De bouw van Stadt Schellenbach: Depot Stadt Schellenbach
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Martin,
Mooi ontwerp en leuk om te zien hoe een 3D toch een beeld geeft van hoe het nooit zal gaan worden.
Ik neem aan dat de onderste tekening het zichtbare sporenplan is.
Daan zou ik nog een aan de rechterkant (in het midden0 kijken want daar snap ik het niet helemaal.
daar ziek ik veel spoor op een kluitje wat niet allemaal op 1 niveau is (denk ik) maar misschien zie ik het verkeerd.
Pracht plan verder.
mvrgr Bob
Mooi ontwerp en leuk om te zien hoe een 3D toch een beeld geeft van hoe het nooit zal gaan worden.
Ik neem aan dat de onderste tekening het zichtbare sporenplan is.
Daan zou ik nog een aan de rechterkant (in het midden0 kijken want daar snap ik het niet helemaal.
daar ziek ik veel spoor op een kluitje wat niet allemaal op 1 niveau is (denk ik) maar misschien zie ik het verkeerd.
Pracht plan verder.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Uche Uche wat een laag stof zeg.... pffff
Vanavond hefet de baan zijn laatste ronde gereden. Na een tijd van veel rijden en de faalpunten gevonden te hebben gaan de locs weer van de baan en is de planning dat ik eelke week 1 avond eraan ga werken. Paar speerpunten:
- Overgang helixen beter fixeren
- bovenleiding opvangen in de helixen
- servo's onderste SS nalopen en defecte microswitchen vervangen
Verder functioneerd alles perfect en kan ik met de laatste schaduwlaag gaan beginnen!!! De bedoeling is dat ik pas weer vollop ga rijden als de sceneryplaat is aangebracht en de schaduwpakket helemaal is afgewerkt.
Tot over 10 jaar dus
Nee hoor target eind volgend jaar.
Vanavond hefet de baan zijn laatste ronde gereden. Na een tijd van veel rijden en de faalpunten gevonden te hebben gaan de locs weer van de baan en is de planning dat ik eelke week 1 avond eraan ga werken. Paar speerpunten:
- Overgang helixen beter fixeren
- bovenleiding opvangen in de helixen
- servo's onderste SS nalopen en defecte microswitchen vervangen
Verder functioneerd alles perfect en kan ik met de laatste schaduwlaag gaan beginnen!!! De bedoeling is dat ik pas weer vollop ga rijden als de sceneryplaat is aangebracht en de schaduwpakket helemaal is afgewerkt.
Tot over 10 jaar dus
Nee hoor target eind volgend jaar.
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
wat vaker dat stofzuiger van lux laten rijden
Ps, bij scenery plaat kan het bier pas vloeien dus succes met nog een jaartje droog staan.
Ben heel benieuwd hoe jij die geweldige baan in elkaar sleutelt
Ps, bij scenery plaat kan het bier pas vloeien dus succes met nog een jaartje droog staan.
Ben heel benieuwd hoe jij die geweldige baan in elkaar sleutelt
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Daar houden we je aan!martindomburg schreef:Tnxs kerel
Ik ga dan een open dag doen met bier!!!! Bij deze
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Wanneer dat bier
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
kunnen sommige mensen het bier niet meer betalen??? Elke weekend bier als ik de baan start.
Martin, als jij aan die scenery plaat toe ben, doe ik jouw een kratje Hertog Jan kado om te proosten.
PS, wie volgt dit voorbeeld??
Martin, als jij aan die scenery plaat toe ben, doe ik jouw een kratje Hertog Jan kado om te proosten.
PS, wie volgt dit voorbeeld??
Laatst gewijzigd door Marksintpancras op 08 okt 2016 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Ik durf dit niet aan. Martin heeft nog 2 loks van mij waar een decoder in moet. En na een krat bier leeg te hebben gedronken kan hij waarschijnlijk de kleuren niet meer onderscheiden en als we dan gaan gassen met de BR18 dan gaat de E103 roken met de generator uit de 18
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Woww, ik zag zojuist dat het draadje al bijna 28.000 keer bekeken is
Maar het is eindelijk zover! Op last van de dokter weer wat structuur gegeven aan mijn leven en daar hoort tijd voor mijn eigen ook bij. Dus vanavond moest het dan ook echt gebeuren, de schuur opnieuw ingeruimd en de modelbaan leeg geruimd!!!
Wat een werk, er stonden nu al ruim 30 stammen op de baan. Maar het is zover:
De baan is leeg!!!!
En meteen het eerste slachtoffer tevoorschijn getoverd! De eerste helix.
De helixen draaien nu al een jaar en zo onderhand zijn me een paar dingen op gaan vallen:
- Lijmresten kunnen na een aantal maanden ineens opduiken en gaan liggen zeuren, ergernis nummer 1
- Echt maar dan ook echt goed reinigen voor je ATF gebruikt is wel prettig
- Ik moet iets met de overgangen, er vanuitgaan dat deze blijven zitten is niet slim
Dus ik ga ermee aan de slag. Alle rails goed reinigen en ontdoen van lijmresten als eerste.
De overgangen ga ik zekeren d.m.v. kistsluitingen, dezelfde als op de DTS Demobaan gebruikt worden. Zodoende weet ik altijd dat de overgang uitgelijnd blijft.
Ook ga ik de draadeinden inkorten en voorzien van koppelmoeren zodat de volgende helix erop kan en weer afneembaar is.
Dan het laatste project: Pantovangers!!!!
Ik kreeg ooit de tip om punaises in het hout te drukken en daaroverheen een 1mm of 1,5mm koperdraad te solderen. Dat ga ik zeker experimenteren.
Dus er komt eindelijk weer beweging in de baan. 1 ding is zeker, het gaat pas weer helemaal in bedrijf als het derde Schaduwstation en de rest van de helix klaar zijn!!!!! Ben er klaar mee
cheerz
Maar het is eindelijk zover! Op last van de dokter weer wat structuur gegeven aan mijn leven en daar hoort tijd voor mijn eigen ook bij. Dus vanavond moest het dan ook echt gebeuren, de schuur opnieuw ingeruimd en de modelbaan leeg geruimd!!!
Wat een werk, er stonden nu al ruim 30 stammen op de baan. Maar het is zover:
De baan is leeg!!!!
En meteen het eerste slachtoffer tevoorschijn getoverd! De eerste helix.
De helixen draaien nu al een jaar en zo onderhand zijn me een paar dingen op gaan vallen:
- Lijmresten kunnen na een aantal maanden ineens opduiken en gaan liggen zeuren, ergernis nummer 1
- Echt maar dan ook echt goed reinigen voor je ATF gebruikt is wel prettig
- Ik moet iets met de overgangen, er vanuitgaan dat deze blijven zitten is niet slim
Dus ik ga ermee aan de slag. Alle rails goed reinigen en ontdoen van lijmresten als eerste.
De overgangen ga ik zekeren d.m.v. kistsluitingen, dezelfde als op de DTS Demobaan gebruikt worden. Zodoende weet ik altijd dat de overgang uitgelijnd blijft.
Ook ga ik de draadeinden inkorten en voorzien van koppelmoeren zodat de volgende helix erop kan en weer afneembaar is.
Dan het laatste project: Pantovangers!!!!
Ik kreeg ooit de tip om punaises in het hout te drukken en daaroverheen een 1mm of 1,5mm koperdraad te solderen. Dat ga ik zeker experimenteren.
Dus er komt eindelijk weer beweging in de baan. 1 ding is zeker, het gaat pas weer helemaal in bedrijf als het derde Schaduwstation en de rest van de helix klaar zijn!!!!! Ben er klaar mee
cheerz
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Vanavond een avondje in de schuur doorgebracht....... Ja ik ben echt aan het klussen geweest
Als eerste heb ik de helix ontdaan van de overlengte draadeinden. Ik gebruik M8 koppelmoeren om de tweede helix te koppelen aan deze helix. Hiervoor heb ik de draadeind afgeslepen op de helft van de koppelmoer.
Nu kan ik straks de tweede helix opbouwen op de bestaande en deze toch afkoppelen mocht er wat mis gaan onderin de eerste helix.
De tweede klus was het aanbrengen van koffersluitingen om de helixlaag strak aan de vaste baan te koppelen.
Voorheen was dit los en dat bleek geen succes. Ook strips hielpen niet om de helix strak op zijn plek te behouden. Lang liep ik te worstelen hoe ik dit op zou gaan lossen aangezien de helix straks 6 exits heeft naar de vaste baan. Het antwoord vond ik in koffersluitingen. Ze zijn wat prijzig maar ze centreren in elkaar middels een punt. Door de sluiting aan te trekken straks heb ik een strakke aansluiting op de vaste baan en hebben de lagen geen invloed meer op elkaar.
Op de foto zie je de contradelen, het scharnierdeel komt op de vaste baan. Dan is de boel goed af te koppelen. De witte stekker rechts wordt nog vervangen door een sub-d in een beugel
Dan de derde klus, de pantograaf opvang installatie!
Ik heb een houten portaal gezaagd met een doorgang hoogte van 5 cm. Deze zal de pantograaf met een 1,5mm koperdraad op gaan vangen.
Om de koperdraad in de helix te geleiden tot het punt dat de pantograaf los is van het hout heb ik allemaal blote punaises in het hout gedrukt. Volgende week ga ik deze vertinnen en soldeer ik het koperdraad hier tegenaan. Na de laatste punaise zal het draad verlopen in het hout en zo verdwijnen.
Ben erg benieuwd of dit gaat werken!!!! Spannend
Volgende week weer verder
Groetjes Martin
Als eerste heb ik de helix ontdaan van de overlengte draadeinden. Ik gebruik M8 koppelmoeren om de tweede helix te koppelen aan deze helix. Hiervoor heb ik de draadeind afgeslepen op de helft van de koppelmoer.
Nu kan ik straks de tweede helix opbouwen op de bestaande en deze toch afkoppelen mocht er wat mis gaan onderin de eerste helix.
De tweede klus was het aanbrengen van koffersluitingen om de helixlaag strak aan de vaste baan te koppelen.
Voorheen was dit los en dat bleek geen succes. Ook strips hielpen niet om de helix strak op zijn plek te behouden. Lang liep ik te worstelen hoe ik dit op zou gaan lossen aangezien de helix straks 6 exits heeft naar de vaste baan. Het antwoord vond ik in koffersluitingen. Ze zijn wat prijzig maar ze centreren in elkaar middels een punt. Door de sluiting aan te trekken straks heb ik een strakke aansluiting op de vaste baan en hebben de lagen geen invloed meer op elkaar.
Op de foto zie je de contradelen, het scharnierdeel komt op de vaste baan. Dan is de boel goed af te koppelen. De witte stekker rechts wordt nog vervangen door een sub-d in een beugel
Dan de derde klus, de pantograaf opvang installatie!
Ik heb een houten portaal gezaagd met een doorgang hoogte van 5 cm. Deze zal de pantograaf met een 1,5mm koperdraad op gaan vangen.
Om de koperdraad in de helix te geleiden tot het punt dat de pantograaf los is van het hout heb ik allemaal blote punaises in het hout gedrukt. Volgende week ga ik deze vertinnen en soldeer ik het koperdraad hier tegenaan. Na de laatste punaise zal het draad verlopen in het hout en zo verdwijnen.
Ben erg benieuwd of dit gaat werken!!!! Spannend
Volgende week weer verder
Groetjes Martin
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Er is weer een update, vanavond maar weer eens lekker geknutseld aan het pantograaf opvangidee die ik ooit van een klant heb gekregen. Ik weet ff niet meer wie het was maar wie het ook was, bedankt hiervoor.
Een appeltje eitje om te maken, vorige keer heb ik laten zien dat ik de punaises op wat strategische plekken in het dak heb gedrukt. Vandaag heb ik dar een 1,5mm koper draad langsop gesoldeerd. Eerst de punaises ingevet met S65 en vertint, vervolgens de draad bevestigen en uitlijnen.
Al met al was ik met een klein uurtje klaar met het solderen en het resultaat is veelbelovend mag ik zeggen:
De pantograaf wordt netjes opgevangen en als hij vrij komt van het draad verdwijnt het koper in het plafond.
Volgende keer de rails opschonen en dan ga ik eens testrijden
Groetjes
Een appeltje eitje om te maken, vorige keer heb ik laten zien dat ik de punaises op wat strategische plekken in het dak heb gedrukt. Vandaag heb ik dar een 1,5mm koper draad langsop gesoldeerd. Eerst de punaises ingevet met S65 en vertint, vervolgens de draad bevestigen en uitlijnen.
Al met al was ik met een klein uurtje klaar met het solderen en het resultaat is veelbelovend mag ik zeggen:
De pantograaf wordt netjes opgevangen en als hij vrij komt van het draad verdwijnt het koper in het plafond.
Volgende keer de rails opschonen en dan ga ik eens testrijden
Groetjes
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Dat ziet weer geweldig uit Mooi gezicht om de elektrische locomotieven met pantograaf omhoog te laten rijden
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Martin,
Zorg je wel dat de koperdraad als een dronken man zigzaggend boven de baan hangt.
Slijt de panto niet erg op deze manier ?
Zorg je wel dat de koperdraad als een dronken man zigzaggend boven de baan hangt.
Slijt de panto niet erg op deze manier ?
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Geen idee Ben,
Het is trouwens maar een klein stukje en hij druk de panto maar een paar mm naar beneden.
Groetjes
Het is trouwens maar een klein stukje en hij druk de panto maar een paar mm naar beneden.
Groetjes
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Ben,
Ik rijd al jaren zo...niks geen slijtage te zien. Ik zou 't er niet voor laten....
J.
Ik rijd al jaren zo...niks geen slijtage te zien. Ik zou 't er niet voor laten....
J.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Het is weer tijd, de hoogste tijd, bier en chips te voorschijn want de wekelijkse update is nu al 3x op rij gelukt!!! Whahaha
Magoe, vanavond heb ik dus weer wat werk verricht aan de helix. Weliswaar maar anderhalf uur maar toch. Ik heb de tweede pantovanger gemonteerd op de helix.
Deze pantovanger pakt de exit van de helix op en dit maal nog weer iets anders. De voorste ring heb ik laten verzinken in het hout zodat ik de bocht niet helemaal om hoef te gaan. De pantograaf laat na de bocht pas een gat vallen van 3mm tot het hout, daarvoor is het net 1mm en als hij dan in de bocht een koperdraad tegenkomt is het niet gegarandeerd een succes.
Ik heb de koperdraad dus verzonken in het hout zodat de pantograaf rustig het draad op kan pakken.
Het is uiteindelijk niet de mooiste afwerking geworden maar er mag wel bij vermeld worden dat dit de 12e poging was ofzo, van telkens los en vast solderen word het draad en zijn omgeving niet beter van. Iets met een perfectionist, een soldeerbout en een oplossing
De helix begint af te geraken. Volgende week wil ik de sub-d verbindingen in orde maken, ook speel ik nog met de gedachten om een ledstrip te plaatsen voor werkverlichting. Mara of ik helemaal rond ga of een paar keer verticaal..... ben ik nog niet over uit.
Als het elektrische deel over is dan ga ik proefrijden in de helix en ervoor zorgen dat echt alle lijmresten verdwenen zijn.
Waarom zoveel moeite? Ik heb nog zo'n gevaarte en er komen nog 2 helixen bovenop van 4 omwentelingen elk. Dat word het komende project!!! Het moet dus perfect wezen want een storing of ontsporing verhelpen kost heel veel tijd. De helix word dan afgekoppeld en uitgeschoven, gedemonteerd en als de storing is verholpen weer terug geplaatst. Dat wil ik dus minimaliseren!!!
Volgende week maar weer een beetje verder knutselen.
Groetjes
Magoe, vanavond heb ik dus weer wat werk verricht aan de helix. Weliswaar maar anderhalf uur maar toch. Ik heb de tweede pantovanger gemonteerd op de helix.
Deze pantovanger pakt de exit van de helix op en dit maal nog weer iets anders. De voorste ring heb ik laten verzinken in het hout zodat ik de bocht niet helemaal om hoef te gaan. De pantograaf laat na de bocht pas een gat vallen van 3mm tot het hout, daarvoor is het net 1mm en als hij dan in de bocht een koperdraad tegenkomt is het niet gegarandeerd een succes.
Ik heb de koperdraad dus verzonken in het hout zodat de pantograaf rustig het draad op kan pakken.
Het is uiteindelijk niet de mooiste afwerking geworden maar er mag wel bij vermeld worden dat dit de 12e poging was ofzo, van telkens los en vast solderen word het draad en zijn omgeving niet beter van. Iets met een perfectionist, een soldeerbout en een oplossing
De helix begint af te geraken. Volgende week wil ik de sub-d verbindingen in orde maken, ook speel ik nog met de gedachten om een ledstrip te plaatsen voor werkverlichting. Mara of ik helemaal rond ga of een paar keer verticaal..... ben ik nog niet over uit.
Als het elektrische deel over is dan ga ik proefrijden in de helix en ervoor zorgen dat echt alle lijmresten verdwenen zijn.
Waarom zoveel moeite? Ik heb nog zo'n gevaarte en er komen nog 2 helixen bovenop van 4 omwentelingen elk. Dat word het komende project!!! Het moet dus perfect wezen want een storing of ontsporing verhelpen kost heel veel tijd. De helix word dan afgekoppeld en uitgeschoven, gedemonteerd en als de storing is verholpen weer terug geplaatst. Dat wil ik dus minimaliseren!!!
Volgende week maar weer een beetje verder knutselen.
Groetjes
-
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
- Locatie: Lelystad
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Goed bezig!! Lekker meters maken
Groet,
Tim
Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160 viewtopic.php?t=18232
Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054
Tim
Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160 viewtopic.php?t=18232
Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Mart, die vanger heb je nu bijna in een 90 graden bocht gemaakt. zet ze eens op 30 graden,dan vangt hij de panto veel rustiger op
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Moderator
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
DTS Helix-bouw... Kan ik er niet gewoon 1 kant en klaar bij jou bestellen? Het houtwerk ligt bij mij klaar, rails ook, maar het ontbreekt me aan motivatie en durf...
In elk geval mooi voorbeeld!
Groetjes
Hoontje
In elk geval mooi voorbeeld!
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Hallo,
Nu ik zie hoe e.e.a. is opgelost geeft dat voor mij ook enige denk stof.
Toen ik mijn baan ging bouwen wilde ik alleen diesel en stoom treinen laten rijden maar gaande weg de jaren is er heel veel Elektrische treinen bij gekomen. Het zichtbare deel van mijn baan krijgt wel bovenleiding maar ik heb altijd gedacht dan maar met de pantografen naar beneden rijden maar met deze oplossing krijg ik ook wel zin om dat in mijn helixen te gaan bouwen.
Goed bezig, ik volg het op de voet
mvrgr Bob
Nu ik zie hoe e.e.a. is opgelost geeft dat voor mij ook enige denk stof.
Toen ik mijn baan ging bouwen wilde ik alleen diesel en stoom treinen laten rijden maar gaande weg de jaren is er heel veel Elektrische treinen bij gekomen. Het zichtbare deel van mijn baan krijgt wel bovenleiding maar ik heb altijd gedacht dan maar met de pantografen naar beneden rijden maar met deze oplossing krijg ik ook wel zin om dat in mijn helixen te gaan bouwen.
Goed bezig, ik volg het op de voet
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
Waar zie jij die 90 graden? De achterste draad is het affdalende spoor, dat geeft niet. Het voorste is de stijgende dus komt de trein van rechts onder het draad. De hoek is nu ogeveer 30 daar tov de pantograaf.Maurits71 schreef:Mart, die vanger heb je nu bijna in een 90 graden bocht gemaakt. zet ze eens op 30 graden,dan vangt hij de panto veel rustiger op
@Bob kijk dat klinkt top!!!
@Alwin.bier staat koud maat
Re: De bouw van Stadt Schellenbach
plaats dan ook eens fatsoenlijke foto'smartindomburg schreef:Waar zie jij die 90 graden? De achterste draad is het affdalende spoor, dat geeft niet. Het voorste is de stijgende dus komt de trein van rechts onder het draad. De hoek is nu ogeveer 30 daar tov de pantograaf.Maurits71 schreef:Mart, die vanger heb je nu bijna in een 90 graden bocht gemaakt. zet ze eens op 30 graden,dan vangt hij de panto veel rustiger op
@Bob kijk dat klinkt top!!!
@Alwin.bier staat koud maat
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here