de GEINBAAN concept TWEE

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hoi allen,

het laatste idee, op vorige bladzijde, om schaduwstation 1 aan te passen naar acht opstelsporen is uitgevoerd met veertien rechte rechtse wissels.

in onderstaande idee is dit uitgevoerd met inkomend zeven rechte rechtse wissels en uitgaand met zeven rechte linkse wissels.

voordeel hiervan is op de dezelfde oppervlakte meer lengte voor opstelspoor en denk meer onderlinge ruimte.

denken jullie dat dit beter is ????

Afbeelding


graag jullie mening.
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Je sporen zijn nu niet meer even lang. Maar als je langste trein op het bovenste spoor van de sporen"harp"past, is er natuurlijk niks op tegen.
Rechtsboven heb je nu een keerlus gemaakt. Dat geeft dus kortsluiting. Maar als je dat elektronisch oplost, is het natuurlijk prima.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Bjor,

ik denk dat jij een paar verkeerde kleuren rails aan het volgen bent als jij daar een keerlus in ziet.

heb plan even onder handen genomen en alle niet terzake doende railsjes weggehaald en als je dan nog een keerlus ziet weet ik niet waar.

je hebt het ook over lengte kwijt raken.

in het plan met de diagonale opstelling heb ik 12 standaard recht getekend dat = 12 x 111mm= 1.33m

in het plan met rechte opstelling zijn in de kortste lengte 13 standaard recht getekend dat is 13 x 111 mm= 1.44 m

is dus volgens mij lengte zat maar dat kan ik verkeerd zien.

hieronder het plan nogmaals maar dan zonder overtollige rail :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:27, 3 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Hoi Jan,

Nu is het duidelijk. Inderdaad: er lagen twee sporen bovenop elkaar, waardoor het een keerlus leek. Ik zag het verkeerd.
Mooi dat je nu nog meer opstelruimte hebt. Een fraai ontwerp.
Heb je de wissels al?

Groet,

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Bjor,

nee die zijn er nog niet die komen op zijn vroegst volgende week vrijdag wanneer Rob Z. mij met een bezoek vereerd na bezoek aan familie hier in de buurt en dan even doorkomt en dan gelijk de spulletjes meeneemt.

maar daar heb ik nog geen definitieve bevestiging van gekregen maar denk maar zo wat in het vat zit verzuurd niet maar weerhoud me er niet van om voorbereidende plannen te maken. :D

ik hoop alleen dat dan wanneer ik daadwerkelijk al het bovenliggende weg moet gaan halen ik dat weer na het verbouwen van schaduwstation weer netjes op de zelfde plekken terug kan plaatsen. maar dat zal de tijd en de nodige inspanningen dan wel weer leren.

zowel bouwtechnisch als elektronisch wordt dit weer een aanslag op mijn improvisatie vermogen ;)


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Zolderspoor
Berichten: 812
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Jan.

Nu je het publiekelijk bekend hebt gemaakt, kan ik er niet meer onderuit: Vrijdag de 15de tegen het middaguur verwacht ik bij je voor de deur te staan. Behalve de wissels komen er ook een aantal rechten (222mm), een paar R 2-bogen en wat flexen jouw kant op aan. Plus een handjevol losse raillasjes en een drietal Trix-relais.

Ik hou van rechte, strakke lijnen. Jouw nieuwe visie spreekt mij dus wel aan. En wat het terug leggen op dezelfde plek betreft... Je wilt niet weten wat een kelerezooi het hier bij mij is nu er onder de baan tussen de bestaande bedrading door een extra dubbelsporige slinger wordt aangelegd. Verstand op nul en gewoon rustig doorwerken!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Rob.
Lezende het hierbovenstaande valt de mond lichtjes open.

Op voorhand vast dank je wel.
Ik hoef jou niet uit te leggen hoe blij je me hiermee gaat maken.

En natuurlijk zal ik de boodschappen voor mijn zwager vroeg te doen en zorgen om op tijd terug en dus aanwezig te zijn op de door jou te verwachten aankomsttijd.

Moet nog effe doorpakken om de ( oude ) baan rijdbaar voor jou klaar te hebben en nog niets af te breken.
Ook het stadsproject zal voor jou in het echie rijdend te zien zijn.

Kijk rijkhalzend naar jou bezoek uit. .tot dan.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Marcvane86 »

Mooie plannen jan. Hoop tijdens de herbouw met een foto verslag mee te kunnen kijken naar jouw baan. Vind het prachtig hoe jij zon grote layout analoog laat rijden.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Sjors77
Berichten: 202
Lid geworden op: 14 dec 2015 16:22
Locatie: Vleuten

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Sjors77 »

Hallo Jan,

Kijk af en toe op je draadje en ben onder de indruk van de baan. En tussen al dat digitale geweld hier gewoon analoog. Als ik naar je tekeningen kijk dan haak ik echt af en zou zeker niet jouw geduld hebben. Ga het verder volgen en ben benieuwd naar de vorderingen.

Groeten,
Sjors


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi allen,

Marcvane86 @ natuurlijk ga ik zowel van de afbraak als de wederopbouw zoveel mogelijk plaatjes maken en posten maar dat is uiteraard pas na het bezoek van Rob Z.
en uiteraard probeer ik dat te omlijsten met wat smeuïge verslagjes.
bijkomend verbouwings-/vernieuwings- project is het geheel opnieuw moeten uittekenen en maken en van lampjes voorzien van het door mij met zo vele noeste uren met zweet en tranen in elkaar gefabriekte controleschakelpaneel wat door de nieuwe opstelling van het schaduwstation natuurlijk helemaal nergens meer op slaat.
ik moet er nog maar eens goed over na gaan denken of ik dat wel opnieuw zou willen gaan maken. ;)
dit dus weten jullie nog?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Sjors77 @ leuk dat jij ook mijn draadje af en toe bezoekt. dan kun jij ook duidelijk zien het verschil in de div. bouwfasen en de stappen die ik maak.
kijk dat digitale geweld waar anderen zich happy bij voelen en zich daar geheel in uitleven en hun plezier aan beleven dat zou misschien voor mij ook een optie wezen ware het niet dat dat ver maar dan ook ver boven mijn kunnen gaat ondanks dat velen mij ervan proberen te overtuigen dat het allemaal wel meevalt maar buiten het financiële plaatje wat er toch aanhangt blijf ik vinden dat het uitdenken van die zaken die in de digitale wereld kant en klaar te koop zijn ik het vele malen leuker en spannender vind om via het analoge ook dat te bereiken waar de digitale wereld om draait en dat is alles automatiseren ook al zou dat moeten betekenen dat ik vele zaken misschien wel zelf zal moeten maken en zeker de grijze cellen moet gebruiken om een logies geheel uit te denken en als zodanig te maken.

vroeger toen dat digitale gebeuren nog niet bestond waren er ook volop geautomatiseerde banen en werd dat ook gedaan door proefondervindelijk zaken uittesten en maken net zolang tot het werkte.
wat toen kon moet nu dus ook kunnen denk ik maar zo. :lol:
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

oke mannen ik wil graag jullie mening,

heb weer wat zitten klooien met scarm en weet eigenlijk niet meer wat ik zal gaan doen cq voor welk ontwerp ga ik.

hier eerst nog even de huidige situatie;

Afbeelding

toen bedacht ik samenvoeging beide schaduwstations optie 1;

Afbeelding


toen maakte ik optie 2;

Afbeelding


en vandaag heb ik optie drie uitgewerkt waarbij te zien is dat ik in het middengedeelte links er wat draaien uitgehaald heb en het nieuwe schaduwstation verder naar links uitgetrokken heb.

Afbeelding


probleem hierbij zal alleen worden dat ik hoogst waarschijnlijk wel het nodige aan raillengte te kort zal komen.

wat denken jullie wat is de meest logische opzet
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:29, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Marcvane86 »

Ik ben nog steeds fan van je originele plan.
Optie 1 is mooi houdt je in het middenstuk nog ruimte over. Voor iets anders.
Maar optie 3 is ook mooi. Meer lengte maar heb je die nodig? Zeker als je meer materiaal nodig zal gaan hebben.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Ik ben het eens met Marc, maar als optie 1 te korte opstelsporen in het schaduwstation oplevert, zou je ook 2 kunnen kiezen.
En 3? Ik denk dat meer niet beter is. Bovendien komt je dan, zoals je zelf vermoed, rails tekort.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Marc en Bjor,

na er nog eens een nachtje over geslapen te hebben denk ik dat ik nog even wacht met een beslissing te nemen over welke opzet het gaat worden.

optie één is wat lastiger om te maken omdat er dan gewerkt wordt met uitsluitend rechte rechtse wissels en zoveel van gelijke maat heb ik er niet en zal die ook niet verkrijgen dus zit ik automatisch als ik met verschillende merken, soorten en hoekgraden moet gaan werken dat het synchroon naast elkaar leggen ook weer een probleem zou kunnen gaan worden.

optie twee is opgebouwd met zeven rechtse en zeven linker wissels
die heb ik wel allemaal van één merk en gelijke graden hoeken.

het verlengen met optie drie is niet noodzakelijk maar geeft mij een makkelijker bereikbaarheid voor de aanleg van de inrijwissels een linkerkant.

maar ga dit nog uitgebreid bespreken met Rob Z als hij vrijdag bij mij is en dan de verschillende opties doornemen.

we hebben er tenslotte geen haast mee en als ik eenmaal aan het bouwen ga wil ik het deze keer met de voor mij grootst mogelijk precisie neer gaan leggen.
dat facet heb ik in het verleden vaak genoeg overgeslagen en alleen maar op meters maken gefocust geweest en vandaar dat er op heel veel plaatsen het lijkt of er een dronken ploeg railleggers aan het werk is geweest :mrgreen:

het af te breken en weder opbouwen van alles wat met deze verbouwing te maken heeft ga ik dan ook proberen die gemaakte slordigheden te vermijden. het is tenslotte de bedoeling dat straks alles storingvrij zowel elektronisch als rijtechnisch vlekkeloos functioneert.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi allen,

vanmiddag is Rob Z gezellig even langs geweest en heeft mij blij gemaakt met een heleboel wissels,rails en schakelmateriaal.

betekend dat ik nu dus kan beginnen met dat deel af te breken wat nodig is ter renovatie van het voor mij grote schauwstation.

ik ga daar uitgebreid de tijd voor nemen om e.e.a. netjes uit elkaar te halen zodat dit ook weer in later stadium terug geplaatst kan worden.

voor ik ga afbreken worden er eerst uitgebreid foto,s gemaakt van zoals het nu is en tijdens de afbraak van de vorderingen.

realiseer mij wel heel goed dat e.e.a niet tot stand kon komen zonder de bijdrsage van Rob Z waarvoor mijn dank eigenlijk niet goed onder woorden te brengen is.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2031
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Fijn dat je straks weer iets moois kan opbouwen en dat je de juiste spullen hebt gekregen.
Maak er wat moois van en......vergeet de foto's niet te laten zien! :D :D

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi allen,

hieronder een plaatje van datgene waarmee ik gisteren blij verrast ben en mij de mogelijkheid geeft om het nieuwe schaduwstation te gaan bouwen.

Afbeelding

als je dit nog aanvult met een drietal Trix relais en een zak met wisselschakelingen en twee zakken met raillasjes in de div soorten en maten dan mag ik zeggen dat ik mijn handen dicht mag knijpen van geluk.
tevens motiveert mij dit weer om weer volle bak aan de verbouwing te beginnen.

wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi,

alvorens met verbouwingsopbouw te kunnen beginnen moet eerst het onderstaande worden afgebroken en wel zodanig dat ik na het maken van het nieuwe schaduwstation weer in de oude staat, welliswaar in verbeterde vorm, weer op de oude plaats terug te zetten.

hieronder van links naar rechts wat er zoal weggehaald moet worden om helemaal onderin aan de gang te kunnen.

het rechterdeel

Afbeelding


het middendeel

Afbeelding


en het linkerdeel

Afbeelding


en daar ga ik vandaag dus mee beginnen :mrgreen:

wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:33, 3 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

een klein stukje verder.

het vijfsporige SS Nieuwestad aangepast omdat de drie van achteraf binnenkomende sporen vaak schakelproblemen met de inkomende driewegwissel had.

heb daarom twee van drie dus op foto de naast het linkse spoor ( nog zichtbaar op ondergrond )verwijderd en dus de driewegwissel ertussenuit gehaald en een enkele rails door laten lopen wel met stop en go functie en handhaaf de twee rechtse voor stop en go en dan om beurten om het maar zo te zeggen.

Afbeelding


moet nog even bekijken in een later stadium of ik die rechtse twee wel zal handhaven of die ook reduceer naar één spoor.

waarmee eerste afbraak en herstel een feit is.
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:34, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

ben lekker bezig.

afbreken gaat voorspoediger dan gedacht.

toplaag er af

Afbeelding

en vervolgens
beetje donker de zon ging net weg

Afbeelding


nu alleen voorste laag en de bodemlaag nog en alles nog dan schoonmaken want sjonge jonge wat een stof ophoping in die drie jaar. :oops:

maar daar hebben we gelukkig een stofzuiger voor die dat wat makkelijker schoonmaakt.
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Marcvane86 »

Goed bezig Jan, leuke aanvulling op je materiaal zo. Succes met de verbouwing.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

zoals ik al eens eerder heb aangegeven is het op papier allemaal mooier dan in de werkelijkheid.

de drie ontwerpen van de vorige bladzijde ga ik uiteindelijk voor ontwerp 2

alleen daar ben ik ervan uitgegaan dat ik zeven wissels aan de linkerzijde kwijt zou kunnen.

helaas kunnen dat er maar vijf zijn omdat meer ruimte ontbreekt wat betekend dat ik dus een zessporig schaduwstation kan maken in plaats van achtsporig.

met optie 3 heb ik datzelfde probleem dus dat geeft geen verbetering behalve langere opstelruimte die ik niet nodig heb.

verder blijven de plannen hetzelfde alleen iets minder opstel mogelijkheid.
weet inmiddels wel dat alles wat ik moet gaan maken pas en meetwerk wordt en dus zeeën van tijd gaat kosten.
en één voordeel heb ik natuurlijk wel als pensionado heb ik daar meer dan genoeg van. :lol: :lol: :lol:

betekend wel dat ik van de gekregen wissels er een behoorlijk aantal over ga houden en deze dan kan gebruiken als vervanging van mijn eigen oude halfbakken wissels en daar ook eindelijk goede werkende exemplaren voor kan gaan gebruiken.

laatste afbraak foto, s zijn helaas mislukt.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

beetje aan het proef opstellen geweest maar in eerste instantie kwamen de sporen wel errug ver uit elkaar.

Afbeelding

zelfde opstelling maar betere oplossing gevonden Qua breedte tussen de sporen.

Afbeelding
hier ga ik op doorborduren.

voor de duidelijkheid is dit de uitgaande zijde van het schaduwstation :mrgreen:

wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Allen,

best wel een beetje trots op hoe ik het nu neerleg.

Afbeelding


op de foto is de uiterst linkse het uitgaande spoor welke in de div filmpjes zichtbaar door een stel dronken spoorwerkers was neergelegd.
al zeg ik het zelf maar het ligt nu behoorlijk strak en recht gelijk aan de twee opstelsporen van het schaduwstation.

mijn langste trein even voor de proef neergezet en de lengte achter stopplaats op de kortste lengte van alle opstelsporen is dus lang genoeg met nog zo,n dertig cm speling tot aan de wissel.

Afbeelding


nog vier zo te maken en dan zou het nieuwe schaduwstation een feit zijn.

wordt vervolgt
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Marcvane86 »

Ziet er erg goed uit jan, succes met de overige sporen.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Plaats reactie