Fantasia

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Nee niet echt, maar vind het wel grappig, geeft juist dat kleine beetje extra aan het het geheel. (wat nog lang niet klaar is :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Fantasia

Bericht door henry »

ga de verlichting voor het station maken zoals jij het op je site laat zien, heb je de weerstand op de min zitten????
en soldeer je 1 draad aan het pijpje????

groetjes henry


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Dat maakt niet uit aan welke kant die zit als ie er maat zit.

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Fantasia

Bericht door henry »

oke dank je

groetjes henry



wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Fantasia

Bericht door wim lagerwaard »

Rob bedankt voor de tip.

Vr Gr Wim



Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Fantasia

Bericht door Jerome »

Hallo Rob

Ik volg je baan op dit forum en je site al een tijdje. Erg leuk en leerzaam om te lezen!

Ik heb een vraagje. Ik lees dat er weer een mooie sleep Habis met Tillig koppelingen zijn binnengekomen. :)

Ik heb ook de Tillig stijfkoppelingen besteld bij MTE, maar deze staan al 6 weken in backorder.... Mag weten waar jij ze besteld?

Ik zou zeggen, ga zo door!!

Thanks, Jeroen


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Fantasia

Bericht door shoven »

Hoi Rob,

Ik ben wel geintrigeerd door deze zinsnede in je onderschrift: "Heleboel ultieme keerlussen in rechte baanvakken".
Vertel eens?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

@Jeroen,

Bij H@ns, en als ie meeleest mag ie nog 3 setjes apart leggen voor mij.

@Steven,

Een keerlus hoeft niet in een lus te liggen :mrgreen: :mrgreen: , maar heb er 6. 4 omdat ik verkeerd begonnen was in het schaduwstation, kort gezegd verkeerd gegokt 50% kans. Deze kans was eigenlijk nog erger want ik had er op mij manier over naged8. :? :? :? Dus de verbinding tussen oud en nieuw is meestal 00:00 uur maar hier dus verkeerd om gepoold. De andere 2 liggen in het schaduwstation op twee rechte stukken met ieder aangesloten op een boog.

Snap ie hem nog?

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2396
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Fantasia

Bericht door H@Ns »

check (in bestelling) :o

groetjes

Hans :D


https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren

https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Fantasia

Bericht door Jerome »

Rob, Thanks!!

Ik ga ze ook maar eens bij Hans bestellen, kijken of deze eerder komen ;) . Ik heb er toch redelijk wat nodig...

@H@ns, Kan het kloppen dat ze nog niet in de store te vinden zijn?

Mvg, Jeroen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Eindelijk kunnen we dus aan de aankleding van het nieuwe gedeelte beginnen. De sporen zijn nu allemaal verlegt aan de ene zijde wat tot een mooier en geleidelijker treinenverloop heeft geleid. Het is natuurlijk leuk om alles te plannen in een programma maar theorie en praktijk lopen vaak niet samen. Dit is ook mede door mij veroorzaakt omdat ik dingen nogal eens aanpas, on the fly zogezegd.

Hier een filmpie van de ruwbouw, Hier is ook te zien dat er nog wat ongewenste hobbels zitten die echter worden veroorzaakt door de schroeven die de rails tijdelijk op hun plaats houden en daardoor de MDF plaat oplichten van de steunbalk. Wat dat betreft zijn foto's en filmpies goed om dit soort dingen te constateren.

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Fantasia

Bericht door Jos »

Leuk filmpje hoor Rob! Alleen die trein met de rongenwagens met buizen is een beetje kort :shock: :roll: :?: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Hahhahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

klig in deukje van de red red wine :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek: :ugeek:


Grtzzz Hik Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

En live goes on.....

Na vele problemen opgelost te hebben althans meer naar mn hand en het treinenpark uiteindelijk lekker loopt, gemiddelden van 12 stuks per uur en een maximum van 19 stuks tot nu toe ben ik met de aankleding van de baan begonnen.

Bij Martin zag ik leuke en interessante oplossingen voor ballasten en bergen maken met Papier maché. Afijn het eerste heb ik bij groenrijk gescoord en het ziet er echt perfect uit veel beter als de ballast van Busch. Tevens is dit veel fijner en geeft dus ook een meer natuurgetrouw beeld.
Het 2de was dus een eerste probeersel waarvan ik de uiteindelijke uitkomst nog niet weet omdat ik zoals gewoonlijk weer te zuinig ben geweest(denk ik :o :o ) met perfax en mortel. Maar dat zien we dan wel weer. Tzal wel een dag of 2-3 nodig hebben om volledig uitgehard te zijn want ik heb er nogal wat van verwerkt.
Hier zie je de voorbereiding voor de klieder massa.Heb alle gaten met plakband dicht gemaakt
Hier zie je de voorbereiding voor de klieder massa.Heb alle gaten met plakband dicht gemaakt
P1080449.jpg (97.35 KiB) 4021 keer bekeken
Klaar, althans het moet nog uitharden en waarschijnlijk nog een beetje afgeschuurd worden maar dat zie we nog wel. De ventilator zorgt voor de nodige luchtstroom om het drogen wat te bespoedigen.
Klaar, althans het moet nog uitharden en waarschijnlijk nog een beetje afgeschuurd worden maar dat zie we nog wel. De ventilator zorgt voor de nodige luchtstroom om het drogen wat te bespoedigen.
P1080454.jpg (67.29 KiB) 4021 keer bekeken

En van de andere zijde
En van de andere zijde
P1080460.jpg (106.13 KiB) 4022 keer bekeken


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Fantasia

Bericht door Jos »

Zier er top uit hoor Rob!
Maarreh.... was het toiletpapier op :o :o :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes,
Jos



henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Fantasia

Bericht door henry »

leuk om weer wat te kunnen zien van je vorderingen rob

groetjes henry


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Fantasia

Bericht door Hookies »

Het is een lekkere wirwar van sporen Rob. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je nu die gaten gedicht hebt of de dijkjes gemaakt hebt.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

@Jos,

Tja dat toiletpapier was wel errug bruin :shock: :shock: en ik d8 de Telegraaf heeft altijd wel wat bijzonders dus nu als mengsel van natte vingers :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Henry,

Ja tussen allerlei andere perikelen door kwam er niet zoveel van in ieder geval was het m.i. niet genoeg om te vermelden.

@Martin,

Een stukkie terug staat deze foto, hopelijk geeft dat een beter beeld van de situatie van stijgende en dalende sporen
P1080417.jpg
P1080417.jpg (99.87 KiB) 4545 keer bekeken
Of hier vanuit een andere hoek
P1080455.jpg
P1080455.jpg (86.16 KiB) 4545 keer bekeken


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7650
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Fantasia

Bericht door Krab »

Hoi Rob ,
ruik het nu lekker op je treinen walhala :mrgreen:
Is mooi gelukt met dat ouderwetse middeltje ;) .

Groetjesss Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

No Pics om meerdere reden, niet van rolletje vol of batterij leeg maar d8 niet zo interessant :shock:

Ik dacht altijd dat K*t karweitjes leuk zijn maar ben er een beetje van teruggekomen. ;) ;)

De laatste dagen veel gereden en tussendoor geballast en nog een spoor een beetje verlegd. Ondertussen ook nog wat extra papier aangebracht?? maar ja als je zuinig met lijm en mortel bent wordt het dus niet zo snel hard en kan je het voor de aanpassingen en verbeteringen gebruiken.
Tja en toen was er ook nog iemand die me lid maakte, nou ja wat heet, van Facebook :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Eens kijken wat dat opleverd heeft eigenlijk niks met Fantasia maar alles met Fantasie :o :o te doen.

Maar goed dat ballasten valt dus weer vies tegen.... Met die Flm rails hoefde je dat tussen 2 sporen te doen maar hier moet alles. Daarbij was ik zo gecharmeerd, meestal van vrouwen :mrgreen: :mrgreen: , maar nu van de ballast dat ik eerder aangebrachte ballast grotendeels verwijderd heb. De kleur stond me sowieso niet aan maar dat terzijde, deze structuur is veel mooier(bedankt Martin!!). Ik verwacht in de loop van de week wel wat naar buiten te brengen van de Flyover zonder bruggen.

Tot later


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Fantasia

Bericht door shoven »

Jaja Facebook... en straks ook nog op Hyves, Twitter, LinkedIn en weet ik wat voor zooi?
Het is bijna niet bij te houden... Fantasia is overal! :mrgreen: 8-)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Ik zeg niks :geek: :geek:

Maar een paar foto's van de huidige stand van zaken.
P1080515.jpg
P1080515.jpg (49.92 KiB) 4157 keer bekeken
P1080514.jpg
P1080514.jpg (75.26 KiB) 4157 keer bekeken
P1080510.jpg
P1080510.jpg (65.66 KiB) 4156 keer bekeken
P1080505.jpg
P1080505.jpg (42.42 KiB) 4156 keer bekeken


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Fantasia

Bericht door henry »

hier zijn zeker geen woorden voor nodig, wat gebruik je nu precies voor bals rob

groetjes henry


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Henry,

Ik heb deze(van de foto's) bij Groenrijk tuincentrum gehaald. Het is decoratiezand en heet Mica in meerdere kleuren verkrijgbaar kost €3,- per kilo. Ze hebben het ook bij Xenos, daar koop je een halve kilo voor een Eurie, goedkoper als een bak koffie :shock: . Dit is m.i. nog iets fijner als de Mica. Ik was echter al met de Groenrijk kleur begonnen toen mijn vrouw er mee aankwam. Echter de kleur is wat donkerder. Bij Blokker heb ik het ook gezien maar dat is vreselijk grof.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Fantasia

Bericht door henry »

kijk dat zijn prijzen van voor de euro :P


Plaats reactie