FidOo schreef:Kun je niet Ff een paar foto's maken van de printplaat en de Decoder. Zo valt er eigenlijk weinig meer te zeggen.
Het klinkt allemaal goed hoe het aangesloten zit.
Hoi Joost,
Ik denk ook dat het allemaal goed aangesloten zat. Ik heb inmiddels een Kuehn decoder aangesloten (exact op dezelfde wijze, alleen de motordraden niet aangesloten) en alles werkt naar behoren. Ik had de lampfittingen separaat aan moeten sluiten (blauwe draad gebruiken) en niet via het chassis: zie de reaktie van Digikeijs:
"Dear Frank Beving,
One of our staff members just replied to your ticket. Message and ticket details are below.
Message:
Geachte heer Beving,
U dient de lampjes vrij te maken van het chassis.
Vervolgens sluit u de blauwe draad aan op beide lampjes.
Zonder blauwe draad kan een decoder de lampjes niet laten branden.
Met vriendelijke groet,
Roy Keij
DIGIKEIJS"
Dan moet je de lampfittingen isoleren m.b.v. krimkous o.i.d. en de lampvoetboring opboren zodat het weer past. Ging me iets te ver.
In ieder geval werkt het met de Kuehn. De Digikeijs decoder zal ik nog eens inbouwen in een wagon om te kijken of ik een hele stam direct in- en uitschakelen kan.
Had gisteren ook nog een akkefietje met een ESU lokpilot 4.0 decoder in mijn Metronom BR146: die stopte op mijn digitale testbaantje en was met geen mogelijkheid meer digitaal aan de praat te krijgen. Lampen gingen wel met de rijrijting aan/uit.
Heb hem op een analoge lokomotieftester (ik heb zo'n ding van Keller) gezet en met een normale trafo ging het weer (volgens mij met korte rookontwikkeling bij de koolborstels). Daarna uit elkaar gehaald, commutator schoon geblazen, op de testbaan gezet en hij liep weer als een ...trein. weet niet wat dit is
groet
Frank