Peco wissels
Peco wissels
Goeden avond,
Vraagje,
Als ik bijvoorbeeld twee medium linker wissels van Peco contra aan elkaar zet, zodat er twee parallellen sporen ontstaan, moet er dan een stukje spoor tussen deze twee wissel of is de afstand tussen de sporen al goed als ik deze wissel direct aan elkaar zet.
Zie afbeelding:
Vraagje,
Als ik bijvoorbeeld twee medium linker wissels van Peco contra aan elkaar zet, zodat er twee parallellen sporen ontstaan, moet er dan een stukje spoor tussen deze twee wissel of is de afstand tussen de sporen al goed als ik deze wissel direct aan elkaar zet.
Zie afbeelding:
Re: Peco wissels
Sander,
Voor zover ik het heb kunnen bekijken, kun je de medium wissels idd zo aansluiten voor de door peco gebruikelijke railafstand.
Je hebt dan de gelijke afstand als ze ook aanhouden bij hun prachtige schaarwissel combinatie (SL-E383F)
mvg
Freddy
Voor zover ik het heb kunnen bekijken, kun je de medium wissels idd zo aansluiten voor de door peco gebruikelijke railafstand.
Je hebt dan de gelijke afstand als ze ook aanhouden bij hun prachtige schaarwissel combinatie (SL-E383F)
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Peco wissels
Als je ze rechtstreeks aan elkaar zet wordt de railafstand 26.5 mm (volgens XTrkCAD). Dit is te weinig voor lange wagons in (niet eens zo krappe) bochten.
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Peco wissels
Sander,
Hier Nr 112 vind je het normblad betreffende de afstanden van de sporen onderling of anders hier dezelfde http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 140.0.html
Hier Nr 112 vind je het normblad betreffende de afstanden van de sporen onderling of anders hier dezelfde http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 140.0.html
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Peco wissels
dus je kan het beste een afstand van 35 mm van hart tot hart aanhouden. dan zit je altijd goed als ik het net goed lees.
vincent
www.elfd.nl
www.elfd.nl
Re: Peco wissels
Het mooiste is als je de sporen in rechte lijn (of flauwe boog) dicht tegen elkaar legt (25.6mm voor Peco) en daar waar nodig (krappere bogen) wat verder van elkaar. Nog een snuifje verkanting en je sporen liggen als fluweel.
groetjes,
groetjes,
Re: Peco wissels
Ben van de week even begonnen met een aantal wissels en kruisingen, hieronder het resultaat.
(stelt nog niet veel voor, maar moet eerst even doorhebben hoe een en ander uitkomt).
Op de onderste foto (bij de pijlen) ontstaat mijn 1e probleempje, de kruising kan niet omgezet worden omdat die hendeltjes dan tegen elkaar aankomen.
Kan ik als ik de aandrijving aan de andere kant komt deze inkorten?
En waarom zitten die 4 draden aan de wissels?
(stelt nog niet veel voor, maar moet eerst even doorhebben hoe een en ander uitkomt).
Op de onderste foto (bij de pijlen) ontstaat mijn 1e probleempje, de kruising kan niet omgezet worden omdat die hendeltjes dan tegen elkaar aankomen.
Kan ik als ik de aandrijving aan de andere kant komt deze inkorten?
En waarom zitten die 4 draden aan de wissels?
Re: Peco wissels
Vooral doorgaan met je verslag. Dit interesseert me enorm. Die draden dienen om de puntstukken de polariseren. Je hebt ze toch speciaal zo besteld, nee? In principe zou je inderdaad een kant van die hendeltjes mogen inkorten. Dat verandert niets aan de werking van de engelse wissel.
Dus, vooral blijven proberen, en verslag uitbrengen, ok?
groetjes,
Dus, vooral blijven proberen, en verslag uitbrengen, ok?
groetjes,
-
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Peco wissels
Sander,
Kan je gewoon doen hoor. Hou ook rekening met je aandrijving want die kunnen ook elkaar in de weg gaan zitten. En zoals je misschien gelezen hebt bij mij, De stalen pennen niet doorslijpen i.v.m. smelten van het plastic, altijd knippen.
Kan je gewoon doen hoor. Hou ook rekening met je aandrijving want die kunnen ook elkaar in de weg gaan zitten. En zoals je misschien gelezen hebt bij mij, De stalen pennen niet doorslijpen i.v.m. smelten van het plastic, altijd knippen.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Peco wissels
Hallo Trammetje,
ik de sporen iets verder uit elkaar gedaan en een beetje verkanting aangebracht. Als de treinen elkaar passeren is het
net echt met de tussen ruimte en in de bogen nog mooier met die verkanting.
Mvg, Marc
Wat Saraan heb geschreven zo heb ik mijn baan plan ook neergelegd met een tussen afstand va 25,6 mm en in de bogen hebSaraan schreef:Het mooiste is als je de sporen in rechte lijn (of flauwe boog) dicht tegen elkaar legt (25.6mm voor Peco) en daar waar nodig (krappere bogen) wat verder van elkaar. Nog een snuifje verkanting en je sporen liggen als fluweel.
groetjes,
ik de sporen iets verder uit elkaar gedaan en een beetje verkanting aangebracht. Als de treinen elkaar passeren is het
net echt met de tussen ruimte en in de bogen nog mooier met die verkanting.
Mvg, Marc
Met Vriendelijke Groeten,
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.