Het is gelukt mannen!! De baan wordt nu bestuurd door de Raspberry pi 3 en raspbian.
Het was een bug in de java installer waardoor iTrain de USB poorten niet zichtbaar had. Maar dankzij een teamviewer sessie met Xander Berkhout is het me gelukt.
Overall indruk van de Raspberry dusver:
- Lekker Snel
- Raspbian oogt en functioneert een beetje zoals we gewend zijn van een windows shell
- MIJN LAYOUT DOET HET!!!!
MAAR:
Uiteraard is mijn layout weer een geval apart want tot dusver verloopt het niet vlekkeloos. Omdat mijn layout beschikt over 5 interfaces en er enorm veel rekenwerk nodig is verlies ik vaak de communicatie met de OC32. Ook merk je dat soms de graphics het niet helemaal kunnen volgen. Dat is in iTrain een teken dat die zijn handen vol heeft aan het proces aangezien de graphics op de secundaire plaats staan.
Dus resume:
- Voor de kleine/normale en gemiddelde modelspoorbaan is dit een perfecte manier om goedkoop en flexibel de modelbaan aan te sturen (Nog geen 90,- totaal)
- Voor het formaat van Schellenbach: het werkt maar ik hoop dat Raspbian nog wel wat updates door gaat voeren waardoor Java sneller word.
Ik ga voorlopig lekker rijden en alvast nadenken aan een pantograaf opvang oplossing voor de helixen
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Tips zijn welkom! het gaat puur om het opvangen, in de lagen zelf is genoeg ruimte
Groetjes