Weer een winkel die sluit.
-
Onderwerp starter - Berichten: 837
Weer een winkel die sluit.
De bekende modelbouwwinkel "Baillien" in Antwerpen sluit zijn deuren.
http://www.gva.be/cnt/dmf20160220_02139 ... gn=seeding
Weer een adres minder om eens binnen te springen.
http://www.gva.be/cnt/dmf20160220_02139 ... gn=seeding
Weer een adres minder om eens binnen te springen.
Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Re: Weer een winkel die sluit.
Tsja, vervelend uiteraard, maar met een website die niet meer aansluit op de huidige tijd verlies je de slag uiteraard met die winkels die wel een goed aanbod via hun website bieden.
Ik denk dat als een winkel (en dat geld niet alleen voor modelbouw/modeltreinen) de toekomst wil halen, deze zich toch meer en meer op de digitale markt dienen te begeven.
Ik denk dat als een winkel (en dat geld niet alleen voor modelbouw/modeltreinen) de toekomst wil halen, deze zich toch meer en meer op de digitale markt dienen te begeven.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
Als je een klacht hebt of je gekocht goed valt onder garantie, dan is dat wel alleen bij de verkoper. Dus naar een winkel in de buurt stappen zal niet gaan omdat de winkelier weigert. Ik zou dus eerst maar goed gaan nadenken voordat je je spullen ergens op het internet koopt omdat het daar voordeliger lijkt.
-
Met name de zin " Vroeger was Baillien een van de vijftien modelbouwwinkels in Antwerpen, nu vind je er met moeite nog twintig in heel België." Komt me als Amsterdammer heel bekend voor. Jammer dat een dergelijke zaak moet stoppen.
vr gr
Rob
Het kan altijd beter, maar soms moet je gewoon tevreden zijn.
Rob
helaas is dit de toekomst. alle ' brick en mortar ' shops zullen min of meer verdwijnen tenzij dat ze net als Hans er een website naast hebben. Betekend dat de concurrentie online alleen maar groter wordt dus marges voor winkeliers nog lager.
uiteindelijk zal het zo zijn dat er ook geen internet winkeliers meer zijn omdat niemand nog iets kan verdienen, echter dat de groothandel rechtstreeks aan de consument levert.
en als iedereen dan dednkt top want dan kunnen we goedkoop inkopen...., nee is niet top als er geen concurrentie is bepaald de verkoper de prijs , dus alles wordt duurder.
Feitelijk is er maar een optie, wij allemaal als klant moeten zoveel mogelijk in de winkels kopen want dan kunnen ze open blijven , echter wie wil een lok kopen die op internet 25 euro goedkoper is ?
uiteindelijk zal het zo zijn dat er ook geen internet winkeliers meer zijn omdat niemand nog iets kan verdienen, echter dat de groothandel rechtstreeks aan de consument levert.
en als iedereen dan dednkt top want dan kunnen we goedkoop inkopen...., nee is niet top als er geen concurrentie is bepaald de verkoper de prijs , dus alles wordt duurder.
Feitelijk is er maar een optie, wij allemaal als klant moeten zoveel mogelijk in de winkels kopen want dan kunnen ze open blijven , echter wie wil een lok kopen die op internet 25 euro goedkoper is ?
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Dat is precies het probleem. Iedereen (niet alleen in modelspoorland) zegt veel waarde te hechten aan service, kennis en dat fysieke winkels onmisbaar zijn.
Wanneer echter in de praktijk gekeken wordt ziet men dat er volgens andere gedachten gekocht wordt ("ik ben toch geen dief van mijn eigen portemonee" en "logisch dat het wat duurder is. Iedereen moetin de winkel kopen....behalve ik, die ene maakt toch geen verschil"). Men wil graag de extraservice, het vasthouden etc maar ohwee als het wat kost...oftewel het niet verder op termijn kijken en "ikke, ikke, ikke" principe.
In dit deel van de wereld is die instelling toch wel overheersend (en typerend) en dat maakt de hele detailhandel (van locomotief tot blokfluit) langzaam stuk.
Met de komst van mobielinternet is het nog erger geworden : na de ingewonnen info/proberen/voelen etc wordt voor de neus van de verkoper de goedkoopste onlaain shop uit verweggiestan op gesnord op de smartfoon (h o n d s b r u t a a l ) en dat moet de prijs dan overal maar zijn en anders "koop ik het toch niet hier".
Als er dan na aanschaf afterservice nodig is (defect, garantie, ed) dan is het winkeltje om de hoek uiteraard wel bliksem snel gevonden en goed genoeg . Die zal deze 'klant' meestal ook weer niet wegsturen want "als ik hem nu toch heel goed help koopt ie volgende keer misschien wèl iets bij mij"...
Al de kleine winkeltjes zullen verdwijnen en per branche houd je een paar grote & goede jongens over die goed inspelen op de markt en toch ook de laagste prijzen kunnen bieden zoals H@ns idd doet met zijn site en echte winkel combi welke ook de beurzen aan doet.
Conclusie: vervelend maar onomkeerbaar process met de instelling van de hedendaagse consument (de meesten dan he, niet allemaal niemand moet zich onterecht aangesproken voelen!)
Wanneer echter in de praktijk gekeken wordt ziet men dat er volgens andere gedachten gekocht wordt ("ik ben toch geen dief van mijn eigen portemonee" en "logisch dat het wat duurder is. Iedereen moetin de winkel kopen....behalve ik, die ene maakt toch geen verschil"). Men wil graag de extraservice, het vasthouden etc maar ohwee als het wat kost...oftewel het niet verder op termijn kijken en "ikke, ikke, ikke" principe.
In dit deel van de wereld is die instelling toch wel overheersend (en typerend) en dat maakt de hele detailhandel (van locomotief tot blokfluit) langzaam stuk.
Met de komst van mobielinternet is het nog erger geworden : na de ingewonnen info/proberen/voelen etc wordt voor de neus van de verkoper de goedkoopste onlaain shop uit verweggiestan op gesnord op de smartfoon (h o n d s b r u t a a l ) en dat moet de prijs dan overal maar zijn en anders "koop ik het toch niet hier".
Als er dan na aanschaf afterservice nodig is (defect, garantie, ed) dan is het winkeltje om de hoek uiteraard wel bliksem snel gevonden en goed genoeg . Die zal deze 'klant' meestal ook weer niet wegsturen want "als ik hem nu toch heel goed help koopt ie volgende keer misschien wèl iets bij mij"...
Al de kleine winkeltjes zullen verdwijnen en per branche houd je een paar grote & goede jongens over die goed inspelen op de markt en toch ook de laagste prijzen kunnen bieden zoals H@ns idd doet met zijn site en echte winkel combi welke ook de beurzen aan doet.
Conclusie: vervelend maar onomkeerbaar process met de instelling van de hedendaagse consument (de meesten dan he, niet allemaal niemand moet zich onterecht aangesproken voelen!)
Laatst gewijzigd door Pruts3r op 21 feb 2016 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)
>MIJN VITRINE<
>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)
>MIJN VITRINE<
Voor een deel ben ik het er mee eens dat het online winkelen een oorzaak is.
Echter ligt de basis van de aftakeling in modelspoor wereld en ook de andere takken zoals radiografische modelbouw,
(want die belg kan dan zeggen dat de winkel van zijn broer goed draaid, maar dan heeft zijn broer denk ik betere kanalen{webshop} aangeboord)
in beginsel al bij de periode dat de gangbare speelgoedwinkels besloten om modelbouw te gaan bannen.
tot pakweg eind jaren 80 had elke speelgoedwinkel ook wel een afdeling met bouwdozen, modeltreinen e.d.
de grote geld graaiende beursgenoteerde ketens echter ging het alleen nog maar om de snelle omzet.
(en dat is niet alleen bij speelgoed ketens het geval) zodat er dikke winst gedraaid kon worden en aandeelhouders tevreden zouden zijn.
Door dit soort ontwikkelingen verdween onze hobby uit de reguliere winkels en bleven er alleen nog speciaalzaken over,
die zitten alleen niet op A locatie, dus het grote publiek komt deze niet meer tegen.
ja, dan komt er een tijd van uit het oog, uit het hart, mooie dingen zien doet intresse opwekken, tenslotte.
mvg
Freddy
Echter ligt de basis van de aftakeling in modelspoor wereld en ook de andere takken zoals radiografische modelbouw,
(want die belg kan dan zeggen dat de winkel van zijn broer goed draaid, maar dan heeft zijn broer denk ik betere kanalen{webshop} aangeboord)
in beginsel al bij de periode dat de gangbare speelgoedwinkels besloten om modelbouw te gaan bannen.
tot pakweg eind jaren 80 had elke speelgoedwinkel ook wel een afdeling met bouwdozen, modeltreinen e.d.
de grote geld graaiende beursgenoteerde ketens echter ging het alleen nog maar om de snelle omzet.
(en dat is niet alleen bij speelgoed ketens het geval) zodat er dikke winst gedraaid kon worden en aandeelhouders tevreden zouden zijn.
Door dit soort ontwikkelingen verdween onze hobby uit de reguliere winkels en bleven er alleen nog speciaalzaken over,
die zitten alleen niet op A locatie, dus het grote publiek komt deze niet meer tegen.
ja, dan komt er een tijd van uit het oog, uit het hart, mooie dingen zien doet intresse opwekken, tenslotte.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Ja, voor specifiek onze hobby heeft dat zeker niet meegeholpen. Ik weet nog dat de intertoys een mega collectie treinen in het assortiment had! Nu weten veel kinderen denk ik niet eens dat dit spul bestaat!
Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
>MIJN VITRINE<
>MIJN VITRINE<
-
Veel speciaalzaken zaten wel degelijk op A lokaties. Winkel centrum Amstelveen, Kalverstraat en Heiligeweg denk ik dan aan. Al die anderen op de Ceintuurbaan, Koninginneweg, Beethoven- en Van Woustraat zaten natuurlijk niet op A lokaties.
V&D was destijds in feite een enorme shoppinghall. Er zaten oa speelgoedwinkels en fotografie zaken "in". het vakmanschap van de verkopers moest natuurlijk wel betaald worden. Dat werd te duur. En nu? De computer en de telefoon hebben de wereld fundamenteel verandert. Het moet NU ok zijn en niet pas na twee jaar knutselen. En het beroemde winkelen? Is dat zo gezellig tussen de holle kiezen die je ook op de A lokaties aantreft? En voordat ik iets aanschaf wil ik even kijken. En een lokje zien rijden. Velen kiezen voor een internet aankoop en sturen eea bij defect gewoon terug. Gezellig toch?
V&D was destijds in feite een enorme shoppinghall. Er zaten oa speelgoedwinkels en fotografie zaken "in". het vakmanschap van de verkopers moest natuurlijk wel betaald worden. Dat werd te duur. En nu? De computer en de telefoon hebben de wereld fundamenteel verandert. Het moet NU ok zijn en niet pas na twee jaar knutselen. En het beroemde winkelen? Is dat zo gezellig tussen de holle kiezen die je ook op de A lokaties aantreft? En voordat ik iets aanschaf wil ik even kijken. En een lokje zien rijden. Velen kiezen voor een internet aankoop en sturen eea bij defect gewoon terug. Gezellig toch?
vr gr
Rob
Rob
-
Hallo Rob,
En hier kan ik me volledig bij aansluiten. Ik wil het ook zien rijden, en goed bekijken. En je kan zeggen wat je wil, ik kom regelmatig in Arnhem, goed persoonlijk kontakt, en service is niet te betalen.rc.amsterdam schreef:En voordat ik iets aanschaf wil ik even kijken. En een lokje zien rijden.
Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Je kan via internet gewoon bij reguliere handelaars kopen met dezelfde voorwaarden als een 'buurtwinkel'. Denk maar aan N-spoorstore enz.Zaunkönigs Bahn schreef:Als je een klacht hebt of je gekocht goed valt onder garantie, dan is dat wel alleen bij de verkoper. Dus naar een winkel in de buurt stappen zal niet gaan omdat de winkelier weigert. Ik zou dus eerst maar goed gaan nadenken voordat je je spullen ergens op het internet koopt omdat het daar voordeliger lijkt.
Het probleem is niet wat 'wij' het liefste zouden willen. Ik zou ook het liefste een speciaalwinkel op de hoek willen, maar dat is nu eenmaal geschiedenis. Het is nu eenmaal een feit dat winkels die de combinatie met online verkopen niet op tijd en met een goede webwinkel weten te combineren, de slag gewoon gaan verliezen. Of je het nu leuk vind of niet.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Forum-Beheerder
Hier irriteer ik me ook altijd aan.. Je ziet mensen met een loc doosje in de ene hand en telefoon in de andere hand staan.. pffPruts3r schreef: Met de komst van mobielinternet is het nog erger geworden : na de ingewonnen info/proberen/voelen etc wordt voor de neus van de verkoper de goedkoopste onlaain shop uit verweggiestan op gesnord op de smartfoon (h o n d s b r u t a a l ) en dat moet de prijs dan overal maar zijn en anders "koop ik het toch niet hier".
Helaas ben ik een uitstervend ras die bijna nooit iets op internet koopt.( heb het geduld niet om dan op de postbode te moeten wachten).
Die 5 of 10 euro goedkoper die je krijgt om het ergens op internet te kopen weegt niet op tegen de service.
Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Zo zou je mij ook tegen kunnen komen. Alleen ben ik dan op m'n telefoon aan 't controleren of ik dit model echt nog niet heb.Thrillseeka schreef:Pruts3r schreef: Je ziet mensen met een loc doosje in de ene hand en telefoon in de andere hand staan...
In de praktijk koop ik echter vooral via internet. Hier in de buurt zitten sinds kort helemaal geen modelspoorwinkels meer. De laatste is dicht gegaan omdat de eigenaar met pensioen ging. Ik kwam daar regelmatig, maar kocht er niet veel. Niet omdat ik de prijzen te hoog vond (waren wel een stuk hoger dan via internet, maar ik wil best iets meer betalen om naar een winkel in de buurt te kunnen), maar simpelweg omdat er niets in de vitrine stond wat ik wil hebben en nog niet heb.
En daar zit volgens mij een deel van het probleem: het assortiment in winkels is vaak zo beperkt, dat ik daardoor weer met lege handen naar buiten loop. Natuurlijk heeft zo'n winkel best veel modellen, maar net niet wat ik nog wil hebben. Op internet kan ik echter met een paar klikken precies dat model kopen wat ik zoek.
Dit geldt trouwens niet alleen voor modelspoorwinkels. Toppunt was toen ik laatst een nieuwe vaatwasser nodig had en de dichtstbijzijnde winkel maar een paar modellen had (die niet passen in mijn keuken, omdat ik een hoger aanrechtblad heb. Het advies van de verkoper was om maar op internet te kijken wat ze verder nog hadden. Tja, op internet...
Maar goed, terug naar de treintjes: voor mij is het dus belangrijk dat een winkel heeft wat ik zoek, dus bijvoorbeeld ook veel nieuwe modellen. Inderdaad iets wat vaker zo zal zijn als een winkel ook een webshop heeft.
Groeten, Marcel
Dat is niet het enige gemak van aanschaf via de webwinkels. Met de volke weekend agenda's komt het er vaak niet van om "even" naar de winkel te stappen. Via internet kun je je aankopen dorn op een moment dat het jou uitkomt.talent schreef:In de praktijk koop ik echter vooral via internet. Hier in de buurt zitten sinds kort helemaal geen modelspoorwinkels meer. De laatste is dicht gegaan omdat de eigenaar met pensioen ging. Ik kwam daar regelmatig, maar kocht er niet veel. Niet omdat ik de prijzen te hoog vond (waren wel een stuk hoger dan via internet, maar ik wil best iets meer betalen om naar een winkel in de buurt te kunnen), maar simpelweg omdat er niets in de vitrine stond wat ik wil hebben en nog niet heb.
En daar zit volgens mij een deel van het probleem: het assortiment in winkels is vaak zo beperkt, dat ik daardoor weer met lege handen naar buiten loop. Natuurlijk heeft zo'n winkel best veel modellen, maar net niet wat ik nog wil hebben. Op internet kan ik echter met een paar klikken precies dat model kopen wat ik zoek
Ik zie hier een hoop reacties van mensen die aangeven dat prijs de reden is dat men online koopt. Deels waar. Maar het is niet de enige reden! Tijdsindeling en gemak spelen een even grote rol.
-
Onderwerp starter - Berichten: 837
Ben er gisteren even langs geweest.
Wanneer hij juist sluit weet hij nog niet.
Maar als je nog iets zoekt, waag je kans.
Momenteel 20% korting.
Wanneer hij juist sluit weet hij nog niet.
Maar als je nog iets zoekt, waag je kans.
Momenteel 20% korting.
Grtz Erik.
-
Andere voor mij belangrijke redenen om online te kopen is dat a; steeds meer winkels geen koopavond hebben, b; ik regelmatig dingen vrij direct nodig heb en niet op bestellingen kan wachten die maanden duren. c; zoek ik het niet om juist voor de kleine dingen die ik direct nodig heb meerdere winkels in het land af te moeten reizen in de hoop dat ze het hebben.Laurence schreef:Dat is niet het enige gemak van aanschaf via de webwinkels. Met de volke weekend agenda's komt het er vaak niet van om "even" naar de winkel te stappen. Via internet kun je je aankopen dorn op een moment dat het jou uitkomt.talent schreef:In de praktijk koop ik echter vooral via internet. Hier in de buurt zitten sinds kort helemaal geen modelspoorwinkels meer. De laatste is dicht gegaan omdat de eigenaar met pensioen ging. Ik kwam daar regelmatig, maar kocht er niet veel. Niet omdat ik de prijzen te hoog vond (waren wel een stuk hoger dan via internet, maar ik wil best iets meer betalen om naar een winkel in de buurt te kunnen), maar simpelweg omdat er niets in de vitrine stond wat ik wil hebben en nog niet heb.
En daar zit volgens mij een deel van het probleem: het assortiment in winkels is vaak zo beperkt, dat ik daardoor weer met lege handen naar buiten loop. Natuurlijk heeft zo'n winkel best veel modellen, maar net niet wat ik nog wil hebben. Op internet kan ik echter met een paar klikken precies dat model kopen wat ik zoek
Dan blijft er maar een optie over en dat is online kopen( dat doe ik dan ook vaak ergens tussen 22.00u en 2.00u). Alle winkels zonder complete webshop vallen dan af en dan hou je nog maar heel weinig over onder vond ik afgelopen week. Als ik het vervolgens met de trein op kan halen doe ik dat want dan spaar ik me ook de verzendkosten uit. Dat ik dan wat verder moet reizen vind ik geen probleem maar dan weet ik wel zeker dat ik het heb en kan ik doelgericht ergens heen.
Ik zou dus ook alle modelspoor/bouw winkeliers willen aanraden te zorgen voor een goede en vooral volledige webshop. Alleen treinen er op daar heb ik meestal niks aan, juist het kleine spul als poppetjes en ook bouwpakketten vind ik belangrijk.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Jammer dat er weer een winkel sluit.
Ik kwam er zelf een paar keer per jaar als ik er in de buurt was. En dan ging het gesprek ook vaak over de opkomst van de webshops.
Het was niet dat hij geen webshop wilde beginnen, maar door de hoge verzendkosten die in België gerekend worden, zou deze nooit kunnen concurreren tegen webshops uit het buitenland.
Zo vertelde hij ooit, dat het voor hem goedkoper was om een pakketje vanuit Nederland naar België te sturen, dan dit in België naar de post te brengen.
De laatste jaren zag je ook steeds minder nieuwe modellen in zijn vitrine staan, maar deze konden wel altijd besteld worden.
Voor wie op zoek is naar oude arnold of roco modellen in nieuwstaat, is deze winkel zeer de moeite waard.
En zie je iets niet in de vitrine staan, gewoon naar vragen want misschien ligt het onder de toonbank.
Zo heb ik er vorig jaar nog een paar minitrix NS vlakwagentjes gekocht, die ik nergens anders meer kon vinden.
Groetjes: Robby
Ik kwam er zelf een paar keer per jaar als ik er in de buurt was. En dan ging het gesprek ook vaak over de opkomst van de webshops.
Het was niet dat hij geen webshop wilde beginnen, maar door de hoge verzendkosten die in België gerekend worden, zou deze nooit kunnen concurreren tegen webshops uit het buitenland.
Zo vertelde hij ooit, dat het voor hem goedkoper was om een pakketje vanuit Nederland naar België te sturen, dan dit in België naar de post te brengen.
De laatste jaren zag je ook steeds minder nieuwe modellen in zijn vitrine staan, maar deze konden wel altijd besteld worden.
Voor wie op zoek is naar oude arnold of roco modellen in nieuwstaat, is deze winkel zeer de moeite waard.
En zie je iets niet in de vitrine staan, gewoon naar vragen want misschien ligt het onder de toonbank.
Zo heb ik er vorig jaar nog een paar minitrix NS vlakwagentjes gekocht, die ik nergens anders meer kon vinden.
Groetjes: Robby
neudalhausenstadbahn schreef:
Ik zou dus ook alle modelspoor/bouw winkeliers willen aanraden te zorgen voor een goede en vooral volledige webshop. Alleen treinen er op daar heb ik meestal niks aan, juist het kleine spul als poppetjes en ook bouwpakketten vind ik belangrijk.
Groetjes Michiel
Helemaal mee eens Michiel!
Dat is inderdaad ook nog zoiets (en wederom niet alleen bij modelspoorwinkels): als ze iets niet op voorraad hebben (kan gebeuren) dan kunnen ze het wel voor je bestellen met een levertijd van weken of zelfs maanden. Als ik het zelf online bestel, dan heb ik het twee dagen later in huis.neudalhausenstadbahn schreef:... ik regelmatig dingen vrij direct nodig heb en niet op bestellingen kan wachten die maanden duren.
Klopt,
Maar dan kun je het gewoon bestellen bij willekeurige winkel die het wel op voorraad heeft.
althans, zo lang de voorraad strekt.
Ook op het gebied van voorraad houden is veel veranderd de afgelopen jaren.
iedere fabrikant weet tegenwoordig ook heel goed dat voorraad houden erg duur is.
om de kosten dus laag te houden, zal die voorraad zoveel mogelijk worden aangehouden die men gemiddeld nodig is voor een bepaalde periode.
een winkelier doet het zelfde in nog kleinere aantallen.
soms kan een levertijd dan idd wat langer worden.
Een ander probleem is dan nog dat er importeurs/fabrikanten zijn, die geen zin hebben om 1 zakje graspollen te versturen.
daarom maar een minimal bestalbedrag hebben ingevoerd.
daarmee zit dus de winkelier met het probleem dat die eerst bestellingen moet verzamelen om aan dat bedrag te komen.
met het gevolg dat de levertijd compleet niet meer te voorspellen is.
Heb je geluk en maak jij net zijn minimale bedrag vol, of ben je de eerste....
mvg
Freddy
Maar dan kun je het gewoon bestellen bij willekeurige winkel die het wel op voorraad heeft.
althans, zo lang de voorraad strekt.
Ook op het gebied van voorraad houden is veel veranderd de afgelopen jaren.
iedere fabrikant weet tegenwoordig ook heel goed dat voorraad houden erg duur is.
om de kosten dus laag te houden, zal die voorraad zoveel mogelijk worden aangehouden die men gemiddeld nodig is voor een bepaalde periode.
een winkelier doet het zelfde in nog kleinere aantallen.
soms kan een levertijd dan idd wat langer worden.
Een ander probleem is dan nog dat er importeurs/fabrikanten zijn, die geen zin hebben om 1 zakje graspollen te versturen.
daarom maar een minimal bestalbedrag hebben ingevoerd.
daarmee zit dus de winkelier met het probleem dat die eerst bestellingen moet verzamelen om aan dat bedrag te komen.
met het gevolg dat de levertijd compleet niet meer te voorspellen is.
Heb je geluk en maak jij net zijn minimale bedrag vol, of ben je de eerste....
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Ik snap dat dit lastig is voor een winkel en dat zij hier weinig aan kunnen doen, maar voor mij als consument is dat wel een reden om veel spullen online te kopen in plaats van in de winkel.
Overigens heb ik nu even de uitzondering die de regel bevestigt: een pakketje uit Duitsland is nu al drie weken onderweg, en ondertussen ook al een keer terug geweest bij de webshop. Kan de webshop niets aan doen, maar ligt aan gepruts van DHL.
Overigens heb ik nu even de uitzondering die de regel bevestigt: een pakketje uit Duitsland is nu al drie weken onderweg, en ondertussen ook al een keer terug geweest bij de webshop. Kan de webshop niets aan doen, maar ligt aan gepruts van DHL.