Instellen locdecoder Uhlenbrock 73400

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Marksintpancras

Instellen locdecoder Uhlenbrock 73400

Bericht door Marksintpancras »

Ik heb laatst een decoder Uhlenbrock 73400 ingebouwd in de de analoge Fleischmann 7415 (Pendolino).
De decoder functieerd goed, behalve dat vooruit goed rijdt en achteruit de helft van zijn kracht hebt.

Als ik het treinstel test op de testbaan, aangesloten op Uhlenbrock IB Basic zijn er geen problemen, echter rijden via iTrain, Dinamo systeem geeft deze problemen.

Wie kan hierbij helpen???

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Detlev

Re: Instellen locdecoder Uhlenbrock 73400

Bericht door Detlev »

Eerste gedachte: Je hebt in iTrain een andere max snelheid ingesteld voor achteruit...

Onderwerp starter
Marksintpancras

Het treinstel is richtings afhankelijk geijkt, tijdens het kijken deed dit fenomeen al voor. Hierna is Baureihe 642 met ESU decoder geijkt, en die had geen verschillen in voor en achteruit.
Anders maar zondag een Kuehn N045 met draad bij D@mburg weg plukken.

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Detlev

Bericht door Detlev »

Maar dat kan toch nooit aan de decoder liggen? Dan zou je het direct vanaf de IB ook moeten merken. Dus er staat iets fout in iTrain. Kan me zo snel niets indenken dat het in Dinamo kan veroorzaken.

FidOo

Bericht door FidOo »

Mark, doe eens je decoder resetten. En verzeker jezelf er van dat er geen functies (F-knoppen) aanstaan tijdens het ijken.

Er zijn decoders waar je de achteruit snelheid apart kan instellen. Kijk even goed in de handleiding van je decoder of dat het geval zou kunnen zijn.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Marksintpancras

Joost, heb ik gedaan, gaf wel weer verbetering. Maar wat de decoder deed, is als de achteruit rijdt, zich in rangeer stand zet (= halve snelheid) via F3.

Maar kwam nog wat tips van Martin op het forum tegen, omtrent schoonmaken van de motor ivm digitaal wordt de motor gekieteld, bij analoog wordt de motor mishandeld :lol:
Dus nu ligt het motortje even lekker in bad (wasbenzine), de over 48 uur even in elkaar zetten de handel en dan weer gassen met dit ding en hopelijk doet het decodertje het ook goed en anders Keuhn decoder erin bakken.

Plaats reactie