Waarmee geluid in geluids decoder doehler-haass laden?
Waarmee geluid in geluids decoder doehler-haass laden?
Sinds een aantal weken ben ik over aan het gaan naar digitaal. Waarom? Je kan de verlichting continue laten branden en de zwaailampjes van mijn 2200's te laten werken
En ja... dat was de voornaamste reden.
Nu wil ik ook een 2 tal locs gaan voorzien van geluid. Na veel wikken en wegen ben ik uitgekomen op een decoder en sound decoder van doehler-haass.
Nu zit ik alleen met het probleem inladen van het geluidsbestand.
Ik heb alleen nog een multimaus en een sprog 2 in mijn bezit.
Ik heb ook al gelezen dat dit niet met een sprog kan. Ik gok zo dat je met een maus ook niet ver komt
Heeft iemand enig idee hoe dit op een wat goedkope manier kan?
Als ik namelijk programmeer apparatuur van doehler-haass aanschaf ben ik zo'n 90,- voor programmeer apparatuur + 30,- aan een adapter kwijt.
Weet iemand of er goedkopere oplossingen zijn (buiten het door iemand anders laten doen)?
En ja... dat was de voornaamste reden.
Nu wil ik ook een 2 tal locs gaan voorzien van geluid. Na veel wikken en wegen ben ik uitgekomen op een decoder en sound decoder van doehler-haass.
Nu zit ik alleen met het probleem inladen van het geluidsbestand.
Ik heb alleen nog een multimaus en een sprog 2 in mijn bezit.
Ik heb ook al gelezen dat dit niet met een sprog kan. Ik gok zo dat je met een maus ook niet ver komt
Heeft iemand enig idee hoe dit op een wat goedkope manier kan?
Als ik namelijk programmeer apparatuur van doehler-haass aanschaf ben ik zo'n 90,- voor programmeer apparatuur + 30,- aan een adapter kwijt.
Weet iemand of er goedkopere oplossingen zijn (buiten het door iemand anders laten doen)?
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Waarmee geluid in geluids decoder doehler-haass laden?
Leveranciers/fabrikanten kunnen het geluid al voor je op de decoder te zetten
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Hoi,
Voor de toekomst, kijk ook naar de geluid data base . Zou jammer zijn als een toekomstige lok er niet in zou staan bij d&h. Ik weet dat bij "mijn" winkel het door jouw gewenste geluid in de decoder wordt gezet(esu). Kijk niet alleen naar de prijs (d&h is aantrekkelijk geprijsd) maar ook naar de mogelijkheden van de decoder en nogmaals naar de hoeveelheid geluiden die er beschikbaar voor zijn. Geluid in d&h volgens mij alleen te laden met de daarvoor bestemde aparatuur. Ik zou dus geen alternatief weten.
Voor de toekomst, kijk ook naar de geluid data base . Zou jammer zijn als een toekomstige lok er niet in zou staan bij d&h. Ik weet dat bij "mijn" winkel het door jouw gewenste geluid in de decoder wordt gezet(esu). Kijk niet alleen naar de prijs (d&h is aantrekkelijk geprijsd) maar ook naar de mogelijkheden van de decoder en nogmaals naar de hoeveelheid geluiden die er beschikbaar voor zijn. Geluid in d&h volgens mij alleen te laden met de daarvoor bestemde aparatuur. Ik zou dus geen alternatief weten.
Laatst gewijzigd door robert op 21 apr 2016 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
-
Beste Mike,
Zie volgende link: http://www.dccdecoderservice.nl/program ... emeen.html
Ik ga in de toekomst mijn Intellibox Basicaan de PC hangen(ik heb deze niet nodig om te rijden,is voor programmeren) en dan ga ik via PC de decoders instellen.
Zie volgende link: http://www.dccdecoderservice.nl/program ... emeen.html
Ik ga in de toekomst mijn Intellibox Basicaan de PC hangen(ik heb deze niet nodig om te rijden,is voor programmeren) en dan ga ik via PC de decoders instellen.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Beste mark. Je kunt wel leuk programmeren, maar met een intellibox krijg je echt geen geluid in een Decoder.
Mike het enige antwoord Is dus met de programmer van doehler en haass. Deze kun je bij doehler en haass lenen. Maar makkelijker Is om gewoon gelijk bij het kopen van de Decoder deze van geluid te laten voorzien.
Mike het enige antwoord Is dus met de programmer van doehler en haass. Deze kun je bij doehler en haass lenen. Maar makkelijker Is om gewoon gelijk bij het kopen van de Decoder deze van geluid te laten voorzien.
-
Joost,
Ik ga programeren via de Pc, en via speciale Esu lokprogrammeer de sound bestanden er op zetten, tja zonder extra kastje gaat het ook niet lukken, volgens mij heeft elke sound decoder merk zijn eigen kadtje
Ik ga programeren via de Pc, en via speciale Esu lokprogrammeer de sound bestanden er op zetten, tja zonder extra kastje gaat het ook niet lukken, volgens mij heeft elke sound decoder merk zijn eigen kadtje
Met vriendelijke groet, Mark
Bedank voor alle antwoorden. Ik ben weer wat wijzer geworden. Dan ga ik eerst bij de leverancier navraag doen of dit voorgeprogrammeerd kan worden. Ik heb wel beswust voor deze decoder gekozen. Je kunt er iets van 16 geluiden op programmeren en het geluid is met de juiste speaker fenomenaal.
Grz, Mike
Mikey, ik heb deze decoder voor een bekende van mij in een Arnold Ludmilla gezet.
Ik heb deze aangeschaft via www.1001-digital.de en samen met een speaker van hem ingebouwd.
Arnold levert in hun fabrieksversie van deze lok ook een D&H decoder.
Ik moet toegeven dat dit een geweldig geluid geeft!
https://www.youtube.com/watch?v=t9MocbwLxlg (Arnold fabrieksversie)
https://www.youtube.com/watch?v=UPiCRPGBKGg (zelf ingebouwd exemplaar)
Ik heb deze aangeschaft via www.1001-digital.de en samen met een speaker van hem ingebouwd.
Arnold levert in hun fabrieksversie van deze lok ook een D&H decoder.
Ik moet toegeven dat dit een geweldig geluid geeft!
https://www.youtube.com/watch?v=t9MocbwLxlg (Arnold fabrieksversie)
https://www.youtube.com/watch?v=UPiCRPGBKGg (zelf ingebouwd exemplaar)
Bedankt voor de linken naar de filmpjes... nu wil ik ook gelijk mijn Ludmilla ook van sound voorzien
Grz, Mike
Weet iemand ook waar je soundfiles kan vinden?
Grz, Mike
Website von doehler en haass staan ze vermeld. Dat Is de enige plek.
Voor elke fabrikant geldt dat alleen hun files eigen sound files werken. Dit is niet onderling uitwisselbaar.
Voor elke fabrikant geldt dat alleen hun files eigen sound files werken. Dit is niet onderling uitwisselbaar.
Kun je dan niet bijvoorbeeld zelf geluiden opnemen en inporteren of iets dergelijks??
Grz, Mike
Ja zeker. Maar dan heb je het software programma, en de programmer van de fabrikant naar keuze nodig.
Ik ken mensen die dit doen. Maar vaak Is er gebrek aan goed geluidsmateriaal.
Overigens is het handiger om te kijken of niet een andere fabrikant het specifieke geluid van de betreffende lok levert. Bv esu,Tran,Zimo,Dietz. let op bij Zimo geldt dat niet alle geluiden gratis zijn, hier moet je dan extra voor betalen, dit Is zo'n 10-, tot 15,- ongeveer. Wel zijn dit zeer goede kwaliteit geluidsopname.
Ik ken mensen die dit doen. Maar vaak Is er gebrek aan goed geluidsmateriaal.
Overigens is het handiger om te kijken of niet een andere fabrikant het specifieke geluid van de betreffende lok levert. Bv esu,Tran,Zimo,Dietz. let op bij Zimo geldt dat niet alle geluiden gratis zijn, hier moet je dan extra voor betalen, dit Is zo'n 10-, tot 15,- ongeveer. Wel zijn dit zeer goede kwaliteit geluidsopname.