Iemand al ervaring met de DR5000 centrale?
Re: Iemand al ervaring met de DR5000 centrale?
Guus, veel plezier met je aankoop, en hopelijk gaat hij nooit stuk, want dan heb je pech kun je zomaar maanden moeten wachten op zelfs ook maar een enkel bericht of wat dan ook.
Groetjes
Groetjes
-
- Elektronica/Commercieel
Guus,gdisselkoen schreef:@Wim
Ja, op dat punt heb je gelijk.
Ik schreef dit uit oogpunt van mijn keuze voor DCC. Mijn blik was gericht op de standaarden zoals LocoNet, S88, S88-N en XpressNet. Wellicht een beetje ongelukkig verwoord.
Als beginner in de digitale modelspoorbaan heb ik me uitgebreid ingelezen in deze materie en geconstateerd dat DCC "the way to go" is en Marklin\Motorola, om het maar even oneerbiedig te zeggen, een dood spoor is.
Ongetwijfeld zulleer er heel wat gebruikers zijn die dit protocol gebruiken en zullen blijven gebruiken, Maar als beginneling leek het mij verstandiger om voor DCC te gaan. Vandaar mijn beperkte visie.
Domme vragen bestaan niet, enkel domme antwoorden.
En domme opmerkingen zijn een resultaat van een falende uitleg
Kortom, beperk je visie vooral niet want nu heb je dankzij Wim weer wat geleerd.
@ de Rest:
Van de week de DR5000 eens aangeslingerd. Maar helaas heb ik vermoedelijk een defecte uitgang naar de rails..... Na OnTrax ging karst hier even naar kijken.
-
- Forum-Beheerder
Weet niet waar je dit op baseert? Afgelopen december had ik een kapotte bezetmelder ticket op hun website aangemaakt en dag later antwoord of ik hem naar hun op wilde sturen en week later een nieuwe in huis, maar als ik jouw goed begrijp als ik vanavond een kapotte bezetmelder van jouw had, ik diezelfde avond nog een nieuwe in huis had gehad ?Willempie schreef:Guus, veel plezier met je aankoop, en hopelijk gaat hij nooit stuk, want dan heb je pech kun je zomaar maanden moeten wachten op zelfs ook maar een enkel bericht of wat dan ook.
Groetjes
Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Dat weet ik wel, en dat is uit ervaring first hand. Oftewel een persoonlijke ervaring.Thrillseeka schreef:Weet niet waar je dit op baseert?
Groetjes
Wim vind Digikeijs gewoon helemaal niets... (en nog wel meer producten) hij alleen maakt de ultieme producten die iedereen gewoon moet kopen. Al het andere is helemaal niets.... toch Wim... pfffff kom op man, stop eens met andere producten in kwaad daglicht te zetten.
@Moderators, wordt het niet eens tijd. Sorry maar persoonlijk vind ik de sluip reclame, maar vooral het in kwaaddaglicht zetten van andere producten/leveranciers niet op dit forum thuis horen.
Sorry, maar moest het even kwijt...
Persoonlijk heb ik ook alleen maar goede ervaringen met de service van Digikeijs
Grtz. Peter
@Moderators, wordt het niet eens tijd. Sorry maar persoonlijk vind ik de sluip reclame, maar vooral het in kwaaddaglicht zetten van andere producten/leveranciers niet op dit forum thuis horen.
Sorry, maar moest het even kwijt...
Persoonlijk heb ik ook alleen maar goede ervaringen met de service van Digikeijs
Grtz. Peter
-
@Peter
Ben nog niet zo lang lid van dit forum, maar was daar inmiddels ook al achter gekomen.
Noem Digikeijs in een draadje en er komt een negatieve reactie van Wim. is in mijn ogen niet handig als je leverancier bent van soortgelijke producten en ook niet erg professioneel.
Aangezien je producten van verschillende merken\leveranciers kunt combineren zit je niet aan 1 merk vast, maar ik zal me nog wel een keer achter de oren krabben voor ik een product van Rosoft aanschaf.
Maar nu weer even ontopic.
Inmiddels is het test ovaaltje compleet en heb ik een aantal test rondjes gereden met 2 loc's. Volgende stap is het maken van blokken in de baan, bezetmelders aansluiten en in RocRail intekeken in het baanplan. Zodra dat gebeurd is kan ik weer iets meer vertellen over de DR5000
Ben nog niet zo lang lid van dit forum, maar was daar inmiddels ook al achter gekomen.
Noem Digikeijs in een draadje en er komt een negatieve reactie van Wim. is in mijn ogen niet handig als je leverancier bent van soortgelijke producten en ook niet erg professioneel.
Aangezien je producten van verschillende merken\leveranciers kunt combineren zit je niet aan 1 merk vast, maar ik zal me nog wel een keer achter de oren krabben voor ik een product van Rosoft aanschaf.
Maar nu weer even ontopic.
Inmiddels is het test ovaaltje compleet en heb ik een aantal test rondjes gereden met 2 loc's. Volgende stap is het maken van blokken in de baan, bezetmelders aansluiten en in RocRail intekeken in het baanplan. Zodra dat gebeurd is kan ik weer iets meer vertellen over de DR5000
Met vriendelijke groet,
Guus
"Doet iets met computers" en herintreder in de modelspoorwegbouw.
Guus
Hoi Guus, ik vind het inderdaad niet professioneel. En het is niet alleen Digikeijs, Dinamo is ook niets volgens desbetreffende persoon....
Ik hoop dat de moderatoren er iets van zullen zeggen, afwachten maar.
Maar goed, on topic, (is veeeeel leuker ), zelf ben ik zeer tevreden over de DR5000, werkt gewoon prima, en hij is goed betaalbaar.
Tevens wordt er hard aan updates gewerkt. Kortom, persoonlijk vind ik ze goed bezig daar bij Digikeijs
Veel bouw plezier.
Grtz.
Peter
P.s. ik heb geen aandelen Digikeijs, Dinamo of wat dan ook, even voor de duidelijkheid...
Ik hoop dat de moderatoren er iets van zullen zeggen, afwachten maar.
Maar goed, on topic, (is veeeeel leuker ), zelf ben ik zeer tevreden over de DR5000, werkt gewoon prima, en hij is goed betaalbaar.
Tevens wordt er hard aan updates gewerkt. Kortom, persoonlijk vind ik ze goed bezig daar bij Digikeijs
Veel bouw plezier.
Grtz.
Peter
P.s. ik heb geen aandelen Digikeijs, Dinamo of wat dan ook, even voor de duidelijkheid...
Nounou, nu al tijd voor......?
Ik hou het ook graag bij één merk, wel zo fijn. Dat scheelt bijvoorbeeld emailadressen onthouden, en met wat mazzel kennen ze je bij de klantenservice. Voor mij veel waard! Zo heb ik een Porsche koffiezetapparaat, de bijbehorende kopjes, kreeg ik onlangs een tandenborstel en Porsche hondenkoekjes voor, juist, de hond. Porsche heet ie. Nadat ik cement van Porsche in een Porsche kruiwagen had verwerkt voor de oprit kreeg ik een auto van mijn vriendin: een Ssssangyong. Naja, ik haar uitschelden, de Sssangjong alswel de vriendin de deur uit, want één merk moest en zou het zijn. Van de week won ik notabene een Ferrari F12tdf, 0-100 in 3,6 sec en you name it. Maar ook die gaat weg.....want één merk is wel zo handig hoor!
Ik wacht, conform principes, ook nog op een Porsche-versie van de ECoS. Want er is natuurlijk ook maar één besturingssysteem dat telt!
Ik hou het ook graag bij één merk, wel zo fijn. Dat scheelt bijvoorbeeld emailadressen onthouden, en met wat mazzel kennen ze je bij de klantenservice. Voor mij veel waard! Zo heb ik een Porsche koffiezetapparaat, de bijbehorende kopjes, kreeg ik onlangs een tandenborstel en Porsche hondenkoekjes voor, juist, de hond. Porsche heet ie. Nadat ik cement van Porsche in een Porsche kruiwagen had verwerkt voor de oprit kreeg ik een auto van mijn vriendin: een Ssssangyong. Naja, ik haar uitschelden, de Sssangjong alswel de vriendin de deur uit, want één merk moest en zou het zijn. Van de week won ik notabene een Ferrari F12tdf, 0-100 in 3,6 sec en you name it. Maar ook die gaat weg.....want één merk is wel zo handig hoor!
Ik wacht, conform principes, ook nog op een Porsche-versie van de ECoS. Want er is natuurlijk ook maar één besturingssysteem dat telt!
Loopt je hond nu ook een stuk sneller? Na het eten van de Porsche koekjes
Grtz.
Peter
Grtz.
Peter
-
Vraag me af hoe ze het Porsche logo op de hond bevestigd hebben. Gelijmd of geschroefd? Maar dat even terzijde.
Ik geef ook de voorkeur om bij 1 merk te blijven, maar niet perse noodzakelijk. Dankzij standaardisering is het aansluiten van verschillende merken geen probleem. Als ik iets nodig heb en "mijn"merk heeft het niet, of het is de komende tijd niet leverbaar, er is een ander merk dat het wel heeft of een betere oplossing heeft, dan ga ik voor een ander merk. Gelukkig heeft Digikeijs een goed assortiment en is prijstechnisch ook interessant.
Ik geef ook de voorkeur om bij 1 merk te blijven, maar niet perse noodzakelijk. Dankzij standaardisering is het aansluiten van verschillende merken geen probleem. Als ik iets nodig heb en "mijn"merk heeft het niet, of het is de komende tijd niet leverbaar, er is een ander merk dat het wel heeft of een betere oplossing heeft, dan ga ik voor een ander merk. Gelukkig heeft Digikeijs een goed assortiment en is prijstechnisch ook interessant.
Met vriendelijke groet,
Guus
Guus
@Guus, @Peter,
Als er een nieuw product ontwikkeld wordt in dit geval de DR5000, en daarvoor wordt informatie gevraagd aan een collega, en aan die collega wordt gevraagd het product te testen, en deze collega is in al zijn goedheid bereid dat te geven en te doen. En als deze collega dan een product retour zend op 04-01-2016 en daar vervolgens niets meer over hoort, dan is het niet zo vreemd lijkt mij dat deze collega de producten en de service niet echt hoog in het vaandel heeft, en dat deze collega zich ernstig genomen en in de zeik gezet voelt. Als er op deze manier omgegaan wordt met de goedheid van een ander, kan deze daar weinig respect voor opbrengen, en laat je je als producent/ontwikkelaar ernstig in je kaart kijken.
Dat is dus zoals hier de vlag erbij hangt.
Mvg
Wim
Als er een nieuw product ontwikkeld wordt in dit geval de DR5000, en daarvoor wordt informatie gevraagd aan een collega, en aan die collega wordt gevraagd het product te testen, en deze collega is in al zijn goedheid bereid dat te geven en te doen. En als deze collega dan een product retour zend op 04-01-2016 en daar vervolgens niets meer over hoort, dan is het niet zo vreemd lijkt mij dat deze collega de producten en de service niet echt hoog in het vaandel heeft, en dat deze collega zich ernstig genomen en in de zeik gezet voelt. Als er op deze manier omgegaan wordt met de goedheid van een ander, kan deze daar weinig respect voor opbrengen, en laat je je als producent/ontwikkelaar ernstig in je kaart kijken.
Dat is dus zoals hier de vlag erbij hangt.
Mvg
Wim
Wim, Inderdaad zeker niet netjes van hun als het zo is gegaan als jij nu schets, kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Maar is het dan niet beter om het met hun uit te praten i.p.v. hier op het forum alleen maar het product in een negatief daglicht te plaatsen. Zou zeker professioneel zijn (wellicht heb je dit zelfs al gedaan...).
Grtz. Peter
Maar is het dan niet beter om het met hun uit te praten i.p.v. hier op het forum alleen maar het product in een negatief daglicht te plaatsen. Zou zeker professioneel zijn (wellicht heb je dit zelfs al gedaan...).
Grtz. Peter
We hebben hier een forum om van elkaar en van de producten te leren.
Elk product en elke producent heeft zijn beperkingen....
Als we daar alleen lovend over mogen spreken leren we niets bij.
Elk product en elke producent heeft zijn beperkingen....
Als we daar alleen lovend over mogen spreken leren we niets bij.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
@ Theo
Ben ik helemaal met je eens. Het is net zo belangrijk te weten wat de min punten zijn van een product als de plus punten. Ook ervaringen met leveranciers en\of merken vind ik persoonlijk erg relevant, mits deze objectief zijn.
@ Wim
Ik sluit me bij de reactie van Peter aan
En je baserd je nu op een slechte ervaring die jij hebt met een collega leverancier en doet dan gelijk de aanname dat hun service slecht is. Is niet verstandig.
Vecht je ontevredenheid uit met Digikeijs of negeer ze. Op deze manier kom je zelf ook minder geloofwaardig over als je reageert op het forum over een product van andere leveranciers.
Ben ik helemaal met je eens. Het is net zo belangrijk te weten wat de min punten zijn van een product als de plus punten. Ook ervaringen met leveranciers en\of merken vind ik persoonlijk erg relevant, mits deze objectief zijn.
@ Wim
Ik sluit me bij de reactie van Peter aan
En je baserd je nu op een slechte ervaring die jij hebt met een collega leverancier en doet dan gelijk de aanname dat hun service slecht is. Is niet verstandig.
Vecht je ontevredenheid uit met Digikeijs of negeer ze. Op deze manier kom je zelf ook minder geloofwaardig over als je reageert op het forum over een product van andere leveranciers.
Met vriendelijke groet,
Guus
Guus
Guus, laat verder maar doen ik heb mijn zegje gedaan en laat het hier verder bij.
Groetjes
Groetjes
Ik heb de DR5000 nu 'n kleine maand in gebruik en ik moet zeggen - tot volle tevredenheid.
Als ik dat afzet tegen het gedoe met het TwinCenter is dit echt wel een hele verademing (maar misschien zegt dat meer over mij )
Ik gebruik de centrale i.c.m. de terugmelders van Rosoft (daar ben ik verslaafd aan ), de TT_Dec van LDT en de MultiMaus. Waarbij opgemerkt dat ik eigenlijk uitsluitend met iTrain rijd, dus die muis die hangt er een beetje voor de sier bij. Wissels en seinen gaan allemaal via de OC32 - dus dat is sowieso een gescheiden circuit.
Het enige echte probleem dat ik tegen ben gekomen is dat de aansluiting op de pc via een usb hub niet stabiel is. De centrale kun je het beste direct op een vrije usb poort op je pc/mac/laptop aansluiten.
Omdat voor mij scenery het belangrijkste is aan een baan ben ik in ieder geval blij dat er een betaalbare centrale is die gewoon doet wat ie moet doen. ik vind het wel prettig als er niet te veel instelmogelijkheden op zitten - dan kan ik ook minder verprutsen
Vergeet ik bijna een - voor mij - belangrijk pluspunt: locdecoders direct programmeren én uitlezen, zonder daarvoor extra software te hoeven gebruiken.
Als ik dat afzet tegen het gedoe met het TwinCenter is dit echt wel een hele verademing (maar misschien zegt dat meer over mij )
Ik gebruik de centrale i.c.m. de terugmelders van Rosoft (daar ben ik verslaafd aan ), de TT_Dec van LDT en de MultiMaus. Waarbij opgemerkt dat ik eigenlijk uitsluitend met iTrain rijd, dus die muis die hangt er een beetje voor de sier bij. Wissels en seinen gaan allemaal via de OC32 - dus dat is sowieso een gescheiden circuit.
Het enige echte probleem dat ik tegen ben gekomen is dat de aansluiting op de pc via een usb hub niet stabiel is. De centrale kun je het beste direct op een vrije usb poort op je pc/mac/laptop aansluiten.
Omdat voor mij scenery het belangrijkste is aan een baan ben ik in ieder geval blij dat er een betaalbare centrale is die gewoon doet wat ie moet doen. ik vind het wel prettig als er niet te veel instelmogelijkheden op zitten - dan kan ik ook minder verprutsen
Vergeet ik bijna een - voor mij - belangrijk pluspunt: locdecoders direct programmeren én uitlezen, zonder daarvoor extra software te hoeven gebruiken.
-
En nog mooier, in iTrain 4.0 welke nu in Beta is kan je programmeren vanuit iTrain!
De DR5000 is zeker een mooi product
De DR5000 is zeker een mooi product
-
-
Allen,
Ik heb er inmiddels sinds 3 weken ook eentje. Eindelijk tijd om ermee te spelen, maar helaas een teleurstelling.
Allereerst zegt de computer dat via de USB poort de DR50000 niet gebruikt kan worden omdat het apparaat storing heeft veroorzaakt.. Daarna krijg ik de melding libsub0.dll wordt gemist.
Op meerdere laptops....
moedeloos, mooie spullen maar zo ingewikkeld gemaakt....
Wie heeft hier ervaring mee, ik heb altijd iets bijzonders lijkt het...
Ik heb er inmiddels sinds 3 weken ook eentje. Eindelijk tijd om ermee te spelen, maar helaas een teleurstelling.
Allereerst zegt de computer dat via de USB poort de DR50000 niet gebruikt kan worden omdat het apparaat storing heeft veroorzaakt.. Daarna krijg ik de melding libsub0.dll wordt gemist.
Op meerdere laptops....
moedeloos, mooie spullen maar zo ingewikkeld gemaakt....
Wie heeft hier ervaring mee, ik heb altijd iets bijzonders lijkt het...
Groeten,
Maarten
Wie niet probeert zal geen fouten maken!
Maarten
Tja, gewoon contact opnemen met Digikeijs, en samen tot een oplossing komen.
Soms helpt het ook om dingen in de juiste volgorde te doen en de juiste drivers te installeren.
Groetjes
Soms helpt het ook om dingen in de juiste volgorde te doen en de juiste drivers te installeren.
Groetjes
-
Ik heb contact opgenomen met digirails. In mijn beleving alles volgens procedure gedaan in de juiste volgorde..
Vanavond weer een poging gedaan maar weer niks..
Vanavond weer een poging gedaan maar weer niks..
Groeten,
Maarten
Maarten
Maarten, ik vermoed dat ie gewoon defect is. Op het moment dat 1 of meerdere PC's aangeven dat je via USB een storing veroorzaakt dan zit er vaak iets fout in t apparaat.
(heb zon zelfde geintje wel eens gehad met een Webcam vroegah)
Idd gewoon reactie Digikeijs afwachten.
(heb zon zelfde geintje wel eens gehad met een Webcam vroegah)
Idd gewoon reactie Digikeijs afwachten.
-
Heb hem ook en werkt goed en zeer prettig ook het uitlezen van lok.decode's
MvGr Hans
MvGr Hans
-
Het apparaat is retour naar digirails. De USB pinnen waren niet goed meer. Uitstekend opgelost door Roy, zonder zeuren een nieuwe opgestuurd gekregen. Dat is een probleem ombuigen naar een kans! Complimenten voor de service van Digirails .
Groeten,
Maarten
Maarten