Digikeijs schakeldecoder DR4018
Digikeijs schakeldecoder DR4018
Ik heb 16 wissels en twee Digikeijs schakeldecoders DR4018 onder de baan.
Ik heb een IB basic en deze decoders zijn met deze vlg. Hobbytime/uhlenbrock niet te programmeren.
Digikeijs zegt dat dit geen probleem moet zijn.
De eerste decoder met 8 wissels hebben we middels een IB 2 aan de praat gekregen maar decoder twee die dus CV waarde 47 een 9 moet krijgen krijg ik niet geprogrammeerd.
Suggesties?
Groet
Ed
Ik heb een IB basic en deze decoders zijn met deze vlg. Hobbytime/uhlenbrock niet te programmeren.
Digikeijs zegt dat dit geen probleem moet zijn.
De eerste decoder met 8 wissels hebben we middels een IB 2 aan de praat gekregen maar decoder twee die dus CV waarde 47 een 9 moet krijgen krijg ik niet geprogrammeerd.
Suggesties?
Groet
Ed
-
Re: Digikeijs schakeldecoder DR4018
Beste Ed,
Welke manier van programmeren hanteer jij?
En bij welke stap in de handleiding omtrent programmeren gaat het fout?
De handleiding is duidelijk, dus er een puntje uit de handleiding niet goed.
Welke manier van programmeren hanteer jij?
En bij welke stap in de handleiding omtrent programmeren gaat het fout?
De handleiding is duidelijk, dus er een puntje uit de handleiding niet goed.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
mark
Als ik via IB basic - programmeren hoofdspoor en dan CV47 met waarde 9 naar de decoder stuur gaat het mis
Groet Ed
Als ik via IB basic - programmeren hoofdspoor en dan CV47 met waarde 9 naar de decoder stuur gaat het mis
Groet Ed
Ed,
Heb hier geen verstand van maar als je CV47 een waarde van 9 geeft gaat dit dan niet naar de eerste decoder.
Misschien moet je de eerste decoder afkoppelen en dan verder gaan.
Heb hier geen verstand van maar als je CV47 een waarde van 9 geeft gaat dit dan niet naar de eerste decoder.
Misschien moet je de eerste decoder afkoppelen en dan verder gaan.
-
Ben, je hoeft niks af te koppelen, werkt hetzelfde als meerdere OC32 bij Dinamo programmeren alleen dan " mechanisch".
Ed, welk locadres voer jij in? 9999 toch?
En wat doet de bewuste module daarna als jij op de schakelaar ervan drukt? Blijft de LED branden?
Ed, welk locadres voer jij in? 9999 toch?
En wat doet de bewuste module daarna als jij op de schakelaar ervan drukt? Blijft de LED branden?
Mark
Inderdaad lok adres 9999, dan cv47 en waarde 9 - dan knopje op module indrukken en bevestigen.
Lampje gaat na een poosje uit maar vervolgens doet deze niets en schakeld de wissels niet.
Decoder no 1 hebben we via een IB2 aan de praat gekregen maar deze nog niet.
Hier het antwoord van digikeijs:
De DR4018 schakeldecoders worden hier intern getest op een IB basic.
Het probleem van adres toekennen icm DCC is ons niet bekend en werkt hier ook gewoon prima.
Wel is het zo dat er in de IB basic een aantal protocol 'fouten' zitten waarvan Uhlenbrock ook op de hoogte is.
Het probleem is dat er door de IB basic soms motorola wordt uitgezonden. De DR4018 snapt een dergelijk signaal
niet.
Dit prorbleem heeft Uhlenbrock in de Intellibox 2 opgelost maar helaas nog steeds niet in de basic versie.
De oplossing hiervoor is om ieder wisseladres na te gaan in het menu van de IB basic. U zult merken dat
sommige addressen op Motorola staan ingesteld.
Met vriendelijke groet,
Roy Keij
Vlg Roy kun je dus gewoon met de IBbasic programmeren via hoofdspoor programmeren en Uhlenbrock zegt dit kan bij de basic niet.
Weet U het nog?
Ik ga maar even andere zaken doen met de modelbaan in opbouw hier.
Groet
Ed
Inderdaad lok adres 9999, dan cv47 en waarde 9 - dan knopje op module indrukken en bevestigen.
Lampje gaat na een poosje uit maar vervolgens doet deze niets en schakeld de wissels niet.
Decoder no 1 hebben we via een IB2 aan de praat gekregen maar deze nog niet.
Het probleem van adres toekennen icm DCC is ons niet bekend en werkt hier ook gewoon prima.
Wel is het zo dat er in de IB basic een aantal protocol 'fouten' zitten waarvan Uhlenbrock ook op de hoogte is.
Het probleem is dat er door de IB basic soms motorola wordt uitgezonden. De DR4018 snapt een dergelijk signaal
niet.
Dit prorbleem heeft Uhlenbrock in de Intellibox 2 opgelost maar helaas nog steeds niet in de basic versie.
De oplossing hiervoor is om ieder wisseladres na te gaan in het menu van de IB basic. U zult merken dat
Met vriendelijke groet,
Roy Keij
Vlg Roy kun je dus gewoon met de IBbasic programmeren via hoofdspoor programmeren en Uhlenbrock zegt dit kan bij de basic niet.
Weet U het nog?
Groet
Ed
-
Ed,
Snap er geen hout van, maar, lukt het om de Uhlenbrock aan een Pc te hangen en dan met programma Jmri te programmeren? Heb je meer zicht op wat is ingesteld en hoe.
Snap er geen hout van, maar, lukt het om de Uhlenbrock aan een Pc te hangen en dan met programma Jmri te programmeren? Heb je meer zicht op wat is ingesteld en hoe.
Toch maar weer gaan proberen en na enkele pogingen heb ik ook deze aan de praat gekregen, via de IB basic!
Nu de volgende stap: ITrain de wissels laten sturen.
ITrain ziet de IB en communiseert ook, alleen wissels blijven dood.
Maar eens gaan spitten in het manual.
Maar we zijn weer een stapje verder.
Het blijft wonderlijk de digitale wereld.
Groet
Ed
Nu de volgende stap: ITrain de wissels laten sturen.
ITrain ziet de IB en communiseert ook, alleen wissels blijven dood.
Maar eens gaan spitten in het manual.
Maar we zijn weer een stapje verder.
Het blijft wonderlijk de digitale wereld.
Groet
Ed
Als je deze stappen in de aangegeven volgorde doet, en ook daadwerkelijk doet wat er staat werkt het.
Stap 1 : Sluit de signal ingang van de decoder aan op de rails uitgang van uw centrale.
Stap 2 : Zorg ervoor dat de module spanning krijgt via de power ingang van de module. (U kunt ook de power en signal ingang met elkaar doorverbinden)
Stap 3 : Zet uw centrale in POM programmeer stand (meer informatie over POM staat in de handleiding van uw centrale)
Stap 5 : Kies locadres 9999 op uw centrale Stap 6 : Druk op de schakelaar van de module totdat de led gaat branden
Stap 7 : Programmeer vervolgens de gewenste CV’s van de module
Stap 8 : Druk op de schakelaar van de module totdat de led dooft
Stap 9 : De module is direct klaar voor gebruik met de door u gewijzigde instellingen.
Dat is een andere volgorde dan dat jij schrijft.
Stap 1 : Sluit de signal ingang van de decoder aan op de rails uitgang van uw centrale.
Stap 2 : Zorg ervoor dat de module spanning krijgt via de power ingang van de module. (U kunt ook de power en signal ingang met elkaar doorverbinden)
Stap 3 : Zet uw centrale in POM programmeer stand (meer informatie over POM staat in de handleiding van uw centrale)
Stap 5 : Kies locadres 9999 op uw centrale Stap 6 : Druk op de schakelaar van de module totdat de led gaat branden
Stap 7 : Programmeer vervolgens de gewenste CV’s van de module
Stap 8 : Druk op de schakelaar van de module totdat de led dooft
Stap 9 : De module is direct klaar voor gebruik met de door u gewijzigde instellingen.
Dat is een andere volgorde dan dat jij schrijft.
GroetjesInderdaad lok adres 9999, dan cv47 en waarde 9 - dan knopje op module indrukken en bevestigen.
Beste EdB777 schreef:Mark
niet.
Met vriendelijke groet,
Roy Keij
Weet U het nog?
Groet
Ed
Beetje jammer dat ze het zelf niet begrijpen...
Maar dit komt uit de handleiding van de Intellibox Basic
Voor de Intellibox Basic geldt dat je de keus hebt uit Motorola format voor de wissels of voor DCC format voor de wissels een mixed bedrijf is daarmee niet mogelijk. Je moet dus alleen decoders gebruiken die allemaal hetzelfde protocol begrijpen.8.4.5 Hoofdspoor programmeren
Met het menu „Hoofdb-prog.” kunnen DCC decoders op de hoofdbaan geprogrammeerd worden. Tijdens het bedrijf kunnen zo bijvoorbeeld snel correcties worden uitgevoerd voor het optrekken en afremmen van de verschillende voertuigen.
De decoders worden geprogrammeerd volgens de methode van CV programmeren. Uitlezen van de decoder op het hoofdspoor is niet mogelijk.
Groetjes