uhlenbrock 73410 decoder

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
joe

uhlenbrock 73410 decoder

Bericht door joe »

In diverse locs heb ik Uhlenbrock 73410 decoders ingebouwd (met NEM stekkerverbinding). Deze heeft een beveiliging tegen kortsluiting en als dat gebeurt, zal CV 100 een "vlag" zetten door van "0" naar "1" te gaan of naar "2" (kortsluiting licht). Als hij "1" wordt is de mededeling dat er kortsluiting in de motor zou zijn. Bij één loc gebeurt dat om de haverklap, dis heb ik betreffende loc helemaal gedemonteerd, koolborstels eruit, motor een nachtje in een badje wasbenzine laten "weken" zodat de collector weer goed schoon is en vervolgens alles weer in elkaar gezet. In eerste instantie leek dit goed te werken maar sinds gisteren is het weer prijs en staat CV 100 weer om de haverklap op "1". Met het electromotortje is niks mis want als ik hem eruit haal en gewoon analoog laat draaien, loopt hij als een tierelier. Zou het kunnen dat de motor te zwaar wordt belast en daardoor met deze kortsluitmelding komt? Je kunt deze beveiliging uitzetten door CV 60 te wijzigen van 28 naar 0. Uiteraard wordt dit afgeraden en ik wil mijn loc niet om zeep helpen maar dit lijkt haast de enige mogelijkheid nog te zijn. Is er iemand met soortgelijke ervaringen en wat heb jij eraan gedaan? Ik ben heel benieuwd. Vr groet, Jan

Peter

Re: uhlenbrock 73410 decoder

Bericht door Peter »

Probeer eens een andere motor frequentie. Dit was bij een treinstel hier de oplossing.

Grtz.
Peter

Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55

Onderwerp starter
joe

Re: uhlenbrock 73410 decoder

Bericht door joe »

Dank voor de suggestie. Ik heb nu de "wiederholrate", die standaard bij deze decoder op 40 staat, gewijzigd naar 30 (willekeurig gekozen) en nu eens kijken hoe hij zich houdt. Vr groet, Jan

Plaats reactie