marcel63 schreef:Overigens was het makkelijk voor mij.
Vorig jaar een paar maal over de brug gereden tijdens een korte vakantie aan de Moezel.
Wij komen al een paar jaar aan de Moezel, steeds in Ediger-Eller, maar ik kan er niets aan doen, het is en blijft een rotbrug om met de auto over te moeten, als je tegenliggers krijgt is en blijft het een hele smalle brug.
marcel63 schreef:Overigens was het makkelijk voor mij.
Vorig jaar een paar maal over de brug gereden tijdens een korte vakantie aan de Moezel.
Wij komen al een paar jaar aan de Moezel, steeds in Ediger-Eller, maar ik kan er niets aan doen, het is en blijft een rotbrug om met de auto over te moeten, als je tegenliggers krijgt is en blijft het een hele smalle brug.
Mee eens Henk.
Maar het blijft een bijzondere brug om te zien.
marcel63 schreef:Maar het blijft een bijzondere brug om te zien.
Inderdaad daar heb je volkomen gelijk in. Het blijft ook een aparte ervaring als je er met de auto overheen rijdt en boven je hoofd denderen de treinen voorbij. De eerste keer dat mij dat gebeurde dacht ik dat er iets met de auto aan de hand was.
Het is in ieder geval niet nr.6 van de ACZC uit Sluiskil, want die staat nu in het industriemuseum in Sas van Gent.
Waar de andere twee Cockerills van de cokesfabriek naartoe zijn gegaan, weet ik niet.
Ik heb een vermoeden dat de schakelkast op de foto, in de Cockerill van de DVVO in 't Harde zit.
Raadplaatje volgt.
Nope... hij zit in de modernere variant die nu toch echt ergens actief is op de Nederlandse sporen . Zal er ooit nog wel een raadplaatje aan wijden. Want ik besef dat deze foto verder te weinig aanknopingspunten heeft om de maatschappij en locatie vd loc te herleiden.