Digikeijs

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Reindier

Digikeijs

Bericht door Reindier »

Om de modules van Digikeijs te gebruiken heb je dan altijd de dr5000-dcc-multi-bus-centrale nodig?
Of kan je de terug,elders ook op een andere manier koppelen aan de multimaus en de pc?

Gr Reinier

klosje

Re: Digikeijs

Bericht door klosje »

Reinier
ze zij multifunctioneel in te zetten ik gebruik ze:

met het twincentre en de ulhenbrock IB II met loco net vai pc en koploper

groetjes klaas

Onderwerp starter
Reindier

Bericht door Reindier »

Dus ik zou dan bv. XPressNet / s88XPressNetLI_USB voor de koppeling voor multimaus met pc voor koploper kunnen gebruiken of itrain, en dan de Digikeijs modules op mijn eigen centrale kunnen aansluiten?

shoven

Bericht door shoven »

Over welk Digikeijs product gaat het precies? Er zijn er meerdere.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Reindier

Bericht door Reindier »

Om de dr410 keerlus module Of de dr4088 bezetmelders en de dr4018 schakeldecoder voor wissels

Gr Reinier

FidOo

Bericht door FidOo »

Ja kan. Maar waarom zou je dat willen.. Daarnaast zou ik de keerlus module van rosoft aanbevelen.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Reindier

Bericht door Reindier »

zo ie zo wil ik de interface voor de pc van rosoft die met USB, daarnaast wil ik een bezetmelders module en een wissel module of die dan persee van rosoft moeten zijn zou misschien wel handiger zijn om het dan bij 1 fabriekant te houden ivm storingen....

anne w

Bericht door anne w »

Beste Reinier,

Begrijp ik het goed dat je automatisch wilt rijden met de ene centrale en automatisch wilt schakelen met een andere centrale?

De spullen van Rosoft zijn niet verkeerd, ook een Nederlands product waar de "maker" echt achter staat, mocht je op het Koploperforum actief worden, dan krijg je met hem te maken...

Groet, Anne W

H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647

Onderwerp starter
Reindier

Bericht door Reindier »

Hallo Anne,

Nee ik wil alles doen met de multimaus daarom vroeg ik ook of je persee die Digikeijs d5000 nodig had(hadden ze in de winkel zo verteld maar twijfelde of dat waar was)

Dus ik denk dat ik er verstandiger aan doe om voor de rosoft hardware te gaan kan ik of met koploper of itrain gaan automatiseren.

Gr Reinier

Willempie
Elektronica/Commercieel

Bericht door Willempie »

Beste Reindier,

Als je met een Multi-Maus werkt, heb je zeker geen andere centrale nodig, wat ze je in de winkel hebben proberen wijs te maken, is niet waar, en eigenlijk een leugen.

Groetjes

shoven

Bericht door shoven »

Reindier,

Ik heb hier een Multimaus en de spullen van Rosoft (bezetmelders, keerlussen, servoswitches, xpressnetli) en daar draait een behoorlijk grote baan zonder problemen mee op de PC. Als je veel zonder PC wilt rijden kan ik me voorstellen dat een meer uitgebreide centrale handig is, maar met PC doet de PC + Koploper/iTrain/whatever het werk. Volgens mij heeft je winkelier inderdaad onzin lopen verkopen.
De Rosoft spullen zijn prima, maar ook andere producten zijn hiermee goed te combineren. Zo heb ik ook een paar OC32's in gebruik en in het verleden Lenz wisseldecoders, geen probleem.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Willempie schreef:Beste Reindier,

Als je met een Multi-Maus werkt, heb je zeker geen andere centrale nodig, wat ze je in de winkel hebben proberen wijs te maken, is niet waar, en eigenlijk een leugen.

Groetjes
Hier sta ik 100% achter. Zodra je DCC rijdt dan ben je niet gebonden aan een merk of type. Het enige wat je "belemmerd" is de voorkeur voor protocol van de centrale voor de bezeltmelders. De een heeft Loconet, de ander S88 of ExpressNet. De DR5000 kan ze gewoon allemaal aan, thats all.

Voor de rest doet ook je MM hetzelfde, het laat je trein rijden ;)

Groetjes

Onderwerp starter
Reindier

Bericht door Reindier »

Bedankt voor het duidelijke antwoord, verkopers proberen natuurlijk altijd te verkopen....

Heiko

Bericht door Heiko »

Heb je bij een keerlusmodule (in dit geval de DR410 Digikeis) evengoed geisoleerde raillassen nodig? Volgens mij wel maar weet het niet zeker.

z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Redskin

Bericht door Redskin »

Heiko schreef:Heb je bij een keerlusmodule (in dit geval de DR410 Digikeis) evengoed geisoleerde raillassen nodig? Volgens mij wel maar weet het niet zeker.
Met raillassen verbindt je de rails mechanisch én elektrisch aan elkaar; ik denk dat je rail-isolators (verbindt mechanisch wel maar elektrisch niet) bedoelt? In dat geval: ja, zie pagina 5 van deze handleiding. ;)

Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Plaats reactie