Rheinteufelswald V 3.0
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Joost,
Bedankt voor deze suggestie. Echter omdat mijn baan van de achterkant (noordzijde) niet toegangkelijk is, is deze mogelijkheid in dit geval niet mogelijk. Het oranje spoor dat onder het toegangsspoor naar het station loopt wordt door het ervoor liggende spoor in hoogte variërend van 80 tot ca, 85 cm. onbereikbaar als de scenery is aangebracht. Ik heb ooit ook een dergelijke constructie bedacht en uitgevoerd. Daarmee is het leergeld betaald.
Bedankt voor deze suggestie. Echter omdat mijn baan van de achterkant (noordzijde) niet toegangkelijk is, is deze mogelijkheid in dit geval niet mogelijk. Het oranje spoor dat onder het toegangsspoor naar het station loopt wordt door het ervoor liggende spoor in hoogte variërend van 80 tot ca, 85 cm. onbereikbaar als de scenery is aangebracht. Ik heb ooit ook een dergelijke constructie bedacht en uitgevoerd. Daarmee is het leergeld betaald.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Andre mijn simpele schets was slechts bedoeld om te laten zien wat ik bedoelde.
Echter niet echt duidelijk door haastwerk
Wat joost echter getekend heeft is precies wat ik bedoel jammer dat je dit niet zitten hiermee kun je idd vanuit alle kanten het station in en uitrijden.
Als je de aftakking bij A en het hele oranje spoor zou maken in een tunnel dan heb je nog een leuk verassingseffect bij de tunnel ingang bij A.
Tunnel bij de aftakking dan wel afneembaar maken ivm ontsporingen etc.
Echter niet echt duidelijk door haastwerk
Wat joost echter getekend heeft is precies wat ik bedoel jammer dat je dit niet zitten hiermee kun je idd vanuit alle kanten het station in en uitrijden.
Als je de aftakking bij A en het hele oranje spoor zou maken in een tunnel dan heb je nog een leuk verassingseffect bij de tunnel ingang bij A.
Tunnel bij de aftakking dan wel afneembaar maken ivm ontsporingen etc.
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Marco,
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik kan de uitgang aan de zuidkant van het station natuurlijk ook aansluiten op de rechter helix. Dit heeft het voordeel van de extra rij-mogelijkheden en mist het nadeel van een zeer slecht bereikbaar stuk schaduwspoor. Er is voldoende lengte om beneden de door mij gewenste maximale stijging/daling van 2,5 % te blijven.
Het zou er dan ongeveer zo uit komen te zien. Bij de uitvoering kan ik nog bekijken of het station nog wat ruimer opgezet kan worden.
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik kan de uitgang aan de zuidkant van het station natuurlijk ook aansluiten op de rechter helix. Dit heeft het voordeel van de extra rij-mogelijkheden en mist het nadeel van een zeer slecht bereikbaar stuk schaduwspoor. Er is voldoende lengte om beneden de door mij gewenste maximale stijging/daling van 2,5 % te blijven.
Het zou er dan ongeveer zo uit komen te zien. Bij de uitvoering kan ik nog bekijken of het station nog wat ruimer opgezet kan worden.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 16:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Andre, ik snap je opmerking helemaal. Daar had ik niet zo bij stilgestaan.
Maar dit idee is ook wel prima. Je hebt nu iig meer mogelijkheden.
Ik zou zelf alleen nog wel kiezen voor overloopwissels voor en na het station, en misschien wat opstelsporen/rangeersporen.. (maar dit is persoonlijk)
Maar dit idee is ook wel prima. Je hebt nu iig meer mogelijkheden.
Ik zou zelf alleen nog wel kiezen voor overloopwissels voor en na het station, en misschien wat opstelsporen/rangeersporen.. (maar dit is persoonlijk)
Re: Rheinteufelswald
Ja andre zo kan het natuurlijk ook.
Ik zou ook overloopwissels bij het station in bouwen anders kun je met treinstellen niet keren in het station zou zonde zijn.
Is mijn mening meer niet
En idd als je de ruimte blijkt te hebben wat meer sporen in het station maar deze basis is veel beter als het eerst was vind ik
Ik zou ook overloopwissels bij het station in bouwen anders kun je met treinstellen niet keren in het station zou zonde zijn.
Is mijn mening meer niet
En idd als je de ruimte blijkt te hebben wat meer sporen in het station maar deze basis is veel beter als het eerst was vind ik
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
@Marco, Joost Dank voor jullie constructieve inbreng. Ik kijk later in de werkelijkheid of er nog extra sporen aan het station kunnen worden toegevoegd. Overloopwissels lijkt me in dit geval niet zo erg nuttig. Ik rij met stoomlocs en die vereisen (muv een tweetal tenderlocs) extra voorzieningen om over te lopen naar de andere kant van de trein.
Het begin met het aftakspoor naar het station is gemaakt.
De wissels/kruising voor het tweede toegangsspoor naar het station is aangelegd. De aandrijving voor de wissels moet nog aangelegd worden.
De punstuk polarisatie voor de twee kruisingen is aangelegd. De voorziening bestaat uit een wisseldecoder TM-22332 van TrainModules en een tweetal bi-stabiele relais. De puntstukken worden gevoed via de bi-stabiele relais.
Mijn eerste ervaringen met het leggen van de Peco flexrails zijn redelijk positief. Om de flexrail zo nodig in bedwang te houden gebruik ik het volgende hulpmiddel. Geïnspireerd op de flexrailspanner van Conrad (alleen beduidend goedkoper).
Een stukje draadeind M6 en een viertal moeren.
Het begin met het aftakspoor naar het station is gemaakt.
De wissels/kruising voor het tweede toegangsspoor naar het station is aangelegd. De aandrijving voor de wissels moet nog aangelegd worden.
De punstuk polarisatie voor de twee kruisingen is aangelegd. De voorziening bestaat uit een wisseldecoder TM-22332 van TrainModules en een tweetal bi-stabiele relais. De puntstukken worden gevoed via de bi-stabiele relais.
Mijn eerste ervaringen met het leggen van de Peco flexrails zijn redelijk positief. Om de flexrail zo nodig in bedwang te houden gebruik ik het volgende hulpmiddel. Geïnspireerd op de flexrailspanner van Conrad (alleen beduidend goedkoper).
Een stukje draadeind M6 en een viertal moeren.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Het toegangsspoor naar de zuid-kant van het station Rtw is inmiddels gerealiseerd.
Het stijgingspercentage blijft beneden 2,6 % en is daarmee prima (proefondervindelijk) berijdbaar.
De eerste wissels aan de zuidkant van station Rtw zijn gelegd. Ik ga later bekijken of het station tov het plan nog uitgebreid kan worden met meer sporen.
Ik ga nu eerst verder met het westelijke toegangsspoor naar het station Rtw. Voordat ik verder kan met de rails moet ik eerst een spoorbrug voor dubbelspoor bouwen. De brug, die ik bouwde voor de vorige baan, is helaas net te kort. Ik gebruik weer H-profiel van Evergreen van 3,2 mm.
Het stijgingspercentage blijft beneden 2,6 % en is daarmee prima (proefondervindelijk) berijdbaar.
De eerste wissels aan de zuidkant van station Rtw zijn gelegd. Ik ga later bekijken of het station tov het plan nog uitgebreid kan worden met meer sporen.
Ik ga nu eerst verder met het westelijke toegangsspoor naar het station Rtw. Voordat ik verder kan met de rails moet ik eerst een spoorbrug voor dubbelspoor bouwen. De brug, die ik bouwde voor de vorige baan, is helaas net te kort. Ik gebruik weer H-profiel van Evergreen van 3,2 mm.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
De dubbelsporige vakwerkbrug is gereed en geplaatst.
Ik heb er voor gekozen het spoor niet te onderbreken bij de brug. Eea heeft als consequentie dat als de ballst eenmaal is aangebracht, het verwijderen, vervangen, repareren van de brug niet eenvoudig zal zijn. Ik verwacht dat eea op deze manier wel meer bedrijfszeker is.
De aanleg van het westelijke spoor naar station Rtw vordert inmiddels gestaag.
Het houtwerk is vrijwel gereed.
Ik krijg nu wat ervaring met het berijden van de Peco rails. Wat een verschil met de Flm. rails. Door het veel kleinere aantal raillassen is het geruis een stuk minder. Weliswaar een minor punt, maar als je vergelijkt hoe een trein een Peco wissel neemt of een Flm wissel dan zie je een wereld van verschil. Ik krijg al weer spijt van het gebruik van Flm materiaal in het schaduwstation ipv Peco, maar ja mijn budget is helaas ook niet oneindig.
Ik heb er voor gekozen het spoor niet te onderbreken bij de brug. Eea heeft als consequentie dat als de ballst eenmaal is aangebracht, het verwijderen, vervangen, repareren van de brug niet eenvoudig zal zijn. Ik verwacht dat eea op deze manier wel meer bedrijfszeker is.
De aanleg van het westelijke spoor naar station Rtw vordert inmiddels gestaag.
Het houtwerk is vrijwel gereed.
Ik krijg nu wat ervaring met het berijden van de Peco rails. Wat een verschil met de Flm. rails. Door het veel kleinere aantal raillassen is het geruis een stuk minder. Weliswaar een minor punt, maar als je vergelijkt hoe een trein een Peco wissel neemt of een Flm wissel dan zie je een wereld van verschil. Ik krijg al weer spijt van het gebruik van Flm materiaal in het schaduwstation ipv Peco, maar ja mijn budget is helaas ook niet oneindig.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Andreas, ik zit altijd weer met plezier naar je updates te kijken en dat baantje van je begint echt iets serieus te worden .
de brug die je hebt gebouwd is imho ook echt top en niet van een kit te onderscheiden.
gr.
M.
de brug die je hebt gebouwd is imho ook echt top en niet van een kit te onderscheiden.
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
@Maurits dank je.
Ik heb inmiddels ook een aanvang gemaakt met het zo hier en daar dichtmaken van de open structuur. Ik doe dit met plastc horregaas dat ik vastplak met bisonkit. Daarna wordt het gaas bestreken met tegellijm en na een nachtje drogen heb je een prachtige stevige ondergrond waarop je gips oid kunt aanbrengen.
De aanleg van het station is begonnen. De perrons worden gemaakt met behulp van latjes 10x4 mm die in de vorm worden gebogen. Later wordt tussen de latjes gips gesmeerd en dan afgewerkt.
Deze methode van perronbouw heb ik afgekeken van Steven (shoven), Ik ga vanavond kijken of ik voldoende ruimte heb om nog extra sporen aan het station toe te voegen.
Ik heb inmiddels ook een aanvang gemaakt met het zo hier en daar dichtmaken van de open structuur. Ik doe dit met plastc horregaas dat ik vastplak met bisonkit. Daarna wordt het gaas bestreken met tegellijm en na een nachtje drogen heb je een prachtige stevige ondergrond waarop je gips oid kunt aanbrengen.
De aanleg van het station is begonnen. De perrons worden gemaakt met behulp van latjes 10x4 mm die in de vorm worden gebogen. Later wordt tussen de latjes gips gesmeerd en dan afgewerkt.
Deze methode van perronbouw heb ik afgekeken van Steven (shoven), Ik ga vanavond kijken of ik voldoende ruimte heb om nog extra sporen aan het station toe te voegen.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Kijk, dat is leuk om te lezen. Ik ga over een tijdje ook weer aan de gang en ga het weer zo doen. Opvullen met Fix & Finish gaf een mooi glad resultaat.Andre de Ruiter schreef: Deze methode van perronbouw heb ik afgekeken van Steven (shoven), Ik ga vanavond kijken of ik voldoende ruimte heb om nog extra sporen aan het station toe te voegen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Eén van de twee testtreinen die momenteel op de baan rijden om te controleren of alles naar behoren functioneert.
Alle toegangssporen naar het station RTW liggen inmiddels en zijn bijna allemaal aangesloten op de voeding.
Nu de doorgaande sporen in het station liggen, werd duidelijk dat er ruimte is om nog een aantal extra perronsporen aan te leggen. Zoals op de foto te zien is liggen de zuidelijke wissels voor de extra sporen al op hun plaats.
Als proef heb ik een klein stukje schaduwspoor voorzien van ballast, fine iron ore van Woodland scenics.
Plaatje helaas zoek.
Wat vinden jullie er van? Misschien een beetje rood, maar ik vind de bielzen er toch wel mooi tegen contrasteren.
Alle toegangssporen naar het station RTW liggen inmiddels en zijn bijna allemaal aangesloten op de voeding.
Nu de doorgaande sporen in het station liggen, werd duidelijk dat er ruimte is om nog een aantal extra perronsporen aan te leggen. Zoals op de foto te zien is liggen de zuidelijke wissels voor de extra sporen al op hun plaats.
Als proef heb ik een klein stukje schaduwspoor voorzien van ballast, fine iron ore van Woodland scenics.
Plaatje helaas zoek.
Wat vinden jullie er van? Misschien een beetje rood, maar ik vind de bielzen er toch wel mooi tegen contrasteren.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Mooi spul. Maar inderdaad wel een beetje rood. Misschien mengen met bruin en evt. wat grijs?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Rheinteufelswald
Hoi André,
Korrel grote is zeker heel mooi
Qua kleur valt het niet in mijn smaak, tenzij je rood ijzer gebergte in USA gaat uitbeelden?
Ik weet niet waar in Duitsland deze kleur gebruikt wordt, tenzij je het zelf heel mooi vind heb ik niets gezegd
Jouw baan, dus zeker doen wat in jou wereld mooi is
Mvg,
Ad
Korrel grote is zeker heel mooi
Qua kleur valt het niet in mijn smaak, tenzij je rood ijzer gebergte in USA gaat uitbeelden?
Ik weet niet waar in Duitsland deze kleur gebruikt wordt, tenzij je het zelf heel mooi vind heb ik niets gezegd
Jouw baan, dus zeker doen wat in jou wereld mooi is
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Ik heb nog een proefstukje geballast met medium dark brown van Woodland scenics.
Ook dit plaatje is helaas zoek.
Ik denk dat ik toch maar de donkerbruine versie ga. Nog wel even kijken of ze dat ook in de fijne korrel hebben.
Ook dit plaatje is helaas zoek.
Ik denk dat ik toch maar de donkerbruine versie ga. Nog wel even kijken of ze dat ook in de fijne korrel hebben.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 20 jul 2017 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
- Moderator
- Berichten: 4686
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Rheinteufelswald
André ik gebruik zelf de Woodland B70 - B71 en B72 kleurvarianten. Fijne korrel, iets bruiner dan het rode van jou, maar roder dan de 2e poging die je laat zien. Zit er qua kleur tussenin zeg maar; misschien is het iets?
In mijn draadje zijn verschillende foto's te vinden; zie mijn onderschrift,
Groetjes,
Hoontje
In mijn draadje zijn verschillende foto's te vinden; zie mijn onderschrift,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Hoontje, dank je ik ga dat zeker bekijken.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Hoi André,
WS is mooi spul hoor niets mis mee
Maar kijk ook eens hier, misschien iets voor jou: http://www.spurenwelten.de/spur-n/schotter-spur-n/
Super mooi en fijn spul, echt op schaal en mooie realistische bedding kleuren
Ook te krijgen op Beurzen o.a. Houten (met staaltjes om te kijken hoe het in echt is / wordt)
Mvg,
Ad
WS is mooi spul hoor niets mis mee
Maar kijk ook eens hier, misschien iets voor jou: http://www.spurenwelten.de/spur-n/schotter-spur-n/
Super mooi en fijn spul, echt op schaal en mooie realistische bedding kleuren
Ook te krijgen op Beurzen o.a. Houten (met staaltjes om te kijken hoe het in echt is / wordt)
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Ik heb nog een proefstukje geballast met Woodland scenics fine, brown.
Ook dit plaatje is helaas zoek.
Deze gaat het worden.
Verder heb ik deze week niet veel kunnen doen, omdat ik bij het aansluiten van de wissels aan de westkant van het station geconfronteerd werd met een raadselachtige kortsluiting. Het heeft me meer dan een dag gekost om de oorzaak te achterhalen. Iedere keer als iTrain werd opgestart, nadat de Ecos naar behoren was opgestart, werd na enkele ogenblikken korsluiting gemeld. Na veel proberen kwam ik er achter dat de korsluiting optrad bij het bekrachtigen van één van de 32 wissels door iTrain in de opstart procedure. Maar welke?
Na het één voor één schakelen van de wissels via de Ecos centrale kwam ik achter de boosdoener. In eerste instantie denk je aan verkeerde aansluiting van de puntstukpolarisatie, maar de betreffende wissel had al enige tijd naar behoren gefunctioneerd. Merkwaardig was ook dat de sluiting alleen opgeheven kon worden door de spanning van de baan uit te schakelen en opnieuw op te starten.
Contact opgenomen met Wim Ros wat hiervan de oorzaak kon zijn. Na enig mailverkeer kwam Wim met een mogelijke oorzaak. Als de schakeltijd van de servo erg kort is (kleine uitslag) dan kunnen beide relais het puntstuk van stroom willen voorzien met als gevolg kortsluiting.
En inderdaad na opnieuw inregelen van de boosdoener functioneerde het weer.
Ook dit plaatje is helaas zoek.
Deze gaat het worden.
Verder heb ik deze week niet veel kunnen doen, omdat ik bij het aansluiten van de wissels aan de westkant van het station geconfronteerd werd met een raadselachtige kortsluiting. Het heeft me meer dan een dag gekost om de oorzaak te achterhalen. Iedere keer als iTrain werd opgestart, nadat de Ecos naar behoren was opgestart, werd na enkele ogenblikken korsluiting gemeld. Na veel proberen kwam ik er achter dat de korsluiting optrad bij het bekrachtigen van één van de 32 wissels door iTrain in de opstart procedure. Maar welke?
Na het één voor één schakelen van de wissels via de Ecos centrale kwam ik achter de boosdoener. In eerste instantie denk je aan verkeerde aansluiting van de puntstukpolarisatie, maar de betreffende wissel had al enige tijd naar behoren gefunctioneerd. Merkwaardig was ook dat de sluiting alleen opgeheven kon worden door de spanning van de baan uit te schakelen en opnieuw op te starten.
Contact opgenomen met Wim Ros wat hiervan de oorzaak kon zijn. Na enig mailverkeer kwam Wim met een mogelijke oorzaak. Als de schakeltijd van de servo erg kort is (kleine uitslag) dan kunnen beide relais het puntstuk van stroom willen voorzien met als gevolg kortsluiting.
En inderdaad na opnieuw inregelen van de boosdoener functioneerde het weer.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 20 jul 2017 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Rheinteufelswald
Hoi André,
Dat moet frustrerend zijn geweest...
Fijn dat jullie het samen hebben kunnen oplossen
Je ballast ziet er goed uit
Eigen mengsel?
Ga je ook de ondergrond verfen in de zichtstukken voor je gaat ballasten?
Mvg,
Ad
Dat moet frustrerend zijn geweest...
Fijn dat jullie het samen hebben kunnen oplossen
Je ballast ziet er goed uit
Eigen mengsel?
Ga je ook de ondergrond verfen in de zichtstukken voor je gaat ballasten?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Ik heb deze week de laatste sporen kunnen leggen. Tov het sporenplan heeft het station nu aan beide zijden een extra spoor. Deze sporen moeten nog worden voorzien van perrons.
Het aansluiten van de laatste twee wissels wacht nog op de komst van een aantal verlengsnoertjes voor de servo's.
@ Ad: Zoals je kunt zien op de foto verf ik de blauwe gamma ondervloer eerst bruin/zwart voordat ik de rails leg. De ballast waar ik uiteindelijk voor gekozen heb is WS fine, brown , b72.
Het aansluiten van de laatste twee wissels wacht nog op de komst van een aantal verlengsnoertjes voor de servo's.
@ Ad: Zoals je kunt zien op de foto verf ik de blauwe gamma ondervloer eerst bruin/zwart voordat ik de rails leg. De ballast waar ik uiteindelijk voor gekozen heb is WS fine, brown , b72.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
- Locatie: Lelystad
Re: Rheinteufelswald
Hey Andre,
Ziet er goed uit! Welke kleur / type verf heb je gebruikt?
Ziet er goed uit! Welke kleur / type verf heb je gebruikt?
Groet,
Tim
Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160 viewtopic.php?t=18232
Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054
Tim
Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160 viewtopic.php?t=18232
Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
@Tim: De verf is Talens acryl (Amsterdam), kleur van Dijckbruin. Als je niet te veel water gebruikt houdt het uitstekend op het blauwe gamma spul. Deze verf is verkrijgbaar bij de betere kantoorboekhandel of handel in kunstenaarsbenodigdheden. Als ik dit niet voorhanden heb gebruik ik ook wel zwart van hetzelfde merk.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
Onderwerp starter - Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Rheinteufelswald
Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar.
De afgelopen week weer een redelijk productieve week gehad. De seinen voor de wissels in de hoofdbaan zijn geplaatst.
De perrons zijn gecompleteerd. Eerst de laatste latjes. De reikwijdte van de lijmklemmen werd verlengd mbv van latjes.
Daarna werd de ruimte tussen de latjes opgevuld met modelgips (methode Steven Hoven).
Ik slaagde er niet in de perrons helemaal vlak te krijgen dus heb ik de perrons afgewerkt met tegellijm van Knauf waarmee de perrons uitstekend waren af te werken.
De perrons heb ik daarna geschilderd met Talens acryl neutraal grijs. Na droging met de dry brush met zwart enigzins vies gemaakt.. En daarna een wash met van Dijcksbruin/sapgroen.
Na het maken van de foto's zag ik dat ik de zijkanten van de perrons vergeten was. Dat gaan we vanmiddag dus nog even doen.
De afgelopen week weer een redelijk productieve week gehad. De seinen voor de wissels in de hoofdbaan zijn geplaatst.
De perrons zijn gecompleteerd. Eerst de laatste latjes. De reikwijdte van de lijmklemmen werd verlengd mbv van latjes.
Daarna werd de ruimte tussen de latjes opgevuld met modelgips (methode Steven Hoven).
Ik slaagde er niet in de perrons helemaal vlak te krijgen dus heb ik de perrons afgewerkt met tegellijm van Knauf waarmee de perrons uitstekend waren af te werken.
De perrons heb ik daarna geschilderd met Talens acryl neutraal grijs. Na droging met de dry brush met zwart enigzins vies gemaakt.. En daarna een wash met van Dijcksbruin/sapgroen.
Na het maken van de foto's zag ik dat ik de zijkanten van de perrons vergeten was. Dat gaan we vanmiddag dus nog even doen.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 21 nov 2020 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
-
- Berichten: 3225
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Rheinteufelswald
Hallo Andre,
Je besteed je tijd goed zo rond de kerst dagen zie ik
Mooie perrons worden dat. Heb je het helemaal vool met gips gedaan of is het een dun laagej?
Overigens is het linker sein een verkeerd sein ( als je het getrouw wilt doen) daar moet een sein staan met Hp2 zijn, je gaat immers via een wisel terug naar de hoofdbaan net voor de tunnel.
Misschien even naar kijken
Mvrgr Bob
Je besteed je tijd goed zo rond de kerst dagen zie ik
Mooie perrons worden dat. Heb je het helemaal vool met gips gedaan of is het een dun laagej?
Overigens is het linker sein een verkeerd sein ( als je het getrouw wilt doen) daar moet een sein staan met Hp2 zijn, je gaat immers via een wisel terug naar de hoofdbaan net voor de tunnel.
Misschien even naar kijken
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com