weer tijd!
weer tijd!
na heel lang geen tijd voor de modelbouw heb ik nu tijd in overvloed om weer eens een baan te maken. een bescheiden baantje van een bij anderhalve meter. het onderwerp is een voorstadstation naar eigen ontwerp. de gedachte is dat het station een knooppunt is voor trein-, bus- en tramverkeer. vier keer per dag een doorgaande trein die de regio bedient en voor de rest van de dag light rail dat het station als begin- en eindpunt heeft. bus en tram brengen de reizigers van daar verder. rijden wordt bijzaak. het gaat mij vooral om het logisch uitwerken en inpassen van al het verkeer. trein, bus en tram rijden elk over aparte banen in de vorm van viaducten. de baan ontstaat vooral in de praktijk. ik heb geen plan vooraf gemaakt. tot nog toe gaat het wonderwel. buiten de rails en de voertuigen is alles eigenbouw.jaja, oom weet zich wel te vermaken!
Re: weer tijd!
Welkom op het forum. Ik ben benieuwd naar de vorderingen
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Re: weer tijd!
het vordert nog niet zoals ik het graag zie. het station was voor een deel klaar maar beviel me niet. station is hier een groot woord. het is een perronkap en dat doet dienst als busstation en als verkeersweg. een beetje het idee van den haag centraal maar dan op de schaal van delft zuid. bouwkundig klopte het wel maar het zag er erg massief uit. het dak wordt nu een lichte staalconstructie met een los en afzonderlijk af gesteunde wegconstructie. en zo blijven we maar bezig!
Re: weer tijd!
Derieve
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, informatie en mooie voorbeelden zijn hier genoeg te vinden, en wij zijn gek op foto's van de vorderingen maar dat had je misschien al begrepen,
groetjes,
Bert
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, informatie en mooie voorbeelden zijn hier genoeg te vinden, en wij zijn gek op foto's van de vorderingen maar dat had je misschien al begrepen,
groetjes,
Bert
Re: weer tijd!
het station van boven af gezien.
- Bijlagen
-
- rps20160924_165544.jpg (56.83 KiB) 6308 keer bekeken
Re: weer tijd!
Dat is een fors stijgingspercentage, ik probeer zelf zo veel mogelijk onder de geadviseerde 3 graden te blijven maar ik wil dan ook gaan rijden met lange slepen,
groetjes,
Bert
groetjes,
Bert
Re: weer tijd!
Dat is het voordeel van light rail: hooguit twee dubbele wagen stellen en bij mij vier keer per dag een locomotief met drie of vier wagons. En een keer in de week een locomotief met drie of vier goederen wagons. Dan is het niet snel te steil. Ben nu bezig met de busbaan. Daar komt de trolleybus van Brawa te rijden en met een beetje goeie wil ook een bus van Faller.
Re: weer tijd!
Welkom op het N- forum .
m.v.g. Sjaak
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093