Digitale baan met analoge wissel trafo!!!
Digitale baan met analoge wissel trafo!!!
Ik heb een vraag over het aansturen van mijn wissels. Mijn Fleischmann wissels zijn deels met originele als met motoren uitgerust. Nu wil ik de wissels gaan aansturen met een Fleischmann trafo 6705. Ik rij verder digitaal met een centrale van ESU, de CS2. En heb ook iTrain als software in gebruik. is dit mogelijk?
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Pro software 5.1.13, Z21 met Pro Link.
Fleischmann Profie rails en Peco code55 in spoor N. MP1 wisselaandrijving…
Ton Duits...
Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Pro software 5.1.13, Z21 met Pro Link.
Re: Digitale baan met analoge wissel trafo!!!
Ton,
Alles is mogelijk maar niet makkelijk, als de treinen worden aangestuurd door iTrain en de wissels met een trafo dan zal je deze met de hand moeten schakelen.
Mooier is om daar ook iets met decoders voor aan te schaffen of was je dat al van plan.
Alles is mogelijk maar niet makkelijk, als de treinen worden aangestuurd door iTrain en de wissels met een trafo dan zal je deze met de hand moeten schakelen.
Mooier is om daar ook iets met decoders voor aan te schaffen of was je dat al van plan.
Waarvoor zou je pc-besturingssoftware in combinatie met handbediende wissels willen gebruiken Ton? Om alleen locs met de hand aan te sturen?
Zelf vind ik aflezen van wisselstanden en het omzetten van een wisselstraat(-je) juist punten om een pc voor modelspoorbaandoeleinden (3X woordwaarde! ) in te zetten.
Zelf vind ik aflezen van wisselstanden en het omzetten van een wisselstraat(-je) juist punten om een pc voor modelspoorbaandoeleinden (3X woordwaarde! ) in te zetten.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Ben, ja ik was wel van plan om via decoders aan te sturen!
Frank, ik heb een trafo liggen. Ik dacht er een booster mee uit te sparen!
Verder heb ik geen achterliggende gedachte bij de trafo...
Met vriendelijke groet,
Ton Duits...
Ton Duits...
Andersom geredeneerd: die trafo komt met z'n 14V en 3 A altijd van pas, zelfs om digitale componenten mee aan te sturenTon Duits schreef:Frank, ik heb een trafo liggen. Ik dacht er een booster mee uit te sparen!
Frank
(model-)treinliefhebber
(model-)treinliefhebber
Dus jij wil je DR4018 en je DR4024 decoders voeden met een aparte trafo, nu dat kan toch gewoon staat beschreven in de handleidingen van de decoders.Ton Duits schreef:Ben, ja ik was wel van plan om via decoders aan te sturen!
Groetjes