Spoor Brugge
Re: Spoor brugge naar zolder
Volgens mij staat op de bovenste dat er een draad naar de diode moet en een naar de bezetmelders
En op de tweede afbeelding staat dat je vanaf de centrale met een draad naar de diode gaat en dan opsplitst in naar bezetmelders en nietgedetecteerde baan stukken..
Ben niet elektrische onderlegd en ben blond dus kan zijn dat het hetzelfde betekend:)
En op de tweede afbeelding staat dat je vanaf de centrale met een draad naar de diode gaat en dan opsplitst in naar bezetmelders en nietgedetecteerde baan stukken..
Ben niet elektrische onderlegd en ben blond dus kan zijn dat het hetzelfde betekend:)
Aangezien de treinen erg stotterden en ik ze continue moest aanduwen wat aft bij de overbuurman gehaald (die sleuteld dag en nacht aan auto's) stukje ingesmeerd en echt een wereld van verschil! Wat een top spul!
Filmpje zonder atf..... Steeds moest ik de treinen aanduwen denk op 7-6 plekken op de baan
http://www.youtube.com/watch?v=VtMnbsNu4oc
Met atf (de eerste 4 rondjes) zonder stoppen blijft doorgaan en in een rondje of 4 rijd het al zo soepel, filmpje van kruipen was mislukt helaas...
http://www.youtube.com/watch?v=Ya2vAQkoLSA
Gr Reinier
http://www.youtube.com/watch?v=VtMnbsNu4oc
Met atf (de eerste 4 rondjes) zonder stoppen blijft doorgaan en in een rondje of 4 rijd het al zo soepel, filmpje van kruipen was mislukt helaas...
http://www.youtube.com/watch?v=Ya2vAQkoLSA
Gr Reinier
-
Een duidelijk en overtuigend bewijs dat ATF werkt zoals door velen al is ervaren.
In langzamer tempo zou het no overtuigender zijn geweest.
Maar kniesoor die daar dan weer op let.
Helemaal top.
In langzamer tempo zou het no overtuigender zijn geweest.
Maar kniesoor die daar dan weer op let.
Helemaal top.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Ja indd maar filmpje wat ik had geschoten die naar kruip snelheid ging is mislukt... Morgen doe ik een nieuwe poging.
Gr Reinier
Gr Reinier
grote vriend, die draad splitst zich toch voor de diode, je vraagt wat, ik geef antwoord en dan ?.Reindier schreef:Volgens mij staat op de bovenste dat er een draad naar de diode moet en een naar de bezetmelders
alle twee de tekeningen zijn hetzelde en laten zien wat ik je hebt verteld.
ow en atf, tja laten we het zo zeggen, deze meneer met 400 meter baan en 60 locomotieven is wat minder enthoisiast. masr goed in die discussie meng ik me niet meer.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Dat rijd inderdaad netjes.
gr jan
Lekker bezig Reinier. Het rijdt goed, is al een stuk minder een racebaan.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Haha ja had t meer gedaan om dat atf rond te smeren...
Ze rijden nu best goed,
Volgende stap de blokken en bezetmelders invullen en de routes...
Gr Reinier
Ze rijden nu best goed,
Volgende stap de blokken en bezetmelders invullen en de routes...
Gr Reinier
Re: Spoor Brugge
Vandaag weer wat met koploper bezig geweest, kom toch nog paar dingen tegen die niet lukken of dat ik verkeerd doe, bv ik wil een vaste route maken je geeft het start blok aan dan kan je via nieuw een volgend punt aangeven maar de blokken zijn niet zichtbaar/kiesbaar. Morgen maar weer verder stoeien..
Gr Reinier
Gr Reinier
De fout gevonden, was vergeten om de blokken aan rails te koppelen... Vanavond eerste test automatische rijden....
tip.
zorg nu eerst eens dat kpl automatisch helemaal goed rijdt voordat je vaste en variable routes gaat maken. straks zie je door de bomen het bos niet meer.
zorg nu eerst eens dat kpl automatisch helemaal goed rijdt voordat je vaste en variable routes gaat maken. straks zie je door de bomen het bos niet meer.
Gedaan Maurits, route weg en simpel automatische rijden...
Enige euvel wat af en toe gebeurd is dat hij zegt dat een trein stil staat die gewoon nog rijd, je krijgt dan zon melding met gebroken glas geluid....
Hierbij de eerste test automatische rijden (als zie ik bij de locomotieven scherm geen blauw driehoekje)
http://www.youtube.com/watch?v=pyuqr0jHOKI
Gr Reinier
Enige euvel wat af en toe gebeurd is dat hij zegt dat een trein stil staat die gewoon nog rijd, je krijgt dan zon melding met gebroken glas geluid....
Hierbij de eerste test automatische rijden (als zie ik bij de locomotieven scherm geen blauw driehoekje)
http://www.youtube.com/watch?v=pyuqr0jHOKI
Gr Reinier
Als je dat glas-geluid hoort staat de tijd om het volgende blok te bereiken te kort ingesteld, of hij staat echt stil...
Zeker als ze heel langzaam rijden krijg je nog wel eens een onterechte melding, ze doen er dan gewoon te lang over omdat ze kruipend rijden.
Zeker als ze heel langzaam rijden krijg je nog wel eens een onterechte melding, ze doen er dan gewoon te lang over omdat ze kruipend rijden.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Bedankt steven! Kan je daar nog aanpassingen in doen?
En lees over een blauwe driehoek voor automatische rijden die driehoek zie ik niet en ze rijden zonder probleem 3 uur lan... Dus lijkt me wel automatisch.
Gr Reinier
En lees over een blauwe driehoek voor automatische rijden die driehoek zie ik niet en ze rijden zonder probleem 3 uur lan... Dus lijkt me wel automatisch.
Gr Reinier
Ja dat kan, zit ergens in de instellingen, daar kun je het aantal seconden ingeven voor hij rinkeldekinkel zegt.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
en, kpl heeft wel even nodig om zichzelf goed in te regelen met leren remmen etc, gewoon gedult hebben, duurt gewoon een flink aantal rondjes, stoppen in dezelfde secties. als ik iets aanpas aan de baan dan laat ik de boel echt gewoon een aantal uren rijden voor dat ik weer wat aanpas.
Hij draait nu elke dag een uur of 3 als ik uit me werk kom en laat m gewoon lekker lopen....
De meldingen heb ik qua tijd wat verlengt maar toch blijven de meldingen af en toe komen dat hij zegt dat de trein stil staat terwijl dat niet zo is. Ook nog wat rails moet gefinetuned worden heb nog een wissel die soms sluiting maakt en de andere zit schijnbaar nog een geïsoleerd stukje in daar stop vaak de trein als hij kruipt, rijd hij harder pakt hij de stroom weer op omdat hij wat doorglijd.
Kotom we gaan lekker door en zorgen dat het vlekkeloos blijft rijden.
Enigste wat ik nu nog niet snap dat als ik een trein in een blok heb staan/rijden dat de andere trein wel het blok in mag rijden en zelf een botsing kan maken, heb geen vaste of variabele routes gemaakt dus puur automatische rijden en enkel de info in de blokken ingevoerd, komt die informatie later in routes? Of zou hij nu ook botsingen moeten voorkomen.
Gr Reinier
De meldingen heb ik qua tijd wat verlengt maar toch blijven de meldingen af en toe komen dat hij zegt dat de trein stil staat terwijl dat niet zo is. Ook nog wat rails moet gefinetuned worden heb nog een wissel die soms sluiting maakt en de andere zit schijnbaar nog een geïsoleerd stukje in daar stop vaak de trein als hij kruipt, rijd hij harder pakt hij de stroom weer op omdat hij wat doorglijd.
Kotom we gaan lekker door en zorgen dat het vlekkeloos blijft rijden.
Enigste wat ik nu nog niet snap dat als ik een trein in een blok heb staan/rijden dat de andere trein wel het blok in mag rijden en zelf een botsing kan maken, heb geen vaste of variabele routes gemaakt dus puur automatische rijden en enkel de info in de blokken ingevoerd, komt die informatie later in routes? Of zou hij nu ook botsingen moeten voorkomen.
Gr Reinier
-
- Contacteer:
Als je koploper goed hebt ingeregeld kunnen treinen niet in het zelfde blok komen.
Daar is nu juist de reservering en detectie voor. Ergens zal dus iets niet goed staan.
Wellicht geeft koploper de trein in een ander blok aan dan waar hij werkelijk is?
Daar is nu juist de reservering en detectie voor. Ergens zal dus iets niet goed staan.
Wellicht geeft koploper de trein in een ander blok aan dan waar hij werkelijk is?
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
haal eens al je treinen van je baan op een na. koploper in rijden volgens bestemming modus en sleep de trein elke keer naar het volgende blok. zo kan je controleren of alles wel goed stat ingesteld. ik vermoed dat je wat bezetmelders verkeerd heb aangegeven in blok eigenschappen en treinen dus volgens koploper ergens anders rijden als ze daadwerkelijk zijn.
-
Heeft Koploper geen bestandje die snel jouw bezetmeldets controleren
Ik rij met een programma die daar wat overzichtelijker mee omgaat.
Ik rij met een programma die daar wat overzichtelijker mee omgaat.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Goede tips weer zal het inderdaad is met 1 trein gaan proberen de foutmeldingen komen altijd van 1 spoor en heb deze blokken al van de week gecontroleerd... Maar nogmaals checken misschien iets over het hoofd gezien.
In koploper kan je het test programma draaien dan laat je de trein rustig een rondje rijden en piept hij bij een bezetmelder en kan je zien in overzicht welke melder het is zo heb ik alle melders ook gecontroleerd, maar fout is snel gemaakt dus zal daar is even induiken...
(Ik draai wel nog met handmatige wissels) en de route die ik via de blokken heb ingesteld gaat puur over de blokken met de wissels in vaste stand dus niet alle Perón sporen gebruik ik nu (in de blokken)
Ik laat het weten hoe het gaat...
Bedankt voor het meedenken allemaal
Gr Reinier
In koploper kan je het test programma draaien dan laat je de trein rustig een rondje rijden en piept hij bij een bezetmelder en kan je zien in overzicht welke melder het is zo heb ik alle melders ook gecontroleerd, maar fout is snel gemaakt dus zal daar is even induiken...
(Ik draai wel nog met handmatige wissels) en de route die ik via de blokken heb ingesteld gaat puur over de blokken met de wissels in vaste stand dus niet alle Perón sporen gebruik ik nu (in de blokken)
Ik laat het weten hoe het gaat...
Bedankt voor het meedenken allemaal
Gr Reinier