Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Overdijk

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Overdijk »

Jonguh,
Waar ik stil van wordt, is die baan van jou.
Een voorbeeld voor velen, mij incluis.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

william

Bericht door william »

En hier nog een paar veren :mrgreen: - zodat er nog meer van zulke mooie foto's getoond worden.
Vooral de zaklamp-foto's zijn prachtig. Daar willen we (wil ik) er wel meer van zien.

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Thanks boys!

Dus William, dat voegt wel iets toe vind je? Dan probeer ik het nog eens. En sowieso moet het er eerst donker voor zijn. Volgende shoot volgt weldra!

J.

Afbeelding

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Jeroen, jou nacht foto's vind ik erg mooi en ik wil je nog even een tip meegeven:

Als de maan helder schijnt en zeker als hij (bijna) vol is valt mij bij mij thuis altijd op dat het maanlicht heel koud wit licht is. Zo krijgt alles wat beton is er vooral een blauwe kleur van in het donker wat je bijvoorbeeld bij veel straatverlichting die warmen licht geven niet hebt. Ik heb beide soorten licht in het donker op mijn balkon en het valt me dan ook gelijk op als de maan de straatverlichting overstemd.

Wat kan je daar in model mee?, ik denk vooral een beetje spelen met verschillende zaklampjes en kleuren witte ledjes zodat je in je foto's ook verschillen in licht kleur gaat zien tussen de gelige verlichting van de straat en huis verlichting en het koud witte van het maan licht.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hey Michiel,

Ja dat was en is mijn plan ook. Op de iFoon (niet te verwarren met, even goed opschrijven, Ai-Trayn) gebruik ik dat zaklampje. Dat is mooi koud wit licht. Nouja, mooi....normaliter vreselijk eigenlijk. Ik waag vanavond nog eens een poging.

Afbeelding

william

Bericht door william »

Hallo Jeroen,

ik vind het wel wat toevoegen.
Dus wat mij betreft: kom maar op met de foto's.
Ben erg benieuwd.

Groeten,
William

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Nou, de avondfoto's zijn niet echt gelukt. Maar ik heb nog wat pogingen te gaan voordat het goed lukt. Ik heb afgelopen dagen ook minder tijd gehad. Inmiddels vandaag weer even fijn een eindje kunnen rijden met de hele handel, en toen heb ik de camera er ook maar weer even bijgepakt. Voor velen van jullie zal het 'veel van hetzelfde' zijn. Schroom niet voor wat verzoekjes of wat dan ook. Ik heb helaas geen groot statief, maar zo'n kleine tripod. Ach, we redden het wel zo.....

Eerst maar even de Flirt op de foto bij het uitrijden van het stationnetje....

Afbeelding

Afbeelding

En nog een soort Flirt. De Flirt GT 3 Turbo RS zeg maar. Ook een gezellig treinstelletje.....

Afbeelding

Niet veel later is het gewoon weer gezellig goederentreinen wat de klok slaat. De 185 staat aan de kop van een bescheiden graantreintje. Deze moet ik op termijn ook maar weer eens uitbreiden. Net zoals zoveel combinaties......pff......naja, wel goed voor bepaalde detailhandel uit Lochem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een oude bekende -ik bemerk trouwens dat er ergens nog een buffertje van dit hok moet liggen :cry: - trekt nu ook een zeer bescheiden gasketeltreintje. Gewoon er tussendoor. Gebruik ik dat inhaalspoor ook nog eens.

Afbeelding

Even op de foto voor de verkanting.....

Afbeelding

Twee foto's voor jou, Mark Pan-Kras :? 8-) . Een prima lok om lekker je verouderkunsten op te botvieren!

Afbeelding

Afbeelding

Goed, we gaan weer even verder klieren!

J.

Afbeelding

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

Hey Jeroen,

:lol: bedankt voor jouw goede tips en voorbeelden :!: Ik ga ermee aan de slag :!:

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Schachbrett

Bericht door Schachbrett »

Herr J,

Dat zijn weer ultra scherpe picas van lekkere vervuilde Heimat zeug.
Mooi werk!

Gr Chris

Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Adriaan

Bericht door Adriaan »

Dag meneer Jeroen,

Is het mogelijk dat u Donald Trump officieel een bezoek laat brengen aan uw wondermooie stadje?
Aankomst natuurlijk met een staatsierijtuig .
Muziekkorps er bij, bloemen en een toespraak van de burgemeester.
Vlaggen erbij zou mooi zijn.

Mocht dit niet lukken dan wil ik wel als plaatsvervanger optreden.

Hartelijk dank alvast voor uw inzet om een notabele in te halen.

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Adriaan schreef:
Is het mogelijk dat u Donald Trump officieel een bezoek laat brengen aan uw wondermooie stadje?
:shock:
Ik zal wijselijk mijn eerste reactie die in mij opkwam maar niet hier opschrijven. :lol:

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

Adriaan schreef:Dag meneer Jeroen,

Aankomst natuurlijk met een staatsierijtuig .
Muziekkorps er bij, bloemen en een toespraak van de burgemeester.
Vlaggen erbij zou mooi zijn.

Mocht dit niet lukken dan wil ik wel als plaatsvervanger optreden.

Hartelijk dank alvast voor uw inzet om een notabele in te halen.
Mag ik u erop wijzen dat politiek gerelateerde opmerkingen hier niet worden gewaardeerd, zeker niet als het idioten betreft,( hoewel dat ook een politiek gerelateerde opmerking is. )

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Ron

Bericht door Ron »

Genoeg geluld ;)

hey J.

Ik vond het onderstel nog wat zwartjes (oeps, mag diet wel van Silvana) aandoen.
Heb je die ook vervuild?

gr. Ron.
Laatst gewijzigd door Ron op 18 sep 2016 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik rommel maar wat aan!

Adriaan

Bericht door Adriaan »

Ik zal het niet meer doen.
Lange tenen of zo?

Ik kan best wel aardig zijn als ik dat wil

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hey, ik snapte m wel! Vond m wel mooi, zowel die van Adriaan als die van Mau!

Rusthaaaagh!

Afbeelding

Adriaan

Bericht door Adriaan »

Doen we, Jeroen.
Ben benieuwd wat je voor iets moois gaat bedenken.

Een mooie week toegewenst.

william

Bericht door william »

En door ...

Geen 'zak-lamp'-foto's, maar wel weer errug mooi :mrgreen:

Groeten,
William

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Tjooow,

Weer even wat stil geweest hier. Afgelopen tijd kwam het werk natuurlijk weer even op de eerste plek. Tussendoor heb ik wel weer veel gereden met de handel, en natuurlijk ook wat foto's gemaakt. Ik las net mijn laatste post over 'zaklampfoto's'. Wel, daar is het NATUURLIJK niet van gekomen :lol: want dat was ik vanzelfsprekend compleet vergeten. In de bouwmodus zit ik nog lang niet, want ik heb gewoon geen kracht om al die scenery-rommel van de plek waar DU-B. staat weer naar beneden te slepen (ik bouw dit project weliswaar thuis maar in een andere kamer). Dus een beetje rijden met andere combinaties, een beetje pielen met Koploper....en het is maar goed dat ik nog meer hobby's heb want de laptop, deze laptop, waar dit lulverhaal zijn oorsprong vindt of vond ging bijna dwars door de kamer. Het internet besloot er op de laptop mee te kappen waardoor onderstaande foto's weer een paar dagen te laat op de server verschijnen. Naja, beter laat dan nooit maar met computers heb ik absoluut een minimum aan geduld. Zo ook met mensen die te langzaam rijden, links blijven rijden, mensen die de definitie van 'snelweg' misinterpreteren, 45km karretjes, mensen die constant 'eh..eh...' zeggen tussen hun woorden en niet in de laatste plaats de verkeersleiding van Antalya.

Nu krijg ik sterk het gevoel dat we wat afdwalen. Een fotootje doen dan maar? Je mag ook doorbladeren hoor, want het is weer zoals altijd: e-loks en goederentreinen.....saahaaiii!

Afbeelding

Misschien is deze binnenkort ook weer eens toe aan een verouderbeurtje. Beetje stof op dat zwart kan vast geen kwaad....

Afbeelding

.....en ja, deze paar wagons heb ik al wel gedaan. Van deze sleep moet ik er nog 22 doen. Man man man.....

Afbeelding

Ook deze weer rijdend gekregen. Dat heb ik vandaag tussen het laptop-frisbeeën ook gedaan: meerdere 'good-old' loks even schoongemaakt, opnieuw ingeregeld en dan kunnen ze straks na de ijk-beurt meedoen op dit projectje.

Afbeelding

Ook de BR 152 is nog te schoon. Maar niet alles moet vies.....hoewel.....deze is ook wel erg knalblauw en -rood.

Afbeelding

Toen ik de foto aan het openen was heb ik direct die bovenleidingsmast maar weer rechtgezet. Toch handig....je eigen werk bekritiseren....

Afbeelding

Ha! Die kenden we al natuurlijk. Die is al wel vies gelukkig. Rijdt momenteel met 7 karretjes rond, want zo past ie net op mijn inhaalspoortje. Volkomen terecht (?!! :geek: :? ) moet de IC wachten tot dit langzame ding gepasseerd is en voor 'm op de baan rijdt. De machinist vroeg u? Zie boven bij '45 km-karretjes'...... :mrgreen:

Afbeelding

De Baureihe 101 is natuurlijk allang aan de beurt geweest voor een verouderbeurt. Die lok heb ik echt al heel lang.

Afbeelding

....en stickers heeft ie ook...

Afbeelding

Die pendelt dus de hele dag een beetje tussen de cargotreinen door....

Afbeelding

Afbeelding

Ho! Ik heb toch wat gemaakt. Eindelijk heeft de spoorovergang ook waarschuwingslampen. Nee, niet met de knipperdoos eraan. En ook geen MCCO32metdriedubbeleLokServoBuffer voor slechts 190 eur per uitgang. Deze hangen gewoon aan het lichtnet. In het Rheintal is het me opgevallen dat het feitelijk verkeerslichten zijn. Ook wat rustiger voor de ogen....

Afbeelding

Zo, nu ga ik eens testen of ik 3 dubbeldekswagons gesandwiched krijg tussen 2 BR143 loks. Dit RE'tje rijdt altijd op de linkeroever van de Rhein. Ben benieuwd of dat niet maximaal krrrrakaka boem-ongeluk wordt. Binnenkort ook foto's van de good'ol ICE 1. Als we toch op die linkeroever blijven.....

Joooo!

J.

Afbeelding

traiNiac

Bericht door traiNiac »

Jeroen,

Werkelijk prachtige foto's. Hoe krijg je die scherptediepte voor elkaar?

Adriaan

Bericht door Adriaan »

Mooi man!
Nou ook nog even je hekkie repareren waar die scootmobiel tegenaan is geknalt.

Een mooie werkweek toegewenst.

Marksintpancras

:lol: kijk, dit zijn de plaatjes.
Ik zal eerdaags ook kijken of het mij ook lukt om die dingen te poederen. Heb weer een zooitje Traxx aan laten komen om te oefenen.

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

william

Bericht door william »

Hallo Jeroen,

het is je vergeven :mrgreen: want ook zonder zaklamp zijn het weer mooie foto's.

Groeten,
William

RogerB

Bericht door RogerB »

Heerlijk die foto's weer! Zelf heb ik nu even geen tijd en puf om te bouwen, ben voor een beetje modelspoor dus aangewezen op het forum. Dan zijn zo'n foto's toch mooi om heen te kijken.

Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)

LeGi55

Bericht door LeGi55 »

Dit is een supermooie baan met een echt realistisch landschap .
Jammer genoeg blijf ik zelf in de ontwerp-fase "hangen". :P :lol:

Marksintpancras

Geweldige foto's. ik poeder me nu ook een ronde, zelfs de poeder doos van me vrouw aan het uit proberen op die glimmende wagentjes. Jezus, wat hebben die een bruin tinten in die hutkoffers zitten.
Maar even terug naar het punt, hoe maak jij die karretjes zo dof?? Dat ze niet meer glimmen. :?:

Plaats reactie