Hoi Marc en Bjor,
na er nog eens een nachtje over geslapen te hebben denk ik dat ik nog even wacht met een beslissing te nemen over welke opzet het gaat worden.
optie één is wat lastiger om te maken omdat er dan gewerkt wordt met uitsluitend rechte rechtse wissels en zoveel van gelijke maat heb ik er niet en zal die ook niet verkrijgen dus zit ik automatisch als ik met verschillende merken, soorten en hoekgraden moet gaan werken dat het synchroon naast elkaar leggen ook weer een probleem zou kunnen gaan worden.
optie twee is opgebouwd met zeven rechtse en zeven linker wissels
die heb ik wel allemaal van één merk en gelijke graden hoeken.
het verlengen met optie drie is niet noodzakelijk maar geeft mij een makkelijker bereikbaarheid voor de aanleg van de inrijwissels een linkerkant.
maar ga dit nog uitgebreid bespreken met Rob Z als hij vrijdag bij mij is en dan de verschillende opties doornemen.
we hebben er tenslotte geen haast mee en als ik eenmaal aan het bouwen ga wil ik het deze keer met de voor mij grootst mogelijk precisie neer gaan leggen.
dat facet heb ik in het verleden vaak genoeg overgeslagen en alleen maar op meters maken gefocust geweest en vandaar dat er op heel veel plaatsen het lijkt of er een dronken ploeg railleggers aan het werk is geweest
het af te breken en weder opbouwen van alles wat met deze verbouwing te maken heeft ga ik dan ook proberen die gemaakte slordigheden te vermijden. het is tenslotte de bedoeling dat straks alles storingvrij zowel elektronisch als rijtechnisch vlekkeloos functioneert.
wordt vervolgd.