Duitse segmentenbaan
Re: Duitse segmentenbaan
@ Harry, Joost:
Hier een filmpje van het treinstel met het motor geluid:
https://www.youtube.com/watch?v=qudx5qG ... e=youtu.be
Ben
Hier een filmpje van het treinstel met het motor geluid:
https://www.youtube.com/watch?v=qudx5qG ... e=youtu.be
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Mooi!! Inderdaad wel een beetje fors motorgeluid bij volle snelheid.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Duitse segmentenbaan
Vanavond ook nog eens goed nagedacht over de indeling van het ondergrondse station. Ik had eerst de hoogte boven de perrons op 7 cm bepaald, maar het station is 30 cm diep en dan wordt het wel een hele lage kijkdoos. Om de treinenloop beter te kunnen zien heb ik het plafond verhoogd naar 8cm en het ingekort tot boven de rand van het middelste perron. Daarboven komen twee stationshallen van iets meer dan 3 cm hoog met winkels en veel loopruimte.
Dwars op de perronsporen komen twee traversen, die vanaf de perrons met trappen bereikbaar zijn. Vanaf de traversen kunnen de Preisigers met trappen de stationshal(len) bereiken.
Met een paar plaatjes MDF, wat met lego verhoogde, kale pilaren en een Lego traverse heb ik een testopstelling gemaakt.
Hier een fotootje van het station, zoals een machinist dat ziet bij de nadering van perronspoor 3:
Ben
Dwars op de perronsporen komen twee traversen, die vanaf de perrons met trappen bereikbaar zijn. Vanaf de traversen kunnen de Preisigers met trappen de stationshal(len) bereiken.
Met een paar plaatjes MDF, wat met lego verhoogde, kale pilaren en een Lego traverse heb ik een testopstelling gemaakt.
Hier een fotootje van het station, zoals een machinist dat ziet bij de nadering van perronspoor 3:
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 16 jul 2017 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: Duitse segmentenbaan
Ben,
van harte gefeliciteerd met jou 62 ste verjaardag.
dat er nog maar vele mogen volgen en dat het ook jouw vergund is om nog lang van onze o zo mooie hobby te genieten.
fijne dag tezamen met jouw gezin.
van harte gefeliciteerd met jou 62 ste verjaardag.
dat er nog maar vele mogen volgen en dat het ook jouw vergund is om nog lang van onze o zo mooie hobby te genieten.
fijne dag tezamen met jouw gezin.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 1409
- Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43
Re: Duitse segmentenbaan
Ben Gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag!
Groeten Richard
Groeten Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Re: Duitse segmentenbaan
Ben,
Ook vanaf deze kant van harte gefeliciteerd met je 62-ste verjaardag, dat was een aardige bos kaarsjes om uit te blazen , al weer een beetje op adem
groetjes,
Bert
Ook vanaf deze kant van harte gefeliciteerd met je 62-ste verjaardag, dat was een aardige bos kaarsjes om uit te blazen , al weer een beetje op adem
groetjes,
Bert
Re: Duitse segmentenbaan
Mannen,
Dank voor de hartelijke woorden. Het feestgedruis is weer verstomd en met de ontvangen middelen kan ik binnenkort weer verder met mijn baan. Er ligt al een hele lijst met dingen "te doen"....................
Ben
Dank voor de hartelijke woorden. Het feestgedruis is weer verstomd en met de ontvangen middelen kan ik binnenkort weer verder met mijn baan. Er ligt al een hele lijst met dingen "te doen"....................
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Ben,
Ook het filmpje even bekeken, had het geluid een beetje hard staan,
Er stond trouwens nog iemand te filmen, zal ..... Ben wel geweest zijn.
Wel leuk zo'n dubbele baan.
Ook het filmpje even bekeken, had het geluid een beetje hard staan,
Er stond trouwens nog iemand te filmen, zal ..... Ben wel geweest zijn.
Wel leuk zo'n dubbele baan.
Re: Duitse segmentenbaan
Ben,
Ja, dat treinstel maakt een wat gierend geluid. Ik had eigenlijk vooraf een waarschuwinkje moeten opnemen
De baan lijkt dubbelsporig, maar het is een in elkaar gedraaid hondebot en dus eigenlijk een ovaal, waardoor een trein - als hij een volledig rondje rijdt - op vier verschillende sporen door het ondergrondse station komt.
Er is nog een aftakking, waaraan nog een half hondebot komt op een 20 cm hoger niveau, te bereiken via een nog te bouwen helix, en dat voornamelijk bestaat uit een ca. 2,5m lang kopstation met een (verborgen) omloopspoor. Maar het zal nog wel even duren voordat de treinen "naar boven" kunnen rijden.
Hier het baanplan, dat tijdens de bouwfase op een aantal punten is aangepast.
Hier de onderbaan, zoals die nu is gelegd:
in 3D:
Vanaf de "brug"loopt straks een 2,7% helling met helix naar het kopstation op 20 cm hoogte:
Naast de perronsporen komt aan het eind links station "Baden", op ca 5cm boven spoorniveau. De perrons zijn via trappen bereikbaar. In 3D:
Ben
Ja, dat treinstel maakt een wat gierend geluid. Ik had eigenlijk vooraf een waarschuwinkje moeten opnemen
De baan lijkt dubbelsporig, maar het is een in elkaar gedraaid hondebot en dus eigenlijk een ovaal, waardoor een trein - als hij een volledig rondje rijdt - op vier verschillende sporen door het ondergrondse station komt.
Er is nog een aftakking, waaraan nog een half hondebot komt op een 20 cm hoger niveau, te bereiken via een nog te bouwen helix, en dat voornamelijk bestaat uit een ca. 2,5m lang kopstation met een (verborgen) omloopspoor. Maar het zal nog wel even duren voordat de treinen "naar boven" kunnen rijden.
Hier het baanplan, dat tijdens de bouwfase op een aantal punten is aangepast.
Hier de onderbaan, zoals die nu is gelegd:
in 3D:
Vanaf de "brug"loopt straks een 2,7% helling met helix naar het kopstation op 20 cm hoogte:
Naast de perronsporen komt aan het eind links station "Baden", op ca 5cm boven spoorniveau. De perrons zijn via trappen bereikbaar. In 3D:
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 16 jul 2017 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Deze zomer heb ik niets aan het station gedaan. Mijn vrouw en ik hebben nog een hobby: het nabouwen van een arbeiderswoninkje uit het interbellum in 1:12. Deze zomer hebben we besteed aan het afbouwen van de keuken en stond de baan even stil.
Maar eindelijk de draad weer opgepakt. Eerst maar eens de segmentovergangen aangepakt. De treinen liepen overal wel over de overgangen, maar door de uiteinden iets schuin af te slijpen, is het "kedeng kedeng" tegengegaan. Op het scharnierpunt van de brug ligt een railscheiding precies in een boog en omdat ik de uiteinden op twee messing schroeven had gesoldeerd, lag er een lichte knik in het spoor.
In de rijrichting liep alles daar wel redelijk door, maar bij rangeerwerk, wat op die plaats veel gaat gebeuren, liepen wagons uit de rails. Schuin afslijpen van de rails hielp hier niet. Gelukkig kon ik de rails daar makkelijk vervangen en heb ik een nieuw stuk over de scheiding heen gelegd, aan weerszijde op 4 schroefjes gesoldeerd en de rails toen doorgeslepen. Nu loopt de bocht mooi regelmatig en is van ontsporingen geen sprake meer.
Ik heb dus het advies van Benq van 28 april opgevolgd om in een bocht altijd de rails op 4 schroefjes te solderen (bedankt Ben ) en ben weer geheel een blijde rijder
De sluiting van de brug heb ik eveneens beter afgesteld en ook aan die kant is van de railovergang bijna niets meer te merken. Bij één andere overgang is ook wat bijstelwerk nodig en bij alle andere overgangen hoeven alleen de railuiteinden schuin te worden afgeslepen. Ik heb ervoor gekozen om de segmenten met brede hoekijzers te koppelen (zie pag 1 van dit draadje). Dat is toch een wat minder zuivere koppeling dan wanneer je de rails aan de uiteinden afmonteert op een (hard)houten kopschot. Als ik nog eens een segmentenbaan ga bouwen, zal ik de segmenten aan beide uiteinden zeker van een hardhouten kopschot over de gehele breedte van het segment voorzien.
Op het grootste segment wordt nog een laad- en losspoor naast een station aangelegd en aan de andere kant een raccordement voor een gasfabriek, die wordt opgebouwd uit een retortengebouw voor het vergassen van kolen, condensatoren en een scrubber voor de afwerking van het gas, een machine- en pompgebouw, kantoorgebouw en gashouder.
Voor het ondergrondse station heb ik een achterwand ontworpen door een tegelmotief te tekenen dat ik bij een printshop een een laserprinter wil laten afdrukken op glanzend fotopapier.
Zodra e.e.a. ver genoeg is, zal ik weer wat foto's en een filmpje plaatsen.
Ben
Maar eindelijk de draad weer opgepakt. Eerst maar eens de segmentovergangen aangepakt. De treinen liepen overal wel over de overgangen, maar door de uiteinden iets schuin af te slijpen, is het "kedeng kedeng" tegengegaan. Op het scharnierpunt van de brug ligt een railscheiding precies in een boog en omdat ik de uiteinden op twee messing schroeven had gesoldeerd, lag er een lichte knik in het spoor.
In de rijrichting liep alles daar wel redelijk door, maar bij rangeerwerk, wat op die plaats veel gaat gebeuren, liepen wagons uit de rails. Schuin afslijpen van de rails hielp hier niet. Gelukkig kon ik de rails daar makkelijk vervangen en heb ik een nieuw stuk over de scheiding heen gelegd, aan weerszijde op 4 schroefjes gesoldeerd en de rails toen doorgeslepen. Nu loopt de bocht mooi regelmatig en is van ontsporingen geen sprake meer.
Ik heb dus het advies van Benq van 28 april opgevolgd om in een bocht altijd de rails op 4 schroefjes te solderen (bedankt Ben ) en ben weer geheel een blijde rijder
De sluiting van de brug heb ik eveneens beter afgesteld en ook aan die kant is van de railovergang bijna niets meer te merken. Bij één andere overgang is ook wat bijstelwerk nodig en bij alle andere overgangen hoeven alleen de railuiteinden schuin te worden afgeslepen. Ik heb ervoor gekozen om de segmenten met brede hoekijzers te koppelen (zie pag 1 van dit draadje). Dat is toch een wat minder zuivere koppeling dan wanneer je de rails aan de uiteinden afmonteert op een (hard)houten kopschot. Als ik nog eens een segmentenbaan ga bouwen, zal ik de segmenten aan beide uiteinden zeker van een hardhouten kopschot over de gehele breedte van het segment voorzien.
Op het grootste segment wordt nog een laad- en losspoor naast een station aangelegd en aan de andere kant een raccordement voor een gasfabriek, die wordt opgebouwd uit een retortengebouw voor het vergassen van kolen, condensatoren en een scrubber voor de afwerking van het gas, een machine- en pompgebouw, kantoorgebouw en gashouder.
Voor het ondergrondse station heb ik een achterwand ontworpen door een tegelmotief te tekenen dat ik bij een printshop een een laserprinter wil laten afdrukken op glanzend fotopapier.
Zodra e.e.a. ver genoeg is, zal ik weer wat foto's en een filmpje plaatsen.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
benieuwd naar de foto's/filmpje. Heb je ook een foto van je arbeiderswoning uit het interbellum? Misschien wat off topic, maar :12 of 1:160 lijkt toch wel een beetje op elkaar
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Duitse segmentenbaan
Harry,
Wel geen spoorwegen, maar wel mijn tijdperk (20-er en 30-er jaren)
Alles is zelf gebouwd:
en van de andere kant:
Ben
Wel geen spoorwegen, maar wel mijn tijdperk (20-er en 30-er jaren)
Alles is zelf gebouwd:
en van de andere kant:
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 16 jul 2017 21:52, 3 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Ziet er geweldig uit.
Kom hier in het Gooi, dat soort keukens en bijkeukens nog wel tegen als ik aan het klussen ben.
gr. Ron.
Kom hier in het Gooi, dat soort keukens en bijkeukens nog wel tegen als ik aan het klussen ben.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Duitse segmentenbaan
Dat ziet er echt heel fraai uit Ben!
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: Duitse segmentenbaan
@ Harry, Ron,
Dank jullie wel. We hebben het ontwerp van het huis losjes gebaseerd op dit model van Artitec:
http://www.artitec.nl/index.php/en/kits ... ory_id=124
Dit is een blokje van twee, maar wij bouwen maar één huis.
Het heeft dan wel niets met treinen de maken, maar veel van de technieken en het gereedschap kan ik bij beide hobbies gebruiken.
Enne.... een T-spoor (1:450) blikken spoorbaan zou leuk zijn, maar daar hadden de bewoners van dit huis geen geld voor.
Ben
Dank jullie wel. We hebben het ontwerp van het huis losjes gebaseerd op dit model van Artitec:
http://www.artitec.nl/index.php/en/kits ... ory_id=124
Dit is een blokje van twee, maar wij bouwen maar één huis.
Het heeft dan wel niets met treinen de maken, maar veel van de technieken en het gereedschap kan ik bij beide hobbies gebruiken.
Enne.... een T-spoor (1:450) blikken spoorbaan zou leuk zijn, maar daar hadden de bewoners van dit huis geen geld voor.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Duitse segmentenbaan
Hallo Ben,
Dat is mooi vakwerk en erg gedetailleerd.
De kleur komt me wel bekent voor toen ik zelf nog thuis woonden bij mijn ouders
@Ron:
mvrgr Bob
Dat is mooi vakwerk en erg gedetailleerd.
De kleur komt me wel bekent voor toen ik zelf nog thuis woonden bij mijn ouders
@Ron:
Altijd gedacht dat Gooise vrouwen het goed voor elkaar haddenKom hier in het Gooi, dat soort keukens en bijkeukens nog wel tegen als ik aan het klussen ben.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Duitse segmentenbaan
Bob,
Dat kan kloppen. Deze kleuren kwamen in die jaren heel vaak voor. We hebben zelf ook in een huis uit de dertiger jaren met originele inrichting gewoond, dus we zijn niet onbekend met de stijlen uit die tijd.
Maar nu weer on-topic en terug naar het bijstellen van de segmentovergangen
Ben
Dat kan kloppen. Deze kleuren kwamen in die jaren heel vaak voor. We hebben zelf ook in een huis uit de dertiger jaren met originele inrichting gewoond, dus we zijn niet onbekend met de stijlen uit die tijd.
Maar nu weer on-topic en terug naar het bijstellen van de segmentovergangen
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Bob,Altijd gedacht dat Gooise vrouwen het goed voor elkaar hadden
Achter de dikste gordijnen zijn de grootste tranen
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Re: Duitse segmentenbaan
Een bijzonder fraai interieur, als je zou zeggen dat het 1:1 zou zijn zou ik het zo geloven. Met m'n bril af zeker.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Duitse segmentenbaan
De overgangen tussen de segmenten zijn aangepakt, een paar bedradingsfoutjes zijn hersteld, dus eindelijk kan ik aan de bouw van het landschap beginnen. Eerst het ondergrondse station.
Eerst heb ik pilaren en plafond- en vloerplaten laten zagen voor de stationshal en de perronhal. De stationshal is 3,5 cm hoog en wordt voorzien van in- en uitgangen, loketten, winkels, loketten, banken e.d., losjes gebaseerd op het ondergrondse S-Bahn station Potsdamer Platz, dat in 1939 werd geopend. https://www.gettyimages.dk/detail/news- ... /542362041
De hal met de 6 stationssporen ligt daaronder en is ca. 8cm. hoog en 30 cm diep. Om de toegankelijkheid ingeval van ontsporingen te vergemakkelijken, heb ik de diepte van de stationshal beperkt tot 20 cm.
De perrons zijn met de stationshal verbonden via trappen, met halverwege een traverse die aan beide zijden van het station de drie perrons met elkaar en met de stationshal verbinden.
De eerste trap is nu klaar en ik moest natuurlijk even passen met een stukje Lego, dat één van de beide traversen moet voorstellen.
Vanaf de traversen komen er ter hoogte van de achterste twee perrons uiteraard nog twee trappen naar de stationshal.
In totaal komen er dan ook 10 trappen.
.....nog 9 te gaan......
Tegen beide zijkanten van de trappen komen muurtjes, waartegen ook de leuningen worden gemonteerd. De muren naast de trappen, alsmede de kopwanden van de hal en de achterwand worden voorzien van geglazuurde tegels met een groen/bruin motief.
...en nu weer trappen maken
Ben
Eerst heb ik pilaren en plafond- en vloerplaten laten zagen voor de stationshal en de perronhal. De stationshal is 3,5 cm hoog en wordt voorzien van in- en uitgangen, loketten, winkels, loketten, banken e.d., losjes gebaseerd op het ondergrondse S-Bahn station Potsdamer Platz, dat in 1939 werd geopend. https://www.gettyimages.dk/detail/news- ... /542362041
De hal met de 6 stationssporen ligt daaronder en is ca. 8cm. hoog en 30 cm diep. Om de toegankelijkheid ingeval van ontsporingen te vergemakkelijken, heb ik de diepte van de stationshal beperkt tot 20 cm.
De perrons zijn met de stationshal verbonden via trappen, met halverwege een traverse die aan beide zijden van het station de drie perrons met elkaar en met de stationshal verbinden.
De eerste trap is nu klaar en ik moest natuurlijk even passen met een stukje Lego, dat één van de beide traversen moet voorstellen.
Vanaf de traversen komen er ter hoogte van de achterste twee perrons uiteraard nog twee trappen naar de stationshal.
In totaal komen er dan ook 10 trappen.
.....nog 9 te gaan......
Tegen beide zijkanten van de trappen komen muurtjes, waartegen ook de leuningen worden gemonteerd. De muren naast de trappen, alsmede de kopwanden van de hal en de achterwand worden voorzien van geglazuurde tegels met een groen/bruin motief.
...en nu weer trappen maken
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 11 mar 2019 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Wat een werk!
Heel mooi.
De tegelkleuren en motief zijn heel herkenbaar.
We kijken uit naar de vorderingen.
Succes toegewenst.
Heel mooi.
De tegelkleuren en motief zijn heel herkenbaar.
We kijken uit naar de vorderingen.
Succes toegewenst.
Re: Duitse segmentenbaan
Inmiddels ook alle pilaren op hoogte gebracht en nog even los neergezet. Ze staan nu ca 12 cm van elkaar en worden straks met een klein deuveltje in het perron gezet, zodat de niet makkelijk verschuiven.
Ik kon het niet laten om even een testrondje te rijden met mijn S-Bahn trein. Ziet er best leuk uit:
https://www.youtube.com/watch?v=5OnqrU8 ... e=youtu.be
Ben
Ik kon het niet laten om even een testrondje te rijden met mijn S-Bahn trein. Ziet er best leuk uit:
https://www.youtube.com/watch?v=5OnqrU8 ... e=youtu.be
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
Vijf pilaren gedaan:
.....nog 24 te gaan.
Ben
.....nog 24 te gaan.
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 17 jul 2017 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Duitse segmentenbaan
December stond in het teken van griep en andere ongemakken bij iedereen bij mij thuis, dus de baan stond noodgedwongen enkele weken stof te vangen.
Tussendoor toch nog tijd gevonden om de overige pilaren te frezen en de tegelwanden te tekenen. Die zijn nu deels bij de printshop geprint op licht glanzend papier en dat ziet er al leuk uit.
Maar dat is voor later. De afgelopen dagen de pilaren geplaatst. Het vertikaal plaatsen, zodat ze boven en onder met een klein deuveltje konden worden vastgezet, was nog wel even een "dingetje".
Uiteindelijk bood ook daar de doos met oude Legoblokjes van onze kinderen uitkomst:
En zo stonden ze al snel netjes strak op een rij:
En zo ziet het geheel er nu uit:
Nu gaan de pilaren er weer uit, om ze te spuiten en er voegen in te frezen. Dus nu maar hopen dat iedereen gezond blijft
Ben
Tussendoor toch nog tijd gevonden om de overige pilaren te frezen en de tegelwanden te tekenen. Die zijn nu deels bij de printshop geprint op licht glanzend papier en dat ziet er al leuk uit.
Maar dat is voor later. De afgelopen dagen de pilaren geplaatst. Het vertikaal plaatsen, zodat ze boven en onder met een klein deuveltje konden worden vastgezet, was nog wel even een "dingetje".
Uiteindelijk bood ook daar de doos met oude Legoblokjes van onze kinderen uitkomst:
En zo stonden ze al snel netjes strak op een rij:
En zo ziet het geheel er nu uit:
Nu gaan de pilaren er weer uit, om ze te spuiten en er voegen in te frezen. Dus nu maar hopen dat iedereen gezond blijft
Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 17 jul 2017 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162