Backeramm am Rhein
Re: Backeramm am Rhein
@Ad
De DB heeft de gewoonte om de logo's midden op de zijkant van de lok te plakken.
Met de komst van ribbels aan de zijkant van de locomotief had het bedrijf moeite om dat goed voor elkaar te krijgen. De ribbels laten het logo immers vervormen.
Daarom is besloten om de logo's alleen op vlakke plaatsen, zoals bij de 155 van Jeroen, te plakken.
Tegenwoordig, met de moderne techniek, lukt het de DB wel om logo' en teksten over de ribbels te plakken.
Gr. Clemens
De DB heeft de gewoonte om de logo's midden op de zijkant van de lok te plakken.
Met de komst van ribbels aan de zijkant van de locomotief had het bedrijf moeite om dat goed voor elkaar te krijgen. De ribbels laten het logo immers vervormen.
Daarom is besloten om de logo's alleen op vlakke plaatsen, zoals bij de 155 van Jeroen, te plakken.
Tegenwoordig, met de moderne techniek, lukt het de DB wel om logo' en teksten over de ribbels te plakken.
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Re: Backeramm am Rhein
Dag Jeroen,
Wat een fantastische baan, mooi gemaakt en erg realistisch. Vooral de foto's van je materieel die je buiten gemaakt zijn super. Alsof je een echt vakantiekiekje in Sauerland maakt.
Mijn complimenten!
Groeten Norbert.
Wat een fantastische baan, mooi gemaakt en erg realistisch. Vooral de foto's van je materieel die je buiten gemaakt zijn super. Alsof je een echt vakantiekiekje in Sauerland maakt.
Mijn complimenten!
Groeten Norbert.
Mijn grote baan: Amenerbaan
Peco 55/iTrain 5+/z21/OC32NG/DR4088RB
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10935
Mijn module: Waldkirch im Winter!
analoog
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=9438
Peco 55/iTrain 5+/z21/OC32NG/DR4088RB
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10935
Mijn module: Waldkirch im Winter!
analoog
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=9438
Re: Backeramm am Rhein
Hi guys,
Wederom hartelijk bedankt voor alle leuke commentaren toch elke keer weer. Geeft mij weer moed de boel weer naar een zo hoog mogelijk niveau te stuwen.
Die structuur is deze keer met het grootste gemak verkregen. Bijna dan. Het zijn mallen van Langmesser. Deze zijn enkel verkrijgbaar in HA-OOOO. Ik vond de structuur op de beurs vorig jaar, waar ik dit kocht, nog wel meevallen. Eenmaal een gipsen afgietseltje bekeken en laten proefstaan vond ik geen gezicht. Dus de te grove stenen bewerkt met een scherp mesje en er maar een N-achtig structuurtje van gemaakt. Nu staat t beter, zeker met wat kleur erop.
En vandaag zijn we weer lekker aan het rijden en wat met het rollend materieel bezig. Beetje onderhoud, decodertje wisselen, ijken waar nodig etc. etc. . Ook heb ik even een klein en snel bezoekje gebracht aan het muffe Houten (seriously, douchen&deo met je kadaver! Mijn hond, waar ik een uur mee door de natte sneeuw heb gelopen rook een stuk schöner na afloop). Echt druk was het niet meer om 14:00, en ik rende natuurlijk naar de Nspeursteur alwaar ik Rob B., verantwoordelijk voor het spuiten van een modelletje voor mij in naam van Bisschop Modelbouw, trof die mij meesleurde naar zijn standje vol met wanstaltige geel-blauwe dingen. Dat was iets met de Nationale Spoorrails..dinges...vervoer Pro...blabala. Moeilijke afkorting. Enfin, wél kreeg ik een langwerpige doos in handen gedrukt met daarin.....
Een Flirt van de VIAS. Een of ander soort sneltrammetje dat door het Rijndal heenrijdt i.p.v. de 143 met Rotlinge, die 't eerst doen moest.
Super-supergaaf. Rob, nogmaals: dank! Hij vrolijkt hier de hele baan op met die frisse kleurtjes. Dat de rest louter uit roest en onkruid bestaat helpt vast ook. Een hele toffe én realistische verschijning. Oja, enne.....uniek! Of Exclusief zoals op de doos staat. En op de bedrijfsnaam die eigenlijk alleen maar hele lelijke Hondelopers en Koprunners en Mat Virmen en Beel '64 maakt. Niet dat de modellen lelijk zijn, integendeel: dat iemand een model wilt hebben van zo'n lelijk voorbeeld! Krrrakaka!
Oei, wel even bij het onderwerp blijven natuurlijk. De VIAS Flirt. In het echt, in mijn voorbeelddorpje.....
....en bij de zuidelijke uitrit van de Loreley.....
Ik heb dit dingetje al vaak gezien in het echt. Overdag praktisch de enige afwisseling tussen allerhande cargotreinen die door het Rüdesheim denderen terwijl ik daar zit te kijken met, bijvoorbeeld, ein halbes Liter Hefeweizen jaaaa. Prosit! Dus vroeg ik Rob of hij zo'n treinstelletje om kon spuiten. Ik had niet op een 'ja' gerekend, maar het werd een volmondig 'ja' zelfs. En nu, nadat hij voorzien is van een blabla18-decoder (Hans, bedankt!), wat overigens super-easy ging, geijkt is in Koploper, heeft ie inmiddels al leren remmen op de baan en rijdt ie vrolijk zijn pendeltjes tussen het denkbeeldige Zuiden en het evenzo aan-voorstellingsvermogen-onderhavige Noorden. Eerlijk, in tijden heb ik niet zo'n leuke aankoop kunnen doen. Wat fotootjes d'ammaarr?
Dans le station....
Die Nase....
...etwas niedriger....
Close-up van de decals. Fine by me! Er zitten er nog verrassend veel op ook. Nummers, stickertjes van vanalles.....ook zijn de dakranden weggevijld/-zaagd/-amputeerd en zitten er geen zijspiegeltjes meer op. Like the real one!
Even op de foto met zijn voorganger. Maar hier, in mijn tijdperkje heb ik slechts de beschikking over één Flirt, dus die andere stoppert houden we ook gewoon lekker in dienst. De BR 111 met RE heb ik wel even uit dienst gegooid nu, want 3 stoptreinen is wat veel op dit baantje. Het is dat monster van Mr. Maurits niet met 380.000 blokken en 750 boosters!
Zo, ik ga weer effe lekker genieten en eens bedenken wat de volgende stap in de scenery moet zijn . Er staat vast ergens dat ik weer lantaarnpaaltjes moet plaatsen, maar daar heb ik echt geen kracht voor. Morgen hopelijk een halve meter oever erbij klussen....
Enne....Joost,
Rob, tot de volgende!
En dat geldt ook voor jullie, trouwe lezers. Joooo!
J.
Wederom hartelijk bedankt voor alle leuke commentaren toch elke keer weer. Geeft mij weer moed de boel weer naar een zo hoog mogelijk niveau te stuwen.
Hi Clemens,De kademuur is fenomenaal, hoe krijg jij toch die mooie structuur in de muur?
Die structuur is deze keer met het grootste gemak verkregen. Bijna dan. Het zijn mallen van Langmesser. Deze zijn enkel verkrijgbaar in HA-OOOO. Ik vond de structuur op de beurs vorig jaar, waar ik dit kocht, nog wel meevallen. Eenmaal een gipsen afgietseltje bekeken en laten proefstaan vond ik geen gezicht. Dus de te grove stenen bewerkt met een scherp mesje en er maar een N-achtig structuurtje van gemaakt. Nu staat t beter, zeker met wat kleur erop.
En vandaag zijn we weer lekker aan het rijden en wat met het rollend materieel bezig. Beetje onderhoud, decodertje wisselen, ijken waar nodig etc. etc. . Ook heb ik even een klein en snel bezoekje gebracht aan het muffe Houten (seriously, douchen&deo met je kadaver! Mijn hond, waar ik een uur mee door de natte sneeuw heb gelopen rook een stuk schöner na afloop). Echt druk was het niet meer om 14:00, en ik rende natuurlijk naar de Nspeursteur alwaar ik Rob B., verantwoordelijk voor het spuiten van een modelletje voor mij in naam van Bisschop Modelbouw, trof die mij meesleurde naar zijn standje vol met wanstaltige geel-blauwe dingen. Dat was iets met de Nationale Spoorrails..dinges...vervoer Pro...blabala. Moeilijke afkorting. Enfin, wél kreeg ik een langwerpige doos in handen gedrukt met daarin.....
Een Flirt van de VIAS. Een of ander soort sneltrammetje dat door het Rijndal heenrijdt i.p.v. de 143 met Rotlinge, die 't eerst doen moest.
Super-supergaaf. Rob, nogmaals: dank! Hij vrolijkt hier de hele baan op met die frisse kleurtjes. Dat de rest louter uit roest en onkruid bestaat helpt vast ook. Een hele toffe én realistische verschijning. Oja, enne.....uniek! Of Exclusief zoals op de doos staat. En op de bedrijfsnaam die eigenlijk alleen maar hele lelijke Hondelopers en Koprunners en Mat Virmen en Beel '64 maakt. Niet dat de modellen lelijk zijn, integendeel: dat iemand een model wilt hebben van zo'n lelijk voorbeeld! Krrrakaka!
Oei, wel even bij het onderwerp blijven natuurlijk. De VIAS Flirt. In het echt, in mijn voorbeelddorpje.....
....en bij de zuidelijke uitrit van de Loreley.....
Ik heb dit dingetje al vaak gezien in het echt. Overdag praktisch de enige afwisseling tussen allerhande cargotreinen die door het Rüdesheim denderen terwijl ik daar zit te kijken met, bijvoorbeeld, ein halbes Liter Hefeweizen jaaaa. Prosit! Dus vroeg ik Rob of hij zo'n treinstelletje om kon spuiten. Ik had niet op een 'ja' gerekend, maar het werd een volmondig 'ja' zelfs. En nu, nadat hij voorzien is van een blabla18-decoder (Hans, bedankt!), wat overigens super-easy ging, geijkt is in Koploper, heeft ie inmiddels al leren remmen op de baan en rijdt ie vrolijk zijn pendeltjes tussen het denkbeeldige Zuiden en het evenzo aan-voorstellingsvermogen-onderhavige Noorden. Eerlijk, in tijden heb ik niet zo'n leuke aankoop kunnen doen. Wat fotootjes d'ammaarr?
Dans le station....
Die Nase....
...etwas niedriger....
Close-up van de decals. Fine by me! Er zitten er nog verrassend veel op ook. Nummers, stickertjes van vanalles.....ook zijn de dakranden weggevijld/-zaagd/-amputeerd en zitten er geen zijspiegeltjes meer op. Like the real one!
Even op de foto met zijn voorganger. Maar hier, in mijn tijdperkje heb ik slechts de beschikking over één Flirt, dus die andere stoppert houden we ook gewoon lekker in dienst. De BR 111 met RE heb ik wel even uit dienst gegooid nu, want 3 stoptreinen is wat veel op dit baantje. Het is dat monster van Mr. Maurits niet met 380.000 blokken en 750 boosters!
Zo, ik ga weer effe lekker genieten en eens bedenken wat de volgende stap in de scenery moet zijn . Er staat vast ergens dat ik weer lantaarnpaaltjes moet plaatsen, maar daar heb ik echt geen kracht voor. Morgen hopelijk een halve meter oever erbij klussen....
Enne....Joost,
Heppie nau?Een ideeeetje... wat meer: IC/RE/ICE verkeer op de baan.. m.a.w. weer eens wat anders als een containert.
Rob, tot de volgende!
En dat geldt ook voor jullie, trouwe lezers. Joooo!
J.
Re: Backeramm am Rhein
Leuk ding. En inderdaad op een rheinstrecke hoort zo'n gevalletje rond te rijden.
Re: Backeramm am Rhein
Die Rob heeft er een fraai exemplaar van gemaakt. Past goed op je baan Jeroen!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Backeramm am Rhein
Sjeun allemaal end so faain!
Doe biest aine kunstenaar.
Oend al die lengwisten die zich sprachen, fantastico!
Die treinstelluh zijn, jawoel, een verademing.
Oend die menschen in Houten stinken die werklich so?
Afijn, adios oend vermachen die deze sontag.
Doe biest aine kunstenaar.
Oend al die lengwisten die zich sprachen, fantastico!
Die treinstelluh zijn, jawoel, een verademing.
Oend die menschen in Houten stinken die werklich so?
Afijn, adios oend vermachen die deze sontag.
Re: Backeramm am Rhein
Beide Bisschopjes hebben er een pracht exemplaar van gemaakt
Ik heb van tevoren al eens mogen spieken, en kon gerust zeggen dat dit model de meest veeleisende zeurpiet tevreden kon maken
En staat super op dat 'mini baantje' van jou
Mvg,
Ad
Ik heb van tevoren al eens mogen spieken, en kon gerust zeggen dat dit model de meest veeleisende zeurpiet tevreden kon maken
En staat super op dat 'mini baantje' van jou
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Backeramm am Rhein
toch tijd voor een uitbreiding van je schaduw station vriend.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Moderator
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Backeramm am Rhein
Lekker bezig GeerJeroen schreef: maar daar heb ik echt geen kracht voor.
Heb hier recentelijk een Sersa G1206 geïntroduceerd van Rob z'n hand. Leuk karretje.
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Berichten: 3828
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Backeramm am Rhein
Mooi aanwinst,geeft weer meer kleur op de baan!
Gr Chris
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Backeramm am Rhein
Volgens mij ben je blij ............ Mag ook wel met dit model.
gr. Ron.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Backeramm am Rhein
geweldig model die VIAS flirt.
deze kant van de Rhein rijden al genoeg IC treinen, laten we aan jouw kant maar lekker de cargo rijden
Met vriendelijke groet,
Mark
deze kant van de Rhein rijden al genoeg IC treinen, laten we aan jouw kant maar lekker de cargo rijden
Met vriendelijke groet,
Mark
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Backeramm am Rhein
Dat is in principe wel de deal toch? Ach, een keer een omgeleid IC'tje of een NachtZugje is altijd wel leuk....deze kant van de Rhein rijden al genoeg IC treinen, laten we aan jouw kant maar lekker de cargo rijden
J.
Re: Backeramm am Rhein
Okay.....doen we dat toch gewoon? Ik ben toch even druk geweest met 'de Domburg' uit te hangen afgelopen dagen. Veel van mijn materieel had, zo leek het, niet de juiste decoder. Dan pak je gewoon even wat anders. Of liever: 'dan pak je gewoon toch even wat anders?'. Jawel, maar dat blijft ik ergens zonde vinden. Dus: eens even goed nagegaan wat er fout kon zijn. Laat ik het zo stellen: "puurder" kan een lokdecoder niet verbonden zijn met stroomtoevoer en motor. Gewoon ook bij de 'plug-in' TRAXX modelletjes van Fleischmann de condensatoren en allerhande andere flauwekul eruit gehaald, en ziedaar......het werkt! Nu volgt de komende week de duurproef om te kijken of er echt geen 'vergeetachtige' decoders meer zijn. Koploper geeft het signaal aan de ECoS. Check. ECoS geeft het signaal aan de lok. Check. De lok bleef eerst af en toe rijden. Probleem: decoder. En nu gebeurt dit niet meer. Tevens heb ik 6 loks ook weer een hele grote schoonmaak gegeven. Alles uit elkaar en weer in elkaar. Rijdt weer als een zonnetje.
Goed, ik begin dit epistel met 'doen we toch gewoon?'. Dat sloeg op de vraag voor een ander soort trein dan de typische cargo.
Een Nachtzugje. Voortgejankt door de 101 met reclame. Ja.....en die is niet om in te stappen, stelletje Backerammer Kuchenbackers!
Niet vreemd. Ook deze trein staat weer te wachten op de congestie op de sporen.....
De lok. Die hebben we lang niet gezien op deze baan. Of misschien wel nog nooit. Naja, we kennen hem in shiny nieuw rood, met DIN reclame (dat blauwe hok) en deze. Op zolder staan er nog twee niks te doen, maar die hoef ik niet stante pede hier te hebben rijden. Eentje moet nog digitaal worden gemaakt en de ander nog geijkt.
Mooi. Nog een paar loks voor het onderhoud. Tussendoor even rijden, ijken en testen, en dan kunnen we weer door met de scenery.
J.
Goed, ik begin dit epistel met 'doen we toch gewoon?'. Dat sloeg op de vraag voor een ander soort trein dan de typische cargo.
Een Nachtzugje. Voortgejankt door de 101 met reclame. Ja.....en die is niet om in te stappen, stelletje Backerammer Kuchenbackers!
Niet vreemd. Ook deze trein staat weer te wachten op de congestie op de sporen.....
De lok. Die hebben we lang niet gezien op deze baan. Of misschien wel nog nooit. Naja, we kennen hem in shiny nieuw rood, met DIN reclame (dat blauwe hok) en deze. Op zolder staan er nog twee niks te doen, maar die hoef ik niet stante pede hier te hebben rijden. Eentje moet nog digitaal worden gemaakt en de ander nog geijkt.
Mooi. Nog een paar loks voor het onderhoud. Tussendoor even rijden, ijken en testen, en dan kunnen we weer door met de scenery.
J.
Re: Backeramm am Rhein
*op het toontje van pharrell) "i'm so happyyyy"
Mooi werk kerel. Ik vind zo'n mooie IC met een stuk of 6-10 wagons gewoon altijd mooi om te zien. Ook in t echt als je dan wat hoger op staat en je kijkt naar benede, net slangen die door zo'n dal kruipen.
Maar goed zo'n mooie containert/ertz-bakkenslepen is niks mis mee..
Mooi werk kerel. Ik vind zo'n mooie IC met een stuk of 6-10 wagons gewoon altijd mooi om te zien. Ook in t echt als je dan wat hoger op staat en je kijkt naar benede, net slangen die door zo'n dal kruipen.
Maar goed zo'n mooie containert/ertz-bakkenslepen is niks mis mee..
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Backeramm am Rhein
Hallo Jeroen,
rijden is soms leuker dan bouwen, bij mij persoonlijk gaat dat in vlagen.
Nu heb ik een huizen bouw periode maar het rijden begint alweer langzaam de overhand te nemen.
Zoals je elders ergens een keer schreef bij een mooie baan (al is het maar een stukje) kan je heel mooie foto's maken.
Nou dat geld niet voor jouw baan want die is al een heel eind mooi, maakt denk ik niet uit waar je een trein zet alle foto's zijn mooi.
Ik hou niet zo van dat nieuwe materiaal maar die speciaal voor jouw gemaakte treinstel was toch wel even heel mooi vond ik.
mvrgr Bob
rijden is soms leuker dan bouwen, bij mij persoonlijk gaat dat in vlagen.
Nu heb ik een huizen bouw periode maar het rijden begint alweer langzaam de overhand te nemen.
Zoals je elders ergens een keer schreef bij een mooie baan (al is het maar een stukje) kan je heel mooie foto's maken.
Nou dat geld niet voor jouw baan want die is al een heel eind mooi, maakt denk ik niet uit waar je een trein zet alle foto's zijn mooi.
Ik hou niet zo van dat nieuwe materiaal maar die speciaal voor jouw gemaakte treinstel was toch wel even heel mooi vond ik.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Backeramm am Rhein
Over Kuchenbackers gesproken... Beetje offtopic maar vanwege Jeroens Flirt (schön!) keek ik nog even naar mijn foto's van afgelopen september in die omgeving. Vanaf Kasteel Marksburg (Braubach) maakte ik van dit deel van de Rheinstrecke deze foto. Zie ik nu ineens dat het tweede deel van dit treinstel andersom gekoppeld staat...
In mijn hoofd spreelt zich een commercial af van een bekende Nederlandse schadeverzekeraar uit Apeldoorn...
In mijn hoofd spreelt zich een commercial af van een bekende Nederlandse schadeverzekeraar uit Apeldoorn...
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Re: Backeramm am Rhein
Mooie foto's weer Jeroen!
Het is iedere keer weer genieten. Zelf moet ik nog even flink doorbouwen voordat ik ook een stukje landschap heb dat fotowaardig is om als achtergrond voor de treinen te dienen.
Groet, Wim
PS Je hebt zeker geen BR 103 in TEE kleuren met bijpassende trein?
Het is iedere keer weer genieten. Zelf moet ik nog even flink doorbouwen voordat ik ook een stukje landschap heb dat fotowaardig is om als achtergrond voor de treinen te dienen.
Groet, Wim
PS Je hebt zeker geen BR 103 in TEE kleuren met bijpassende trein?
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Backeramm am Rhein
Toch wel, kan mij herinneren op Boppard IC`s gezien te hebben in bordeaux/creme met 103 ervoor.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Backeramm am Rhein
Nee, die heb ik helaas niet. Er heeft er wel degelijk eentje gereden, maar die was van vriend Robert W. wonende in de Joe Ké. Heb welgeteld één 103 in die Orientrot-uitvoering. Als jullie daar een combi van willen zien....kan allemaal hoor.
Allen, wederom dank voor de comments! De fotoserie gaat dus nog even door. Weer aan het werk op het moment, en als ik dan terugkom is een beetje rijden wel te doen. Voor bouwen heb ik even geen puf. Donderdag is dan weer een bouwdag. Tevens is het toch even 'uren maken' met de baan, om te kijken of mijn nieuwe combi Fleischmann-ESUdecoder het goed houdt. Ik tolereer absoluut niet één storing die te maken heeft met het feit dat 'de decoder het commando vergeet'. Met een ontsporingkje hier en daar kan ik leven, maar niet iets wat normaliter en heel vaak goed gaat en soms fout. En.....so far so good!
Joost,
Anyhoerrrrrrrrr,
Een ertssleepje met lege wagons tegen de groene en ruige rotsen als achtergrond....
De wagons van wat dichterbij...
De trekkracht is de gouden.....fak it, gouwe ouwe BR 139. Een oud model Fleischmann dat beresterk is. 23 van die wagons lopen weliswaar erg licht, maar toch in z'n eentje..... In de toekomst poog ik de sleep richting de 30 wagons te gooien. Helaas vind ik 23 of 30 schone wagons niet erg in Ordnung, dus er moet weer het nodige poeder tegenaan. En graffiti. Veel werk per wagon, maar het resultaat van zo'n lange sleep die ook nog smerig is is overweldigend. Het maakt het prima betaalbare wagonnetje een stuk sjieker zo op de baan!
Brush artists....
Bob, dat kan ik goed begrijpen. Ik ben gek op specifiek dit treinstelletje omdat hij nou echt daar rijdt, hij speciaal voor mij is gemaakt, hij goed uit de verf is gekomen (letterlijk en figuurlijk), prachtig houdt tussen de andere treinen, en hij verdorie gewoon zeldzaam is. Enne.....Liliput? Kop eraf trekken, decoder er letterlijk in douwen, adres geven, ijken met de computer, en gaan met die banaan. Het leven van een N-spoorder gaat af en toe echt van een leien dakje! Een nadeel vraagt u? Daar hoorde ik Ron ook al over: de stroomafnemer op 't dak. Hier ga ik even wat voor verzinnen. De Taurusjes rijden met hun smalle en fragiele schuitjes de sterren van de bovenleiding, maar deze heeft het er wat moeilijk mee. Bij DU-B. reed zijn broertje wel vrolijk rond, dus we gaan het eens even uitzoeken.
Gesommeerd door Bahn.de : wil de Flirt BITTE JETZT SOFORT JAAA even AUFROSEN AUF DAS WACHTSPUR JAAA? DANKE VIELMAHLS! UND WIJ BELLEN JOU WANNEER JE WIEDER WEITER FAHREN MAG JAAA!!!
Ahum. Bij het lieflijke Backeramm maar even op het inhaalspoor....
...alwaar 'inhaalspoor' betekent dat je wordt ingehaald....
Een oude bekende. De Minitrix Re 482. Hoogstpersoonlijk door mij ooit getest, van remschijven voorzien, en wat opgeleukt. Doet nog altijd dienst. En: Trix, dus beresterk!
Speciaal voor Joost nog een containersleepje....
Joooo!
J.
Allen, wederom dank voor de comments! De fotoserie gaat dus nog even door. Weer aan het werk op het moment, en als ik dan terugkom is een beetje rijden wel te doen. Voor bouwen heb ik even geen puf. Donderdag is dan weer een bouwdag. Tevens is het toch even 'uren maken' met de baan, om te kijken of mijn nieuwe combi Fleischmann-ESUdecoder het goed houdt. Ik tolereer absoluut niet één storing die te maken heeft met het feit dat 'de decoder het commando vergeet'. Met een ontsporingkje hier en daar kan ik leven, maar niet iets wat normaliter en heel vaak goed gaat en soms fout. En.....so far so good!
Joost,
Ik flans anders vanavond nog wel zo'n SBB EC in elkaar.....11 bakken. Het probleem blijft om 'm goed op de foto te krijgen. Ik heb niet een statief dat hoog genoeg is om 'die slinger' op de foto te krijgen. En het statief heb ik weer nodig met het beperkte licht hier. Ik moet hobbyen met een barkruk en de AB van de camera.Ik vind zo'n mooie IC met een stuk of 6-10 wagons gewoon altijd mooi om te zien. Ook in t echt als je dan wat hoger op staat en je kijkt naar benede, net slangen die door zo'n dal kruipen.
Maar goed zo'n mooie containert/ertz-bakkenslepen is niks mis mee..
Anyhoerrrrrrrrr,
Een ertssleepje met lege wagons tegen de groene en ruige rotsen als achtergrond....
De wagons van wat dichterbij...
De trekkracht is de gouden.....fak it, gouwe ouwe BR 139. Een oud model Fleischmann dat beresterk is. 23 van die wagons lopen weliswaar erg licht, maar toch in z'n eentje..... In de toekomst poog ik de sleep richting de 30 wagons te gooien. Helaas vind ik 23 of 30 schone wagons niet erg in Ordnung, dus er moet weer het nodige poeder tegenaan. En graffiti. Veel werk per wagon, maar het resultaat van zo'n lange sleep die ook nog smerig is is overweldigend. Het maakt het prima betaalbare wagonnetje een stuk sjieker zo op de baan!
Brush artists....
Ik hou niet zo van dat nieuwe materiaal maar die speciaal voor jouw gemaakte treinstel was toch wel even heel mooi vond ik.
Bob, dat kan ik goed begrijpen. Ik ben gek op specifiek dit treinstelletje omdat hij nou echt daar rijdt, hij speciaal voor mij is gemaakt, hij goed uit de verf is gekomen (letterlijk en figuurlijk), prachtig houdt tussen de andere treinen, en hij verdorie gewoon zeldzaam is. Enne.....Liliput? Kop eraf trekken, decoder er letterlijk in douwen, adres geven, ijken met de computer, en gaan met die banaan. Het leven van een N-spoorder gaat af en toe echt van een leien dakje! Een nadeel vraagt u? Daar hoorde ik Ron ook al over: de stroomafnemer op 't dak. Hier ga ik even wat voor verzinnen. De Taurusjes rijden met hun smalle en fragiele schuitjes de sterren van de bovenleiding, maar deze heeft het er wat moeilijk mee. Bij DU-B. reed zijn broertje wel vrolijk rond, dus we gaan het eens even uitzoeken.
Gesommeerd door Bahn.de : wil de Flirt BITTE JETZT SOFORT JAAA even AUFROSEN AUF DAS WACHTSPUR JAAA? DANKE VIELMAHLS! UND WIJ BELLEN JOU WANNEER JE WIEDER WEITER FAHREN MAG JAAA!!!
Ahum. Bij het lieflijke Backeramm maar even op het inhaalspoor....
...alwaar 'inhaalspoor' betekent dat je wordt ingehaald....
Een oude bekende. De Minitrix Re 482. Hoogstpersoonlijk door mij ooit getest, van remschijven voorzien, en wat opgeleukt. Doet nog altijd dienst. En: Trix, dus beresterk!
Speciaal voor Joost nog een containersleepje....
Joooo!
J.
Re: Backeramm am Rhein
Ook in orient rood blijf ik het een geweldige lok vinden! Dus als het niet te veel moeite is....Jeroen schreef:... Heb welgeteld één 103 in die Orientrot-uitvoering. Als jullie daar een combi van willen zien....kan allemaal hoor.....
Alvast bedankt! Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Backeramm am Rhein
Nog gauw even twee experimentjes met nachtelijke foto's. Van de treinen dan, he?! Stelletje viezerikken.
De 103 komt nog, Wim!
Nachtrust in het Rheintal. Lekker om de 5 min. cargotreinen door het dal. Dat galmt gelukkig ook niet. Een voordeel? De spoorbomen blijven wel dicht!
J.
De 103 komt nog, Wim!
Nachtrust in het Rheintal. Lekker om de 5 min. cargotreinen door het dal. Dat galmt gelukkig ook niet. Een voordeel? De spoorbomen blijven wel dicht!
J.
Re: Backeramm am Rhein
....en let u bij de laatste foto even op het voorsein? Domburg special! Super gewoon. Zo'n klein detail waar ik eindelijk ook eens max de nerd over kan uithangen. Mag ik straks ook mee kroketten eten op zo'n beurs?