Het merk Arnold
Het merk Arnold
Hallo,
Graag jullie mening!
Al enige tijd voeren wij het merk Arnold. En dat zijn mooie modellen en technisch modern.
Maar, we verkopen er eigenlijk niet veel van.
Natuurlijk ben je op zoek naar de reden hiervoor?
Graag jullie reactie.
Graag jullie mening!
Al enige tijd voeren wij het merk Arnold. En dat zijn mooie modellen en technisch modern.
Maar, we verkopen er eigenlijk niet veel van.
Natuurlijk ben je op zoek naar de reden hiervoor?
Graag jullie reactie.
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
Re: Het merk Arnold
Hans,
Arnold maakt fraaie modellen. Ik heb een aantal oudere tijdperk II modellen, uiterlijk fraai, maar technisch verouderd. Ze lopen allemaal wat "rauw", ondanks dat de motor schoon en licht gesmeerd is.. Bovendien ben ik een tijdperk II fan en heb een Duitse baan en daarvoor heeft Arnold tegenwoordig maar weinig in het programma (m.u.v. de BR61).
Ik weet niet of de nieuwe modellen inmiddels een vijfpolige motor en een stillere aandrijving hebben, maar in ieder geval is er weinig van mijn gading bij.
Ben
Arnold maakt fraaie modellen. Ik heb een aantal oudere tijdperk II modellen, uiterlijk fraai, maar technisch verouderd. Ze lopen allemaal wat "rauw", ondanks dat de motor schoon en licht gesmeerd is.. Bovendien ben ik een tijdperk II fan en heb een Duitse baan en daarvoor heeft Arnold tegenwoordig maar weinig in het programma (m.u.v. de BR61).
Ik weet niet of de nieuwe modellen inmiddels een vijfpolige motor en een stillere aandrijving hebben, maar in ieder geval is er weinig van mijn gading bij.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Re: Het merk Arnold
Arnold maakt vrijwel geen Nederlandse modellen en die wil ik wel hebben, dan houdt het snel op.
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
- Locatie: vlakbij Gouda
Re: Het merk Arnold
Hoi Hans,
Tegenwoordig maakt Arnold best mooie locomotieven, betaalbaarder en met een goede motorisering.
Heel, heel jammer is dat ze zich sterk richten op DR en de nieuwste Epoches zoals V en VI.
Zelf als DB/ Epoche III-rijder heb bij Arnold dus niets of nauwelijks meer te zoeken, helaas...
Groet, Hans.
Tegenwoordig maakt Arnold best mooie locomotieven, betaalbaarder en met een goede motorisering.
Heel, heel jammer is dat ze zich sterk richten op DR en de nieuwste Epoches zoals V en VI.
Zelf als DB/ Epoche III-rijder heb bij Arnold dus niets of nauwelijks meer te zoeken, helaas...
Groet, Hans.
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Het merk Arnold
Ik wilde begin volgend jaar wat van dit merk bij jouw aanschaffen
Ik vind het mooie gedetailleerd materiaal.
Wat ik nu qua nieuw materiaal heb van arnold ben ik uiterst tevreden.
Ben wel benieuwd hoe het staks met reserve onderdelen van dit merk. Bij Fleischmann is het goed, Minitrix ben ik redelijk, maar ben ik zeer ontevreden. Brawa is ook zeer traag met leveren van onderdelen.
Als dit goed is verzorgd dan heeft dit merk goede protentie in mijn ogen.
H@ns, de NS Traxx is volgens mij wel als zoete broodjes over de toonbank gegaan.
Kijk zoals de Baureihe 171 van DB-cargo zijn toch types die je niet veel ziet, vooral in het oosten van Duitsland.
Ik vind het mooie gedetailleerd materiaal.
Wat ik nu qua nieuw materiaal heb van arnold ben ik uiterst tevreden.
Ben wel benieuwd hoe het staks met reserve onderdelen van dit merk. Bij Fleischmann is het goed, Minitrix ben ik redelijk, maar ben ik zeer ontevreden. Brawa is ook zeer traag met leveren van onderdelen.
Als dit goed is verzorgd dan heeft dit merk goede protentie in mijn ogen.
H@ns, de NS Traxx is volgens mij wel als zoete broodjes over de toonbank gegaan.
Kijk zoals de Baureihe 171 van DB-cargo zijn toch types die je niet veel ziet, vooral in het oosten van Duitsland.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Re: Het merk Arnold
Volgens mij had/heeft Arnold een beetje last van het "Lima effect" er is een beeld opgebouwd van goedkope troep.
Wellicht was dat zo een groot aantal jaren geleden. Inmiddels heb ik wat duits en zwitserse treinen rondlopen en ik moet bekennen dat ze het beste rijden van mijn stal. Nooit storing of raar rijgedrag ( ik rij digitaal). Er zit een goede manier van stroomvoorziening op de wielen die betrouwbaar is.
Ik ben er blij mee..tijd voor meer Arnolds dus.
Wellicht was dat zo een groot aantal jaren geleden. Inmiddels heb ik wat duits en zwitserse treinen rondlopen en ik moet bekennen dat ze het beste rijden van mijn stal. Nooit storing of raar rijgedrag ( ik rij digitaal). Er zit een goede manier van stroomvoorziening op de wielen die betrouwbaar is.
Ik ben er blij mee..tijd voor meer Arnolds dus.
Re: Het merk Arnold
Ik denk dat het imago inmiddels niet meer een probleem is, en naar mijn weten ook al lang lang geleden achter zich heeft gelaten. (beter gezegd, ik ben best erg tevreden met wat ik van ze heb)
Het probleem ligt naar mijn bescheiden mening op meerdere vlakken.
1: Veel exotisch spul van RENFE en SNCF e.d. wat voor ons NL niet echt interessant is. (wij rijden hier vooral DB en NL)
2: Wat ze wel hebben is niet interessant genoeg.. ze hebben bijvoorbeeld maar 1 duitse stoomlok, een BR01, wel een unieke variant dus leuk voor de purist die perse die versie wil. Maar de overige 95% heeft al een FLM of Trix in hun bezit.
3: De ludmilla wat volgens mij de meest populaire lok is, is er letterlijk in vele varianten uitgekomen, zelfde puntje als hierboven.
4: Die duitsers dumpen massaal dat spul. De meest interessante lok is de ludmilla en koop je over de grens al voor 90,- nieuw! (bij jouw 40,- duurder). De zelflossersets gaan ook al voor 60,- over de toonbank.
5: De nieuwprijs een wagon (set) lagen vrij hoog. En niet alleen die van hun maar ook van meerdere fabrikanten. Ik vind 20 tot 30 euro wel een beetje het matje voor de meeste wagons. En ik denk dat ik daar niet de enige in ben. En je merkt dat mensen niet zo gauw die nieuw kopen of afwachten totdat ze ergens in de sale gaan.
Het probleem ligt naar mijn bescheiden mening op meerdere vlakken.
1: Veel exotisch spul van RENFE en SNCF e.d. wat voor ons NL niet echt interessant is. (wij rijden hier vooral DB en NL)
2: Wat ze wel hebben is niet interessant genoeg.. ze hebben bijvoorbeeld maar 1 duitse stoomlok, een BR01, wel een unieke variant dus leuk voor de purist die perse die versie wil. Maar de overige 95% heeft al een FLM of Trix in hun bezit.
3: De ludmilla wat volgens mij de meest populaire lok is, is er letterlijk in vele varianten uitgekomen, zelfde puntje als hierboven.
4: Die duitsers dumpen massaal dat spul. De meest interessante lok is de ludmilla en koop je over de grens al voor 90,- nieuw! (bij jouw 40,- duurder). De zelflossersets gaan ook al voor 60,- over de toonbank.
5: De nieuwprijs een wagon (set) lagen vrij hoog. En niet alleen die van hun maar ook van meerdere fabrikanten. Ik vind 20 tot 30 euro wel een beetje het matje voor de meeste wagons. En ik denk dat ik daar niet de enige in ben. En je merkt dat mensen niet zo gauw die nieuw kopen of afwachten totdat ze ergens in de sale gaan.
Re: Het merk Arnold
Ik ben een NS rijder en Arnold maakt tegenwoordig weinig Nederlands materieel meer. Het zou mooi zijn als ze de oude zaken als de Motorpost en plan D rijtuigen weer zouden uitbrengen met een modern sausje erover. Daarnaast hebben ze de plank totaal misgeslagen door een Nederlandse ICE3 uit te brengen maar deze serie te snel te stoppen en geen uitbreidingsrijtuigen uit te brengen voor deze trein. Voor de Nederlandse rijder worden zo andere merken interessanter. De Traxx lok is denk ik daarentegen zeker een succes geweest en staat nog altijd op mijn verlanglijst, maar tsja als je geld moet verdelen tussen Arnold en de grote keuze van Piko en Fleischmann voor de Nederlandse markt (respectievelijk tractie en wagens), wordt de keuze al snel niet voor Arnold als prioriteit.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Het merk Arnold
Helaas is dit alles wat Arnold mij nu te bieden heeft:
Mooie lok, niets mis mee, en ik heb hem al
Wat meer NL materiaal zou ik zeker waarderen, echter moet ik mij bij bovenstaande collega aansluiten met wat Arnold nu aanbied qua assortiment
Mvg,
Ad
Mooie lok, niets mis mee, en ik heb hem al
Wat meer NL materiaal zou ik zeker waarderen, echter moet ik mij bij bovenstaande collega aansluiten met wat Arnold nu aanbied qua assortiment
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Het merk Arnold
Jammere van de Traxx is weer dat de Minitrix ICR rijtuigen voor erachter niet meer nieuw te krijgen zijn en 2e hands relatief duur en dat ze helaas nog niet in de moderne versie zijn uitgebracht.
Voor de Piko loks heb ik meer keuze om erachter te hangen, zowel 2e hands als nieuw en voor een redelijke prijs.
Nog 1 nabrander over Arnold, ik koop nog met behoorlijke regelmaat Arnold, maar dat is allemaal 2e hands NS materiaal wat door Arnold niet meer nieuw wordt geproduceerd.
Voor de Piko loks heb ik meer keuze om erachter te hangen, zowel 2e hands als nieuw en voor een redelijke prijs.
Nog 1 nabrander over Arnold, ik koop nog met behoorlijke regelmaat Arnold, maar dat is allemaal 2e hands NS materiaal wat door Arnold niet meer nieuw wordt geproduceerd.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Het merk Arnold
Ook wat mij betreft is het eerder een gebrek aan modellen in mijn interesse gebied.
Aan wat ze in het assortiment hebben kom ik tot slechts een 3 tal modellen die ik zou kunnen aanschaffen.
Maar ja, dan is er natuurlijk nog een budget en moet je keuzes maken.
Bedenk daarbij, dat de fabrikanten, om wel enigszins begrijpelijke redenen, tegenwoordig kiezen voor kleinere series onder het motto, op is op, misschien over 10 jaar weer een kans, dan valt de keus, zoals dit jaar, op andere modellen die dan net ff hoger op het verlanglijstje staan.
Kortom, voor mij niet omdat het Arnold is, maar gewoon omdat het assortiment net niet toereikend is om mij over de streep te trekken.
Door de jaren heen, in het verleden, toch wel het nodige materiaal gehad, omdat ze toen nog goed tpIII keuze hadden, met modellen die je elders niet zag,
zoals het VT89 zweinesnautchen de V65 en ook de Dampftriebwagen Kittel.
Als ze dit soort modellen, in verbeterde uitvoering, weer op de markt zouden brengen, sta ik met mijn neus tegen het winkelraam te wachten tot jij ze binnen hebt.
mvg
Freddy
Aan wat ze in het assortiment hebben kom ik tot slechts een 3 tal modellen die ik zou kunnen aanschaffen.
Maar ja, dan is er natuurlijk nog een budget en moet je keuzes maken.
Bedenk daarbij, dat de fabrikanten, om wel enigszins begrijpelijke redenen, tegenwoordig kiezen voor kleinere series onder het motto, op is op, misschien over 10 jaar weer een kans, dan valt de keus, zoals dit jaar, op andere modellen die dan net ff hoger op het verlanglijstje staan.
Kortom, voor mij niet omdat het Arnold is, maar gewoon omdat het assortiment net niet toereikend is om mij over de streep te trekken.
Door de jaren heen, in het verleden, toch wel het nodige materiaal gehad, omdat ze toen nog goed tpIII keuze hadden, met modellen die je elders niet zag,
zoals het VT89 zweinesnautchen de V65 en ook de Dampftriebwagen Kittel.
Als ze dit soort modellen, in verbeterde uitvoering, weer op de markt zouden brengen, sta ik met mijn neus tegen het winkelraam te wachten tot jij ze binnen hebt.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Het merk Arnold
De oude Arnold productie kon vaak niet in het licht staan van merken als Fleischmann & Kato (net als de Minitrix koffiemolens trouwens).
Tegenwoordig brengt Arnold kwalitatief goed spul, alleen liggen de nieuwprijzen vaak hoog.
Vooral in een concurrerende markt met "dump"verkopers.
Maar wat hier van Arnold de laatste jaren, meestal tweedehands, is bijgekomen loopt perfect.
Denk dan aan de BR 152, 156, 171 & de NS Traxx.
En zelfs oudjes als de BR 05 & 10 stroomlijn, doen het niet gek voor hun leeftijd.
Alleen de nieuwprijs blijft een struikelblok, en niet alleen voor Arnold trouwens.
Tegenwoordig brengt Arnold kwalitatief goed spul, alleen liggen de nieuwprijzen vaak hoog.
Vooral in een concurrerende markt met "dump"verkopers.
Maar wat hier van Arnold de laatste jaren, meestal tweedehands, is bijgekomen loopt perfect.
Denk dan aan de BR 152, 156, 171 & de NS Traxx.
En zelfs oudjes als de BR 05 & 10 stroomlijn, doen het niet gek voor hun leeftijd.
Alleen de nieuwprijs blijft een struikelblok, en niet alleen voor Arnold trouwens.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: Het merk Arnold
Arnold heeft geen TPII DRG meer, de BR61 is geen DRG, want de G van DRG was er al afgevallen door opheffing van de DRG. Verder zoals al genoemd, veel DR, RENFE etc.
Re: Het merk Arnold
Ik ben ook overgegaan op Nederlands materiaal en heb traxx van Arnold.
Kan niet anders zeggen als een top lok!
Zoals een voorganger schreef: het postrijtuig van Arnold in een nieuw jasje zou welkom zijn.
Verder is er niets helaas, Ja:
Startrain 1300, rijden er twee van en dik tevreden, Piko: GTW en hondekop en 2300 ook perfect
Ik wacht op de Piko 1200 grijs/geel uitvoering.
Er rijdt een FLM 1601 en heb een FLM 1657 gekocht, oke even de decoder nog plaatsen.
Arnold: niets mis mee alleen helaas, gelijk andere merken weinig Nederlands materiaal op Piko na dan!
Dus H@ns maak je sterk en beweeg Arnold tot het opnieuw op de markt brengen van het postrijtuig
Mag je voor mij al reserveren.
Groet Ed
Kan niet anders zeggen als een top lok!
Zoals een voorganger schreef: het postrijtuig van Arnold in een nieuw jasje zou welkom zijn.
Verder is er niets helaas, Ja:
Startrain 1300, rijden er twee van en dik tevreden, Piko: GTW en hondekop en 2300 ook perfect
Ik wacht op de Piko 1200 grijs/geel uitvoering.
Er rijdt een FLM 1601 en heb een FLM 1657 gekocht, oke even de decoder nog plaatsen.
Arnold: niets mis mee alleen helaas, gelijk andere merken weinig Nederlands materiaal op Piko na dan!
Dus H@ns maak je sterk en beweeg Arnold tot het opnieuw op de markt brengen van het postrijtuig
Mag je voor mij al reserveren.
Groet Ed
Re: Het merk Arnold
Overigens inderdaad zou een nieuwe oplage van sommige oudere modellen in een vooral technisch modern jasje het best goed doen vermoed ik.
Een V65 zou bij mij hoog op het lijstje staan! Beter gezegd, deze is aangekondigd geweest en weer geschrapt en hebben ze de V60ost uitgebracht, tegelijk met Fleischmann die een iets andere variant uitgebracht heeft, dat was denk ik een grote vergissing, heb ik ze ook gezegd op facebook en kreeg netjes een reactie dat hun daar toch echt anders over dachten.
Het probleem is, dat van vele andere populaire modellen van hun (Köfs / BR05 / BR93 / MAK1024) er een overvloed van op de markt zijn.
En technisch niet eens zo heel slecht.
Maar een MAK1024 in modern jasje, zonder kapotte tandwielen en stillere aandrijving zou misschien wel een optie zijn.
(beetje zelfde verhaal als de V65, al heeft die veel meer potentiaal)
Maar Hans, ik ben wel erg benieuwd naar jouw mening en ervaring als Verkopende partij.
Een V65 zou bij mij hoog op het lijstje staan! Beter gezegd, deze is aangekondigd geweest en weer geschrapt en hebben ze de V60ost uitgebracht, tegelijk met Fleischmann die een iets andere variant uitgebracht heeft, dat was denk ik een grote vergissing, heb ik ze ook gezegd op facebook en kreeg netjes een reactie dat hun daar toch echt anders over dachten.
Het probleem is, dat van vele andere populaire modellen van hun (Köfs / BR05 / BR93 / MAK1024) er een overvloed van op de markt zijn.
En technisch niet eens zo heel slecht.
Maar een MAK1024 in modern jasje, zonder kapotte tandwielen en stillere aandrijving zou misschien wel een optie zijn.
(beetje zelfde verhaal als de V65, al heeft die veel meer potentiaal)
Maar Hans, ik ben wel erg benieuwd naar jouw mening en ervaring als Verkopende partij.
Re: Het merk Arnold
En wat dachten we van een technisch verbeterde versie van de motorpost. De 2e handsjes gaan voor grif geld ieder keer over de kop op marktplaats en de diverse beurzen. Durf te wedden dat een nieuwe voor minder geld uitgebracht kan worden dan de prijzen die op marktplaats voor de 2e handsen geboden worden.
Hetzelfde geld voor de oude Arnold Plan D rijtuigen, die gaan voor THS prijzen de deur uit.
Hetzelfde geld voor de oude Arnold Plan D rijtuigen, die gaan voor THS prijzen de deur uit.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Het merk Arnold
Ik ben Belgisch TPIe rijder, en in hun huidig gamma zit niets dat me kan boeien, behalve eventueel die BR75, die ik dan zou moeten ombouwen en overschilderen naar de oorspronkelijke Badische VIc. Zonde om dan met een nieuw (duur) model te doen.
Vroeger had Arnold wel wat keus in hun Landerbahn modellen. Ik heb er zo een paar, rijden erg betrouwbaar, maar wat rauw. Mochten ze die Landerbahn modellen (KPEV G8.1, T18, T12, Bad VIc, Bay S3/6...) weer uitbrengen, met enkel een moderne zachtlopende motor als verbetering, maar voor de rest identiek, tegen een heel schappelijk prijs (<€100), zou ik er regelmatig eentje op de kop tikken.
Ik heb me voor Arnold 100% op de occasiemarkt gegooid, omdat er nieuw niets interessant is in het aanbod.
Vroeger had Arnold wel wat keus in hun Landerbahn modellen. Ik heb er zo een paar, rijden erg betrouwbaar, maar wat rauw. Mochten ze die Landerbahn modellen (KPEV G8.1, T18, T12, Bad VIc, Bay S3/6...) weer uitbrengen, met enkel een moderne zachtlopende motor als verbetering, maar voor de rest identiek, tegen een heel schappelijk prijs (<€100), zou ik er regelmatig eentje op de kop tikken.
Ik heb me voor Arnold 100% op de occasiemarkt gegooid, omdat er nieuw niets interessant is in het aanbod.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Het merk Arnold
Hallo,
Voor ons is Arnold een slecht verkopend merk. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar het het waarom.
Of we er mee doorgaan weet ik nog niet. Feit is dat het een merk is die enorm wordt gedumpt. Nou ja, jullie weten wel waarheen.
Nederlandse modellen is moeilijk omdat de NL vertegenwoordiger niet echt actief is. Dit komt mede door de slechte Arnold verkopen in Nederland..
De Traxx kwam zelfs voort uit Duitsland....
groet, Hans
Voor ons is Arnold een slecht verkopend merk. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar het het waarom.
Of we er mee doorgaan weet ik nog niet. Feit is dat het een merk is die enorm wordt gedumpt. Nou ja, jullie weten wel waarheen.
Nederlandse modellen is moeilijk omdat de NL vertegenwoordiger niet echt actief is. Dit komt mede door de slechte Arnold verkopen in Nederland..
De Traxx kwam zelfs voort uit Duitsland....
groet, Hans
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
Re: Het merk Arnold
Tsja Hans, dat is de eeuwigdurende cirkelredenering.
Iets verkoopt niet en daarom brengt men niets uit of is het juist omdat men niets nieuws uitbrengt dat het niet verkoopt.
2e Hands koop ik met regelmaat Arnold, en waarom; juist omdat ik 2e hands Nederlands of in Nederland gereden materieel van Arnold kan kopen en nieuw niet.
Ik denk dat het bij Arnold eigenlijk een gebrek is aan kennis van de Nederlandse markt. Misschien zoeken ze wel een nieuwe vertegenwoordiger, wellicht leuke klus er bij voor je
Je kan precies op de beurzen bezien welke modellen van Arnold regelmatig van de hand gaan, die mallen zullen ze best nog wel ergens hebben. Gewoon nieuw uitbrengen en je kan ze goedkoper wegzetten dan dat diezelfde modellen in de oudere versie 2e hands weg gaan.
Piko heeft nu de blauwe 1200 uitgebracht. Als Arnold had opgelet hadden ze nu de blauwe Plan D nieuw uitgebracht en ze hadden een marktaandeel voor achter die 1200 gehad.
Iets verkoopt niet en daarom brengt men niets uit of is het juist omdat men niets nieuws uitbrengt dat het niet verkoopt.
2e Hands koop ik met regelmaat Arnold, en waarom; juist omdat ik 2e hands Nederlands of in Nederland gereden materieel van Arnold kan kopen en nieuw niet.
Ik denk dat het bij Arnold eigenlijk een gebrek is aan kennis van de Nederlandse markt. Misschien zoeken ze wel een nieuwe vertegenwoordiger, wellicht leuke klus er bij voor je
Je kan precies op de beurzen bezien welke modellen van Arnold regelmatig van de hand gaan, die mallen zullen ze best nog wel ergens hebben. Gewoon nieuw uitbrengen en je kan ze goedkoper wegzetten dan dat diezelfde modellen in de oudere versie 2e hands weg gaan.
Piko heeft nu de blauwe 1200 uitgebracht. Als Arnold had opgelet hadden ze nu de blauwe Plan D nieuw uitgebracht en ze hadden een marktaandeel voor achter die 1200 gehad.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Het merk Arnold
Verwachten dat fabrikanten ineens een complete serie NL materiaal op de markt brengt is natuurlijk moeilijk.
Aangezien een fabrikant natuurlijk belang heeft bij een grote afzetmarkt.
Het uitbrengen van een modern treinstel is daarin natuurlijk een voordeel, aangezien in de huidige tijdperk die treinstellen in heel veel verschillende uitvoeringen gemaakt kunnen worden, aangezien ze in verschillende landen en door verschillende vervoerders aangeschaft zijn.
In zekere zin maakt b.v. Fleischmann hier gebruik van met ouder materiaal, V200, V100 en dat soort typisch duits materiaal is natuurlijk in latere jaren veelvuldig door verkocht aan particuliere firma`s en in die uitvoering ook op de markt gezet door FLM
Arnold zou dat soort dingen ook weer kunnen doen met dat materiaal, waardoor ze zich meer zouden kunnen onderscheiden.
Je word door alle fabrikanten tegenwoordig dood gegooid met Traxx varianten, soms zelfs dubbelop, zoals b.v. de tulpenloc destijds.
Ik ben bang dat de markt dan snel verzadigd is.
Arnold is het op de exotische tour gaan gooien, maar daarmee richten ze zich teveel op een te beperkte markt.
Maak een degelijk assortiment waar een redelijk goede markt voor is, en vul die aan met de exotische modellen, zodat je als fabrikant meer dekking krijgt en daarmee betere bekendheid.
Ze worden nu door hun beleid een beetje de Dacia onder de modelspoormerken.
een importeur/vertegenwoordiger die het maar een beetje blauwblauw laat is natuurlijk ook geen opsteker voor een merk.
Die zou een trap onder zijn hol moeten krijgen.
mvg
Freddy
Aangezien een fabrikant natuurlijk belang heeft bij een grote afzetmarkt.
Het uitbrengen van een modern treinstel is daarin natuurlijk een voordeel, aangezien in de huidige tijdperk die treinstellen in heel veel verschillende uitvoeringen gemaakt kunnen worden, aangezien ze in verschillende landen en door verschillende vervoerders aangeschaft zijn.
In zekere zin maakt b.v. Fleischmann hier gebruik van met ouder materiaal, V200, V100 en dat soort typisch duits materiaal is natuurlijk in latere jaren veelvuldig door verkocht aan particuliere firma`s en in die uitvoering ook op de markt gezet door FLM
Arnold zou dat soort dingen ook weer kunnen doen met dat materiaal, waardoor ze zich meer zouden kunnen onderscheiden.
Je word door alle fabrikanten tegenwoordig dood gegooid met Traxx varianten, soms zelfs dubbelop, zoals b.v. de tulpenloc destijds.
Ik ben bang dat de markt dan snel verzadigd is.
Arnold is het op de exotische tour gaan gooien, maar daarmee richten ze zich teveel op een te beperkte markt.
Maak een degelijk assortiment waar een redelijk goede markt voor is, en vul die aan met de exotische modellen, zodat je als fabrikant meer dekking krijgt en daarmee betere bekendheid.
Ze worden nu door hun beleid een beetje de Dacia onder de modelspoormerken.
een importeur/vertegenwoordiger die het maar een beetje blauwblauw laat is natuurlijk ook geen opsteker voor een merk.
Die zou een trap onder zijn hol moeten krijgen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Het merk Arnold
Hallo,
Zojuist met de importeur van o.a. Arnold NL gesproken.
Hij wil NL modellen gaan uitbrengen als dit haalbaar is.
Nu is de vraag, welke NL modellen zouden jullie willen zien.
Hij volgt dit draadje nu ook en hopelijk komt het tot mooie Arnold NL modellen.
groet, Hans
Zojuist met de importeur van o.a. Arnold NL gesproken.
Hij wil NL modellen gaan uitbrengen als dit haalbaar is.
Nu is de vraag, welke NL modellen zouden jullie willen zien.
Hij volgt dit draadje nu ook en hopelijk komt het tot mooie Arnold NL modellen.
groet, Hans
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Het merk Arnold
De nieuwe Flirt
De NS presenteert de nieuwe Intercity dubbeldekker bij NedTrain in Haarlem (http://www.trouw.nl/tr/nl/4484/Foto/pho ... kers.dhtml)
De NS presenteert de nieuwe Intercity dubbeldekker bij NedTrain in Haarlem (http://www.trouw.nl/tr/nl/4484/Foto/pho ... kers.dhtml)
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Re: Het merk Arnold
Mooi dat de importeur wakker word.
Eerste stap zou zijn, begin met een reeds bestaande mal eens opnieuw uit te brengen,
oriënteer je op wat de conculega`s in de pen hebben zitten, en kom dan zelf met een geheel ander model of een aanvulling zoals bijpassende wagons.
En, natuurlijk hoop ik dat de importeur dan ook nog ff denkt aan de vele DB liefhebbers hier, die de oudere tijdperken rijden.
mvg
Freddy
Eerste stap zou zijn, begin met een reeds bestaande mal eens opnieuw uit te brengen,
oriënteer je op wat de conculega`s in de pen hebben zitten, en kom dan zelf met een geheel ander model of een aanvulling zoals bijpassende wagons.
En, natuurlijk hoop ik dat de importeur dan ook nog ff denkt aan de vele DB liefhebbers hier, die de oudere tijdperken rijden.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
- Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Het merk Arnold
H@NS,
Wensenlijstje waar Arnold wellicht wat mee kan:
Treinstellen:
mat '36 serie in turquoise / groen
mat '46 serie (plan X) (tijdperk III) in groen, rood, geel variant, met reclamebanen, zonder reclamebanen, gele bies / rode bies etc.)
De mat '56 (Benelux hondenkop) 3 varianten van in het grootbedrijf + mooie concurrent voor de PIKO mat '54, wat de binnenlandse trein (Hondenkop) op de markt heeft gezet.
De mat '64 serie (groen en gele variant, 2 wagenstel (Plan V) of 4 wagenstel (Plan T)
De sGGM als 2-wagenstel, 3 wagenstel, strandsprinter, Algemeen Dagblad sprinter, Zoetermeer-lijn, Vla-flip... (hoezo veelzijdig )
De plan U serie (7 verschillende uitvoeringen van tijdperk 3 tot tijdperk 6)
Dubbeldeks Materieel mDDM locomotief + rijtuigen, VIRM, NID
Herziening van de mP, motorpost + rijtuigen is altijd +1.
Locomotieven:
NS Stoomlocs, zoals bijvoorbeeld de NS 3700-serie
NS 2400 Diesel/electrische lok
NS 2800 Diesel/electrische lok
NS 2900 Diesel/electrische lok
NS 1000 electrische lok (ARNOLD heeft al een Zwitsers donorstel hiervoor wat vaak overschilderd wordt.)
NS 1100 als concurrent van Minitrix (model uit 1996) meerdere variaties mogelijk.
Zo, tot zover mijn wishlist...
Indien gewenst voorzie ik graag in foto's / beeldmateriaal,
Groetjes,
Hoontje
Wensenlijstje waar Arnold wellicht wat mee kan:
Treinstellen:
mat '36 serie in turquoise / groen
mat '46 serie (plan X) (tijdperk III) in groen, rood, geel variant, met reclamebanen, zonder reclamebanen, gele bies / rode bies etc.)
De mat '56 (Benelux hondenkop) 3 varianten van in het grootbedrijf + mooie concurrent voor de PIKO mat '54, wat de binnenlandse trein (Hondenkop) op de markt heeft gezet.
De mat '64 serie (groen en gele variant, 2 wagenstel (Plan V) of 4 wagenstel (Plan T)
De sGGM als 2-wagenstel, 3 wagenstel, strandsprinter, Algemeen Dagblad sprinter, Zoetermeer-lijn, Vla-flip... (hoezo veelzijdig )
De plan U serie (7 verschillende uitvoeringen van tijdperk 3 tot tijdperk 6)
Dubbeldeks Materieel mDDM locomotief + rijtuigen, VIRM, NID
Herziening van de mP, motorpost + rijtuigen is altijd +1.
Locomotieven:
NS Stoomlocs, zoals bijvoorbeeld de NS 3700-serie
NS 2400 Diesel/electrische lok
NS 2800 Diesel/electrische lok
NS 2900 Diesel/electrische lok
NS 1000 electrische lok (ARNOLD heeft al een Zwitsers donorstel hiervoor wat vaak overschilderd wordt.)
NS 1100 als concurrent van Minitrix (model uit 1996) meerdere variaties mogelijk.
Zo, tot zover mijn wishlist...
Indien gewenst voorzie ik graag in foto's / beeldmateriaal,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid