Als je het hoogst punt hebt bereikt, moet er dan geen boom in de topmmhajvth schreef: We hebben het hoogste Markenburg assortimentsproduct tot nu toe gemaakt.
Een kerk, zodat de modelbaan bewoners ook fijn de kerst kunnen vieren.
Markenburg bouwt verder
Re: Markenburg bouwt verder
Nee, een vergulde haan
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
-
Onderwerp starter - Kleinserie/Commercieel
Die "vergulde" haan wordt automatisch meegeleverd.
Op de foto is een kruis te zien , maar de bouwer kan daar dus eenvoudig voor de haan kiezen, indien gewenst.
m.v.g.
Mark
Op de foto is een kruis te zien , maar de bouwer kan daar dus eenvoudig voor de haan kiezen, indien gewenst.
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Voor het zingen de kroeg uit, Jos????
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
-
Een kroeg stond nog niet op onze "shortlist",
Maar een consistorie wel.
m.v.g.
Mark
Maar een consistorie wel.
m.v.g.
Mark
Mark,
De kerk gisteren gezien, in N en in H0, flinke gebouwen maar met dit gebouwtje er bij wordt het toch een mooi geheel.
De kerk gisteren gezien, in N en in H0, flinke gebouwen maar met dit gebouwtje er bij wordt het toch een mooi geheel.
-
En vanaf vandaag allebei beschikbaar.
Mooi net voor de kerst klaar.
Kunnen de modelbaanbewoners mooi voor het zingen (van kerstliedjes natuurlijk) de kerk in.
m.v.g.
Mark
Mooi net voor de kerst klaar.
Kunnen de modelbaanbewoners mooi voor het zingen (van kerstliedjes natuurlijk) de kerk in.
m.v.g.
Mark
-
Allereerst de beste wensen aan iedereen.
Bouwen in 2016 betekend voor ons het maken van vele nieuwe objecten.
Graag maken we ook in dit jaar weer een echte aanvulling op wat we kunnen kiezen in de modelbouwomgeving.
En ook dit jaar zetten we de N schaal op de eerste plaats.
Tot zover onze goede voornemens voor 2016, en tijd voor de daad bij het woord.
Met als eerste in januari een fabriekspand met een lange historie, maar nu aangepast voor de huidige tijd.
Uiteraard hebben we ons weer 100% laten inspireren 1op 1 gebouwen.
Gebaseerd op de situatie in het 1e kwartaal 2012, (waarbij we de niet al te sierlijke en tevens aangeplakte garagebox aan de noordzijde niet hebben meegenomen.)
Meer info? Klik gerust op de bovenstaande foto.
Google streetview kwam langs in augustus 2015.
Voor de oplettende kijker zijn er wel enkele verschillen te vinden die in die 3 jaar zijn ontstaan. Toch hebben de gelijkenissen gelukkig nog de overhand.
m.v.g.
Mark
Bouwen in 2016 betekend voor ons het maken van vele nieuwe objecten.
Graag maken we ook in dit jaar weer een echte aanvulling op wat we kunnen kiezen in de modelbouwomgeving.
En ook dit jaar zetten we de N schaal op de eerste plaats.
Tot zover onze goede voornemens voor 2016, en tijd voor de daad bij het woord.
Met als eerste in januari een fabriekspand met een lange historie, maar nu aangepast voor de huidige tijd.
Uiteraard hebben we ons weer 100% laten inspireren 1op 1 gebouwen.
Gebaseerd op de situatie in het 1e kwartaal 2012, (waarbij we de niet al te sierlijke en tevens aangeplakte garagebox aan de noordzijde niet hebben meegenomen.)
Meer info? Klik gerust op de bovenstaande foto.
Google streetview kwam langs in augustus 2015.
Voor de oplettende kijker zijn er wel enkele verschillen te vinden die in die 3 jaar zijn ontstaan. Toch hebben de gelijkenissen gelukkig nog de overhand.
m.v.g.
Mark
-
- Moderator
- Contacteer:
Hebben ze potverdorie het dak dichtgelegd! En ik maar tekenen en ontwerpen van een zichtbare fabriekshal!
Maar goed, we worden weer verwend, dat moge duidelijk zijn!
Ben benieuwd waar 2016 ons en jullie gaat brengen Mark, vanaf hier namens mij en Vera natuurlijk; de allerbeste wensen en succes!
Ik bouw inmiddels gestaag door, dus hopelijk kan ik in '16 weer eens enkele juweeltjes aanschaffen!
Groet,
Hoontje
Maar goed, we worden weer verwend, dat moge duidelijk zijn!
Ben benieuwd waar 2016 ons en jullie gaat brengen Mark, vanaf hier namens mij en Vera natuurlijk; de allerbeste wensen en succes!
Ik bouw inmiddels gestaag door, dus hopelijk kan ik in '16 weer eens enkele juweeltjes aanschaffen!
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
-
Hoi Hoontje,
Het dak is niet dicht gelegd. De daklichten zijn ernstig vergeeld/vervuild.
Als ik me niet vergis is het glas later ook nog geverfd om inkijk (van bijvoorbeeld potentiële inbrekers) tegen te gaan.
Aangezien inbrekers op de modelbanen schaars zijn, is het Markenburg model uitgevoerd met gewoon doorzichtig glas. De vergeling kan middels weatheren door de bouwer zelf aangebracht worden.
Het maken van een interieur heeft dus wel degelijk zin, ook bij deze moderne variant van de fabriek.
m.v.g.
Mark
Het dak is niet dicht gelegd. De daklichten zijn ernstig vergeeld/vervuild.
Als ik me niet vergis is het glas later ook nog geverfd om inkijk (van bijvoorbeeld potentiële inbrekers) tegen te gaan.
Aangezien inbrekers op de modelbanen schaars zijn, is het Markenburg model uitgevoerd met gewoon doorzichtig glas. De vergeling kan middels weatheren door de bouwer zelf aangebracht worden.
Het maken van een interieur heeft dus wel degelijk zin, ook bij deze moderne variant van de fabriek.
m.v.g.
Mark
-
- Moderator
- Contacteer:
Ah kijk! Toppie!
Webshop Hoontje.nl
-
- Moderator
- Contacteer:
Herr J. Ik was eerst
Webshop Hoontje.nl
-
- Moderator
Twee honden vechten om een been.... ga ik lekker gebruiken dat idee
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Ik nodig iedereen uit om "bewakingsbeelden" waarop de inbrekers zichtbaar zijn door te zenden naar info@markenburg.nl
Dan zetten wij de beelden op facebook!
"Gerechtigheid zal zegen vieren op de onze modelbanen!"
m.v.g.
Mark
Dan zetten wij de beelden op facebook!
"Gerechtigheid zal zegen vieren op de onze modelbanen!"
m.v.g.
Mark
-
Ik zet hier maar even iets dat tegen "off topic" aan schurkt, maar ik weet eigenlijk geen plaats waar het beter staat.
Op Rail 2016 was een cameraploeg van omroep Max aanwezig (om precies te zijn op vrijdag)
Ze maakten een item over de modelspoorhobby, dat uitgezonden zou worden in het programma: Hallo Nederland. (Nieuws en actualiteiten programma.)
De uitzending was vandaag om half vijf in de avond.
Er is nog een herhaling morgen.
Programma details: Dinsdag 23 februari 2016 · 10:35 · NPO 1 (HH)
Maar ik heb inmiddels met wat hulp van iemand die wel weet om te gaan met computers een uitsnede van het programma op de Markenburg Facebookpagina staan.
Je hebt geen account of inlogcode nodig om het filmpje te bekijken.
Dus wil je nog maar eens kijken hoe de media tegen de hobby aankijkt, check de link hieronder:
https://www.facebook.com/Markenburg.nl/
Groetjes,
Mark
Op Rail 2016 was een cameraploeg van omroep Max aanwezig (om precies te zijn op vrijdag)
Ze maakten een item over de modelspoorhobby, dat uitgezonden zou worden in het programma: Hallo Nederland. (Nieuws en actualiteiten programma.)
De uitzending was vandaag om half vijf in de avond.
Er is nog een herhaling morgen.
Programma details: Dinsdag 23 februari 2016 · 10:35 · NPO 1 (HH)
Maar ik heb inmiddels met wat hulp van iemand die wel weet om te gaan met computers een uitsnede van het programma op de Markenburg Facebookpagina staan.
Je hebt geen account of inlogcode nodig om het filmpje te bekijken.
Dus wil je nog maar eens kijken hoe de media tegen de hobby aankijkt, check de link hieronder:
https://www.facebook.com/Markenburg.nl/
Groetjes,
Mark
Mark,
Ruim een week geleden was er op radio Gelderland nog iemand die met Rob sprak over Modelspoor, hij was bij omroep Gelderland in verband met een beurs in Nijmegen.
Er werd een uur lang gesproken over modelspoor.
Ruim een week geleden was er op radio Gelderland nog iemand die met Rob sprak over Modelspoor, hij was bij omroep Gelderland in verband met een beurs in Nijmegen.
Er werd een uur lang gesproken over modelspoor.
Ik kom niet van een negatie insteek gevoel af in deze docu (sorry voor de vervuiling Mark...)
Lijkt net of ze teleurgesteld zijn dat het een veranderende maar nog aan actieve hobby is
En Senior voel ik me nog lang niet, met alle respect voor mijn lichamelijk wat ouderen forum genoten (hoewel ik me soms aardig dement voel, maar dat heeft een andere oorzaak )
Het is toch logisch dat de wat ouderen onder ons, naast de moderne media, ook nog graag met de handjes willen bouwen met iets wat we nu qua financiën kunnen opbrengen?
Ik zie mijn zoon van bijna 15 of dochter van bijna 10 nog niet weg lopen van een beurs met 10 Markenburg huisjes en een lok onder zijn / haar arm
En op vrijdag zaten mijn kinderen op school, moet ik ze dan laten spijbelen voor een beurs op vrijdag
Hoe bedoel je gekleurd
Ik vond het een gezellige dag / beurs, ik heb leuke aanwinsten en met lekker veel leden en bekenden mogen (bij)praten en lol maken
Mvg,
Ad
Lijkt net of ze teleurgesteld zijn dat het een veranderende maar nog aan actieve hobby is
En Senior voel ik me nog lang niet, met alle respect voor mijn lichamelijk wat ouderen forum genoten (hoewel ik me soms aardig dement voel, maar dat heeft een andere oorzaak )
Het is toch logisch dat de wat ouderen onder ons, naast de moderne media, ook nog graag met de handjes willen bouwen met iets wat we nu qua financiën kunnen opbrengen?
Ik zie mijn zoon van bijna 15 of dochter van bijna 10 nog niet weg lopen van een beurs met 10 Markenburg huisjes en een lok onder zijn / haar arm
En op vrijdag zaten mijn kinderen op school, moet ik ze dan laten spijbelen voor een beurs op vrijdag
Hoe bedoel je gekleurd
Ik vond het een gezellige dag / beurs, ik heb leuke aanwinsten en met lekker veel leden en bekenden mogen (bij)praten en lol maken
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
@ Ben,
Ik bedoelde mijn post niet pocherig. Ik hoop ook dat ik niet zo overkwam.
Het was wel mijn idee om te laten zien dat de hobby aandacht krijgt in het algemeen, en dat kan m.i. niet snel kwaad.
@ Ad,
Ik begrijp wat je bedoelt en met name over de vrijdag ben ik het geheel met je eens!
Anderzijds; we weten dat het om media gaat. Die hebben niet vaak ruimte voor nuances. Dat moet allemaal super snel/kort en zo zwart - wit mogelijk.
Dat blijkt ook wel want alleen met mij hebben ze al ongeveer een halfuur voor de camera gesproken. In het item blijft daar niks van over en hebben ze alles wat ik genuanceerd gebracht heb er tussen uit geknipt. Dan gold ook wel voor die meneer met dat petje op, in het item. Hij stond namelijk naast me, dus daar heb ik goed van mee gekregen hoe het daar ging.
Maar ja, ze eindigen hun item zonder een al te negatieve conclusie. En zoals ze bij Volkswagen zeggen: Negatieve aandacht is ook aandacht en daar gaat het om.
Ik ben Volkswagen niet, maar de zaken positief bekijken kan geen kwaad.
Groetjes,
Mark
Ik bedoelde mijn post niet pocherig. Ik hoop ook dat ik niet zo overkwam.
Het was wel mijn idee om te laten zien dat de hobby aandacht krijgt in het algemeen, en dat kan m.i. niet snel kwaad.
@ Ad,
Ik begrijp wat je bedoelt en met name over de vrijdag ben ik het geheel met je eens!
Anderzijds; we weten dat het om media gaat. Die hebben niet vaak ruimte voor nuances. Dat moet allemaal super snel/kort en zo zwart - wit mogelijk.
Dat blijkt ook wel want alleen met mij hebben ze al ongeveer een halfuur voor de camera gesproken. In het item blijft daar niks van over en hebben ze alles wat ik genuanceerd gebracht heb er tussen uit geknipt. Dan gold ook wel voor die meneer met dat petje op, in het item. Hij stond namelijk naast me, dus daar heb ik goed van mee gekregen hoe het daar ging.
Maar ja, ze eindigen hun item zonder een al te negatieve conclusie. En zoals ze bij Volkswagen zeggen: Negatieve aandacht is ook aandacht en daar gaat het om.
Ik ben Volkswagen niet, maar de zaken positief bekijken kan geen kwaad.
Groetjes,
Mark
Mark,
Zo heb ik het helemaal niet gezien, wilde het alleen melden en die Rob is een omroeper bij Radio Gelderland.
Vind het juist heel positief dat er op de radio/tv aandacht wordt besteed aan onze mooie hobby.
Zo heb ik het helemaal niet gezien, wilde het alleen melden en die Rob is een omroeper bij Radio Gelderland.
Vind het juist heel positief dat er op de radio/tv aandacht wordt besteed aan onze mooie hobby.
-
@ Ben,
Top.
Aandacht voor de hobby is inderdaad vrijwel altijd goed om te hebben.
m.v.g.
Mark
Top.
Aandacht voor de hobby is inderdaad vrijwel altijd goed om te hebben.
m.v.g.
Mark
-
Morgen begint er alweer een nieuwe maand. Een nieuwe maand betekent bij Markenburg ook nieuwe producten.
Ik zal vast een tipje van de sluier oplichten:
Ditmaal hebben we ons laten inspireren door Den Bosch...
Geintje natuurlijk
m.v.g.
Mark
Ik zal vast een tipje van de sluier oplichten:
Ditmaal hebben we ons laten inspireren door Den Bosch...
Geintje natuurlijk
m.v.g.
Mark
-
- Moderator
- Contacteer:
Als jou huisjes ook als een kaartenhuis plotseling in elkaar storten, dan wordt mijn module wel errug kaal!
Ben benieuwd waar je op mijn verjaardag mee gaat komen! Mijn cadeautjes vallen tot nog toe in de smaak (perrondelen B voor de nieuwe station Rijen module), maar daarover later meer in m'n eigen draadje!
Groetjes,
Hoontje
Ben benieuwd waar je op mijn verjaardag mee gaat komen! Mijn cadeautjes vallen tot nog toe in de smaak (perrondelen B voor de nieuwe station Rijen module), maar daarover later meer in m'n eigen draadje!
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
-
ik zoek nog een gebouw, zo'n bebouwde winkel van Pearl aan de Markt in Den Bosch.
Altijd spannend op je baan of die wel instort of niet.
Kan die mooi mee bestelt worden bij de volgende bestelling.
Wegens een bouwstop, even nog niet de bestelling geplaatst, maar de schutting staat nog als een huis.
Dixie moet ook nog gemaakt worden
Perron delen staan oom nog op de planning.
Met vriendelijke groet,
Mark
Altijd spannend op je baan of die wel instort of niet.
Kan die mooi mee bestelt worden bij de volgende bestelling.
Wegens een bouwstop, even nog niet de bestelling geplaatst, maar de schutting staat nog als een huis.
Dixie moet ook nog gemaakt worden
Perron delen staan oom nog op de planning.
Met vriendelijke groet,
Mark
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12