Rothenburg
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Rothenburg (spoor N)
Bedankt. Ik heb inmiddesl het nummer ook te pakken 8664. Op rail eens kijken of ik er een kan vinden, alhoewel het wel een vreemde eend in de rij zal zijn (mitteleinsteig wagen versus normale UIC wagen).
Groet,
Gerard van der Sel
Groet,
Gerard van der Sel
Selectrix (RMX)
Re: Rothenburg (spoor N)
Zo, dat was weer een tijdje geleden. De afgelopen weken vooral bezig geweest met het 'afmaken' van mijn schakelpaneel/tableau. Veel draadjes aan schakelaars en lampjes solderen, niet echt mijn favoriete hobby. Maar regelmatig een avond een uurtje, en dan komt het toch een keer klaar.
Nou ja, tot op zekere hoogte klaar, want drie kopsporen in het schaduwstation liggen er nog niet. Daarom heb ik daar maar even een grote post-it over geplakt, zodat ik niet per ongeluk toch een trein daarop wil sturen (die wissel ligt er al wel en is ook aangesloten). Voor de seinen heb ik wel gaten geboord, maar de seinen heb ik nog niet, dus dat komt later nog.
De sporen wel van stickertjes met de lengten voorzien en dmv post-its geef ik aan welke trein (en hoe lang die is) er momenteel op uithangt.
Niettemin wel echt veel makkelijker zo, want ik hoef niet meer een tabelletje met wisselnummers erbij te zoeken om de wissels voor het juiste spoor te schakelen en ik kan ook zien of de trein op het opstelspoor staat. Nu nog wel meer wagons van weerstandjes voorzien voor de bezetmelding.
Mocht je je afvragen "Hé, zie ik nu goed dat de wisselstraten ook gemeld zijn", ja dat zie je goed, omdat mijn redenatie is dat ik dan kan zien of er niet per ongeluk een wagon net iets te vere 'uithangt' of achtergebleven is (mits die natuurlijk voorzien is van een weerstandje of verlichting).
En nog wat beelden van treintjes. Een nähverkehrszug met Brawa Halberstadter, daar heb ik ook nog een stuurwagon bij, maar die moet nog gedigitaliseerd.
Een setje van drie staalwagens met lading aangeschaft:
En de stalen buizen op m'n rongenwagens eindelijk eens van zekering voorzien (niet helemaal correct, maar ik wilde ze niet op de wagens zelf vastbinden).
Nou ja, tot op zekere hoogte klaar, want drie kopsporen in het schaduwstation liggen er nog niet. Daarom heb ik daar maar even een grote post-it over geplakt, zodat ik niet per ongeluk toch een trein daarop wil sturen (die wissel ligt er al wel en is ook aangesloten). Voor de seinen heb ik wel gaten geboord, maar de seinen heb ik nog niet, dus dat komt later nog.
De sporen wel van stickertjes met de lengten voorzien en dmv post-its geef ik aan welke trein (en hoe lang die is) er momenteel op uithangt.
Niettemin wel echt veel makkelijker zo, want ik hoef niet meer een tabelletje met wisselnummers erbij te zoeken om de wissels voor het juiste spoor te schakelen en ik kan ook zien of de trein op het opstelspoor staat. Nu nog wel meer wagons van weerstandjes voorzien voor de bezetmelding.
Mocht je je afvragen "Hé, zie ik nu goed dat de wisselstraten ook gemeld zijn", ja dat zie je goed, omdat mijn redenatie is dat ik dan kan zien of er niet per ongeluk een wagon net iets te vere 'uithangt' of achtergebleven is (mits die natuurlijk voorzien is van een weerstandje of verlichting).
En nog wat beelden van treintjes. Een nähverkehrszug met Brawa Halberstadter, daar heb ik ook nog een stuurwagon bij, maar die moet nog gedigitaliseerd.
Een setje van drie staalwagens met lading aangeschaft:
En de stalen buizen op m'n rongenwagens eindelijk eens van zekering voorzien (niet helemaal correct, maar ik wilde ze niet op de wagens zelf vastbinden).
Re: Rothenburg (spoor N)
Wim,
Hoop dat de treinen na gisteren nog beter gaan rijden.
Nog bedankt voor de "stalen" buizen,ga die binnenkort op een een wagon leggen.
Moet ik wel de juiste kraan op de baan zetten.
Hoop dat de treinen na gisteren nog beter gaan rijden.
Nog bedankt voor de "stalen" buizen,ga die binnenkort op een een wagon leggen.
Moet ik wel de juiste kraan op de baan zetten.
Re: Rothenburg (spoor N)
Dag Ben,
Ik had je post helemaal nog niet gezien Bedankt voor de ATF! Ik heb het wel geprobeerd, maar nog weinig verschil gemerkt. Op zich reed het bij mij al best wel goed, omdat ik veel treinen met reinigingsdwergen heb uitgerust, wordt de baan eigenlijk continue 'geveegd' als ik aan het rijden ben.
Misschien was ik iets te voorzichtig met het aanbrengen. Ik had een drupje op een wattenstaafje gedaan. Dat nog even tegen een tissue gehouden en vervolgens met het wattenstaafje een centimeter van de rails aangestipt. Misschien absorberen die reinigingsdwergen de ATF ook net zo hard als dat het verspreid wordt?
Veel plezier met de buizen!
Heel veel heb ik de afgelopen weken niet gedaan, maar wel een paar seinen op de baan gezet en aangesloten.
Een inrijsein met voorsein bij het station.
En twee voorseinen op de zijlijn naar Rothenburg
Ik had je post helemaal nog niet gezien Bedankt voor de ATF! Ik heb het wel geprobeerd, maar nog weinig verschil gemerkt. Op zich reed het bij mij al best wel goed, omdat ik veel treinen met reinigingsdwergen heb uitgerust, wordt de baan eigenlijk continue 'geveegd' als ik aan het rijden ben.
Misschien was ik iets te voorzichtig met het aanbrengen. Ik had een drupje op een wattenstaafje gedaan. Dat nog even tegen een tissue gehouden en vervolgens met het wattenstaafje een centimeter van de rails aangestipt. Misschien absorberen die reinigingsdwergen de ATF ook net zo hard als dat het verspreid wordt?
Veel plezier met de buizen!
Heel veel heb ik de afgelopen weken niet gedaan, maar wel een paar seinen op de baan gezet en aangesloten.
Een inrijsein met voorsein bij het station.
En twee voorseinen op de zijlijn naar Rothenburg
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 27 jul 2012 09:00
Re: Rothenburg (spoor N)
Wim,
Fantastische baan!
Vraagje, welke wagons zijn dat met die staallading en de rongenwagons met buizen? Zien er top uit!
Fantastische baan!
Vraagje, welke wagons zijn dat met die staallading en de rongenwagons met buizen? Zien er top uit!
Groet,
Jeroen
Jeroen
Re: Rothenburg (spoor N)
De wagens met staallading zijn 6-assers van Fleischmann: 845508.
De rongenwagens zijn van Minitrix, uit de sets 15271 en 15277. De stalen buizen heb ik zelf gemaakt van rietjes die ik staalgrijs gespoten heb, aan elkaar geplakt en met een zwart stukje naaldgaren de zekering heb gemaakt.
De rongenwagens zijn van Minitrix, uit de sets 15271 en 15277. De stalen buizen heb ik zelf gemaakt van rietjes die ik staalgrijs gespoten heb, aan elkaar geplakt en met een zwart stukje naaldgaren de zekering heb gemaakt.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 27 jul 2012 09:00
Re: Rothenburg (spoor N)
Thanks! Ik neem aan de dunne rietjesWimC schreef:De wagens met staallading zijn 6-assers van Fleischmann: 845508.
De rongenwagens zijn van Minitrix, uit de sets 15271 en 15277. De stalen buizen heb ik zelf gemaakt van rietjes die ik staalgrijs gespoten heb, aan elkaar geplakt en met een zwart stukje naaldgaren de zekering heb gemaakt.
Groet,
Jeroen
Jeroen
Re: Rothenburg (spoor N)
Nee, die dikke, van ca. 0,5 cm met zo'n buigdingetje op 2/3. Ik heb alleen het rechte stuk gebruikt.
Die buigdingetjes kun je gebruiken om bochtstukken te maken.
Wat me meteen op het idee brengt om die dan als lading voor de Eanossen te maken
Het oorspronkelijke idee had ik trouwens van N-project gejat:
http://www.nproject.org/nl/modelspoor-s ... etjes.html
Die buigdingetjes kun je gebruiken om bochtstukken te maken.
Wat me meteen op het idee brengt om die dan als lading voor de Eanossen te maken
Het oorspronkelijke idee had ik trouwens van N-project gejat:
http://www.nproject.org/nl/modelspoor-s ... etjes.html
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Rothenburg (spoor N)
beter goed gekopieerd, dan slecht gejat
Zal ook eens wat van die buizen maken , heb een aannemer die wat met die buisjes doet
Dank voor het goede idee
Met vriendelijke groet,
Mark
Zal ook eens wat van die buizen maken , heb een aannemer die wat met die buisjes doet
Dank voor het goede idee
Met vriendelijke groet,
Mark
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Rothenburg (spoor N)
Zo, dit was ver weggezakt.
Ik zie dat ik nog een leuk idee had in maart, wat ik allang weer vergeten was
Er is dus een tijdje niets gebeurd, zomerstop en zo. Kort voor die zomerstop had ik nog wel een paar nieuwe aanschaffen gedaan, die vervolgens een half jaar in de doosjes hebben gezeten. Aangezien er de laatste paar dagen weer wat gereden is, moesten die maar even op de foto. Overigens merkte ik nu wel het verschil met ATF. Anders als ik een half jaar niet gereden had, was ik eerst een uur bezig om het weer rijdende te krijgen. Nu reed het bijna direct al weer. Eén rondje met de Tomixstofzuiger en het ging al weer soepel.
Maar goed, het beloofde plaatje van een Talent die net een kolentrein passeert. De Talent en de laatste twee kolenwagens zijn nieuw:
Ik zie dat ik nog een leuk idee had in maart, wat ik allang weer vergeten was
Er is dus een tijdje niets gebeurd, zomerstop en zo. Kort voor die zomerstop had ik nog wel een paar nieuwe aanschaffen gedaan, die vervolgens een half jaar in de doosjes hebben gezeten. Aangezien er de laatste paar dagen weer wat gereden is, moesten die maar even op de foto. Overigens merkte ik nu wel het verschil met ATF. Anders als ik een half jaar niet gereden had, was ik eerst een uur bezig om het weer rijdende te krijgen. Nu reed het bijna direct al weer. Eén rondje met de Tomixstofzuiger en het ging al weer soepel.
Maar goed, het beloofde plaatje van een Talent die net een kolentrein passeert. De Talent en de laatste twee kolenwagens zijn nieuw:
-
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 25 aug 2013 18:20
Re: Rothenburg (spoor N)
Dank. Een nadeel van die Talent van Piko is overigens wel dat de verlichting enorm door de (rode) wanden schijnt. Heeft iemand eenzelfde stel en daar iets op gevonden?
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Rothenburg (spoor N)
Wim, ik heb hem ook in mijn bezit de Talent.
Ik zal een deze dagen hem eens op het programmeerspoor zetten en kijken naar jouw probleem van het licht.
Meestal los ik het op door de verlichting zachter te zetten. Meestal brand deze erg fel af fabriek. Ik heb ook een GTW van PIKO rond gassen, en deze binnenverlicht brand behoorlijk.
Ik zal een deze dagen hem eens op het programmeerspoor zetten en kijken naar jouw probleem van het licht.
Meestal los ik het op door de verlichting zachter te zetten. Meestal brand deze erg fel af fabriek. Ik heb ook een GTW van PIKO rond gassen, en deze binnenverlicht brand behoorlijk.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Rothenburg (spoor N)
Dag Mark,
De verlichting zet ik ook altijd wat minder fel. Ik heb er een D&H decoder in, waarbij de verlichting standaard op de max staat: 31 in CV 54. Die heb ik nu op 10 gezet, waarbij het als het licht is nog wel meevalt met de doorschijning, maar is het donkerder, dan is het rode deel nogal doorschijnend. Beetje verf aan de binnenkant zal ook wel helpen. Op Wikipedia zie ik dat de binnenwanden van de Talent wit zijn:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 42_257.jpg
De verlichting zet ik ook altijd wat minder fel. Ik heb er een D&H decoder in, waarbij de verlichting standaard op de max staat: 31 in CV 54. Die heb ik nu op 10 gezet, waarbij het als het licht is nog wel meevalt met de doorschijning, maar is het donkerder, dan is het rode deel nogal doorschijnend. Beetje verf aan de binnenkant zal ook wel helpen. Op Wikipedia zie ik dat de binnenwanden van de Talent wit zijn:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... 42_257.jpg
Re: Rothenburg (spoor N)
Hallo Wim,
Die wagens met buizen zien er goed uit! Zelf wil ik ook nog een keer een paar wagens met buizen beladen, maar dan PVC buizen van 20 cm diameter. Dat wordt in model wel heel klein en ik weet nog niet goed hoe dit te doen... Kleine rietjes misschien?
Het viel me trouwens nu pas op dat je een inrijsein met een voorsein hebt gecombineerd. Maar welk hoofdsein hoort bij dit voorsein? Je hebt toch een kopstation dus aan de rechterzijde geen seinen nodig? Ik denk dat je met een enkel inrijsein (zonder voorsein) al voldoende hebt. Het combisein kun je dan ergens anders gebruiken.
Groet, Wim
Die wagens met buizen zien er goed uit! Zelf wil ik ook nog een keer een paar wagens met buizen beladen, maar dan PVC buizen van 20 cm diameter. Dat wordt in model wel heel klein en ik weet nog niet goed hoe dit te doen... Kleine rietjes misschien?
Het viel me trouwens nu pas op dat je een inrijsein met een voorsein hebt gecombineerd. Maar welk hoofdsein hoort bij dit voorsein? Je hebt toch een kopstation dus aan de rechterzijde geen seinen nodig? Ik denk dat je met een enkel inrijsein (zonder voorsein) al voldoende hebt. Het combisein kun je dan ergens anders gebruiken.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Rothenburg (spoor N)
Dag Wim,
Er staat inderdaad een inrijsein met een voorsein. De reden daarvan is dat mijn station weliswaar op de baan een kopstation is, maar fictief een doorrijstation, waarbij maar 2/3 van het station op mijn baan ligt. De wereld houdt dus niet op aan de rand, zou je kunnen zeggen
PVC buizen van 20 cm kun je volgens mij idd met kleine rietjes nabootsen.
Grt,
Wim
Er staat inderdaad een inrijsein met een voorsein. De reden daarvan is dat mijn station weliswaar op de baan een kopstation is, maar fictief een doorrijstation, waarbij maar 2/3 van het station op mijn baan ligt. De wereld houdt dus niet op aan de rand, zou je kunnen zeggen
PVC buizen van 20 cm kun je volgens mij idd met kleine rietjes nabootsen.
Grt,
Wim
Re: Rothenburg (spoor N)
Aha! Ok, dat maakt het weer volledig logisch! Heb je nog plannen om het op termijn uit te breiden (wanneer je meer ruimte hebt) of blijft het een fictief doorrijstation?
Groet, Wim
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Rothenburg (spoor N)
Dag Wim,
Voorlopig blijft het een fictief doorrijstation. Eerst dit maar eens afmaken. Ik heb er wel eens over gedacht om er een losse module aan te koppelen.
Nieuwe aanschaf: de 144.5 van Piko.
De uitligger van de bovenleidingsmast zit nog los op deze foto. Toen ik de foto op mijn beeldscherm zag, zag ik dat die niet goed zat. Inmiddels zit 'ie weer netjes vast
Voorlopig blijft het een fictief doorrijstation. Eerst dit maar eens afmaken. Ik heb er wel eens over gedacht om er een losse module aan te koppelen.
Nieuwe aanschaf: de 144.5 van Piko.
De uitligger van de bovenleidingsmast zit nog los op deze foto. Toen ik de foto op mijn beeldscherm zag, zag ik dat die niet goed zat. Inmiddels zit 'ie weer netjes vast
- Bijlagen
-
- PA290778p2.jpg (127.16 KiB) 6927 keer bekeken
Laatst gewijzigd door WimC op 08 okt 2017 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Rothenburg (spoor N)
Hallo Wim,
Deze E44er is ook mooi
Ik hou wel van oudere lok, die hebben nog wat zal ik maar zeggen.
mvrgr Bob
Deze E44er is ook mooi
Ik hou wel van oudere lok, die hebben nog wat zal ik maar zeggen.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Rothenburg (spoor N)
Lang geleden, maar ik leef nog!
Afgelopen jaar vooral met andere dingen bezig geweest, maar vandaag een poging gedaan om wat wagons te verouderen.
Deze is aardig gelukt (links na, rechts voor veroudering): Hier is wat weinig effect van te zien op de foto. In het echt is de glans wel van de wagons af (dit zijn de goedkope Fleischmann zelflossers, die nogal plastic aandoen): Ik heb het met een wash gedaan, die ik nog over had van iets anders (de afgelopen weken weer eens wat tankjes in elkaar gezet). En toen dacht ik "laat ik dat eens op wat wagons uitproberen."
Belichting is ook wat matig. De camera ook trouwens
Wel jammer dat Photobucket 't niet meer doet.
Afgelopen jaar vooral met andere dingen bezig geweest, maar vandaag een poging gedaan om wat wagons te verouderen.
Deze is aardig gelukt (links na, rechts voor veroudering): Hier is wat weinig effect van te zien op de foto. In het echt is de glans wel van de wagons af (dit zijn de goedkope Fleischmann zelflossers, die nogal plastic aandoen): Ik heb het met een wash gedaan, die ik nog over had van iets anders (de afgelopen weken weer eens wat tankjes in elkaar gezet). En toen dacht ik "laat ik dat eens op wat wagons uitproberen."
Belichting is ook wat matig. De camera ook trouwens
Wel jammer dat Photobucket 't niet meer doet.
Re: Rothenburg (spoor N)
Fijn dat je de draad weer oppakt Wim! Als vaste volger van je baan verheug ik me alweer op de foto's.
Groeten, Roger
Groeten, Roger
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: Rothenburg (spoor N)
Welkom terug Wim,
m.vr.gr.
Hans
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Rothenburg (spoor N)
Hey Wim,
Heb je nog bruikbaar spul gevonden tussen het materiaal dat je laatst bij mij opgehaald hebt? Ik hoop dat je er mee uit de voeten kan!
Zou het leuk vinden hier het 1 en ander op het forum terug te zien.
Groeten,
Paul
Heb je nog bruikbaar spul gevonden tussen het materiaal dat je laatst bij mij opgehaald hebt? Ik hoop dat je er mee uit de voeten kan!
Zou het leuk vinden hier het 1 en ander op het forum terug te zien.
Groeten,
Paul
Groet van Paul
Re: Rothenburg (spoor N)
Zo, dat was een tijdje terug. 6 (!) jaar niets gedaan, maar sinds een week weer bezig. Voor Dupaul (als je dit nog leest). Dat ging me vooral om de wagonnetjes, die in mijn vitrine staan (op de rail uit dat materiaal) en een paar lopen mee in een trein met een reinigingsdwerg van Noch eronder.
Verder zaten er wat muurplaten in die van pas kwamen met het viaduct dat ik nu gebouwd heb.
Update van de afgelopen week:
Voor de rechterkant een viaduct in elkaar geknutseld uit wat triplex, blokjes hout, muurplaten, trottoirplaten en hekwerk. Dit is een soort afsluiting van de baan daar. Virtueel loopt de baan (en het station) nog wat door, maar mijn ruimte is 'op'.
Het houten schot is om er voor te zorgen dat de treinen zich niet in de afgrond storten. Moet nog eens bedenken hoe dat af te ronden. Eigenlijk denk ik aan een spiegel.
Het viaduct is trouwens afneembaar.
Ik had nog een setje kartonnen halfrelief-huizen liggen. Die ook maar eens gebouwd. Staan ook nog los. Perron op de voorgrond is ook nieuw, gemaakt van wat triplex. Dit stuk perron zit met de halfreliefhuizen op een afneembaar plaatje. De huizen staan nog los (en daarom scheef), ik moet eerst de begroening/bestrating daar nog doen.
Kort voor mijn bouwstop had ik een Br 103 (Minitrix) en een Rheingold-set van Arnld gekocht. Die waren nog amper de dozen uitgeweest. In de Br 103 een decoder gezet. De seinen op deze foto's zijn ook nieuw geplaatst (of in het geval van het voorsein verplaatst, dat stond op de plek waar nu het bloksein staat).
Voor bij het station een Trinkhalle en fietsenstallingen in elkaar gezet. De Trinkhalle vind ik eigenlijk meer op een kiosk lijken. Misschien dat ik dat nog eens aanpas. Bij de fietsenstallingen horen ook fietsen, maar diie hebben nog een likje verf nodig. Dit staat allemaal nog los, dat kun je aan de voorste fietsenstalling wel zien.
Ook een Imbiss in elkaar gezet.
Nieuwe aanschaf: een setje Mintlinge die ik vorige week op Ebay tegenkwam voor niet te veel.
Plaatjes niet de beste kwaliteit, de baan staat in een wat donker hoekje
Verder zaten er wat muurplaten in die van pas kwamen met het viaduct dat ik nu gebouwd heb.
Update van de afgelopen week:
Voor de rechterkant een viaduct in elkaar geknutseld uit wat triplex, blokjes hout, muurplaten, trottoirplaten en hekwerk. Dit is een soort afsluiting van de baan daar. Virtueel loopt de baan (en het station) nog wat door, maar mijn ruimte is 'op'.
Het houten schot is om er voor te zorgen dat de treinen zich niet in de afgrond storten. Moet nog eens bedenken hoe dat af te ronden. Eigenlijk denk ik aan een spiegel.
Het viaduct is trouwens afneembaar.
Ik had nog een setje kartonnen halfrelief-huizen liggen. Die ook maar eens gebouwd. Staan ook nog los. Perron op de voorgrond is ook nieuw, gemaakt van wat triplex. Dit stuk perron zit met de halfreliefhuizen op een afneembaar plaatje. De huizen staan nog los (en daarom scheef), ik moet eerst de begroening/bestrating daar nog doen.
Kort voor mijn bouwstop had ik een Br 103 (Minitrix) en een Rheingold-set van Arnld gekocht. Die waren nog amper de dozen uitgeweest. In de Br 103 een decoder gezet. De seinen op deze foto's zijn ook nieuw geplaatst (of in het geval van het voorsein verplaatst, dat stond op de plek waar nu het bloksein staat).
Voor bij het station een Trinkhalle en fietsenstallingen in elkaar gezet. De Trinkhalle vind ik eigenlijk meer op een kiosk lijken. Misschien dat ik dat nog eens aanpas. Bij de fietsenstallingen horen ook fietsen, maar diie hebben nog een likje verf nodig. Dit staat allemaal nog los, dat kun je aan de voorste fietsenstalling wel zien.
Ook een Imbiss in elkaar gezet.
Nieuwe aanschaf: een setje Mintlinge die ik vorige week op Ebay tegenkwam voor niet te veel.
Plaatjes niet de beste kwaliteit, de baan staat in een wat donker hoekje
Re: Rothenburg (spoor N)
Leuk geworden Wim! Een spiegeltje achter de brug is inderdaad een goed idee.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer