Wim Ros schreef:Arnoud, zal ik je eens een geheimpje vertellen. De keerlusschakeling van de HCC is volkomen gelijk aan de Ultieme Keerlus van Patrick Smout/ Henk Funk en WR. Het is er gewoon een kopie van.
Staat ook duidelijk aangegeven in de omschrijving daarvan.
Toch kan ik jouw schakeling niet gebruiken. Bekijk de HCCM documentatie http://www.hccm.nl/hardware/infobladen/ib_430_kls.pdf maar en jouw documentatie. Voor ongebouwde HCCM-blokkaarten is het nodig om beide rails aan te sluiten van de secties A en E, voor andere digitale systemen is dat niet nodig. Het HCCM-systeem heeft geen van beide rails aan ground liggen.
Dat is wat ik ga doen.Een keerlusschakeling pas je toe in een stukspoor en dat stukspoor er gelijk een blok in koploper in beide richtingen te berijden.
De rest van je sporen in het station zijn allemaal hetzelfde bedraad. + boven - onder. Maar dat heb ik je al eerder gezegd. De kortsluiting die onherroepelijk ontstaat bij terugkeer, los je op op de meest gemakkelijke plaats, en dat kan best in een rechtstuk spoor zijn, hoeft niet perse een lus te zijn.
Analoog denken vergeten en digital denken.
Mvg
Wim.
Iedereeen bedankt voor het helpen.
Mvg,
Arnoud