Sprinkbaan
Re: Sprinkbaan
Een indrukwekkend geheel.
Misschien kan je mij bijles geven.
Ik moet dit allemaal nog gaan doen.
Voor de eerste keer.
Blijf je volgen.
Groet,
Dirk
Misschien kan je mij bijles geven.
Ik moet dit allemaal nog gaan doen.
Voor de eerste keer.
Blijf je volgen.
Groet,
Dirk
Laatst gewijzigd door fiona op 19 dec 2015 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Sprinkbaan
steef, wat is precies het nut van die keerlus in je ss voor je TD combinaties ? laat je ze altijd maar 1 kant op rijden ? of is het keren en dan de andere zijde vooruit ?
als dat zo is moet je er nog even over nadenken want dan bezet je wel een hele tijd een deel van je schaduw station.
als dat zo is moet je er nog even over nadenken want dan bezet je wel een hele tijd een deel van je schaduw station.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Sprinkbaan
Ze keren hier en gaan met de andere kant voorop rijden. Gewoon voor de afwisseling. Ze maken daarbij gebruik van blokken die ook door andere treinen worden gebruikt, dus met die bezethouderij valt het wel mee (of zie ik iets over het hoofd?). Alleen het schuine spoor is speciaal voor de kerende treinen.
Laatst gewijzigd door shoven op 19 dec 2015 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Sprinkbaan
Als het jou gelukkig maakt mag je hem zo noemen. Voor de rest van de wereld heet hij Sprinkbaan.Adriaan schreef:Ik zou het mierenbaan noemen.
Waarom het zo heet mag je zelf bedenken.......
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Sprinkbaan
Dank je Dirk. Het is vooral een kwestie van genoeg ruimte hebben voor sporen, en je goed verdiepen in hoe het werkt. Ik heb ooit eerst de Koploper cursus gedaan met een testbaantje. Dat was heel nuttig, dan beheers je de basis en dat scheelt veel. Met deze baan ontdek ik overigens steeds meer dingen in Koploper die ik nog niet kende, dat is ook wel leuk.fiona schreef:Een indrukwekkend geheel.
Misschien kan je mij bijles geven.
Ik moet dit allemaal nog gaan doen.
Voor de eerste keer.
Blijf je volgen.
Groet,
Dirl
Mijn advies: wees niet bang om dingen te proberen, en ook niet (nog belangrijker!) bang om het weer af te breken. En blijf vooral vragen stellen! (Is ook een soort bijles)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Sprinkbaan
Zeker een mooie baan, en ja veel trein afwisseling is een must, zeker als je een grote verzameling hebt.
Vindt het knap dat je zo'n grote baan bouwt, trouwens wel een mooie collectie treinen hebt je.
Koploper is een geweldig programma, waar veel uit te halen is als je het goed onder de knie heb.
Ik ben sinds een maand overgegaan op iTrain, voor mijn baanplan is deze optie beter, rij sinds vandaag ook het eerst met meerdere treinen vanuit mijn schaduwstation.
Ben benieuwd hoe de bovenbouw gaat worden, ga dit draadje zeker volgen.
Met vriendelijke groet,
Mark
Vindt het knap dat je zo'n grote baan bouwt, trouwens wel een mooie collectie treinen hebt je.
Koploper is een geweldig programma, waar veel uit te halen is als je het goed onder de knie heb.
Ik ben sinds een maand overgegaan op iTrain, voor mijn baanplan is deze optie beter, rij sinds vandaag ook het eerst met meerdere treinen vanuit mijn schaduwstation.
Ben benieuwd hoe de bovenbouw gaat worden, ga dit draadje zeker volgen.
Met vriendelijke groet,
Mark
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Sprinkbaan
Het afgelopen weekend heb ik er 16 blokken bij gemaakt in de baan, zodat er meer en kleinere blokken ontstaan. De treinen kunnen dan dichter op elkaar staan, omdat een treinstel van 50cm nu niet een heel blok van 150cm inneemt. De meeste blokken zijn nu 70-80cm. Langere treinen nemen simpelweg meerdere blokken in beslag, Koploper regelt dit.
Vandaag heb ik een begin gemaakt met de volgende stap: de helix. Eerst maar eens 5 rondjes uitgezaagd.
En vervolgens het eerste rondje voorzien van rails. Nu ligt het te drogen, het zit vast met boekbinderslijm en tijdelijk wat schroefjes.
Vandaag heb ik een begin gemaakt met de volgende stap: de helix. Eerst maar eens 5 rondjes uitgezaagd.
En vervolgens het eerste rondje voorzien van rails. Nu ligt het te drogen, het zit vast met boekbinderslijm en tijdelijk wat schroefjes.
Laatst gewijzigd door shoven op 19 sep 2017 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Sprinkbaan
Steven, zomaar een vraag.
Ik zie dat je de rails er op hebt gelijmd terwijl de helix plat ligt.
Dadelijk krijgt de helix zijn goede vorm, je trekt deze dus wat uit elkaar.
Gaan de rails dan niet wringen?
Ik zie dat je de rails er op hebt gelijmd terwijl de helix plat ligt.
Dadelijk krijgt de helix zijn goede vorm, je trekt deze dus wat uit elkaar.
Gaan de rails dan niet wringen?
Re: Sprinkbaan
Hallo Steven.
als we het toch over de rails hebben.
Jij gebruikt zo te zien flex?
Die verlijm je. Blijft de flex met alleen de lijm altijd goed zitten.
Ik mer dat bij het plaatsen van de flex er soms spanning op de rail staat.
Ik vroeg me dus af of lijmen alleen dus voldoende is.
Hoor het graag.
Groet,
Dirk
als we het toch over de rails hebben.
Jij gebruikt zo te zien flex?
Die verlijm je. Blijft de flex met alleen de lijm altijd goed zitten.
Ik mer dat bij het plaatsen van de flex er soms spanning op de rail staat.
Ik vroeg me dus af of lijmen alleen dus voldoende is.
Hoor het graag.
Groet,
Dirk
Re: Sprinkbaan
Steven,
Je gaat hard, zo, ik had eigenlijk verwacht dat je de oude helix in je baan ging verwerken, die kwam toch op een lager stijgingspercentage uit
groetjes,
Bert
Je gaat hard, zo, ik had eigenlijk verwacht dat je de oude helix in je baan ging verwerken, die kwam toch op een lager stijgingspercentage uit
groetjes,
Bert
Re: Sprinkbaan
@Adriaan: is geen probleem, heb ik getest. De railstaven kunnen iets schuiven in de bedding.
@Dirk: door het lijmen leg je de bedding vast, in dat proces is ook de spanning van de railstaven gehaald, je ziet ook dat de ene railstaaf aan het uitende iets verder uitsteekt dan de andere. Dat gaat op een vrij natuurlijke manier. In het rondje dat je hier ziet heb ik eerst 3 railstukken aan elkaar gesoldeerd bij de lasjes om knikken te voorkomen, daarna zijn ze in vorm gebogen en gelijmd. Tijdens het drogen zitten ze ook nog met schroefjes vast, maar eigenlijk is dat niet eens nodig.
@Bert: ja, dat was eerst het plan, maar qua afmetingen kwam de oude spiraal erg ongunstig uit. Hij was 61x122 en dat past niet lekker op een 80cm brede baan. Bovendien ontspoorde er nog wel eens wat (er lag R2 in). Nu maak ik in deze helix bogen van R=38cm voor de buitenbocht (stijgend) en R=34cm (binnen/dalend). Ter vergelijking: R2 is nog geen 23cm. De stijging maakt weinig uit, in de oude helix was 1 omwenteling plm 265cm en hier 245cm.
@Dirk: door het lijmen leg je de bedding vast, in dat proces is ook de spanning van de railstaven gehaald, je ziet ook dat de ene railstaaf aan het uitende iets verder uitsteekt dan de andere. Dat gaat op een vrij natuurlijke manier. In het rondje dat je hier ziet heb ik eerst 3 railstukken aan elkaar gesoldeerd bij de lasjes om knikken te voorkomen, daarna zijn ze in vorm gebogen en gelijmd. Tijdens het drogen zitten ze ook nog met schroefjes vast, maar eigenlijk is dat niet eens nodig.
@Bert: ja, dat was eerst het plan, maar qua afmetingen kwam de oude spiraal erg ongunstig uit. Hij was 61x122 en dat past niet lekker op een 80cm brede baan. Bovendien ontspoorde er nog wel eens wat (er lag R2 in). Nu maak ik in deze helix bogen van R=38cm voor de buitenbocht (stijgend) en R=34cm (binnen/dalend). Ter vergelijking: R2 is nog geen 23cm. De stijging maakt weinig uit, in de oude helix was 1 omwenteling plm 265cm en hier 245cm.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Sprinkbaan
Eerste rondje van de helix is getest. Ik gebruik een paar verschillende locs daarvoor. De Class 66 omdat dat een behoorlijke 'lowrider' is en een behoorlijke prinses op de erwt voor wat betreft oneffenheden. De Re 4/4 is geen supertrekker, dus die mag een stammetjes omhoog zien te krijgen. En de HVLE is een behoorlijk gemiddelde loc. En driemaal is scheepsrecht.
En ik heb even een kort filmpje gemaakt van de Re 4/4 die een stammetje KVG gasketelwagens omhoog trekt. Deze wagens lopen behoorlijk zwaar en zijn intern voorzien van een gewicht door Minitrix (waarom??); de Re 4/4 is geen supertrekker dus dit is een aardige test. Je ziet hem zowel snel als langzaam het stammetje met gemak omhoog sleuren. Dit stammetje loopt zwaarder dan lange stammen van 15+ wagens die ik heb rondrijden.
Het 2e rondje staat nu te drogen. Dan ook nog maar eens een heel lange stam (15 wagens of zo) omhoog sleuren.
En ik heb even een kort filmpje gemaakt van de Re 4/4 die een stammetje KVG gasketelwagens omhoog trekt. Deze wagens lopen behoorlijk zwaar en zijn intern voorzien van een gewicht door Minitrix (waarom??); de Re 4/4 is geen supertrekker dus dit is een aardige test. Je ziet hem zowel snel als langzaam het stammetje met gemak omhoog sleuren. Dit stammetje loopt zwaarder dan lange stammen van 15+ wagens die ik heb rondrijden.
Het 2e rondje staat nu te drogen. Dan ook nog maar eens een heel lange stam (15 wagens of zo) omhoog sleuren.
Laatst gewijzigd door shoven op 19 sep 2017 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Sprinkbaan
Mooi werk deze Helix.
Wat is de diameter die jij gebruikt voor een dubbelspoor.
In mijn plan hou ik nu rekening met 60 x 60 cm maar heb nog geen gevoel erbij of dit wel genoeg is eigenlijk.
MVG
Wat is de diameter die jij gebruikt voor een dubbelspoor.
In mijn plan hou ik nu rekening met 60 x 60 cm maar heb nog geen gevoel erbij of dit wel genoeg is eigenlijk.
MVG
Aangenaam mijn naam is Dennis
Re: Sprinkbaan
Jemig Steven, wat zijn dat voor draadeinden M10?
Wat is je reden voor deze dikte?
De boel loopt wel mooi zo
Mvg,
Ad
Wat is je reden voor deze dikte?
De boel loopt wel mooi zo
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Sprinkbaan
Klopt het dat ik geen isolatie materiaal onder de rails zie zitten?
mvg ronald
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Re: Sprinkbaan
Zelf gebruik ik M6 voor de helixen en ik denk dat het zelfs met M5 nog goed blijft staan.
Het lijkt wel M12 die hier gebruikt wordt. Daar kan bijna een trein 1:1 overheen.
Het lijkt wel M12 die hier gebruikt wordt. Daar kan bijna een trein 1:1 overheen.
Re: Sprinkbaan
Dit is M10. Ik hou het graag stevig. (bovendien had ik deze nog liggen)
Onder het spoor ligt geen isolatie. Het effect daarvan is zo minimaal dat ik de moeite niet neem. Bovendien moet je ontzettend opletten dat je niet toch een geluidsbrug maakt. Ik zie hier op het forum mensen dapper zo'n onderlaag aanbrengen en er vervolgens schroeven doorheen jassen... weg effect.
De spiraal is 80x80 cm. Ik heb dat nodig omdat ik graag ruimte tussen de lagen wil hebben en tegelijk een laag stijgingspercentage wil hebben. De tussenruimte is nu 6 cm. Dan kunnen alle locs met panto's omhoog er door heen. De hoogste (een paar Minitrix locs) komen met panto omhoog + railhoogte op zo'n 5 cm. Met een tussenruimte van 6 cm hoef ik geen voorziening als 'panto-vangers' aan te brengen. Bovendien is er dan nog wat ruimte voor draadjes, verbindingsplaatjes etc. en ik kan erbij bij calamiteiten.
Bij 80 cm heb ik nu een stijging van 6/ (2 * pi * 38) = plm. 2,5%. Dat trekken ze goed.
@DRV: met 60x60 zou je met die 6 cm tussenruimte uitkomen op iets van 3,4%. Je kunt dat nog verbeteren door krapper te gaan zitten, met 5cm wordt het 2,8%. Dat is te doen.
Onder het spoor ligt geen isolatie. Het effect daarvan is zo minimaal dat ik de moeite niet neem. Bovendien moet je ontzettend opletten dat je niet toch een geluidsbrug maakt. Ik zie hier op het forum mensen dapper zo'n onderlaag aanbrengen en er vervolgens schroeven doorheen jassen... weg effect.
De spiraal is 80x80 cm. Ik heb dat nodig omdat ik graag ruimte tussen de lagen wil hebben en tegelijk een laag stijgingspercentage wil hebben. De tussenruimte is nu 6 cm. Dan kunnen alle locs met panto's omhoog er door heen. De hoogste (een paar Minitrix locs) komen met panto omhoog + railhoogte op zo'n 5 cm. Met een tussenruimte van 6 cm hoef ik geen voorziening als 'panto-vangers' aan te brengen. Bovendien is er dan nog wat ruimte voor draadjes, verbindingsplaatjes etc. en ik kan erbij bij calamiteiten.
Bij 80 cm heb ik nu een stijging van 6/ (2 * pi * 38) = plm. 2,5%. Dat trekken ze goed.
@DRV: met 60x60 zou je met die 6 cm tussenruimte uitkomen op iets van 3,4%. Je kunt dat nog verbeteren door krapper te gaan zitten, met 5cm wordt het 2,8%. Dat is te doen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Sprinkbaan
Heb nog wat van die moeren ergens liggen in een doosje .
Als je er tekort kom dan weet je waar ze liggen nog Steven
m.v.g. Sjaak
Als je er tekort kom dan weet je waar ze liggen nog Steven
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Sprinkbaan
Hey Steven,
Een nieuwe baan. Daar werd het ook wel weer eens tijd voor. Leuk dat je gaat beginnen met de hele boel. Een indrukwekkend schaduwstation zie ik alweer. En lekker ruim.....en dan ga ik tóch effe zeiken. Maak je spiraal gewoon zo ruim mogelijk, en beknibbel daar niet op. De Minitrixjes zijn typisch sterker dan de Fleischmann broertjes, maar toch zeult men hier treinen van 2 meter door de binnenboog (!) van de spiraal heen, zowel de Fleisch als de Trix. Hangt er wel een beetje van af, maar dan gaat het toch al richting de 18 wagons. Niet dat 15 weinig is, integendeel, maar hoe meer hoe beter, nietwaar? De spiraal heeft zo'n beetje een diameter van 110 cm, tussenruimte 5,5 cm. Waar dat laatste niet meer ging heb ik even lekker lomp een ijzerdraad op wat oude spoorstaven gesoldeerd om de panto's te vangen. Werkt prima.
Verder ben ik benieuwd naar het vervolg. Gaaf werk so far!
J.
Een nieuwe baan. Daar werd het ook wel weer eens tijd voor. Leuk dat je gaat beginnen met de hele boel. Een indrukwekkend schaduwstation zie ik alweer. En lekker ruim.....en dan ga ik tóch effe zeiken. Maak je spiraal gewoon zo ruim mogelijk, en beknibbel daar niet op. De Minitrixjes zijn typisch sterker dan de Fleischmann broertjes, maar toch zeult men hier treinen van 2 meter door de binnenboog (!) van de spiraal heen, zowel de Fleisch als de Trix. Hangt er wel een beetje van af, maar dan gaat het toch al richting de 18 wagons. Niet dat 15 weinig is, integendeel, maar hoe meer hoe beter, nietwaar? De spiraal heeft zo'n beetje een diameter van 110 cm, tussenruimte 5,5 cm. Waar dat laatste niet meer ging heb ik even lekker lomp een ijzerdraad op wat oude spoorstaven gesoldeerd om de panto's te vangen. Werkt prima.
Verder ben ik benieuwd naar het vervolg. Gaaf werk so far!
J.
Re: Sprinkbaan
Ha herr J,
Nou dat gaat wel lukken hoor, die lange jongens door de spiraal. Ik ben alleen fysiek beperkt tot 80cm door de indeling van de kamer (en nee, aanbouw is geen optie). De locs met (te) weinig trekkracht zoals de op 2 assen aangedreven Mtx Taurusjes zijn al weggedaan. Wat hier rondrijdt is sterk genoeg dus.
Maar goed, het zal blijken in de praktijk. Ik bouw dit ding af en dan maar weer flink testrijden. Het langste wat hier rijdt is nu anderhalve meter, langer was ik niet van plan. Het moet een beetje in verhouding met de grootte van de ruimte blijven.
Het doel is deze kerstvakantie de helix af (en hopelijk in bedrijf) te krijgen. Ik heb wel jouw woorden in mijn oren geknoopt: "je kunt niet teveel tijd besteden aan het goed leggen van je rails" (zoiets).
En dank voor de complimenten!
Nou dat gaat wel lukken hoor, die lange jongens door de spiraal. Ik ben alleen fysiek beperkt tot 80cm door de indeling van de kamer (en nee, aanbouw is geen optie). De locs met (te) weinig trekkracht zoals de op 2 assen aangedreven Mtx Taurusjes zijn al weggedaan. Wat hier rondrijdt is sterk genoeg dus.
Maar goed, het zal blijken in de praktijk. Ik bouw dit ding af en dan maar weer flink testrijden. Het langste wat hier rijdt is nu anderhalve meter, langer was ik niet van plan. Het moet een beetje in verhouding met de grootte van de ruimte blijven.
Het doel is deze kerstvakantie de helix af (en hopelijk in bedrijf) te krijgen. Ik heb wel jouw woorden in mijn oren geknoopt: "je kunt niet teveel tijd besteden aan het goed leggen van je rails" (zoiets).
En dank voor de complimenten!
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Sprinkbaan
Steven,
Wat een groot schaduwstation heb je ook gebouwd (aan het bouwen?)
Die helix die je aan het bouwen ben heeft die niet een al te krappe diameter voor die mooie lange treineen die ik in het schaduw station zag staan?
mvrgr Bob
Wat een groot schaduwstation heb je ook gebouwd (aan het bouwen?)
Die helix die je aan het bouwen ben heeft die niet een al te krappe diameter voor die mooie lange treineen die ik in het schaduw station zag staan?
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Sprinkbaan
Bob, het schaduwstation is zo'n beetje klaar. Ik ben nu aan het testrijden om de laatste foutjes eruit te halen (betreft vooral Koploper-instellingen, bloklengtes en zo).
De helix heeft een diameter van 80cm en een stijgingspercentage van 2,5%. Voor de treinen die ik heb is dat prima te doen.
De helix heeft een diameter van 80cm en een stijgingspercentage van 2,5%. Voor de treinen die ik heb is dat prima te doen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Sprinkbaan
Heb ff je filmpjes bekeken en word er wel vrolijk van zelfs
Ga zo door zou ik zeggen, ik zal gewoon meelezen.
MVG
Ga zo door zou ik zeggen, ik zal gewoon meelezen.
MVG
Aangenaam mijn naam is Dennis