Booster nodig?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Hookies

Booster nodig?

Bericht door Hookies »

Beste medehobbygenoten,

Nu ik bijna weer aan mijn baan verder kan gaan, word ik voor de volgende keuze gesteld. Ik bestuur mijn digitale baan via het Twin Center. Deze is qua vermogen prima voor mijn schaduwstation en de spiraal. Daarna krijg ik boven twee grote gebieden waar ik toch echt boosters voor nodig heb. Nu verkoopt Fleischmann die dingen wel voor een gigantische prijs, maar zijn er ook alternatieven die hun werk net zo goed doen? Voor het TC gebruik ik niet de bijgeleverde trafo van Fleischmann, maar eentje van Conrad. Zo'n zelfde trafo heb ik in huis om voor de eerste booster te gebruiken. Maar ik ben niet zo into elektronica en digitaal, vandaar dat ik de vraag toch even liever hier stel. Het zou een mooi verjaardagscadeau voor mezelf kunnen zijn.

Als er aanvullende vragen over mijn besturingssysteem zijn, dan beantwoord ik die natuurlijk graag.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Rob Fongers

Re: Booster nodig?

Bericht door Rob Fongers »

Power 4 Martin,

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Rob,

Hoe werkt dat Power 4, waar kun je hete eventueel aanschaffen en wat zou dat ongeveer kosten? Hou het vooral simpel en niet te technisch, want dat snap ik toch niet.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Rob Fongers

Is een product van Uhlenbrock en verkrijgbaar bij bijna ieder treinen shop, ook Hans kan ze leveren. Kosten ~ € 90-95 excl trafo van 70VA en die haal je bij Conrad.

Is simpel aan te sluiten en al genoeg over geschreven hier ook bij mijn baan en op BNLS

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Nou, dat verhaal van Wim Ros op BNLS werkt bij mij beslist tegengesteld. Wat een gedoe om dat werkaar te krijgen. Daarnaast werk ik, meen ik, niet met Loconet, dus of ik hier dan goed aan doe. Zo op het eerste gezicht wordt het dan toch een F6807.

Rob Fongers

Martin,

Het is heel simpel, je hebt Loconet op je TC, je hoeft dat echter niet te gebruiken. De overige aansluitingen zijn identiek aan de 6807. Ze zijn mooi klein en werken hier perfect. Geen hitte ontwikkeling meer.

2 P4's voor één 6807 voor mij is de keuze simpel

Grtzz Rob

Nijboer

Bericht door Nijboer »

zelfbouw???

Ik snap nooit zo waarom een booster zo duur moet zijn.
Die dingen zijn in wezen een soort audioversterker en met simpele
en niet al te dure onderdelen te bouwen.
Als je niet into de elektro bent, houdt het natuurlijk op. Maar als ik dan
lees dat zo'n geval 90 euro moet kosten........ex trafo... slik...
Het is niets anders dan een laagfrequent powerversterker met daarnaast een stroom
detector, een afschakelcircuit en een gestabiliseerde voeding.

In de manual van MRDIRECT staat er een. Als je die met een goede voeding
voedt, werkt als een ... trein. En kost niet veel. Tja, een trafo is gewoon
een duur ding daar ontkom je niet aan.

Collin

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Nijboer schreef:zelfbouw???

Het is niets anders dan een laagfrequent powerversterker met daarnaast een stroom
detector, een afschakelcircuit en een gestabiliseerde voeding.

Ik ben bang dat de Power 4 toch net iets meer is dan dat jij hier beschrijft, maar ik zou zeggen lees de specificaties even, en zet die naast je zelfbouw booster, en kijk dan of die 90,-- nog steeds zoveel geld is.

Mvg
Wim.

Plaats reactie