problemen met de start uit blok schaduwstation
problemen met de start uit blok schaduwstation
Hallo.
Ik heb een N-spoorbaan met electronica van Mecktronics.
Ik heb een schaduwstation met 6 sporen.
Het schaduwstation is in twee naast elkaar gelegen stations gesplitst. De 6 sporen worden één voor één volgereden. Dan gaat de trein die het langste staat vertrekken, als dit spoor weer vol is dan gaat er een trein uit het andere schaduwstation vertrekken, hierna weer uit de eerste, daarna weer uit de tweede, enz. Dus bij een vol schaduwstation spoor 1, 4, 2, 5, 3, 6, 1, 4, enz. Er moeten dus steeds 5 treinen in het station staan om het goed te kunnen laten werken.
Nu heb ik problemen met de start uit het blok van een aantal sporen, die treinen vertrekken stotterend tot ze het blok uit zijn dan gaat het weer goed.
Alle treinen die binnen rijden, rijden goed in het stopblok dus dat geeft 12v aan. Als ze stotterend vertrekken blijkt dat er maar een paar volt opstaat, zodra ze het blok uit zijn blijkt dat het stopblok wel 12v aangeeft, van alles geprobeerd rechtstreeks aangesloten, printplaten verwisseld etc, geen resultaat.
Mecktroncis weet ook geen oplossing, zegt dat het niet aan de electronica ligt.
Ik weet nu ook geen oplossing meer, maar het is erg lastig, 2 sporen lopen goed.
Heeft iemand evt. een oplossing.
vr, gr, Ab
Ik heb een N-spoorbaan met electronica van Mecktronics.
Ik heb een schaduwstation met 6 sporen.
Het schaduwstation is in twee naast elkaar gelegen stations gesplitst. De 6 sporen worden één voor één volgereden. Dan gaat de trein die het langste staat vertrekken, als dit spoor weer vol is dan gaat er een trein uit het andere schaduwstation vertrekken, hierna weer uit de eerste, daarna weer uit de tweede, enz. Dus bij een vol schaduwstation spoor 1, 4, 2, 5, 3, 6, 1, 4, enz. Er moeten dus steeds 5 treinen in het station staan om het goed te kunnen laten werken.
Nu heb ik problemen met de start uit het blok van een aantal sporen, die treinen vertrekken stotterend tot ze het blok uit zijn dan gaat het weer goed.
Alle treinen die binnen rijden, rijden goed in het stopblok dus dat geeft 12v aan. Als ze stotterend vertrekken blijkt dat er maar een paar volt opstaat, zodra ze het blok uit zijn blijkt dat het stopblok wel 12v aangeeft, van alles geprobeerd rechtstreeks aangesloten, printplaten verwisseld etc, geen resultaat.
Mecktroncis weet ook geen oplossing, zegt dat het niet aan de electronica ligt.
Ik weet nu ook geen oplossing meer, maar het is erg lastig, 2 sporen lopen goed.
Heeft iemand evt. een oplossing.
vr, gr, Ab
Re: problemen met de start uit blok schaduwstation
wat heb je er voor voeding voor staan, en hoeveel treinen rijden er bij jouw tegelijk.
kun je de baan en schema doorgeven dan kan ik voor je kijken.
groetjes henry
kun je de baan en schema doorgeven dan kan ik voor je kijken.
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Ab, gebruik je de SSS of de SRS voor de stopblokken?
Het spul werkt normaliter prima, maar je rails en je wielen moeten wel extreem schoon zijn, anders krijg je stotteringen.
Groetjes,
Jos
Het spul werkt normaliter prima, maar je rails en je wielen moeten wel extreem schoon zijn, anders krijg je stotteringen.
Groetjes,
Jos
Een SRS zou gelijk de ingestelde spanning moeten geven. Helpt het als je de maximumsnelheid wat omhoog zet?
Het lijkt me toch echt een gevalletje van vuil op de baan en/of stroomafname van de loks.
Groetjes,
Jos
Het lijkt me toch echt een gevalletje van vuil op de baan en/of stroomafname van de loks.
Groetjes,
Jos
ab, ik heb de schematekeningen bekeken maar kan geen gekkigheid ontdekken, deze persoon van mectronic maakt de schema's geheel anders dan de oude van meekeren.
ik denk dat jos gelijk heeft en dat de spanning mischien iets hoger moet, bij van meekeren is een n baan gevoeliger en dient de zaak super schoon te zijn.
hoop dat je hier wat aan hebt
heb geen sluitende oplossing helaas
groetjes henry en succes
ik denk dat jos gelijk heeft en dat de spanning mischien iets hoger moet, bij van meekeren is een n baan gevoeliger en dient de zaak super schoon te zijn.
hoop dat je hier wat aan hebt
heb geen sluitende oplossing helaas
groetjes henry en succes
Yep herken dit probleem, wat ik er 27 jaar geleden ook mee had. Er staat me iets bij dat er ergens een andere weerstand in moet voor N.
De TIC 106 is de hoofd schuldige dat weet ik nog wel. Heb het toen aan de kant geschoven en heb er toen een andere regelaar voorgebruikt, die dat probleem niet had.
Een goede vervanger zou de Marten Weistra regelaar zijn.
Mvg
Wim.
De TIC 106 is de hoofd schuldige dat weet ik nog wel. Heb het toen aan de kant geschoven en heb er toen een andere regelaar voorgebruikt, die dat probleem niet had.
Een goede vervanger zou de Marten Weistra regelaar zijn.
Mvg
Wim.
als de baan schoon is en de locs ook goed rijden zal mectronics dit moeten oplossen, als je zelf aan de prints gaat knoeien zal mectronics zijn handen in ieder geval terughalen en zit je zelf met de nazorg.
neem gewoon contact op met mec en probeer daar eerst je verhaal te doen.
groetjes henry
neem gewoon contact op met mec en probeer daar eerst je verhaal te doen.
groetjes henry
Bedankt Wim, ik heb het doorgespeeld naar Mecktronics, ik wacht maar af.
gr, Ab
gr, Ab