goedenavond, ik loop al een tijdje rond om mn "ouderwetse" interieurverlichting van mijn personen wagons flikker vrij te maken. uiteraard zijn de gloeilampjes vervangen voor de 24v uitvoering. nou weet ik dat bij led een gelijkrichter, een elco en weerstand nodig is. nou is mijn vraag of het ook mogelijk is bij de gloeilampjes flikker vrij te krijgen. nou wil ik ze niet gaan vervangen voor led omdat het er nogal wat zijn en de interieur verlichting toch een hoop geld heeft gekost. wie zou mij kunnen helpen
mvg stephan
interieur verlichting
-
Onderwerp starter - Berichten: 2
Re: interieur verlichting
Hallo stephan, welkom op het forum!
Voor leds (halfgeleiders) zijn inmiddels redelijke elektronische oplossingen. Gloeilampjes trekken zoveel stroom; dat is met elektronica -zeker in de kleinere schalen zoals N- eigenlijk niet (elegant) te doen.
Een oplossing is de oorzaak van het knipperen wegnemen: goed afstellen en schoonhouden van rails, wielstellen en de stroomplaatjes.
Ben trouwens benieuwd naar je opmerking over de 24 Volt-lapmjes.
Voor leds (halfgeleiders) zijn inmiddels redelijke elektronische oplossingen. Gloeilampjes trekken zoveel stroom; dat is met elektronica -zeker in de kleinere schalen zoals N- eigenlijk niet (elegant) te doen.
Een oplossing is de oorzaak van het knipperen wegnemen: goed afstellen en schoonhouden van rails, wielstellen en de stroomplaatjes.
Ben trouwens benieuwd naar je opmerking over de 24 Volt-lapmjes.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
-
Onderwerp starter - Berichten: 2
nou fleischmann maak gebruik van hun oude fmz gloeilampjes en die zijn volgens hun 24v namelijk. want de h0 en n lampjes zijn het zelfde in digitaal bedrijf. bedankt voor je antwoord. dat was mijn twijfel nou ook, of het netjes weg te werken was. nou is de baan spanning bij mij gewoon 17v natuurlijk
Ik zou zeggen neem contact op met Martin Domburg van DTS. Die gaat hier iets voor produceren.
Groet Bart
Groet Bart