Welk merk raillas kan ik gebruiken om een Peco kruiswissel aan te sluiten/schuiven aan Minitrix/Roco rails?
De Minitrix raillas is in ieder geval niet geschikt.
De Peco handleiding mbt de extra bielsen aan alle 4 zijden is mij ook niet duidelijk. Kan iemand mij die verduidelijken?
Al vast bedankt,
Arnoud
Raillas tussen Peco rails en Minitrix/Roco rails
Raillas tussen Peco rails en Minitrix/Roco rails
Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
-
Re: Raillas tussen Peco rails en Minitrix/Roco rails
Je kan de raillas van Peco toch gebruiken.
En wat de bielsen betreft, de losse bielsen hebben ruimte ter hoogt van de rail voor de raillas zodat je toch mooi je bielsen kan neer leggen en je er niets van ziet dat er een las zit.
En wat de bielsen betreft, de losse bielsen hebben ruimte ter hoogt van de rail voor de raillas zodat je toch mooi je bielsen kan neer leggen en je er niets van ziet dat er een las zit.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Die raillas van Peco, past deze ook goed op Minitrix/Roco rails?R Fongers schreef:Je kan de raillas van Peco toch gebruiken.
Mvg,
Arnoud
Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
-
Gewoon proberen ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Grtzz Rob
Hallo Arnoud,
Zoals Rob al zegt, je kan de Peco las gebruiken. Ik gebruik op mijn modelbaan Peco 55. Ik heb op een onzichtbare plek (in een berg) een Minitrx bochtwissel geplaatst omdat ik met de Peco bochtwissel geen plek had.
Zie mijn draadje, op 7 januari zie je wat foto's met de Minitrix wissel.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 04.15.html
Mijn advies is eerst de railasjes op de Peco rail schuiven, dan met wat kracht the Minitrix erop schuiven. Daarna kan je met losse Peco bielsjes het stukje opvullen. (eventueel moet je ze even bijsnijden omdat ze niet onder het lasje passen).
Mvg, Jeroen
Zoals Rob al zegt, je kan de Peco las gebruiken. Ik gebruik op mijn modelbaan Peco 55. Ik heb op een onzichtbare plek (in een berg) een Minitrx bochtwissel geplaatst omdat ik met de Peco bochtwissel geen plek had.
Zie mijn draadje, op 7 januari zie je wat foto's met de Minitrix wissel.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 04.15.html
Mijn advies is eerst de railasjes op de Peco rail schuiven, dan met wat kracht the Minitrix erop schuiven. Daarna kan je met losse Peco bielsjes het stukje opvullen. (eventueel moet je ze even bijsnijden omdat ze niet onder het lasje passen).
Mvg, Jeroen
Peco raillassen gaan prima op minitrix rails. Zijn een beetje onopvallender ook, dus des te meer reden om ze te gebruiken.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)