Voeding multimaus

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Jan N

Voeding multimaus

Bericht door Jan N »

hallo allemaal,ik rijd al een aantal jaren digitaal met de multimaus.Nu na een aantal uitbreidingen kwa aantal loks en digitale componenten
begint de stroomvoorziening van de maus toch aan zijn maximale capaciteit te komen.Nu zou ik een extra booster kunnen gaan gebruiken
maar ik heb ook nog een voeding liggen van 13.8 volt 10 amp.gelijkstroom.zou je deze kunnen gebruiken als voeding voor de multimaus
en dan ook voor alle digitale decoders zoals:bezetmelders,keerlusmodule,servodecoders,seindecoders (allen van rosoft)
Deze kunnen normaal worden aangesloten op een voeding van 14-16volt wisselspanning(dat staat er tenminste op)
Graag jullie mening hierover voor dat ik alles naar de eewige jachtvelden jaag.
Gr.Jan.

Krab

Re: Voeding multimaus

Bericht door Krab »

Hoi Jan ,
stel je vraag aan in een mailtje aan Wim van Rosoft die zal het je precies vertellen .
Hij is hier op het forum onder de naam Willempie :mrgreen:

m.v.g. Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Willempie
Elektronica/Commercieel

Bericht door Willempie »

Beste Jan,

De booster van de Multi-Maus zelf is beperkt/begrenst op 3A. Je kunt er wel een voeding van 100A of 1000A op aansluiten, maar er zal nooit meer dan 3A uitkomen.
Anders gezegd een Trafo met meer vermogen lost het niet op, alleen een extra booster zal het oplossen, ook eentje die meer vermogen kan leveren is een oplossing.

Groetjes

FidOo

Bericht door FidOo »

Jan. Even voor de duidelijkheid. Je multimaus verzorgd de digitale Spanning. Deze is natuurlijk beperkt, dus gebruik je deze puur waar nodig. In het kort: baanspanning (via je bezetmelders, keerlus, en de digitale spanning voor je signaal naar je wissel/servodecoders.) die laatste hebben vaak ook nog een mogelijkheid om een externe voeding aan te sluiten) hiervoor kun je beter een aparte trafo/voeding gebruiken.

Ik had hiervoor gewoon een 12vdc voeding voor onder mijn baan. Hiermee voedde ik de servodecoders en ook eventuele verlichting en dergelijke. Dus in het kort. Ja hier kun je ook jouw 13.8v voeding voor gebruiken.
Maar Wim kan met zekerheid zeggen of je die ook kunt gebruiken voor zijn decoders (de keerlus module kun je sowieso met 12v gelijkspanning voeden)

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Jan N

Bericht door Jan N »

Ik denk dat ik dan maar eens probeer om de baanspanning en bezetmelders op de miltimaus te laten zitten en de andere modules met de externe trafo van voeding te voorzien.eens kijken of dit de problemen oplost.
dank jullie voor het meedenken
gr.Jan

Plaats reactie