Decoder ervaringen

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
shoven

Decoder ervaringen

Bericht door shoven »

Beste modelspoorders, is het een idee een topic te maken met de ervaringen van gebruikers met verschillende merken/soorten decoders, als een soort naslagwerk? Misschien als sticky onderwerp?

De reden hiervoor is dat ik inmiddels wat ervaringen heb die voor anderen ook handig kunnen zijn:
- Kuehn decoders in Flm Hercules, niet altijd een succes
- Uhlenbrock decoders in Piko treinstellen, geeft aparte geluiden
- de beruchte Minitrix NEM651 stekker...

Maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met minder genoemde decoders van Eso, Viessmann, Zimo, Fleischmann enzovoorts.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

EdwinB

Re: Decoder ervaringen

Bericht door EdwinB »

Goed idee maar het moet wel zoekbaar zijn dan....tabel met minder goede en goede combinaties en mogelijk met wat voorbeeld CV instellingen als het om motorsturing gaat? Zou dat kunnen op dit forum?

Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2

Pjotr
Kleinserie/Commercieel

Re: Decoder ervaringen

Bericht door Pjotr »

Zeker een goed idee, met name op het gebied van motorsturing is het delen van ervaringen perfect. De producenten laten hier wat mij betreft veel liggen qua informatievoorziening.
Ook op het gebied van functiemapping kunnen we veel kennis delen. Bij mij is het nog altijd veel 'Try & Error' en net zo lang prutsen totdat je resultaat ziet.
Dat is natuurlijk ook een onderdeel van de hobby, maar soms wil je wel eens wat sneller resultaat zien.

Plaats reactie