Hallo,
Ik heb een BR212 gedigitaliseerd met een Uhlenbrock 73410 decoder (ik heb dat al enige tijd geleden gedaan). Ik gebruik koploper en Multimaus. Het lokje rijdt super maar.....
De verlichting schakelt toch wel vreemd:
Als ik de pc aanzet, koploper opstart, de baancommunicatie aanzet op het scherm, dan doet de verlichting van het lokje het niet. Het rijdt wel -als ik F8 ingeef (automatisch rijden)- goed. Als ik de verlichting schakel met de Multimaus gebeurt er niets. Pas als ik de voeding van de baan uitschakel en weer inschakel, dan kan ik de verlichting via de Multimaus en via koploper inschakelen.
zie ik nu iets over het hoofd? Probeer al maandnlang uit te zioeken waar de fout zit maar kan het niet vinden.
groet
Frank
BR212 licht schakelt niet goed
-
- Elektronica/Commercieel
-
Onderwerp starter - Berichten: 37
Re: BR212 licht schakelt niet goed
Hoi Martin,martindomburg schreef:Probeer de decoder eens een reset te geven, cv8=8
Dat had ik al geprobeerd. Heb het nog maar eens gedaan maar.... geen effect. (CV59 is de reset)
groet
Frank
-
- Elektronica/Commercieel
Mmmm vreemd. Kan je hem komende editie Houten meenemen? Wellicht kan ik iets vinden.
Volgens mij heeft dat te maken met de stroombeveiliging van uhlenbrock op de lichtuitgangen. Ik weet ff niet welke cvs daarvoor verantwoordelijk zijn. Volgens mij in de range van 53-54 ergens.
-
Onderwerp starter - Berichten: 37
Hallo,
Ik heb de lok maar eens opnieuw in de koploper database gezet, opnieuw snelheid geijkt etc. Geen effekt
Wat ik inmiddels wel heb bemerkt is dat als ik alleen de Multimaus bedien (dus geen koploper/pc besturing), de verlichting gewoon aan- en uitgeschakeld kan worden met de multimaus.
Zodra Koploper weer wordt gebruikt is de verlichting alleen te schakelen nadat ik de voeding van de baan uit- en weer inschakel.
Schijnt toch iets metkoplper te maken te hebben?
iemand een idee wat ik aanpassen/wijzigen moet?
groet
Frank
Ik heb de lok maar eens opnieuw in de koploper database gezet, opnieuw snelheid geijkt etc. Geen effekt
Wat ik inmiddels wel heb bemerkt is dat als ik alleen de Multimaus bedien (dus geen koploper/pc besturing), de verlichting gewoon aan- en uitgeschakeld kan worden met de multimaus.
Zodra Koploper weer wordt gebruikt is de verlichting alleen te schakelen nadat ik de voeding van de baan uit- en weer inschakel.
Schijnt toch iets metkoplper te maken te hebben?
iemand een idee wat ik aanpassen/wijzigen moet?
groet
Frank