dus te kunnen spannen.

en nee ik ben niet bang dat de gaten door de draadeinden zullen uitslijten uitgaande wat jij eerder aangaf dat een ketting lang meegaat alvorens weer gespannen te moeten worden dus op spanning brengen zal periodiek met lange tussenpozen plaatsvinden en zal denk ik niet echt aan slijtage onderhevig zijn.

deze spanner komt op een buiten het uiteindelijke beeld te liggen zonder wegdekaanduiding dus maakt niet uit hoe de bocht aldaar door auto,s genomen zal gaan worden.

hoop dat deze uitleg iets duidelijker is dan in begeleidende tekst bij de tekening :D

had er denk ik goed over nagedacht. en spanner is afgeleid van dat wat ik als jochie heb geleerd op de grafische school en wat er nog van is blijven hangen over hoe je een boek bind. deze spanner is te vergelijken daarmee met dit verschil dat ik hier geen boek mee samenpers om verschillende cahiers mee aanéén te rijgen. :mrgreen:

tipje van de sluier oplichten van wat er komen gaat:
de huidige autobaan wordt door vier kettingen bediend en dat gaan er zes worden.
oftewel de rijlengte wordt met de helft uitgebreid.

wordt vervolgd


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Dat is duidelijk. Dat moet vast wel lukken zo, dus ik wens je veel plezier bij het bouwen. Ik ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Gaat vast mooi worden....


Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hoi Bjor,

het zweet staat nu al tussen de bilnaad :mrgreen: maar ik doe mijn best om er weer iets fraais van te maken :D

wordt vervolgd


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hoi

zo ziet de kettingspanner er uit en moet in deze stand onder de baan worden aangebracht.

in de baan een gleuf maken waar boutje van omloopwiel in heen en weer kan schuiven.

Afbeelding


volgens mij moet dit puntgaaf werken.

nu is het vrijdagavond en ga ik naar de Voice kijken morgen weer een dag.

wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Ha Jan,

Struis spannertje hoor!

Groet,

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door BenQ »

Jan,
De middelste bout dient voor het spannen van de ketting, deze trekt de lat met as naar rechts bij het aantrekken.
Hoe doe je dit als alles in elkaar zit en ook het wegenplan er op ligt ?
De moer aan de linkerkant van de lat rechts moet je dan verdraaien of vasthouden en het draadeind verdraaien.
Bij de moer kan je dan zonder slopen niet komen dus zal dat moeilijk worden.
Ook zal je de moer aan de rechterkant van de lat moeten zetten want er komt een trekkracht op.
Door het houten plaatje kan ik niet zien hoe het daaronder allemaal zit.
Een oplossing zou kunnen zijn om aan de rechterkant een inslagmoer te gebruiken. Deze draait niet mee.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Benq,

ben het deels met je commentaar eens.

het zal lastig worden als ie eenmaal gemonteerd is om er bij te komen om beter af te stellen.

maar in eerdere berichten is duidelijk geworden dat zo,n ketting zelden of nooit nagestelt moet worden in het eggie en op de baan komen er natuurlijk niet die krachten op zoals er op een fiets wordt ontwikkeld dus ga er van uit dat als ie eenmaal is afgesteld ik er in een later stadium niet of nauwelijks nog omkijken naar heb.

wat betreft de plaatsing van de moer aan de het stel draadeinde zet ik jullie een beetje op het verkeerde been omdat ik de foto eigenlijk 180 graden zou hebben moeten draaien en duidelijk moeten omschrijven dat de bedoeling is dat stelmoer de middenlat uitzet in plaats van aantrekt.
zal in de praktijk niet zoveel uitmaken omdat zoals gezegd eenmaal gesteld is klaar.

hoop dat het hiermee ietsiepietsie duidelijker wordt wat ik bedoel.

wordt vervolgd


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door BenQ »

Jan,
Wil soms dingen opmerken die bij mij naar boven komen en je hebt het helemaal goed als de stelinrichting eigenlijk 180 gr. gedraaid wordt.
En dan zal het een drukbout worden.
Vin het met beperkte middelen knutselen helemaal geweldig. :D


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 2.50m x 3.00m x 5.00m x 1.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi allen,

na wat dagen klooien en prutsen is de basis voor de uitbreiding van stadsproject gelegd.

er liggen nu zes fietskettingen aaneengesloten met een totale lengte van 8.40 meter en heb op het nieuw aangelegde deel een nieuwe techniek ( althans voor mij ) toegepast.

in het stadsproject heb ik de geleiding van de ketting in de bochten rond een wieltje laten lopen.

bij de uitbreiding heb ik het wieltje vervangen door geleidingssleeën ( om het maar een naam te geven ).

op deze wijze loop ik ook de kans niet meer dat ketting over het wieltje wil klimmen.

ook de kettingspanner welke ik in bedrijf heb genomen kan ik niet laten zien omdat die is weggebouwt en laat zich niet op de foto zetten.

hieronder foto van de geleidingssleeën.

Afbeelding


laat dit eerst nog een poos proefdraaien alvorens dekplaat hierboven te monteren en ik met het intekenen en schilderen van de weg kan beginnen.

dus nog even geduld voor weer een filmpje tot wat ik dan klaar heb geknutseld.

wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie