Zelfbouw ding om een compleet stammetje te vervoeren

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
martinb

Zelfbouw ding om een compleet stammetje te vervoeren

Bericht door martinb »

Ik ben opzoek naar een zelfbouw ding om een complete trein aangekoppeld te vervoeren. Een koffer voor losse wagons e.d. heb ik al gemaakt, maar iets om makkelijk een complete trein in te rangeren voor vervoer (b.v. een complete TEE Ram die niet makkelijk los te maken is) ben ik voor zelfbouw nog niet tegengekomen.

Iemand van jullie een idee?
Bijlagen
TEE.jpg
TEE.jpg (23.67 KiB) 1420 keer bekeken

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

evo

Re: Zelfbouw ding om een compleet stammetje te vervoeren

Bericht door evo »

Hoi Martin,
Ik heb daar ook eens over zitten te denken en had het volgende idee:
koop 2 U profielen (bv alu), waarvan de ene net in de andere past. Lijm in de bodem van de breedste de rails met epoxy. Bevestig met dz. plakband een strook schuimrubber in de bodem van het smalste profiel. Het schuimrubber moet zo dik zijn dat het net samengedrukt wordt door de lok/wagons. Houdt dan het geheel samen met bv elastieken voor vervoer.
Zie schets voor de duidelijkheid.
Ik heb het nog niet gemaakt, maar ik denk dat het werkt, zolang je geen grote hoogteverschillen in de wagons hebt (bv platte goederenwagers).
Groeten,
Edwin
Untitled 1.png
Untitled 1.png (18.69 KiB) 1362 keer bekeken

tv_man

Re: Zelfbouw ding om een compleet stammetje te vervoeren

Bericht door tv_man »

Ziet eruit als een nuttig ding. Helemaal handig wanneer de baan waar hij op moet rijden (of een module) een plek heeft waar de trein uit het opbergding direct de baan op kan rijden (de cassette bekend uit minibaantjes..) Waarschijnlijk uit te voeren door voeding naar de sporen van het opbergding te regelen en iets om hem semivast te zetten of iets dergelijks.

- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Plaats reactie