laisdcc decoder

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.

Onderwerp starter
dik

laisdcc decoder

Bericht door dik »

wie is er bekent met laisdcc decoder ik krijg de snelheid niet terug .Dik

WimC

Re: laisdcc decoder

Bericht door WimC »

Volgens mij staat er op de site van laisdcc een uitgebreide handleiding.
http://laisdcc.com/

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Marcvane86
Contacteer:

Bericht door Marcvane86 »

Kan hem in het type decoder zitten. Er is een productie serie die niet te regelen is qua snelheid. Contact opnemen is dan de optie om gratis vervangers te krijgen. Is al meer over te vinden op dit forum.

PS mods kunnen jullie dit topic verhuizen naar de juiste hoofdgroep?

Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Mag ik eerlijk zijn, ik ben nog niet overtuigd door Lais-DCC

Ik heb er twee besteld een maand geleden en geprobeerd, beiden gingen vrij snel defect waarvan er 1 erg heet werd. Ik heb dit terug gekoppeld naar Lais en kreeg netjes een reply dat ze nieuwe naar me opsturen. De service is niet over te klagen 8-)

Wat me wel erg zorgen baart, ondanks dat het heel leuk is om voor 10,- een decoder te hebben, is dat er nergens bekend staat wat de maximale bedrijfsspanning is. Als je een decoder meer voltage geeft dan hij aankan krijg je vanzelf smeltplekken. Daarnaast geven ze mooi aan wat het maximale vermogen is, wat voor de functieuitgangen te weinig is overigens.

Dus ik heb nog al mijn twijfels of dit decodertje een goede keuze zal zijn. Maar goed, proof me wrong en ik zal dat direct accepteren. Ik wacht even af op de nieuwe levering in de hoop dat ik dan eens een duurtest kan doen.

Groetjes

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Hoe bevallen de nieuw opgestuurde decoders?

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Geen Idee nog, hij ligt netjes in de la te wachten :)

Nog Geen tijd voor gehad :?

Grz

FidOo

Bericht door FidOo »

Ik heb er 1 in een ICE1 zitten van Fleischmann die prima rijdt. En 1 in een arnold br212 die bij het vertragen wat raar gedrag vertoont. Schokt alsof hij slechte stroomafname heeft maar de verlichting blijft gewoon werken. Ook heeft er daarvoor een andere Decoder ingezeten die prima reed. Het lijkt er een beetje op alsof de Decoder te zwaar belast wordt of iets in die richting.

Ach voor een 11,- kun je er geen buil aan vallen.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Doolemeister

Bericht door Doolemeister »

Hallo,

Bij ons op de vereniging hebben diverse leden Lais decoders.
Sommige locs hebben op Eurospoor zeker 5 uur gereden, zonder problemen.
De snelheid is in te stellen in Koploper dmv decoderstappen in te stellen of ijken.

Succes!

Groet,
Arjan

Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

Zaunkönigs Bahn

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

martindomburg schreef:Wat me wel erg zorgen baart, ondanks dat het heel leuk is om voor 10,- een decoder te hebben, is dat er nergens bekend staat wat de maximale bedrijfsspanning is. Als je een decoder meer voltage geeft dan hij aankan krijg je vanzelf smeltplekken. Daarnaast geven ze mooi aan wat het maximale vermogen is, wat voor de functieuitgangen te weinig is overigens.
Als de melding op de doos DCC is dan zal de decoder dus de spanning van DCC moeten kunnen verwerken, cq 18volt. Voordat ik iedereen over me heen krijg :mrgreen: , Tran wijkt van deze regel af, vermeldt het wel, maar heeft ook de grootste uitval als ik de fora mag geloven. De reden daarvan zal ongetwijfeld liggen in die voedingsspanning van 18Volt die Tran (voor zover ik weet) niet kan verwerken. Daar is ook wel weer een oplossing voor, ander topic of draadje.

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Nou, er zijn er hier nu 4 gearriveerd uit Spanje. (Maar €5,10 voor verzending als klein pakketje, nice Spaanse post 8-) )
2 met stekker, 2 met draad. We gaan het beleven, haha.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

brizbo

Bericht door brizbo »

Laat jij ook nog weten hoe de decoders bevallen Ron? :D

Goedkope concurrentie ten opzichte de conventionele decoders is wat mij betreft welkom. :twisted:

Ik aarzel altijd tot het laatste moment om decoders te kopen omwille van de prijs.

In mijn ogen word elektronika steeds goedkoper en decoders blijven stabiel in prijs... :|

Fabrice

WimC

Bericht door WimC »

brizbo schreef:
In mijn ogen word elektronika steeds goedkoper en decoders blijven stabiel in prijs... :|
De elektronica die goedkoper wordt, wordt meestal in grote aantallen geproduceerd. Dat zal met decoders toch een stuk minder zijn.

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

brizbo

Bericht door brizbo »

Daar heb je wel een punt ja...
:roll:

Toch zou je verwachten dat dcc decoder-techniek die ondertussen al zeker 10 jaar(?) bestaat wat goedkoper word...
En dan bedoel ik de klassieke decoders met 6 draadjes of pennen.

Het is een discussie voor een ander draadje...

Fabrice

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Het is niet de vraag of de decoder het zal doen, maar hoe lang.

laten we voorop stellen dat het merendeel van de electronica componenten uit China komen, chinezen zijn ontzettend goed in het maken van electronica onderdelen. Maar zodra chinzen wat gaan fabriceren met die onderdelen gaat het verkeerd. Op een of andere manier kunnen ze geen betrouwbare electronica maken voor zo'n lage prijs als dat het op aliexpress aangeboden wordt.

Neem bijvoorbeeld een autoradio. Ik heb een radio momenteel van 20 euro op alixpress gekocht. Ding doet goed zijn werk, geeft muziek en het scheelt een hele hoop geld met een Pioneer of Sony. ( ff voor de record, ook die zijn made in China)

Na een paar weken werkt het bluetooth streamen niet meer, inmiddels begint het handsfree bellen ook te haperen en het ontvangst van de zenders ook minder.
Ditzelfde heb ik ook met draadloze speakers uit China en sd kaartjes....
Die angst heb ik dus ook voor de Lais decoders.

Hoe komt het nu dat de dure "merk" spullen uit China wel lang meegaan en de goedkope vrijwel identiek eruitziende producten niet?
Simpel, De Europese markt heeft een bepaalde standaard aan eisen waaraan een product moet voldoen. De Chinezen bouwen voor Sony en Phillips en noem maar op met de EU maatstaven. Dus betere kwaliteit aan toleranties.

Hun goedkope lijn die je op alixpress, alibabba en Geek ziet is met hun eigen chineze richtlijn gefabriceerd, minder kwalitatief maar wel een stuk goedkoper.
Daarbij krijgen de fabrikanten een enorme subsidie voor het exporteren van chineze producten. Hoe meer ze exporteren des te meer subsidie ze krijgen. vandaar vaak ook de verzendingen voor 1,-

Sinds ik zelf printen vervaardig kan ik vrijwel onmogelijk om China heen, de enige die enigzins in de buurt kan komen is Conrad met componenten. maar voor de printplaten ben ik op China aangewezen. Sinds ik dat doe krijg ik de ene na de andere aanbieding voor connectoren, weerstanden etcetra. En die handelen niet voor duizenden euro's, gewoon een paar euro aan spullen die ze dan gratis verzenden.

Ik zeg zeker profiteren hiervan, voor de prijs van 1 reguliere decoder kan je er 2 chinzen opblazen!!! gaat het goed dan is dat mooi meegenomen.

Groetjes

mikey

Bericht door mikey »

Ik heb inmiddels al een stuk of 15 loc's voorzien van een Lais DCC decoder. Sommigen zitten er al ruim een jaar in en er is er bij mij nog niet één stuk gegaan.
Ik check wel van tevoren of het materieel er goed mee rijdt. Niet al het materieel rijdt er lekker mee, in dat geval stop ik er dan een wat duurdere decoder in.

Voor dat bedrag zou ik het zeker niet laten zitten.

Tevens zijn ze ideaal als functiedecoder. Alleen wat verlichting aansturen kan geen kwaad.

Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Na wat goede gesprekken met Laisdcc gebruikers en de voors- en tegens afgewogen te hebben ben ik toch in contact getreden met de fabrikant. Het is allemaal heel snel gegaan want gisteravond ging de eerste mail eruit en inmiddels is het rond: Ik wordt Laisdcc dealer!!!

Ik had nog een boel bezwaren in de vorm van betrouwbaarheid, garantie afhandeling maar ook niet geheel onbelangrijk de inkoopvoorwaarden. Laisdcc wist mij te overtuigen van het tegendeel en dat pakt gunstig uit.

Ik krijg dus de kans om Laisdcc te promoten en met de input die ik weer terug geeft word het product verbeterd. Naar hopelijk over een paar jaar een kwaliteit die zich kan meten aan bijvoorbeeld Kuehn, DH en ESU.

Binnenkort dus op www.laisdcc.nl

brizbo

Bericht door brizbo »

Jij vat de koe wel bij de horens :) 8-)
Sterk bezig!

Succes.

Fabrice

spoorfreak
Kleinserie/Commercieel

Bericht door spoorfreak »

Beter!

Wil graag bestellen en meedoen aan een test met een paar van mijn locs.

Groeten,

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Ik zou Tijn eens opjutten voor een coming soon pagina, Martin. ;) 8-)

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

:lol: ik zal ze ook eens paar in mijn La leggen :D , en dan een keertje in een lok branden en gas erop, en kijken wat dat Chinees decodertje doet.

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

martindomburg
Elektronica/Commercieel

maarten schreef:Ik zou Tijn eens opjutten voor een coming soon pagina, Martin. ;) 8-)
Is al gedaan :)

Ze staan al wel in de webshop, daar moet laisdcc.nl naar gaan linken.

shoven

Bericht door shoven »

Maar dan ben ik wel benieuwd wat jou overtuigd heeft Martin.
Kan Lais dezelfde kwaliteit en garantie bieden als bijv. Kuehn of Esu?

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Nee, dat verwacht ik niet. Hierin zal absoluut gelden dat alle waarde naar zijn geld is. De Laisdcc verwacht ik dan ook zeker niet op het niveau van de gevestigde orde.

Waar ik wel in geloof dat het een kleine speler is die de markt stiekem aan het veroveren is, en dat mag ik vindt ik niet langer negeren. Door mijn andere draadje kreeg ik toch best veel reacties op de decoder en daarbij werd veel gesproken dat het voor hun niet so fancy hoeft te zijn. Daar hebben ze een punt. Sommige rijders hebben een loc die gewoon 1x per kwartier voorbij rijdt met een sleep zonder te stoppen, rangeren of andere poespas. Dan is een decoder van 15 euro een goedkope alternatief.

Dat vond ik een goed argument waar ik niet op terug kon vuren, dat is ook gewoon zo. Meestal wil men een Phillips LED curved screen met 32 miljoen pixels per viekante centimeter. Sommigen zijn blij met een 21"led scherm met een hdmi input.

In dat opzicht kan je denken, wat ik eerst deed, dan halen ze hety toch lekker uit Spanje en China.....
Echter heb ik mezelf hard gemaakt (en nog steeds, want ben nog niet klaar) om alle merken decoders te vertegenwoordigen in mijn webshop en inbouwservice. Dat is uniek in NL en zover ik kan zien Duitsland en belgie. Dan zou het hypocriet zijn van mij om Laisdcc te negeren.

Waarom dan direct groots? Als ik iets ga doen..... bekend verhaal :mrgreen: :lol:

Cheerz

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

:lol: leuk man, lokje met een chineesje uit te rusten ;)

Maar als dat decodertje gewoon zijn simpele werkje kan doen is 15 ipv 30 een mooi alternatief.

En ik lees hier geregeld dat Duitse decodertje's ook wel eens pech hebben.

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

richard7877

Bericht door richard7877 »

Ik ben ook tevreden over de lais decoder, heb er nu 5 startrain´s mee omgebouwd en nog een paar andere loc´s en het rijdt prima ook optrekken en afremmen.
wel heb ik geen baan thuis en rijdt ik alleen op de club tijdens beurzen.

Groeten Richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Plaats reactie