Tomix railreinigingswagen digitaal

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
CLERISSE

Tomix railreinigingswagen digitaal

Bericht door CLERISSE »

Ik heb een Tomix railreiniger gekocht. Deze is gedigitaliseerd (Lenz decoder) Ik gebruik een Ecos centrale. Als ik de Tomix op de rails plaats gekoppeld aan een Fleischmann Loc met adres 32 of een andere loc, gebeurt er niets. Als digitale beginneling weet ik niet hoe het verder moet. Wil iemand mij helpen en uitleggen hoe ik de Tomix aan de praat krijg. Alvast bedankt.

Bart51

Re: Tomix railreinigingswagen digitaal

Bericht door Bart51 »

Het eerste wat je zou kunnen doen is het achterhalen van zijn adres. Misschien is het wel 3.
Groet Bart

Onderwerp starter
CLERISSE

Bericht door CLERISSE »

Adres is 99 en Tomix motor werkt nu....om nu te trekken met loc veronderstel ik dat ik het adres moet gelijk maken aan dat van de loc ?

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

Ten eerste: welke besturingssoftware gebruik je??

Ten tweede: De "trekkende" lok en de Tomix hoeven niet hetzelfde adres te hebben.

Ten derde: digitale beginneling??? je er gewoon weg wijs in maken, met logisch nadenken kom je een heel eind, en anders even uittekenen wat je doet.

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

BenQ

Bericht door BenQ »

Ik denk dat de loc en de reiniger NIET hetzelfde adres mogen hebben, de reiniger zou dan net zo hard draaien als de loc.
Denk verder dat Clerisse nog geen software gebruikt, alleen de Ecos-centrale.
Clerisse, zet je echte voornaam onder je berichten, dit kan ook via de instellingen van jouw account.

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen

Onderwerp starter
CLERISSE

Bericht door CLERISSE »

Ik gebruik inderdaad nog geen andere software en gebruik enkel mijn Ecos centrale. De Tomix is ingesteld op adres 99 en motor draait hierop. Kan inderdaad rijden als ik een loc heb met hetzelfde adres, maar draait dan aan snelheid evenredig met de snelheid van de Loc. Kan ik eventueel met verschillende adressen voor loc en Tomix werken, maar Tomix dan bedienen via een functie toets. De handleiding van Esu is hiet nogal onduidelijk over.
Alvast bedankt,
Emile

.

Andre de Ruiter

Bericht door Andre de Ruiter »

Emile, je voert een loc in in je ECoS met adres 99. De trekkende loc (met z'n eigen adres)
bedien je met de linker knop van de ECoS en de Tomix met de rechter knop van je centrale.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 30 aug 2016 13:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Onderwerp starter
CLERISSE

Bericht door CLERISSE »

Bedankt Andre, werkt prima.
Groeten,
Emile

Willempie
Elektronica/Commercieel

Bericht door Willempie »

Als ze dan beide op 99 staan zal de rechterknop op de linkerknop reageren en visa versa. Dat is niet wat je wil.
De snelheid van beide motoren zal op beide decoders met adres 99 hetzelfde reageren.

Gewoon de Tomix een eigen adres geven die op de ECoS oproepen en een snelheid geven. Heeft hij die dan zal hij die behouden, en kun je andere locs gaan besturen.

Groetjes

Plaats reactie